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Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522.

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Sanct Lucas. LIX.
gesagt war.

Marci. 10.Es geschach aber/ da er nahe zu Jericho kam/ sas eyn blinder am
wege vnd bettelt/ da er aber horet das volck/ das durch hyn gieng/ for-
schet er/ was das were/ da verkundigeten sie yhm/ Jhesus von Na-
zareth gienge fur vber/ vnd er rieff vnd sprach/ Jhesu du son Dauid
erbarme dich meyn/ Die aber vorn an giengen bedraweten yhn/ er
sollt schweygen/ Er aber schrey viel mehr/ du son Dauid erbarm di-
ch meyn/ Jhesus aber stund still/ vnnd hies yhn zu sich furen/ da sie
yhn aber nahe bey yhn brachten/ fraget er yhn vnd sprach/ was will-
tu/ das ich dyr thun soll? Er sprach/ Herr/ das ich widder sehen mu-
ge/ vnd Jhesus sprach zu yhm/ sey sehend/ deyn glawbe hatt dyr ge-
holffen/ vnd also bald ward er sehend/ vnnd folget yhm nach/ vnnd
preysset Gott/ vnd alles volck das solchs sahe/ lobt Gott.

Das Neuntzehend Capitel.

UNd er zoch hyneyn vnd gieng durch Jericho/ vnd sihe/ da war
eyn man/ genant Zacheus/ der war eyn vbirster zollner/ vnd
war reych/ vnd begerte Jhesum zu sehen/ wer er were/ vnd kund
nit fur dem volck/ denn er war kleyn von person/ Vnd er lieff fur
hyn/ vnd steyg auff eynen wilden feygen bawm auff das er yhn sehe/ sukaminos morus
est, supra cap. xvii

sukomoraia ficus
aegyptia non capri
ficus a ficu & mo-
ro Vide Athen li.
ii.

denn alda sollt er durchkomen/ vnnd als Jhesus kam an die selben
stett/ sahe er auff/ vnd wart seyn gewar/ vnd sprach zu yhm/ Zachee/
steyg eylend er nyder/ denn ich mus heut zu deynem hauße eynkeren/
vnd er steyg eylend er nydder/ vnnd nam yhn auff mit freuden/ Da sie
das sahen/ murreten sie alle/ das er bey eynem sunder eyn keret.

Zacheus aber tratt dar/ vnnd sprach zu dem herren/ sihe/ Herr/
die helfft meyner gutter gebe ich den armen/ vnd so ich habe yemand
betrogen/ das gebe ich vierfaltig widder/ Jhesus aber sprach zu yhm/
Heutt ist disem hauße heyl widder faren/ seyntemal er auch Abra-
hams son ist/ denn des menschen son ist komen zu suchen vnd selig zu
machen das verloren ist.

Da sie nu zu horeten/ saget er weytter eyn gleychnis/ darumb/ das er
nahe bey Jerusalem war/ vnd sie meyneten das reych Gottis sollt al-
Matth. 25.so bald offinbart werden vnd sprach/ Eyn Edeller zoch ynn eyn fer-
ne land/ das er eyn reych eyn neme/ vnd dann wider keme/ disser fod-
dert zehen seyner knechte vnd gab yhn zehen pfundt/ vnd sprach zu yhn/
handellt/ bis ich widder kome/ seyne burger aber waren yhm feynd/
vnd schickten eyne botschafft nach yhm/ vnd ließen yhm sagen/ wyr
wollen nicht/ das diser vber vns hirsche.

Vnd es begab sich da er wider kam/ nach dem er das reych eynge-
nommen hatte/ hies er die knecht foddern/ wilchen er seyn gellt geben
hatte/ das er wiste/ was eyn iglicher gehandellt hette. Da tratt erzu
der erste/ vnd sprach/ Herr/ deyn pfund hat zehen pfund erworben/ vnd
er sprach zu yhm/ Ey du fromer knecht/ die weyl du bist ym geringsten
trew gewesen/ solltu macht haben vber zehen stedte. Der ander kam
auch vnd sprach/ Herr deyn pfund hatt funff pfund tragen/ zu dem
sprach er auch/ vnd du sollt seyn vber funff stedte.

Vnd der drite

Sanct Lucas. LIX.
geſagt war.

Marci. 10.Es geſchach aber/ da er nahe zu Jericho kam/ ſas eyn blinder am
wege vnd bettelt/ da er aber hoꝛet das volck/ das durch hyn gieng/ for-
ſchet er/ was das were/ da verkundigeten ſie yhm/ Jheſus von Na-
zareth gienge fur vber/ vnd er rieff vnd ſpꝛach/ Jheſu du ſon Dauid
erbarme dich meyn/ Die aber voꝛn an giengen bedraweten yhn/ er
ſollt ſchweygen/ Er aber ſchꝛey viel mehꝛ/ du ſon Dauid erbarm di-
ch meyn/ Jheſus aber ſtund ſtill/ vnnd hies yhn zu ſich furen/ da ſie
yhn aber nahe bey yhn bꝛachten/ fraget er yhn vnd ſpꝛach/ was will-
tu/ das ich dyr thun ſoll? Er ſpꝛach/ Herr/ das ich widder ſehen mu-
ge/ vnd Jheſus ſpꝛach zu yhm/ ſey ſehend/ deyn glawbe hatt dyr ge-
holffen/ vnd alſo bald ward er ſehend/ vnnd folget yhm nach/ vnnd
pꝛeyſſet Gott/ vnd alles volck das ſolchs ſahe/ lobt Gott.

Das Neuntzehend Capitel.

UNd er zoch hyneyn vñ gieng durch Jericho/ vñ ſihe/ da war
eyn man/ genant Zacheus/ der war eyn vbirſter zollner/ vñ
war reych/ vñ begerte Jheſum zu ſehẽ/ wer er were/ vñ kund
nit fur dem volck/ deñ er war kleyn võ perſon/ Vñ er lieff fur
hyn/ vñ ſteyg auff eynen wilden feygen bawm auff das er yhn ſehe/ συκάμινος morus
eſt, ſupra cap. xvii

συκομοραῖα ficus
ægyptia nõ capri
ficus a ficu & mo-
ro Vide Athen li.
ii.

denn alda ſollt er durchkomen/ vnnd als Jheſus kam an die ſelben
ſtett/ ſahe er auff/ vñ wart ſeyn gewar/ vnd ſpꝛach zu yhm/ Zachee/
ſteyg eylend er nyder/ denn ich mus heut zu deynem hauſze eynkeren/
vnd er ſteyg eylend er nydder/ vnnd nam yhn auff mit freuden/ Da ſie
das ſahen/ murreten ſie alle/ das er bey eynem ſunder eyn keret.

Zacheus aber tratt dar/ vnnd ſpꝛach zu dem herren/ ſihe/ Herr/
die helfft meyner gutter gebe ich den armen/ vnd ſo ich habe yemand
betrogẽ/ das gebe ich vierfaltig widder/ Jheſus aber ſpꝛach zu yhm/
Heutt iſt diſem hauſze heyl widder faren/ ſeyntemal er auch Abꝛa-
hams ſon iſt/ denn des menſchen ſon iſt komen zu ſuchen vnd ſelig zu
machen das verloꝛen iſt.

Da ſie nu zu hoꝛetẽ/ ſaget er weytter eyn gleychnis/ darumb/ das er
nahe bey Jeruſalem war/ vnd ſie meyneten das reych Gottis ſollt al-
Matth. 25.ſo bald offinbart werden vnd ſpꝛach/ Eyn Edeller zoch ynn eyn fer-
ne land/ das er eyn reych eyn neme/ vñ dann wider keme/ diſſer fod-
dert zehen ſeyner knechte vnd gab yhn zehen pfundt/ vñ ſpꝛach zu yhn/
handellt/ bis ich widder kome/ ſeyne burger aber waren yhm feynd/
vnd ſchickten eyne botſchafft nach yhm/ vnd lieſzen yhm ſagen/ wyr
wollen nicht/ das diſer vber vns hirſche.

Vnd es begab ſich da er wider kam/ nach dem er das reych eynge-
nommen hatte/ hies er die knecht foddern/ wilchen er ſeyn gellt geben
hatte/ das er wiſte/ was eyn iglicher gehandellt hette. Da tratt erzu
der erſte/ vnd ſpꝛach/ Herr/ deyn pfund hat zehen pfund erwoꝛbẽ/ vñ
er ſpꝛach zu yhm/ Ey du fromer knecht/ die weyl du biſt ym geringſtẽ
trew geweſen/ ſolltu macht haben vber zehen ſtedte. Der ander kam
auch vnd ſpꝛach/ Herr deyn pfund hatt funff pfund tragen/ zu dem
ſpꝛach er auch/ vnd du ſollt ſeyn vber funff ſtedte.

Vnd der dꝛite
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[[125]/0131] Sanct Lucas. LIX. geſagt war. Es geſchach aber/ da er nahe zu Jericho kam/ ſas eyn blinder am wege vnd bettelt/ da er aber hoꝛet das volck/ das durch hyn gieng/ for ſchet er/ was das were/ da verkundigeten ſie yhm/ Jheſus von Na- zareth gienge fur vber/ vnd er rieff vnd ſpꝛach/ Jheſu du ſon Dauid erbarme dich meyn/ Die aber voꝛn an giengen bedraweten yhn/ er ſollt ſchweygen/ Er aber ſchꝛey viel mehꝛ/ du ſon Dauid erbarm di- ch meyn/ Jheſus aber ſtund ſtill/ vnnd hies yhn zu ſich furen/ da ſie yhn aber nahe bey yhn bꝛachten/ fraget er yhn vnd ſpꝛach/ was will- tu/ das ich dyr thun ſoll? Er ſpꝛach/ Herr/ das ich widder ſehen mu ge/ vnd Jheſus ſpꝛach zu yhm/ ſey ſehend/ deyn glawbe hatt dyr ge- holffen/ vnd alſo bald ward er ſehend/ vnnd folget yhm nach/ vnnd pꝛeyſſet Gott/ vnd alles volck das ſolchs ſahe/ lobt Gott. Marci. 10. Das Neuntzehend Capitel. UNd er zoch hyneyn vñ gieng durch Jericho/ vñ ſihe/ da war eyn man/ genant Zacheus/ der war eyn vbirſter zollner/ vñ war reych/ vñ begerte Jheſum zu ſehẽ/ wer er were/ vñ kund nit fur dem volck/ deñ er war kleyn võ perſon/ Vñ er lieff fur hyn/ vñ ſteyg auff eynen wilden feygen bawm auff das er yhn ſehe/ denn alda ſollt er durchkomen/ vnnd als Jheſus kam an die ſelben ſtett/ ſahe er auff/ vñ wart ſeyn gewar/ vnd ſpꝛach zu yhm/ Zachee/ ſteyg eylend er nyder/ denn ich mus heut zu deynem hauſze eynkeren/ vnd er ſteyg eylend er nydder/ vnnd nam yhn auff mit freuden/ Da ſie das ſahen/ murreten ſie alle/ das er bey eynem ſunder eyn keret. συκάμινος morus eſt, ſupra cap. xvii συκομοραῖα ficus ægyptia nõ capri ficus a ficu & mo- ro Vide Athen li. ii. Zacheus aber tratt dar/ vnnd ſpꝛach zu dem herren/ ſihe/ Herr/ die helfft meyner gutter gebe ich den armen/ vnd ſo ich habe yemand betrogẽ/ das gebe ich vierfaltig widder/ Jheſus aber ſpꝛach zu yhm/ Heutt iſt diſem hauſze heyl widder faren/ ſeyntemal er auch Abꝛa- hams ſon iſt/ denn des menſchen ſon iſt komen zu ſuchen vnd ſelig zu machen das verloꝛen iſt. Da ſie nu zu hoꝛetẽ/ ſaget er weytter eyn gleychnis/ darumb/ das er nahe bey Jeruſalem war/ vnd ſie meyneten das reych Gottis ſollt al ſo bald offinbart werden vnd ſpꝛach/ Eyn Edeller zoch ynn eyn fer- ne land/ das er eyn reych eyn neme/ vñ dann wider keme/ diſſer fod- dert zehen ſeyner knechte vnd gab yhn zehen pfundt/ vñ ſpꝛach zu yhn/ handellt/ bis ich widder kome/ ſeyne burger aber waren yhm feynd/ vnd ſchickten eyne botſchafft nach yhm/ vnd lieſzen yhm ſagen/ wyr wollen nicht/ das diſer vber vns hirſche. Matth. 25. Vnd es begab ſich da er wider kam/ nach dem er das reych eynge- nommen hatte/ hies er die knecht foddern/ wilchen er ſeyn gellt geben hatte/ das er wiſte/ was eyn iglicher gehandellt hette. Da tratt erzu der erſte/ vnd ſpꝛach/ Herr/ deyn pfund hat zehen pfund erwoꝛbẽ/ vñ er ſpꝛach zu yhm/ Ey du fromer knecht/ die weyl du biſt ym geringſtẽ trew geweſen/ ſolltu macht haben vber zehen ſtedte. Der ander kam auch vnd ſpꝛach/ Herr deyn pfund hatt funff pfund tragen/ zu dem ſpꝛach er auch/ vnd du ſollt ſeyn vber funff ſtedte. Vnd der dꝛite

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Zitationshilfe: Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522, S. [125]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/luther_septembertestament_1522/131>, abgerufen am 21.12.2024.