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Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522.

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Euangelion
Das dritt Capitel.

ZV der zeyt kam Johannes der teuffer/ vnd prediget ynn derLuce. 3.
Joh. 1.

wusten des iudischen lands vnnd sprach/ Bessert euch/ das
hymel reych ist nah erbey komen. Vnd er ist der/ von dem der
prophet Jsaias gesagt hatt/ vnnd gesprochen/ Es ist eyn ruf-Jsa. 40.
Marci. 1.

fende stymme ynn der wusten/ Bereyttet dem herrn den weg/ vnnd
macht seyne steyge richtig.

Solche hewschre-
cken pflegt man yn
ettlich morgenlen-
der tzu essen als
Hierony. schreybt
Er aber Johannes hatte eyn kleyd von Cameel haren/ vnnd ey-
nen leddern gurttel vmb seyne lendenn. Seyne speyße ware/ heuschre-
cken vnd wild honig. Da gieng zu yhm hynauß die stat Hierusalem/
vnnd das gantz iudisch land/ vnnd alle lender an dem iordan/ vnnd
ließen sich teuffen von yhm/ ym iordan/ vnnd bekanten yhre sunde.

Als er nu viel phariseer vnnd saduceer sahe zu seyner tauff komen/
sprach er zu yhnen/ yhr otter gezichte/ wer hatt denn euch so gewyß
gemacht das yhr entrynnen werdet dem kunfftigen zorn? Sehet zu/ thut re-
chtschaffne frucht der puß. Denckt nur nit/ das yhr bey euch wolt sagen/
wyr haben Abrahan zum vater. Jch sage euch/ gott vermag dem Abra-
han aus diesen steyn kinder erwecken. Es ist schon die axt den bewmen
an die wurtzel gelegt/ darumb welcher bawm nit gutte frucht brin-
gt/ wirt abgehawenn/ vnnd ynß fewr geworffen.

(alle gerecht) Al-
le gerechtickeytt
wirt erfullet wenn
wir vns aller vn-
ser gerechtickeytt
vnnd ehre vertzey-
hen/ das gott al-
leyn fur den gehal-
ten werd/ der ge-
recht sey/ vnnd ge-
recht mache die
glewbigen. Dis
thut Johannes/
so er sich seyner
gerechtickeyt aus-
ßert/ vnd will von
Christo getaufft
vnnd gerechtferti-
gett werden Dis
thut auch Chrnus
so er sich seyner ge-
rechtikeyt vnd ehre
nit annymbt/ sondern
lest sich teuffen vnd
todten/ Denn tauff
ist nicht anders
denn todt.
Jch teuffe euch mit wasser tzur busße/ der aber nach myr komet/
ist stercker denn ich/ dem ich auch nit byn gnugsam/ seyne schuch zu
tragen/ der wirt euch teuffen mit dem heyligen geyst vnnd mit fewr/
vnnd er hatt seyne worfschauffel ynn der hand/ er wirt seyne tenne fe-
gen/ vnd den weytzen yn seyne schewren samlen/ aber die sprew/ wirt
er verprennen mit ewigem fewr.

Zu der zeyt kam Jhesus von Gallilea an den Jordan/ zu Johan-
ne/ das er sich vonn yhm teuffen ließe/ Aber Johannes weret yhm/
vnnd sprach/ ich bedarff woll/ das ich von dyr getaufft werde/ vnnd
du komist zu myr? Jhes aber antwortt vnd sprach/ laß itzt also seyn/
alßo gepurt es vns/ alle gerechtickeyt zu erfullenn. Da ließ ers yhm
zu/ vnd do Jhesus getaufft war/ steyg er bald erauff auß dem wasser/
vnnd sihe/ da wurden vber yhm die hymel auffgethan/ vnnd Johan-
nes sahe den geyst gottis gleych als eyn tawben erab steygen vnd vbirJoh. 1.
Matth. 17

yhn komen/ vnnd sihe/ Eyn styme vom hymel erab sprach/ diß ist
meyn lieber son/ ynn wilchem ich eyn wolgefallen habe.

Das vierde Capitel.

DA wart Jhesus vom geyst ynn die wusten gefurt/ auff dasMarci. 1.
Luce. 4.

er von dem teuffel versucht wurde/ vnnd da er viertzig tage
vnnd viertzig nacht gefastet hatte/ hungert yhn/ vnnd der
versucher tratt zu yhm/ vnnd sprach/ Bistu gottis son/ so

sprich
Euangelion
Das dꝛitt Capitel.

ZV der zeyt kam Johannes der teuffer/ vnd pꝛediget ynn derLuce. 3.
Joh. 1.

wuſten des iudiſchen lands vnnd ſpꝛach/ Beſſert euch/ das
hymel reych iſt nah erbey komen. Vnd er iſt der/ von dem der
pꝛophet Jſaias geſagt hatt/ vnnd geſpꝛochen/ Es iſt eyn ruf-Jſa. 40.
Marci. 1.

fende ſtymme ynn der wuſten/ Bereyttet dem herrn den weg/ vnnd
macht ſeyne ſteyge richtig.

Solche hewſchꝛe-
cken pflegt man yn
ettlich moꝛgenlen-
der tzu eſſen als
Hierony. ſchꝛeybt
Er aber Johannes hatte eyn kleyd von Cameel haren/ vnnd ey-
nen leddern gurttel vmb ſeyne lendeñ. Seyne ſpeyſze ware/ heuſchꝛe-
cken vñ wild honig. Da gieng zu yhm hynauſz die ſtat Hieruſalem/
vnnd das gantz iudiſch land/ vnnd alle lender an dem ioꝛdan/ vnnd
lieſzen ſich teuffen von yhm/ ym ioꝛdan/ vnnd bekanten yhꝛe ſunde.

Als er nu viel phariſeer vnnd ſaduceer ſahe zu ſeyner tauff komen/
ſpꝛach er zu yhnen/ yhꝛ otter gezichte/ wer hatt denn euch ſo gewyſz
gemacht das yhꝛ entrynnẽ werdet dem kunfftigẽ zoꝛn? Sehet zu/ thut re-
chtſchaffne frucht der puſz. Denckt nur nit/ das yhꝛ bey euch wolt ſagẽ/
wyꝛ habẽ Abꝛahã zum vater. Jch ſage euch/ gott vermag dem Abꝛa-
hã aus dieſen ſteyn kinder erwecken. Es iſt ſchon die axt den bewmẽ
an die wurtzel gelegt/ darumb welcher bawm nit gutte frucht bꝛin-
gt/ wirt abgehawenn/ vnnd ynſz fewr gewoꝛffen.

(alle gerecht) Al-
le gerechtickeytt
wirt erfullet weñ
wir vns aller vn-
ſer gerechtickeytt
vnnd ehꝛe vertzey-
hen/ das gott al-
leyn fur den gehal-
ten werd/ der ge-
recht ſey/ vnnd ge-
recht mache die
glewbigen. Dis
thut Johannes/
ſo er ſich ſeyner
gerechtickeyt auſ-
ſzert/ vnd will võ
Chꝛiſto getaufft
vnnd gerechtferti-
gett werden Dis
thut auch Chr̃us
ſo er ſich ſeyner ge-
rechtikeyt vñ ehꝛe
nit annymbt/ ſondern
leſt ſich teuffen vñ
todten/ Deñ tauff
iſt nicht anders
denn todt.
Jch teuffe euch mit waſſer tzur buſſze/ der aber nach myr komet/
iſt ſtercker denn ich/ dem ich auch nit byn gnugſam/ ſeyne ſchuch zu
tragen/ der wirt euch teuffen mit dem heyligen geyſt vnnd mit fewr/
vnnd er hatt ſeyne woꝛfſchauffel ynn der hand/ er wirt ſeyne tenne fe-
gen/ vñ den weytzen yn ſeyne ſchewren ſamlen/ aber die ſpꝛew/ wirt
er verpꝛennen mit ewigem fewr.

Zu der zeyt kam Jheſus von Gallilea an den Joꝛdan/ zu Johan-
ne/ das er ſich vonn yhm teuffen lieſze/ Aber Johannes weret yhm/
vnnd ſpꝛach/ ich bedarff woll/ das ich von dyr getaufft werde/ vnnd
du komiſt zu myr? Jheſꝰ aber antwoꝛtt vñ ſpꝛach/ laſz itzt alſo ſeyn/
alſzo gepurt es vns/ alle gerechtickeyt zu erfullenn. Da lieſz ers yhm
zu/ vñ do Jheſus getaufft war/ ſteyg er bald erauff auſz dem waſſer/
vnnd ſihe/ da wurden vber yhm die hymel auffgethan/ vnnd Johan-
nes ſahe den geyſt gottis gleych als eyn tawben erab ſteygen vnd vbirJoh. 1.
Matth. 17

yhn komen/ vnnd ſihe/ Eyn ſtyme vom hymel erab ſpꝛach/ diſz iſt
meyn lieber ſon/ ynn wilchem ich eyn wolgefallen habe.

Das vierde Capitel.

DA wart Jheſus vom geyſt ynn die wuſten gefurt/ auff dasMarci. 1.
Luce. 4.

er von dem teuffel verſucht wurde/ vnnd da er viertzig tage
vnnd viertzig nacht gefaſtet hatte/ hungert yhn/ vnnd der
verſucher tratt zu yhm/ vnnd ſpꝛach/ Biſtu gottis ſon/ ſo

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[[12]/0018] Euangelion Das dꝛitt Capitel. ZV der zeyt kam Johannes der teuffer/ vnd pꝛediget ynn der wuſten des iudiſchen lands vnnd ſpꝛach/ Beſſert euch/ das hymel reych iſt nah erbey komen. Vnd er iſt der/ von dem der pꝛophet Jſaias geſagt hatt/ vnnd geſpꝛochen/ Es iſt eyn ruf fende ſtymme ynn der wuſten/ Bereyttet dem herrn den weg/ vnnd macht ſeyne ſteyge richtig. Luce. 3. Joh. 1. Jſa. 40. Marci. 1. Er aber Johannes hatte eyn kleyd von Cameel haren/ vnnd ey- nen leddern gurttel vmb ſeyne lendeñ. Seyne ſpeyſze ware/ heuſchꝛe- cken vñ wild honig. Da gieng zu yhm hynauſz die ſtat Hieruſalem/ vnnd das gantz iudiſch land/ vnnd alle lender an dem ioꝛdan/ vnnd lieſzen ſich teuffen von yhm/ ym ioꝛdan/ vnnd bekanten yhꝛe ſunde. Solche hewſchꝛe cken pflegt man yn ettlich moꝛgenlen der tzu eſſen als Hierony. ſchꝛeybt Als er nu viel phariſeer vnnd ſaduceer ſahe zu ſeyner tauff komen/ ſpꝛach er zu yhnen/ yhꝛ otter gezichte/ wer hatt denn euch ſo gewyſz gemacht dz yhꝛ entrynnẽ werdet dem kunfftigẽ zoꝛn? Sehet zu/ thut re chtſchaffne frucht d̕ puſz. Denckt nur nit/ dz yhꝛ bey euch wolt ſagẽ/ wyꝛ habẽ Abꝛahã zum vater. Jch ſage euch/ gott vermag dem Abꝛa- hã aus dieſen ſteyn kinder erwecken. Es iſt ſchon die axt den bewmẽ an die wurtzel gelegt/ darumb welcher bawm nit gutte frucht bꝛin- gt/ wirt abgehawenn/ vnnd ynſz fewr gewoꝛffen. Jch teuffe euch mit waſſer tzur buſſze/ der aber nach myr komet/ iſt ſtercker denn ich/ dem ich auch nit byn gnugſam/ ſeyne ſchuch zu tragen/ der wirt euch teuffen mit dem heyligen geyſt vnnd mit fewr/ vnnd er hatt ſeyne woꝛfſchauffel ynn der hand/ er wirt ſeyne tenne fe- gen/ vñ den weytzen yn ſeyne ſchewren ſamlen/ aber die ſpꝛew/ wirt er verpꝛennen mit ewigem fewr. (alle gerecht) Al- le gerechtickeytt wirt erfullet weñ wir vns aller vn- ſer gerechtickeytt vnnd ehꝛe vertzey hen/ das gott al- leyn fur den gehal ten werd/ der ge- recht ſey/ vnnd ge recht mache die glewbigen. Dis thut Johannes/ ſo er ſich ſeyner gerechtickeyt auſ- ſzert/ vnd will võ Chꝛiſto getaufft vnnd gerechtferti- gett werden Dis thut auch Chr̃us ſo er ſich ſeyner ge rechtikeyt vñ ehꝛe nit annymbt/ ſond̕ leſt ſich teuffen vñ todten/ Deñ tauff iſt nicht anders denn todt. Zu der zeyt kam Jheſus von Gallilea an den Joꝛdan/ zu Johan ne/ das er ſich vonn yhm teuffen lieſze/ Aber Johannes weret yhm/ vnnd ſpꝛach/ ich bedarff woll/ das ich von dyr getaufft werde/ vnnd du komiſt zu myr? Jheſꝰ aber antwoꝛtt vñ ſpꝛach/ laſz itzt alſo ſeyn/ alſzo gepurt es vns/ alle gerechtickeyt zu erfullenn. Da lieſz ers yhm zu/ vñ do Jheſus getaufft war/ ſteyg er bald erauff auſz dem waſſer/ vnnd ſihe/ da wurden vber yhm die hymel auffgethan/ vnnd Johan nes ſahe den geyſt gottis gleych als eyn tawben erab ſteygen vnd vbir yhn komen/ vnnd ſihe/ Eyn ſtyme vom hymel erab ſpꝛach/ diſz iſt meyn lieber ſon/ ynn wilchem ich eyn wolgefallen habe. Joh. 1. Matth. 17 Das vierde Capitel. DA wart Jheſus vom geyſt ynn die wuſten gefurt/ auff das er von dem teuffel verſucht wurde/ vnnd da er viertzig tage vnnd viertzig nacht gefaſtet hatte/ hungert yhn/ vnnd der verſucher tratt zu yhm/ vnnd ſpꝛach/ Biſtu gottis ſon/ ſo ſpꝛich Marci. 1. Luce. 4.

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Axel Herold: Konvertierung der Wikisource-Quelldateien in das DTA-Basisformat. (2017-03-09T12:26:56Z)
Magdalena Schulze, Benjamin Fiechter, Juliane Nau, Susanne Wind, Kay-Michael Würzner, Christian Thomas, Susanne Haaf, Frank Wiegand: Bearbeitung der digitalen Edition. (2017-10-30T12:00:00Z)



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Zitationshilfe: Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522, S. [12]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/luther_septembertestament_1522/18>, abgerufen am 20.11.2024.