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Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522.

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Sanct Lucas. LIIII.
wirtts alßo finden/ Selig sind dise knechte/ Das sollt yhr aber wis-
sen/ wenn eyn haus herre wyste zu wilcher stund der dieb keme/ so wa-
chet er vnd ließe nicht ynn seyn haus brechen/ darumb seyt yhr auch be-
reyt/ denn des menschen son wirt komen zur stund da yhr nicht meynet.

Matth. 24.Petrus aber sprach zu yhm/ Herr/ sagistu dis gleychnis zu vns od-
der auch zu allen? der herr aber sprach/ Wie eyn gros ding ists vmb
eyn trewen vnnd klugen haußhalter/ den seyn herr setzt vber seyn ge-
sind das er yhn zu rechter zeyt yhr gebur gebe? Selig ist der knecht/
wilchen seyn herr findet also thun/ wenn er kompt/ warlich ich sage
euch/ er wirt yhn vbir alle seyne gutter setzen/ So aber der selbige kne-
cht ynn seynem hertzen sagen wirt/ Meyn herr vertzeucht/ vnd fehet
an zu schlahen die knecht vnd meyde/ auch zu essen vnd zu trincken
vnnd sich voll sauffen/ So wirt der herr desselbigen knechts komen/
an dem tag/ da er sichs nicht versihet/ vnnd zu der stund/ die er nicht
weys/ vnnd wirtt yhn zu scheyttern/ vnnd wirtt yhm seyn lohn geben
mit den vnglewbigen.

Der knecht aber/ der seynes herrn willen weys vnd hatt sich nicht
bereytet/ auch nit nach seynem willen than/ der wird viel schlege ley-
den mussen/ Der es aber nicht weys/ hatt doch than das der schlege
werd ist/ wirt wenig schlege leyden/ Denn wilchem viel geben ist/
bey dem wirt man viel suchen/ vnnd wilchem viel befolhen ist/ von
dem wirt man viel foddern.

Jch byn komen/ das ich fewr antzunde auff erden/ was wollt ich (fewr)
Er redt nach dem
sprich wortt/ ich
will eyn fewr an
tzunden/ das ist ich
will eyn vnfrid an
richten durchs Euan-
gelion etc. Und wolt
es were schon ge-
schehen/ aber ich
muß zuuor meyn
leben dran setzen/
vnd mich verlanget
dar nach.

lieber/ denn es were schon an zundet? aber ich muß mich zuuor tauffen
lassen mit eyner tauffe/ vnd wie ist myr so bange bis sie vollendet wer-
Matth. 10.de Meynet yhr/ das ich her komen byn/ frid zu geben? da sage ich neyn zu/
sondern/ tzwytracht/ Denn von nu an/ werden funff ynn eynem haus
spennig seyn/ drey widder zwey/ vnnd zwey widder drey/ Es wirtt
sich der vater setzen widder den son/ vnnd der son widder den vat-
ter/ die mutter widder die tochter/ vnd die tochter widder die mutter/
die schwyger widder die schnur/ vnd die schnur wydder die schwyger.

Matth. 16.Er sprach aber auch zu dem volck/ Wenn yhr eyne wolcken sehet
auff gehen vom abent/ so sprecht yhr bald/ es kompt eyn regen/ vnnd
es geschicht also/ vnd wen yhr sehet den mittags wind weben/ so spre-
cht yhr/ es wirt heys werden/ vnnd es geschicht also/ yhr heuchler/kund yhr sehen wie
es an den Creaturn
gehet/ warumb se-
het yhr nicht auch
wo es euch feylet?

die gestallt der erden vnd des hymels kund yhr prufen/ wie prufet yhr
aber dise zeytt nicht? warumb richtet yhr aber nicht auch vber euch
was recht ist?

So du aber mit deynem wider sacher fur den fursten gehist/ so thu
vleys auff dem wege/ das du seyn los werdist/ auff das er nit ettwa
Matth. 5.dich fur den richter zihe/ vnd der richter vbirantwortte dich dem stock-
meyster/ vnd der stockmeyster werff dich yns gefencknis/ ich sage dyr/
du wirst von dannen nicht eraus komen/ bis du den aller letzten
scherff betzalest.

Das dreytzehend Capitel.
Es waren

Sanct Lucas. LIIII.
wirtts alſzo finden/ Selig ſind diſe knechte/ Das ſollt yhr aber wiſ-
ſen/ weñ eyn haus herre wyſte zu wilcher ſtund der dieb keme/ ſo wa-
chet er vnd lieſze nicht yñ ſeyn haus bꝛechen/ darumb ſeyt yhr auch be-
reyt/ denn des menſchẽ ſon wirt komẽ zur ſtund da yhr nicht meynet.

Matth. 24.Petrus aber ſpꝛach zu yhm/ Herr/ ſagiſtu dis gleychnis zu vns od-
der auch zu allen? der herr aber ſpꝛach/ Wie eyn gros ding iſts vmb
eyn trewen vnnd klugen hauſzhalter/ den ſeyn herr ſetzt vber ſeyn ge-
ſind das er yhn zu rechter zeyt yhr gebur gebe? Selig iſt der knecht/
wilchen ſeyn herr findet alſo thun/ wenn er kompt/ warlich ich ſage
euch/ er wirt yhn vbir alle ſeyne gutter ſetzen/ So aber der ſelbige kne-
cht ynn ſeynem hertzen ſagen wirt/ Meyn herr vertzeucht/ vnd fehet
an zu ſchlahen die knecht vnd meyde/ auch zu eſſen vnd zu trincken
vnnd ſich voll ſauffen/ So wirt der herr deſſelbigen knechts komen/
an dem tag/ da er ſichs nicht verſihet/ vnnd zu der ſtund/ die er nicht
weys/ vnnd wirtt yhn zu ſcheyttern/ vnnd wirtt yhm ſeyn lohn geben
mit den vnglewbigen.

Der knecht aber/ der ſeynes herrn willen weys vnd hatt ſich nicht
bereytet/ auch nit nach ſeynem willen than/ der wird viel ſchlege ley-
den muſſen/ Der es aber nicht weys/ hatt doch than das der ſchlege
werd iſt/ wirt wenig ſchlege leyden/ Denn wilchem viel geben iſt/
bey dem wirt man viel ſuchen/ vnnd wilchem viel befolhen iſt/ von
dem wirt man viel foddern.

Jch byn komen/ das ich fewr antzunde auff erden/ was wollt ich (fewr)
Er redt nach dem
ſpꝛich woꝛtt/ ich
will eyn fewr an
tzunden/ das iſt ich
will eyn vnfrid an
richtẽ durchs Euan-
gelion ⁊c. Uñ wolt
es were ſchon ge-
ſchehen/ aber ich
muſz zuuoꝛ meyn
leben dran ſetzen/
vñ mich verlanget
dar nach.

lieber/ deñ es were ſchon an zundet? aber ich muſz mich zuuoꝛ tauffen
laſſen mit eyner tauffe/ vñ wie iſt myr ſo bange bis ſie vollendet wer-
Matth. 10.de Meynet yhꝛ/ das ich her komẽ byn/ frid zu gebẽ? da ſage ich neyn zu/
ſondern/ tzwytracht/ Deñ von nu an/ werden funff ynn eynem haus
ſpennig ſeyn/ drey widder zwey/ vnnd zwey widder drey/ Es wirtt
ſich der vater ſetzen widder den ſon/ vnnd der ſon widder den vat-
ter/ die mutter widder die tochter/ vñ die tochter widder die mutter/
die ſchwyger widder die ſchnur/ vñ die ſchnur wydder die ſchwyger.

Matth. 16.Er ſpꝛach aber auch zu dem volck/ Wenn yhꝛ eyne wolcken ſehet
auff gehen vom abent/ ſo ſpꝛecht yhr bald/ es kompt eyn regen/ vnnd
es geſchicht alſo/ vñ wen yhr ſehet den mittags wind weben/ ſo ſpꝛe-
cht yhr/ es wirt heys werden/ vnnd es geſchicht alſo/ yhr heuchler/kund yhr ſehen wie
es an dẽ Creaturn
gehet/ warumb ſe-
het yhr nicht auch
wo es euch feylet?

die geſtallt der erden vnd des hymels kund yhꝛ pꝛufen/ wie pꝛufet yhꝛ
aber diſe zeytt nicht? warumb richtet yhr aber nicht auch vber euch
was recht iſt?

So du aber mit deynem wider ſacher fur den furſten gehiſt/ ſo thu
vleys auff dem wege/ das du ſeyn los werdiſt/ auff das er nit ettwa
Matth. 5.dich fur den richter zihe/ vñ der richter vbirantwoꝛtte dich dem ſtock-
meyſter/ vñ der ſtockmeyſter werff dich yns gefencknis/ ich ſage dyr/
du wirſt von dannen nicht eraus komen/ bis du den aller letzten
ſcherff betzaleſt.

Das dꝛeytzehend Capitel.
Es waren
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[[115]/0121] Sanct Lucas. LIIII. wirtts alſzo finden/ Selig ſind diſe knechte/ Das ſollt yhr aber wiſ- ſen/ weñ eyn haus herre wyſte zu wilcher ſtund der dieb keme/ ſo wa- chet er vnd lieſze nicht yñ ſeyn haus bꝛechen/ darumb ſeyt yhr auch be reyt/ denn des menſchẽ ſon wirt komẽ zur ſtund da yhr nicht meynet. Petrus aber ſpꝛach zu yhm/ Herr/ ſagiſtu dis gleychnis zu vns od der auch zu allen? der herr aber ſpꝛach/ Wie eyn gros ding iſts vmb eyn trewen vnnd klugen hauſzhalter/ den ſeyn herr ſetzt vber ſeyn ge- ſind das er yhn zu rechter zeyt yhr gebur gebe? Selig iſt der knecht/ wilchen ſeyn herr findet alſo thun/ wenn er kompt/ warlich ich ſage euch/ er wirt yhn vbir alle ſeyne gutter ſetzen/ So aber der ſelbige kne cht ynn ſeynem hertzen ſagen wirt/ Meyn herr vertzeucht/ vnd fehet an zu ſchlahen die knecht vnd meyde/ auch zu eſſen vnd zu trincken vnnd ſich voll ſauffen/ So wirt der herr deſſelbigen knechts komen/ an dem tag/ da er ſichs nicht verſihet/ vnnd zu der ſtund/ die er nicht weys/ vnnd wirtt yhn zu ſcheyttern/ vnnd wirtt yhm ſeyn lohn geben mit den vnglewbigen. Matth. 24. Der knecht aber/ der ſeynes herrn willen weys vnd hatt ſich nicht bereytet/ auch nit nach ſeynem willen than/ der wird viel ſchlege ley den muſſen/ Der es aber nicht weys/ hatt doch than das der ſchlege werd iſt/ wirt wenig ſchlege leyden/ Denn wilchem viel geben iſt/ bey dem wirt man viel ſuchen/ vnnd wilchem viel befolhen iſt/ von dem wirt man viel foddern. Jch byn komen/ das ich fewr antzunde auff erden/ was wollt ich lieber/ deñ es were ſchon an zundet? aber ich muſz mich zuuoꝛ tauffen laſſen mit eyner tauffe/ vñ wie iſt myr ſo bange bis ſie vollendet wer- de Meynet yhꝛ/ dz ich her komẽ byn/ frid zu gebẽ? da ſage ich neyn zu/ ſondern/ tzwytracht/ Deñ von nu an/ werden funff ynn eynem haus ſpennig ſeyn/ drey widder zwey/ vnnd zwey widder drey/ Es wirtt ſich der vater ſetzen widder den ſon/ vnnd der ſon widder den vat- ter/ die mutter widder die tochter/ vñ die tochter widder die mutter/ die ſchwyger widder die ſchnur/ vñ die ſchnur wydder die ſchwyger. (fewr) Er redt nach dem ſpꝛich woꝛtt/ ich will eyn fewr an tzunden/ das iſt ich will eyn vnfrid an richtẽ durchs Euan gelion ⁊c. Uñ wolt es were ſchon ge- ſchehen/ aber ich muſz zuuoꝛ meyn leben dran ſetzen/ vñ mich verlanget dar nach. Matth. 10. Er ſpꝛach aber auch zu dem volck/ Wenn yhꝛ eyne wolcken ſehet auff gehen vom abent/ ſo ſpꝛecht yhr bald/ es kompt eyn regen/ vnnd es geſchicht alſo/ vñ wen yhr ſehet den mittags wind weben/ ſo ſpꝛe- cht yhr/ es wirt heys werden/ vnnd es geſchicht alſo/ yhr heuchler/ die geſtallt der erden vnd des hymels kund yhꝛ pꝛufen/ wie pꝛufet yhꝛ aber diſe zeytt nicht? warumb richtet yhr aber nicht auch vber euch was recht iſt? Matth. 16. kund yhr ſehen wie es an dẽ Creaturn gehet/ warumb ſe- het yhr nicht auch wo es euch feylet? So du aber mit deynem wider ſacher fur den furſten gehiſt/ ſo thu vleys auff dem wege/ das du ſeyn los werdiſt/ auff das er nit ettwa dich fur den richter zihe/ vñ der richter vbirantwoꝛtte dich dem ſtock meyſter/ vñ der ſtockmeyſter werff dich yns gefencknis/ ich ſage dyr/ du wirſt von dannen nicht eraus komen/ bis du den aller letzten ſcherff betzaleſt. Matth. 5. Das dꝛeytzehend Capitel. Es waren

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Zitationshilfe: Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522, S. [115]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/luther_septembertestament_1522/121>, abgerufen am 30.12.2024.