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Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522.

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Die Epistel
yhm/ der andern Aposteln aber sahe ich keynen/ on Jacobon des
hern bruder. Was ich euch aber schreybe/ Got weiß/ ich liege nicht.

Darnach kam ich ynn die lender Syrie vnd Cilicie/ ich war aber
vnbekant nach dem angesicht/ den Christlichen gemeynen ynn Ju-
dea. Sie hatten aber alleyn gehoret/ das/ der vns weyland verfolge-
te/ der predigt ytzt den glawben/ wilchen er weyland verstorete/ vnd
preysseten Got vber myr.

Das Ander Capitel.

DArnach vber viertzehen iar/ zoch ich abermal hynauff gen
Jerusalem mit Barnabas/ vnd nam Titon auch mit mir/
Jch zoch aber hynauff/ aus einer offinbarung/ vnd besprach
mich mit yhn vber dem Euangelio/ das ich predige vnter
den heyden/ besonders aber mit denen/ die das ansehen hatten/ auff
das ich nicht vergeblich lieffe odder gelauffen hette. Aber es wart
auch Titus nicht getzwungen sich zu beschneytten/ der mit mir war/
ob er wol ein krieche war/ Vnd das/ vmb etlicher neben eyngefurter
falscher bruder willen/ die neben eynkomen waren/ zuuerkundscha-
(datzumal)
Denn es datzumal
sie daucht vrsach
seyn den halßstar-
rigen zu weychen/
das sie sich nicht er-
gerten.
ffen vnser freyheyt/ die wyr haben ynn Christo Jhesu/ das sie vns ge-
fangen nemen/ wilchen wir auch datzumal nicht wichen/ vnterthan
zu seyn/ auff das die warheyt des Euangelion bey euch bestunde.

Von denen aber/ die das ansehen hatten/ wilcherley sie weyland
gewesen sind/ da ligt myr nichts an/ Denn Got achtet das ansehen
(wilcherley)
Die falschen Apo-
stel zugen an/ das
die zwelff Apostel
mit Christo selbs
gewandelt hatten/
darunb sie mehr denn
Paulus galten/ das
widerlegt S Pau-
lus/ vnd spricht/ es
lige daran nicht/
wie groß oder her-
lich sie seyen. Es ist
ym Euangelio eyn
prediger wie der an-
der. 1. Cor. 3.
der menschen nicht. Myr aber/ haben die/ so das ansehen hatten/
nichts anders geleret/ sondern widderumb/ da sie sahen/ das myr
vertrawet war/ das Euangelion an die vorhaut/ gleych wie Petro
das Euangelion an die beschneyttung (Denn der mit Petro kreff-
tig ist gewesen zum Apostelampt/ vnter die beschneyttung/ der ist mit
myr auch krefftig gewesen vnter die heyden) vnnd sie erkandten die
gnade/ die myr geben war. Jacobos vnd Kephas vnd Johannes/
die fur seulen angesehen waren/ gaben sie myr vnd Barnaba die hand/
vnd vereyneten sich mit vns/ das wyr vnter die heyden/ sie aber vnter
die beschneyttung predigten/ alleyn das wyr der armen gedechten/
wilchs ich auch vleyssig byn gewesen zu thun.

Da aber Petrus gen Antiochian kam/ widderstund ich yhm vn-
(vorhaudt)
Die heyden heyst
er vorhaudt/ darunb
das sie nicht besch-
nytten sind.
ter augen/ denn es war klage vber yhn komen/ Denn zuuor eeh etli-
che von Jacobo kamen/ asß er mit den heyden/ da sie aber kamen/ en-
tzoch er sich vnd sondert sich/ darumb/ das er die von der beschneyt-
tung furcht/ vnd heuchelten mit yhm die andern Juden allesampt/
also/ das auch Barnabas verfuret ward durch yhr heuchlen. Aber
da ich sahe/ das sie nicht richtig wandelten/ nach der warheyt des
Euangeli/ sprach ich zu Petro offentlich/ So du/ der du eyn Jude
bist/ heydenisch lebest vnd nicht Judisch/ warumb zwingistu denn
die heyden Judisch zu leben? Wie wol wyr von natur Juden vnnd
nicht sunder aus den heyden sind/ doch weyl wyr wissenn/ das der

mensch

Die Epiſtel
yhm/ der andern Apoſteln aber ſahe ich keynen/ on Jacobon des
hern bꝛuder. Was ich euch aber ſchꝛeybe/ Got weiſz/ ich liege nicht.

Darnach kam ich ynn die lender Syrie vnd Cilicie/ ich war aber
vnbekant nach dem angeſicht/ den Chꝛiſtlichen gemeynen ynn Ju-
dea. Sie hatten aber alleyn gehoꝛet/ das/ der vns weyland verfolge-
te/ der pꝛedigt ytzt den glawben/ wilchen er weyland verſtoꝛete/ vnd
preyſſeten Got vber myr.

Das Ander Capitel.

DArnach vber viertzehen iar/ zoch ich abermal hynauff gen
Jeruſalem mit Barnabas/ vnd nam Titon auch mit mir/
Jch zoch aber hynauff/ aus einer offinbarung/ vñ beſpꝛach
mich mit yhn vber dem Euangelio/ das ich pꝛedige vnter
den heyden/ beſonders aber mit denen/ die das anſehen hatten/ auff
das ich nicht vergeblich lieffe odder gelauffen hette. Aber es wart
auch Titus nicht getzwungen ſich zu beſchneytten/ der mit mir war/
ob er wol ein krieche war/ Vnd das/ vmb etlicher neben eyngefurter
falſcher bꝛuder willen/ die neben eynkomen waren/ zuuerkundſcha-
(datzumal)
Denn es datzumal
ſie daucht vꝛſach
ſeyn den halſzſtar-
rigen zu weychen/
das ſie ſich nicht er-
gerten.
ffen vnſer freyheyt/ die wyr haben ynn Chꝛiſto Jheſu/ das ſie vns ge-
fangen nemen/ wilchen wir auch datzumal nicht wichen/ vnterthan
zu ſeyn/ auff das die warheyt des Euangelion bey euch beſtunde.

Von denen aber/ die das anſehen hatten/ wilcherley ſie weyland
geweſen ſind/ da ligt myr nichts an/ Denn Got achtet das anſehen
(wilcherley)
Die falſchen Apo-
ſtel zugen an/ das
die zwelff Apoſtel
mit Chꝛiſto ſelbs
gewandelt hatten/
darũb ſie mehr deñ
Paulus galtẽ/ das
widerlegt S Pau-
lus/ vnd ſpꝛicht/ es
lige daran nicht/
wie groſz oder her-
lich ſie ſeyen. Es iſt
ym Euangelio eyn
pꝛediger wie der an-
der. 1. Cor. 3.
der menſchen nicht. Myr aber/ haben die/ ſo das anſehen hatten/
nichts anders geleret/ ſondern widderumb/ da ſie ſahen/ das myr
vertrawet war/ das Euangelion an die voꝛhaut/ gleych wie Petro
das Euangelion an die beſchneyttung (Denn der mit Petro kreff-
tig iſt geweſen zum Apoſtelampt/ vnter die beſchneyttũg/ der iſt mit
myr auch krefftig geweſen vnter die heyden) vnnd ſie erkandten die
gnade/ die myr geben war. Jacobos vnd Kephas vnd Johannes/
die fur ſeulen angeſehẽ waren/ gaben ſie myr vñ Barnaba die hand/
vnd vereyneten ſich mit vns/ das wyr vnter die heyden/ ſie aber vnter
die beſchneyttung pꝛedigten/ alleyn das wyr der armen gedechten/
wilchs ich auch vleyſſig byn geweſen zu thun.

Da aber Petrus gen Antiochian kam/ widderſtund ich yhm vn-
(voꝛhaudt)
Die heyden heyſt
er voꝛhaudt/ darũb
das ſie nicht beſch-
nytten ſind.
ter augen/ denn es war klage vber yhn komen/ Denn zuuor eeh etli-
che von Jacobo kamen/ aſſz er mit den heyden/ da ſie aber kamen/ en-
tzoch er ſich vnd ſondert ſich/ darumb/ das er die von der beſchneyt-
tung furcht/ vnd heuchelten mit yhm die andern Juden alleſampt/
alſo/ das auch Barnabas verfuret ward durch yhr heuchlen. Aber
da ich ſahe/ das ſie nicht richtig wandelten/ nach der warheyt des
Euangeli/ ſpꝛach ich zu Petro offentlich/ So du/ der du eyn Jude
biſt/ heydeniſch lebeſt vnd nicht Judiſch/ warumb zwingiſtu denn
die heyden Judiſch zu leben? Wie wol wyr von natur Juden vnnd
nicht ſunder aus den heyden ſind/ doch weyl wyr wiſſenn/ das der

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[[292]/0298] Die Epiſtel yhm/ der andern Apoſteln aber ſahe ich keynen/ on Jacobon des hern bꝛuder. Was ich euch aber ſchꝛeybe/ Got weiſz/ ich liege nicht. Darnach kam ich ynn die lender Syrie vnd Cilicie/ ich war aber vnbekant nach dem angeſicht/ den Chꝛiſtlichen gemeynen ynn Ju- dea. Sie hatten aber alleyn gehoꝛet/ das/ der vns weyland verfolge- te/ der pꝛedigt ytzt den glawben/ wilchen er weyland verſtoꝛete/ vnd preyſſeten Got vber myr. Das Ander Capitel. DArnach vber viertzehen iar/ zoch ich abermal hynauff gen Jeruſalem mit Barnabas/ vnd nam Titon auch mit mir/ Jch zoch aber hynauff/ aus einer offinbarung/ vñ beſpꝛach mich mit yhn vber dem Euangelio/ das ich pꝛedige vnter den heyden/ beſonders aber mit denen/ die das anſehen hatten/ auff das ich nicht vergeblich lieffe odder gelauffen hette. Aber es wart auch Titus nicht getzwungen ſich zu beſchneytten/ der mit mir war/ ob er wol ein krieche war/ Vnd das/ vmb etlicher neben eyngefurter falſcher bꝛuder willen/ die neben eynkomen waren/ zuuerkundſcha- ffen vnſer freyheyt/ die wyr haben ynn Chꝛiſto Jheſu/ das ſie vns ge fangen nemen/ wilchen wir auch datzumal nicht wichen/ vnterthan zu ſeyn/ auff das die warheyt des Euangelion bey euch beſtunde. (datzumal) Denn es datzumal ſie daucht vꝛſach ſeyn den halſzſtar- rigen zu weychen/ das ſie ſich nicht er gerten. Von denen aber/ die das anſehen hatten/ wilcherley ſie weyland geweſen ſind/ da ligt myr nichts an/ Denn Got achtet das anſehen (wilcherley) Die falſchen Apo ſtel zugen an/ das die zwelff Apoſtel mit Chꝛiſto ſelbs gewandelt hatten/ darũb ſie mehr deñ Paulus galtẽ/ das widerlegt S Pau lus/ vnd ſpꝛicht/ es lige daran nicht/ wie groſz oder her lich ſie ſeyen. Es iſt ym Euangelio eyn pꝛediger wie d̕ an- der. 1. Cor. 3. der menſchen nicht. Myr aber/ haben die/ ſo das anſehen hatten/ nichts anders geleret/ ſondern widderumb/ da ſie ſahen/ das myr vertrawet war/ das Euangelion an die voꝛhaut/ gleych wie Petro das Euangelion an die beſchneyttung (Denn der mit Petro kreff- tig iſt geweſen zum Apoſtelampt/ vnter die beſchneyttũg/ der iſt mit myr auch krefftig geweſen vnter die heyden) vnnd ſie erkandten die gnade/ die myr geben war. Jacobos vnd Kephas vnd Johannes/ die fur ſeulen angeſehẽ waren/ gaben ſie myr vñ Barnaba die hand/ vnd vereyneten ſich mit vns/ das wyr vnter die heyden/ ſie aber vnter die beſchneyttung pꝛedigten/ alleyn das wyr der armen gedechten/ wilchs ich auch vleyſſig byn geweſen zu thun. Da aber Petrus gen Antiochian kam/ widderſtund ich yhm vn- ter augen/ denn es war klage vber yhn komen/ Denn zuuor eeh etli- che von Jacobo kamen/ aſſz er mit den heyden/ da ſie aber kamen/ en tzoch er ſich vnd ſondert ſich/ darumb/ das er die von der beſchneyt- tung furcht/ vnd heuchelten mit yhm die andern Juden alleſampt/ alſo/ das auch Barnabas verfuret ward durch yhr heuchlen. Aber da ich ſahe/ das ſie nicht richtig wandelten/ nach der warheyt des Euangeli/ ſpꝛach ich zu Petro offentlich/ So du/ der du eyn Jude biſt/ heydeniſch lebeſt vnd nicht Judiſch/ warumb zwingiſtu denn die heyden Judiſch zu leben? Wie wol wyr von natur Juden vnnd nicht ſunder aus den heyden ſind/ doch weyl wyr wiſſenn/ das der menſch (voꝛhaudt) Die heyden heyſt er voꝛhaudt/ darũb das ſie nicht beſch- nytten ſind.

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Zitationshilfe: Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522, S. [292]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/luther_septembertestament_1522/298>, abgerufen am 21.12.2024.