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Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522.

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XI
Vorrede der Epistel zu
den Corinthern.

DJe Epistel zu den Romern hat sanct Paulus geschrieben
vom glawben vnd wercken fast ordenlich. Aber ynn dieser
ersten zu den Corinthern/ richtet er mancherley sachen aus/
die draus entsprungen sind.

Vnd auffs erst/ handelt er/ wie das Euangelion sich nichts reyme mit
der weltlichen weyßheyt/ vnd endlich/ das natur vnd creutz widdern-
ander sind/ das menschlich weyßheyt Gottis weyßheyt nicht leyde.

Am dritten vnnd vierden capitel leret er/ wo fur man die Apostel
halten sol/ denn die secten daher kamen/ das sie etlich Apostel den an-
dern furtzogen/ gleych wie die Kriechisch vnnd Romisch kirch sich
vber sanct Peter gescheyden haben.

Am funfften leret er den rechten bann/ das man die offentlichen
sunder straffen vnd nicht leyden sol.

Am sechsten/ strafft er die gerichts hendel als vnchristlich wesen.

Am siebenden gibt er vnterricht von der keuscheyt/ Auffs erst von
witwen (wie er selbs war) Zum andern von e[e]hlichen. Zum drit-
ten von Jungfrawen.

Am achten bis auffs zwelffte/ handelt er mancherley weyß/ wie
man die schwachen gewissen furen vnd halten sol/ ynn euserlichen sa-
chen/ als da sind/ essen/ trincken/ kleyder/ sacrament haben/ vnd we-
ret allenthalben/ das die starcken nicht verachten sollen die schwa-
chen/ syntemal er selb/ ob er wol Apostel sey/ dennoch viel sich ent-
halten hab/ da er wol recht hette/ Datzu sich die starcken wol fur-
chten mugen/ die weyl vortzeytten ynn Jsrael so viel vntergangen sind/
die doch allesampt durch wunderwerck aus Egypten gefurt sind/
vnd macht daneben ettliche außlaufft heylsamer lere.

Am zwelfften bis auffs viertzehend/ handelt er/ wie mancherley
gaben Gottis sind/ vnter wilchen doch die liebe das beste sey/ das sie
nicht sich erheben/ sondern dienen sollen vnternander eynmutig/ die
weyl es ist eyn Got/ eyn herr/ eyn geyst/ vnd alles eyn/ wie mancher-
ley es auch sey.

Am viertzehenden/ leret er die prediger/ propheten vnd senger/ das
sie ordenlich yhrer gab brauchen/ vnd nur zur besserung/ nicht zu ey-
gener ehre/ yhre predigen/ kunst vnd verstand furgeben.

Am funfftzehenden/ strafft er die von der aufferstehung des fley-
sches vnrecht geleret vnd glawbt hatten.

Am letzten vermanet er sie zu bruderlicher hulff ynn zeytlicher na-
rung den durfftigen.

XI
Voꝛrede der Epiſtel zu
den Coꝛinthern.

DJe Epiſtel zu den Romern hat ſanct Paulus geſchꝛieben
vom glawben vnd wercken faſt oꝛdenlich. Aber ynn dieſer
erſten zu den Corinthern/ richtet er mancherley ſachẽ aus/
die draus entſpꝛungen ſind.

Vñ auffs erſt/ handelt er/ wie das Euãgelion ſich nichts reyme mit
der weltlichen weyſzheyt/ vnd endlich/ das natur vñ creutz widdern-
ander ſind/ das menſchlich weyſzheyt Gottis weyſzheyt nicht leyde.

Am dꝛitten vnnd vierden capitel leret er/ wo fur man die Apoſtel
halten ſol/ deñ die ſecten daher kamen/ das ſie etlich Apoſtel den an-
dern furtzogen/ gleych wie die Kriechiſch vnnd Romiſch kirch ſich
vber ſanct Peter geſcheyden haben.

Am funfften leret er den rechten bann/ das man die offentlichen
ſunder ſtraffen vnd nicht leyden ſol.

Am ſechſten/ ſtrafft er die gerichts hendel als vnchꝛiſtlich weſen.

Am ſiebenden gibt er vnterricht von der keuſcheyt/ Auffs erſt von
witwen (wie er ſelbs war) Zum andern von e[e]hlichen. Zum dꝛit-
ten von Jungfrawen.

Am achten bis auffs zwelffte/ handelt er mancherley weyſz/ wie
man die ſchwachen gewiſſen furen vñ halten ſol/ ynn euſerlichen ſa-
chen/ als da ſind/ eſſen/ trincken/ kleyder/ ſacrament haben/ vnd we-
ret allenthalben/ das die ſtarcken nicht verachten ſollen die ſchwa-
chen/ ſyntemal er ſelb/ ob er wol Apoſtel ſey/ dennoch viel ſich ent-
halten hab/ da er wol recht hette/ Datzu ſich die ſtarcken wol fur-
chten mugen/ die weyl voꝛtzeyttẽ ynn Jſrael ſo viel vntergangẽ ſind/
die doch alleſampt durch wunderwerck aus Egypten gefurt ſind/
vnd macht daneben ettliche auſzlaufft heylſamer lere.

Am zwelfften bis auffs viertzehend/ handelt er/ wie mancherley
gaben Gottis ſind/ vnter wilchen doch die liebe das beſte ſey/ das ſie
nicht ſich erheben/ ſondern dienen ſollen vnternander eynmutig/ die
weyl es iſt eyn Got/ eyn herr/ eyn geyſt/ vnd alles eyn/ wie mancher-
ley es auch ſey.

Am viertzehenden/ leret er die pꝛediger/ pꝛopheten vñ ſenger/ das
ſie oꝛdenlich yhꝛer gab bꝛauchen/ vnd nur zur beſſerung/ nicht zu ey-
gener ehꝛe/ yhꝛe pꝛedigen/ kunſt vnd verſtand furgeben.

Am funfftzehenden/ ſtrafft er die von der aufferſtehung des fley-
ſches vnrecht geleret vnd glawbt hatten.

Am letzten vermanet er ſie zu bꝛuderlicher hulff ynn zeytlicher na-
rung den durfftigen.

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[[255]/0261] XI Voꝛrede der Epiſtel zu den Coꝛinthern. DJe Epiſtel zu den Romern hat ſanct Paulus geſchꝛieben vom glawben vnd wercken faſt oꝛdenlich. Aber ynn dieſer erſten zu den Corinthern/ richtet er mancherley ſachẽ aus/ die draus entſpꝛungen ſind. Vñ auffs erſt/ handelt er/ wie das Euãgelion ſich nichts reyme mit der weltlichen weyſzheyt/ vnd endlich/ das natur vñ creutz widdern- ander ſind/ das menſchlich weyſzheyt Gottis weyſzheyt nicht leyde. Am dꝛitten vnnd vierden capitel leret er/ wo fur man die Apoſtel halten ſol/ deñ die ſecten daher kamen/ das ſie etlich Apoſtel den an- dern furtzogen/ gleych wie die Kriechiſch vnnd Romiſch kirch ſich vber ſanct Peter geſcheyden haben. Am funfften leret er den rechten bann/ das man die offentlichen ſunder ſtraffen vnd nicht leyden ſol. Am ſechſten/ ſtrafft er die gerichts hendel als vnchꝛiſtlich weſen. Am ſiebenden gibt er vnterricht von der keuſcheyt/ Auffs erſt von witwen (wie er ſelbs war) Zum andern von eehlichen. Zum dꝛit- ten von Jungfrawen. Am achten bis auffs zwelffte/ handelt er mancherley weyſz/ wie man die ſchwachen gewiſſen furen vñ halten ſol/ ynn euſerlichen ſa- chen/ als da ſind/ eſſen/ trincken/ kleyder/ ſacrament haben/ vnd we- ret allenthalben/ das die ſtarcken nicht verachten ſollen die ſchwa- chen/ ſyntemal er ſelb/ ob er wol Apoſtel ſey/ dennoch viel ſich ent- halten hab/ da er wol recht hette/ Datzu ſich die ſtarcken wol fur- chten mugen/ die weyl voꝛtzeyttẽ ynn Jſrael ſo viel vntergangẽ ſind/ die doch alleſampt durch wunderwerck aus Egypten gefurt ſind/ vnd macht daneben ettliche auſzlaufft heylſamer lere. Am zwelfften bis auffs viertzehend/ handelt er/ wie mancherley gaben Gottis ſind/ vnter wilchen doch die liebe das beſte ſey/ das ſie nicht ſich erheben/ ſondern dienen ſollen vnternander eynmutig/ die weyl es iſt eyn Got/ eyn herr/ eyn geyſt/ vnd alles eyn/ wie mancher- ley es auch ſey. Am viertzehenden/ leret er die pꝛediger/ pꝛopheten vñ ſenger/ das ſie oꝛdenlich yhꝛer gab bꝛauchen/ vnd nur zur beſſerung/ nicht zu ey- gener ehꝛe/ yhꝛe pꝛedigen/ kunſt vnd verſtand furgeben. Am funfftzehenden/ ſtrafft er die von der aufferſtehung des fley- ſches vnrecht geleret vnd glawbt hatten. Am letzten vermanet er ſie zu bꝛuderlicher hulff ynn zeytlicher na- rung den durfftigen.

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Zitationshilfe: Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522, S. [255]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/luther_septembertestament_1522/261>, abgerufen am 20.11.2024.