Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522.Zu den Corinthern. XXIII ich macht meyn abschied/ vnd fur aus gen Macedonia. Aber Gottsey gedanckt/ der vns alltzeyt das felt behalten hilfft ynn Christo/ vnd offinbart den geruch seyner erkentnis/ durch vns/ an allen ortten/ Denn wyr sind Gotte eyn gutter geruch Christi/ beyde vnter denen/ die se- lig werden/ vnd vnter denen/ die verloren werden/ Diesen/ eyn geruch des tods zum todt/ yhenen aber eyn geruch des lebens zum leben. Vnd wer taug datzu? Denn wyr sind nicht/ wie etlicher viel/ die mit dem wort Gottis kretzmerey treyben/ sondern als aus lauterkeyt vnd als aus Got/ fur Got/ reden wyr ynn Christo. Das Dritte Capitel. (vertrawen)
Das vierde
Zu den Coꝛinthern. XXIII ich macht meyn abſchied/ vnd fur aus gen Macedonia. Aber Gottſey gedanckt/ der vns alltzeyt das felt behalten hilfft yñ Chꝛiſto/ vñ offinbart den geruch ſeyner erkẽtnis/ durch vns/ an allẽ oꝛtten/ Deñ wyr ſind Gotte eyn gutter geruch Chꝛiſti/ beyde vnter denen/ die ſe- lig werden/ vñ vnter denen/ die verloꝛen werden/ Dieſen/ eyn geruch des tods zum todt/ yhenen aber eyn geruch des lebens zum leben. Vñ wer taug datzu? Denn wyr ſind nicht/ wie etlicher viel/ die mit dem woꝛt Gottis kretzmerey treyben/ ſondern als aus lauterkeyt vnd als aus Got/ fur Got/ reden wyr ynn Chꝛiſto. Das Dꝛitte Capitel. (vertrawen)
Das vierde
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Zu den Coꝛinthern. XXIII
ich macht meyn abſchied/ vnd fur aus gen Macedonia. Aber Gott
ſey gedanckt/ der vns alltzeyt das felt behalten hilfft yñ Chꝛiſto/ vñ
offinbart den geruch ſeyner erkẽtnis/ durch vns/ an allẽ oꝛtten/ Deñ
wyr ſind Gotte eyn gutter geruch Chꝛiſti/ beyde vnter denen/ die ſe-
lig werden/ vñ vnter denen/ die verloꝛen werden/ Dieſen/ eyn geruch
des tods zum todt/ yhenen aber eyn geruch des lebens zum leben. Vñ
wer taug datzu? Denn wyr ſind nicht/ wie etlicher viel/ die mit dem
woꝛt Gottis kretzmerey treyben/ ſondern als aus lauterkeyt vnd als
aus Got/ fur Got/ reden wyr ynn Chꝛiſto.
Das Dꝛitte Capitel.
HEben wyr deñ abermal an/ vns ſelbs zu pꝛeyſſen? odder be-
durffen wyr/ wie etliche/ der lobebꝛieff an euch/ odder lobe
bꝛieffe von euch? Yhr ſeyt vnſer bꝛieff/ yñ vnſer hertz geſchꝛie
ben/ der erkandt vnd geleſen wirt von allen menſchen/ die
yhr offinbar woꝛden ſeyt/ das yhr eyn bꝛieff Chꝛiſti ſeyt/ durch vn-
ſern dienſt zubereyt/ vnd nicht mit tindten geſchꝛieben/ ſondern mit
dem geyſt des lebendigen Gottis/ nicht yñ ſteynern taffeln/ ſondern
ynn fleyſchern taffeln des hertzen. Eyn ſolch vertrawen aber haben
wyr durch Chꝛiſtum zu Got/ nicht das wyr tuchtig ſind võ vns ſel-
ber/ etwas zu dencken/ als von vns ſelber/ ſondern das wyr etwas tu
gen/ iſt von Got/ wilcher auch vns tuchtig gemacht hat/ diener zu
ſeyn/ des newen teſtaments/ nicht des buchſtaben/ ſondern des gey-
ſtes. Denn der buchſtabe todtet/ aber der geyſt macht lebendig.
(vertrawen)
Das wir euch zum
bꝛieffe bereyttet ha
ben.
(buchſtaben)
Buchſtaben leren/
iſt/ das blos geſetz
vñ werck leren/ on
der gnade Gottis
erkentnis/ da durch
wirt alles verda-
mpt/ vnd des tods
ſchuldig erkandt/
was der mẽſch iſt/
vñ thut/ Deñ er kan
on der gnade Gottis
nichts gutts thun.
(geyſt)
Geyſt leren/ iſt die
gnad/ on geſetz vñ
verdienſt leren/ da
durch wirt der mẽ-
ſch lebendig vnnd
ſelig.
So aber das ampt das durch die buchſtaben todtet/ vnd ynn die
ſteyne iſt gepildet/ klarheyt hatte/ alſo/ das die kinder võ Jſrael nicht
kundten anſehẽ das angeſicht Moſi/ vmb der klarheyt willen ſeynis
angeſichts/ die doch auffhoꝛet/ wie ſolt nicht viel mehr das ampt/
das den geyſt gibt/ klarheyt habẽ? Deñ ſo der dienſt der die verdam
nis pꝛediget/ klarheyt hat/ viel mehr iſt der dienſt der die gerechti-
ckeit pꝛedigt/ vberaus ynn der klarheyt. Deñ auch yhenes teyl das ver
kleret war/ iſt nicht verkleret/ gegen diſer vbirmeſſigen klarheyt. Deñ
ſo das klarheyt hatte/ das da auffhoꝛet/ viel mehr wirt das klarheyt
haben/ das da bleybt.
Die weyl wyr nu ſolche hoffnũg haben/ bꝛauchen wyr groſſer frey
dickeyt/ vnd thun nicht wie Moſes/ der eyn decke fur ſeyn angeſicht
hieng/ das die kinder von Jſrael nicht auffſehen kunden auff das en
de des/ das auffhoꝛet/ ſondern yhꝛe ſynne ſind verſtockt. Denn biſz
auff den heutigen tag/ bleybt die ſelbige decke vnauffgedeckt/ vber dẽ
alten teſtamẽt/ weñ ſie es leſen/ wilche yñ Chꝛiſto auffhoꝛet/ Aber
biſz auff den heutigen tag/ weñ Moſes geleſen wirt/ iſt die decke fur
yhr hertz gehengt/ Weñ es aber ſich bekerete zu dem hern/ ſo wurde
die decke abgethan/ Denn der herr iſt der geyſt/ Wo aber der geyſt
des hern iſt/ da iſt freyheyt. Nu aber ſpiegelt ſich ynn vns allen des
hern klarheyt/ von auffgedecktem angeſicht/ vñ wyr werden verkleret
ynn das ſelbige bilde/ von eyner klarheyt zu der andern/ als von dem
hern/ der da iſt der geyſt.
(decke)
Aber die decke Mo
ſi iſt den buchſtabẽ
vnd ſeyn lere nicht
erkennen. Das auff
gedeckt angeſicht
des herrn iſt/ klar er
kentnis der gnaden
vnd des geyſts/ der
vns frey macht võ
geſetz/ buchſtaben
vñ ſynen werckẽ/
das yhr klarheit vñ
werck muſſen auff-
oꝛen.
(ſpiegelt)
wie der ſpiegel eyn
bilde ſehet/ alſo ſe-
et vnſer hertz die
erkentnis Chꝛiſi. Das vierde
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