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Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522.

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Sanct Johannes. LXXIII.
hellt/ die andern aber sprachen/ wie kan eyn sundiger mensch solche
zeychen thun? vnnd es ward eyn zwytracht vnter yhn/ Sie sprachen
widder zu dem blinden/ was sagistu von yhm? hatt er deyn augen auff
than? Er aber sprach/ Es ist eyn prophet.

Die Juden glawbten nicht von yhm/ das er blind geweßen vnd se-
hend worden were/ bis das sie rieffen den Elltern/ des/ der sehend
war worden/ vnd sprachen/ ist das ewer son/ wilchen yhr saget/ er sey
blind geporn? wie ist er denn nu sehend? Seyne eltern antworten vnd
sprachen/ wyr wissen/ das diser vnser son ist/ vnd das er blind geporn ist/ wie
er aber nu sehend ist/ wissen wyr nicht/ odder wer yhm hat seyn augen
auffthan wissen wyr auch nicht/ Er ist selber allt gnug/ fraget yhn/
last yhn selbs fur sich reden. Solchs sagten seyne Eltern/ denn sie fur-
chten sich fur den Juden/ denn die Juden hatten sich schon vereynet/ so
yemand yhn fur Christon bekennete/ das der selbige ynn bann than
wurde/ darumb sprachen seyne elltern/ Er ist alt gnug/ fraget yhn.

Da rieffen sie zum andern mal dem menschen/ der blind gewesen
war/ vnd sprachen/ gib Got den preyß/ wir wissen das diser mensch
eyn sunder ist/ Er antwort vnd sprach/ ist er eyn sunder/ das weyß ich
nicht/ Eynes weyß ich wol/ das ich blind war/ vnd byn nu sehend/
Da sprachen sie widder zu yhm/ was thett er dyr? wie thet er deyne
augen auff? Er antwort yhn/ ich habs euch ytzt gesagt/ vnd yhr habts
gehoret/ was wolt yhrs abermal horen? wolt yhr auch seyne iunger
werden? Da fluchten sie yhm vnd sprachen/ du bist seyn iunger/ wyr
aber sind Moses iunger. Wyr wissen/ das Gott mit Mosi geredt
hat/ disen aber wissen wyr nicht/ von wannen er ist.

Der mensch antwort vnd sprach/ das ist eyn wunderlich ding/ das
yhr nicht wisset von wannen er sey/ vnd er hat meyne augen auffthan/
Wir wissen aber/ das Got die sunder nicht horet/ sondern so yemant
gotfurchtig ist/ vnd thut seynen willen/ den horet er. Von der welt an
ists nicht erhoret/ das yemant eynen gepornen blinden die augen auff-
than habe/ were diser nicht von Got/ er kundte nichts thun. Sie ant-
worten vnd sprachen zu yhm/ du bist gantz ynn sunden geporn/ vnd du
lerist vns/ vnd stiessen yhn hynaus.

Es kam fur Jhesum/ das sie yhn außgestossen hatten/ vnd da er yhn
fand/ sprach er zu yhm/ glewbstu an den son Gottis? Er antwort
vnd sprach/ Herr/ wilcher ists/ auff das ich an yhn glewbe? Jhesus
sprach zu yhm/ du hast yhn gesehen/ vnd der mit dyr redet/ der ists. Er
aber sprach/ Herr/ ich glewbe/ vnd bettet yhn an/ Vnd Jhesus sprach/
Jch bynn zum gericht auff diße wellt komen/ auff das die da nicht
sehen/ sehend werden/ vnd die da sehen/ blind werden/ Vnd solchs ho-
reten ettlich der phariseer/ die bey yhm waren/ vnd sprachen zu yhm/
sind wir denn auch blind? Jhesus sprach zu yhn/ weret yhr blind/ so
hettet yhr keyne sund/ Nu yhr aber sprecht/ wyr sind sehend/ bleybt
ewre sunde.

Das zehend Capitel.

WArlich warlich ich sage euch/ wer nit zur thur hyneyn
gehet ynn den schaffstall/ sondern steyget anders wo
hyneyn/ der ist eyn dieb vnd eyn morder/ der aber zur
thur hyneyn gehet der ist eyn hirtte der schaff/ dem

selben thutt
N iij

Sanct Johannes. LXXIII.
hellt/ die andern aber ſpꝛachen/ wie kan eyn ſundiger menſch ſolche
zeychen thun? vnnd es ward eyn zwytracht vnter yhn/ Sie ſpꝛachen
widder zu dem blindẽ/ was ſagiſtu von yhm? hatt er deyn augẽ auff
than? Er aber ſpꝛach/ Es iſt eyn pꝛophet.

Die Juden glawbten nicht von yhm/ das er blind geweſzen vnd ſe-
hend woꝛden were/ bis das ſie rieffen den Elltern/ des/ der ſehend
war woꝛden/ vnd ſpꝛachen/ iſt das ewer ſon/ wilchen yhꝛ ſaget/ er ſey
blind gepoꝛn? wie iſt er denn nu ſehend? Seyne eltern antwoꝛten vnd
ſpꝛachẽ/ wyr wiſſẽ/ das diſer vnſer ſon iſt/ vñ das er blind gepoꝛn iſt/ wie
er aber nu ſehend iſt/ wiſſen wyr nicht/ odder wer yhm hat ſeyn augẽ
auffthan wiſſen wyr auch nicht/ Er iſt ſelber allt gnug/ fraget yhn/
laſt yhn ſelbs fur ſich reden. Solchs ſagten ſeyne Eltern/ deñ ſie fur-
chten ſich fur den Juden/ deñ die Juden hattẽ ſich ſchon vereynet/ ſo
yemand yhn fur Chꝛiſton bekennete/ das der ſelbige ynn bann than
wurde/ darumb ſpꝛachẽ ſeyne elltern/ Er iſt alt gnug/ fraget yhn.

Da rieffen ſie zum andern mal dem menſchen/ der blind geweſen
war/ vnd ſpꝛachen/ gib Got den pꝛeyſz/ wir wiſſen das diſer menſch
eyn ſunder iſt/ Er antwoꝛt vñ ſpꝛach/ iſt er eyn ſunder/ das weyſz ich
nicht/ Eynes weyſz ich wol/ das ich blind war/ vnd byn nu ſehend/
Da ſpꝛachen ſie widder zu yhm/ was thett er dyr? wie thet er deyne
augẽ auff? Er antwoꝛt yhn/ ich habs euch ytzt geſagt/ vñ yhr habts
gehoꝛet/ was wolt yhꝛs abermal hoꝛen? wolt yhr auch ſeyne iunger
werden? Da fluchten ſie yhm vñ ſprachen/ du biſt ſeyn iunger/ wyr
aber ſind Moſes iunger. Wyr wiſſen/ das Gott mit Moſi geredt
hat/ diſen aber wiſſen wyr nicht/ von wannen er iſt.

Der menſch antwoꝛt vñ ſpꝛach/ das iſt eyn wunderlich ding/ das
yhr nicht wiſſet von wannen er ſey/ vñ er hat meyne augen auffthan/
Wir wiſſen aber/ das Got die ſunder nicht hoꝛet/ ſondern ſo yemãt
gotfurchtig iſt/ vnd thut ſeynen willen/ den hoꝛet er. Võ der welt an
iſts nicht erhoꝛet/ das yemant eynẽ gepoꝛnen blinden die augen auff-
than habe/ were diſer nicht von Got/ er kundte nichts thun. Sie ant-
woꝛten vñ ſpꝛachen zu yhm/ du biſt gantz ynn ſunden gepoꝛn/ vnd du
leriſt vns/ vnd ſtieſſen yhn hynaus.

Es kam fur Jheſum/ das ſie yhn auſzgeſtoſſen hattẽ/ vñ da er yhn
fand/ ſpꝛach er zu yhm/ glewbſtu an den ſon Gottis? Er antwoꝛt
vnd ſpꝛach/ Herr/ wilcher iſts/ auff das ich an yhn glewbe? Jheſus
ſpꝛach zu yhm/ du haſt yhn geſehen/ vñ der mit dyr redet/ der iſts. Er
aber ſprach/ Herr/ ich glewbe/ vñ bettet yhn an/ Vñ Jheſus ſpꝛach/
Jch bynn zum gericht auff diſze wellt komen/ auff das die da nicht
ſehen/ ſehend werden/ vñ die da ſehen/ blind werden/ Vñ ſolchs ho-
reten ettlich der phariſeer/ die bey yhm waren/ vnd ſpꝛachen zu yhm/
ſind wir denn auch blind? Jheſus ſprach zu yhn/ weret yhꝛ blind/ ſo
hettet yhꝛ keyne ſund/ Nu yhr aber ſpꝛecht/ wyr ſind ſehend/ bleybt
ewre ſunde.

Das zehend Capitel.

WArlich warlich ich ſage euch/ wer nit zur thur hyneyn
gehet yñ den ſchaffſtall/ ſondern ſteyget anders wo
hyneyn/ der iſt eyn dieb vnd eyn moꝛder/ der aber zur
thur hyneyn gehet der iſt eyn hirtte der ſchaff/ dem

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N iij
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[[153]/0159] Sanct Johannes. LXXIII. hellt/ die andern aber ſpꝛachen/ wie kan eyn ſundiger menſch ſolche zeychen thun? vnnd es ward eyn zwytracht vnter yhn/ Sie ſpꝛachen widder zu dem blindẽ/ was ſagiſtu von yhm? hatt er deyn augẽ auff than? Er aber ſpꝛach/ Es iſt eyn pꝛophet. Die Juden glawbten nicht von yhm/ das er blind geweſzen vnd ſe hend woꝛden were/ bis das ſie rieffen den Elltern/ des/ der ſehend war woꝛden/ vnd ſpꝛachen/ iſt das ewer ſon/ wilchen yhꝛ ſaget/ er ſey blind gepoꝛn? wie iſt er denn nu ſehend? Seyne eltern antwoꝛten vnd ſpꝛachẽ/ wyr wiſſẽ/ dz diſer vnſer ſon iſt/ vñ dz er blind gepoꝛn iſt/ wie er aber nu ſehend iſt/ wiſſen wyr nicht/ odder wer yhm hat ſeyn augẽ auffthan wiſſen wyr auch nicht/ Er iſt ſelber allt gnug/ fraget yhn/ laſt yhn ſelbs fur ſich reden. Solchs ſagten ſeyne Eltern/ deñ ſie fur- chten ſich fur den Juden/ deñ die Juden hattẽ ſich ſchon vereynet/ ſo yemand yhn fur Chꝛiſton bekennete/ das der ſelbige ynn bann than wurde/ darumb ſpꝛachẽ ſeyne elltern/ Er iſt alt gnug/ fraget yhn. Da rieffen ſie zum andern mal dem menſchen/ der blind geweſen war/ vnd ſpꝛachen/ gib Got den pꝛeyſz/ wir wiſſen das diſer menſch eyn ſunder iſt/ Er antwoꝛt vñ ſpꝛach/ iſt er eyn ſunder/ das weyſz ich nicht/ Eynes weyſz ich wol/ das ich blind war/ vnd byn nu ſehend/ Da ſpꝛachen ſie widder zu yhm/ was thett er dyr? wie thet er deyne augẽ auff? Er antwoꝛt yhn/ ich habs euch ytzt geſagt/ vñ yhr habts gehoꝛet/ was wolt yhꝛs abermal hoꝛen? wolt yhr auch ſeyne iunger werden? Da fluchten ſie yhm vñ ſprachen/ du biſt ſeyn iunger/ wyr aber ſind Moſes iunger. Wyr wiſſen/ das Gott mit Moſi geredt hat/ diſen aber wiſſen wyr nicht/ von wannen er iſt. Der menſch antwoꝛt vñ ſpꝛach/ das iſt eyn wunderlich ding/ das yhr nicht wiſſet von wannen er ſey/ vñ er hat meyne augen auffthan/ Wir wiſſen aber/ das Got die ſunder nicht hoꝛet/ ſondern ſo yemãt gotfurchtig iſt/ vnd thut ſeynen willen/ den hoꝛet er. Võ der welt an iſts nicht erhoꝛet/ das yemant eynẽ gepoꝛnen blinden die augen auff- than habe/ were diſer nicht von Got/ er kundte nichts thun. Sie ant woꝛten vñ ſpꝛachen zu yhm/ du biſt gantz ynn ſunden gepoꝛn/ vnd du leriſt vns/ vnd ſtieſſen yhn hynaus. Es kam fur Jheſum/ das ſie yhn auſzgeſtoſſen hattẽ/ vñ da er yhn fand/ ſpꝛach er zu yhm/ glewbſtu an den ſon Gottis? Er antwoꝛt vnd ſpꝛach/ Herr/ wilcher iſts/ auff das ich an yhn glewbe? Jheſus ſpꝛach zu yhm/ du haſt yhn geſehen/ vñ der mit dyr redet/ der iſts. Er aber ſprach/ Herr/ ich glewbe/ vñ bettet yhn an/ Vñ Jheſus ſpꝛach/ Jch bynn zum gericht auff diſze wellt komen/ auff das die da nicht ſehen/ ſehend werden/ vñ die da ſehen/ blind werden/ Vñ ſolchs ho- reten ettlich der phariſeer/ die bey yhm waren/ vnd ſpꝛachen zu yhm/ ſind wir denn auch blind? Jheſus ſprach zu yhn/ weret yhꝛ blind/ ſo hettet yhꝛ keyne ſund/ Nu yhr aber ſpꝛecht/ wyr ſind ſehend/ bleybt ewre ſunde. Das zehend Capitel. WArlich warlich ich ſage euch/ wer nit zur thur hyneyn gehet yñ den ſchaffſtall/ ſondern ſteyget anders wo hyneyn/ der iſt eyn dieb vnd eyn moꝛder/ der aber zur thur hyneyn gehet der iſt eyn hirtte der ſchaff/ dem ſelben thutt N iij

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Zitationshilfe: Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522, S. [153]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/luther_septembertestament_1522/159>, abgerufen am 20.11.2024.