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Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522.

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Die Erst Epistel
(wercktzeug)
Alle Christen sind
Gots wercktzeug/
Aber das weyb ist
beyde am leybe vnd
am mut schwecher
denn der man/ dar-
umb seyn mit ver-
nunfft zuschonen ist/
das nicht vneyni-
ckeit sich erhebe/ da
durch denn alle ge-
pett verhyndert
werden.
vnnd gebt dem weybischen/ als dem schwechsten wercktzeug/ seyne
eehre/ als auch miterben der gnad des lebens/ auff das ewere gepett
nicht verhyndert werden.

Endlich aber/ seyt allesampt gleych gesynnet/ mitleydig/ bruder-
lich/ hertzlich/ freuntlich/ Vergeltet nicht boßes mit boßem/ nicht
schelltwort mit schelltwort/ sondern da gegen benedeyet/ vnd wisset/
das yhr datzu beruffen seyt/ das yhr die benedeyung beerbet. DennPsal. 33.
wer da wil das leben lieb haben vnd gutte tage sehen/ der schweyge
seyne zungen/ das sie nichts boses rede/ vnd seyne lippen/ das sie nicht
triegen/ Er wende sich vom bosen vnd thu guttis/ Er suche fride/ vnd
iage yhm nach/ Denn die augen des herrn sehen auff die gerechten/
vnnd seyne oren auff yhr gepett/ das angesicht aber des herrn sihet
auff die da boßes thun.

Vnnd wer ist/ der euch schaden kunde/ ßo yhr dem guten nach-
kompt? Selig seyt yhr/ so yhr auch leydet vmb der gerechtickeyt wil-
len/ Furcht euch aber fur yhrem trotzen nicht[/] noch erschreckt nicht/Jsa. 8.
heyliget aber Gott den herrn ynn ewern hertzen. Seyt aber alltzeyt
vrbuttig zur verantworttung yderman/ der grundt foddert der hoff-
nung/ die ynn euch ist/ vnd das mit sanfftmutickeyt vnd furcht/ vnnd
habt eyn gut gewissen/ auff das die/ so von euch affterreden/ als von
vbelthettern/ zuschanden werden/ das sie verhonet haben ewern gu-
ten wandel ynn Christo.

Denn es ist besser/ so es der Gottis wille ist/ das yhr von wolthat
wegen leydet/ denn von vbelthat wegen/ Syntemal auch Christus
eyn mal fur vnser sund gelitten hat/ der gerechte fur die vngerechten/
auff das er vns Gotte opfferte/ vnnd ist getodtet nach dem fleysch/
aber lebendig gemacht nach dem geyst.

Ynn dem selbigen ist er auch hyngangen vnnd hat prediget den gey-
stern ym gefengnis/ die vertzeytten vnglewbig waren/ da man eynGenn. 6.
mal gewarttet der gottlichen langmutickeyt/ zu den zeytten Noe/ da
man die archa zurustet/ ynn wilcher wenig/ das ist/ acht seelen behal-
ten wurden durchs wasser/ Wilchs nu auch euch selig macht ynn der
tauffe/ die durch yhenis bedeut ist/ Nicht das abthun des vnflats am
fleysch/ sondern der bund eyns guten gewissens mit Got/ durch die
aufferstehung Jhesu Christi/ wilcher ist zur rechten Gottis/ ynn den
hymel gefaren/ vnd sind yhm vnterthan die engele vnd die gewelti-
gen vnd die krefften.

Das Vierde Capitel.

WEyl nu Christus ym fleysch gelitten hatt fur vns/ ßo
wapent euch auch mit dem selben synn/ Denn wer
am fleysch leydet/ der horet auff an sunden/ das er hyn-
furt/ was noch hynderstelliger zeyt ist ym fleysch/ ni-
cht der menschen lusten/ sondern dem willen Gottis lebe. Denn es
ist gnug/ das wyr die vergangen zeyt des lebens zubracht haben nach

heydenischem

Die Erſt Epiſtel
(wercktzeug)
Alle Chꝛiſten ſind
Gots wercktzeug/
Aber das weyb iſt
beyde am leybe vñ
am mut ſchwecher
denn der man/ dar-
umb ſeyn mit ver-
nunfft zuſchonẽ iſt/
das nicht vneyni-
ckeit ſich erhebe/ da
durch denn alle ge-
pett verhyndert
werden.
vnnd gebt dem weybiſchen/ als dem ſchwechſten wercktzeug/ ſeyne
eehꝛe/ als auch miterben der gnad des lebens/ auff das ewere gepett
nicht verhyndert werden.

Endlich aber/ ſeyt alleſampt gleych geſynnet/ mitleydig/ bꝛuder-
lich/ hertzlich/ freuntlich/ Vergeltet nicht boſzes mit boſzem/ nicht
ſchelltwoꝛt mit ſchelltwoꝛt/ ſondern da gegen benedeyet/ vnd wiſſet/
das yhr datzu beruffen ſeyt/ das yhr die benedeyung beerbet. DennPſal. 33.
wer da wil das leben lieb haben vnd gutte tage ſehen/ der ſchweyge
ſeyne zungen/ das ſie nichts boſes rede/ vñ ſeyne lippen/ das ſie nicht
triegen/ Er wende ſich vom boſen vnd thu guttis/ Er ſuche fride/ vñ
iage yhm nach/ Denn die augen des herrn ſehen auff die gerechten/
vnnd ſeyne oꝛen auff yhr gepett/ das angeſicht aber des herrn ſihet
auff die da boſzes thun.

Vnnd wer iſt/ der euch ſchaden kunde/ ſzo yhr dem guten nach-
kompt? Selig ſeyt yhr/ ſo yhr auch leydet vmb der gerechtickeyt wil-
len/ Furcht euch aber fur yhꝛem trotzen nicht[/] noch erſchꝛeckt nicht/Jſa. 8.
heyliget aber Gott den herrn ynn ewern hertzen. Seyt aber alltzeyt
vꝛbuttig zur verantwoꝛttung yderman/ der grundt foddert der hoff-
nung/ die ynn euch iſt/ vnd das mit ſanfftmutickeyt vnd furcht/ vnnd
habt eyn gut gewiſſen/ auff das die/ ſo von euch affterreden/ als von
vbelthettern/ zuſchanden werden/ das ſie verhonet haben ewern gu-
ten wandel ynn Chꝛiſto.

Denn es iſt beſſer/ ſo es der Gottis wille iſt/ das yhr võ wolthat
wegen leydet/ denn von vbelthat wegen/ Syntemal auch Chꝛiſtus
eyn mal fur vnſer ſund gelitten hat/ der gerechte fur die vngerechten/
auff das er vns Gotte opfferte/ vnnd iſt getodtet nach dem fleyſch/
aber lebendig gemacht nach dem geyſt.

Ynn dem ſelbigen iſt er auch hyngangen vnnd hat pꝛediget den gey-
ſtern ym gefengnis/ die vertzeytten vnglewbig waren/ da man eynGeñ. 6.
mal gewarttet der gottlichen langmutickeyt/ zu den zeytten Noe/ da
man die archa zuruſtet/ yñ wilcher wenig/ das iſt/ acht ſeelen behal-
ten wurdẽ durchs waſſer/ Wilchs nu auch euch ſelig macht ynn der
tauffe/ die durch yhenis bedeut iſt/ Nicht das abthun des vnflats am
fleyſch/ ſondern der bund eyns guten gewiſſens mit Got/ durch die
aufferſtehung Jheſu Chꝛiſti/ wilcher iſt zur rechten Gottis/ ynn den
hymel gefaren/ vnd ſind yhm vnterthan die engele vnd die gewelti-
gen vnd die krefften.

Das Vierde Capitel.

WEyl nu Chꝛiſtus ym fleyſch gelitten hatt fur vns/ ſzo
wapent euch auch mit dem ſelben ſynn/ Denn wer
am fleyſch leydet/ der hoꝛet auff an ſunden/ das er hyn-
furt/ was noch hynderſtelliger zeyt iſt ym fleyſch/ ni-
cht der menſchen luſten/ ſondern dem willen Gottis lebe. Denn es
iſt gnug/ das wyr die vergangen zeyt des lebens zubꝛacht habẽ nach

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[[348]/0354] Die Erſt Epiſtel vnnd gebt dem weybiſchen/ als dem ſchwechſten wercktzeug/ ſeyne eehꝛe/ als auch miterben der gnad des lebens/ auff das ewere gepett nicht verhyndert werden. (wercktzeug) Alle Chꝛiſten ſind Gots wercktzeug/ Aber das weyb iſt beyde am leybe vñ am mut ſchwecher denn der man/ dar- umb ſeyn mit ver- nunfft zuſchonẽ iſt/ das nicht vneyni- ckeit ſich erhebe/ da durch denn alle ge- pett verhyndert werden. Endlich aber/ ſeyt alleſampt gleych geſynnet/ mitleydig/ bꝛuder- lich/ hertzlich/ freuntlich/ Vergeltet nicht boſzes mit boſzem/ nicht ſchelltwoꝛt mit ſchelltwoꝛt/ ſondern da gegen benedeyet/ vnd wiſſet/ das yhr datzu beruffen ſeyt/ das yhr die benedeyung beerbet. Denn wer da wil das leben lieb haben vnd gutte tage ſehen/ der ſchweyge ſeyne zungen/ das ſie nichts boſes rede/ vñ ſeyne lippen/ das ſie nicht triegen/ Er wende ſich vom boſen vnd thu guttis/ Er ſuche fride/ vñ iage yhm nach/ Denn die augen des herrn ſehen auff die gerechten/ vnnd ſeyne oꝛen auff yhr gepett/ das angeſicht aber des herrn ſihet auff die da boſzes thun. Pſal. 33. Vnnd wer iſt/ der euch ſchaden kunde/ ſzo yhr dem guten nach- kompt? Selig ſeyt yhr/ ſo yhr auch leydet vmb der gerechtickeyt wil- len/ Furcht euch aber fur yhꝛem trotzen nicht/ noch erſchꝛeckt nicht/ heyliget aber Gott den herrn ynn ewern hertzen. Seyt aber alltzeyt vꝛbuttig zur verantwoꝛttung yderman/ der grundt foddert der hoff- nung/ die ynn euch iſt/ vnd das mit ſanfftmutickeyt vnd furcht/ vnnd habt eyn gut gewiſſen/ auff das die/ ſo von euch affterreden/ als von vbelthettern/ zuſchanden werden/ das ſie verhonet haben ewern gu- ten wandel ynn Chꝛiſto. Jſa. 8. Denn es iſt beſſer/ ſo es der Gottis wille iſt/ das yhr võ wolthat wegen leydet/ denn von vbelthat wegen/ Syntemal auch Chꝛiſtus eyn mal fur vnſer ſund gelitten hat/ der gerechte fur die vngerechten/ auff das er vns Gotte opfferte/ vnnd iſt getodtet nach dem fleyſch/ aber lebendig gemacht nach dem geyſt. Ynn dem ſelbigen iſt er auch hyngangen vnnd hat pꝛediget den gey- ſtern ym gefengnis/ die vertzeytten vnglewbig waren/ da man eyn mal gewarttet der gottlichen langmutickeyt/ zu den zeytten Noe/ da man die archa zuruſtet/ yñ wilcher wenig/ das iſt/ acht ſeelen behal ten wurdẽ durchs waſſer/ Wilchs nu auch euch ſelig macht ynn der tauffe/ die durch yhenis bedeut iſt/ Nicht das abthun des vnflats am fleyſch/ ſondern der bund eyns guten gewiſſens mit Got/ durch die aufferſtehung Jheſu Chꝛiſti/ wilcher iſt zur rechten Gottis/ ynn den hymel gefaren/ vnd ſind yhm vnterthan die engele vnd die gewelti- gen vnd die krefften. Geñ. 6. Das Vierde Capitel. WEyl nu Chꝛiſtus ym fleyſch gelitten hatt fur vns/ ſzo wapent euch auch mit dem ſelben ſynn/ Denn wer am fleyſch leydet/ der hoꝛet auff an ſunden/ das er hyn furt/ was noch hynderſtelliger zeyt iſt ym fleyſch/ ni- cht der menſchen luſten/ ſondern dem willen Gottis lebe. Denn es iſt gnug/ das wyr die vergangen zeyt des lebens zubꝛacht habẽ nach heydeniſchem

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Zitationshilfe: Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522, S. [348]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/luther_septembertestament_1522/354>, abgerufen am 21.12.2024.