Lütkemann, Joachim: Apostolische Auffmu[n]terung zum Lebendigen Glauben in Christo Jesu. Frankfurt (Main) u. a., 1652.vber alle die dem Wort zuhöreten / daß sie mit Zungen die Thaten GOttes redten vnd GOtt preiseten / also daß die Glaubigen auß der Beschneidung / die mit Petro kommen waren / sich darüber verwunderten / daß über die vnbeschnittene Heyden / so wol der Geist In qua consideranda quatuor. 1. Personae, quibus darur Sp. S.GOttes offenbarlicher Weise außgegossen wurde / als vber die Apostel. Bey dieser Historia mercken wir erstlich auff die Personen / nemblich auff die Pfingst Schuler. Diese seyn Cornelius vnd sein Haußgesind. Cornelius war seiner Profession nach ein Kriegesmann / vnd ein Hauptmann zu Caesarien vber eine Schaar / die da heisset die Welsche. Seines Vrsprungs nach ein vnbeschnittener Heyde / doch Gottfürchtig / der viel Almosen gab / vnd V. 1, 2. 3.bettet immer zu dem wahren Gott. Vnd wie der Haußvatter war / so war auch das Gesinde / vnd sein gantzes Hauß. Also sehen wir / wie der heylige Geist auch will zu vns Heyden kommen / dann zur Zeit der newen Pfingsten / seynd wir / die Eph. 2. 14. & seqq.wir in Christo Jesu seyn / vnd weiland ferne / frembde vnd ausserhalb der Burgerschafft Israel gewesen / nun nahe gekommen / durch das Blut Christi / der vnser Friede ist / vnd auß beyden / Juden vnd Heyden eins gemacht hat / vnnd abgebrochen den Zaun der dazwischen war / in dem daß er durch sein Fleisch wegnam die Feindschafft / nemblich das Gesetz / so in Gebotten gestellet war / auff daß er auß zweyen einen newen Menschen in jhm selber schaffete / vnd Fried machete / vnd er beyde versühnete mit GOtt in einem Leibe / durch das Creutze / vnd hat verkündiget den Friede im Evangelio / beydes vns die wir ferne waren / vnd denen / die nahe waren. Dann durch Christum JEsum haben wir den Zugang alle beyde / Juden vnnd Heyden / in einem Geist zum Vatter. Darumb so seyt nun nicht mehr Gäste / vnd lebet nicht wie Frembdlinge / sondern lebet mit den Heyligen wie Burger vnd GOttes Haußgenossen / vnnd in der Krafft deß Geistes erbawet euch auff das Wort / der Apostel vnd Propheten / welches ein Grund ist / darinnen JEsus vber alle die dem Wort zuhöreten / daß sie mit Zungen die Thaten GOttes redten vnd GOtt preiseten / also daß die Glaubigen auß der Beschneidung / die mit Petro kommen waren / sich darüber verwunderten / daß über die vnbeschnittene Heyden / so wol der Geist In qua cõsideranda quatuor. 1. Personae, quibus darur Sp. S.GOttes offenbarlicher Weise außgegossen wurde / als vber die Apostel. Bey dieser Historia mercken wir erstlich auff die Personen / nemblich auff die Pfingst Schuler. Diese seyn Cornelius vnd sein Haußgesind. Cornelius war seiner Profession nach ein Kriegesmann / vnd ein Hauptmañ zu Caesarien vber eine Schaar / die da heisset die Welsche. Seines Vrsprungs nach ein vnbeschnittener Heyde / doch Gottfürchtig / der viel Almosen gab / vnd V. 1, 2. 3.bettet immer zu dem wahren Gott. Vnd wie der Haußvatter war / so war auch das Gesinde / vnd sein gantzes Hauß. Also sehen wir / wie der heylige Geist auch will zu vns Heyden kommen / dann zur Zeit der newen Pfingsten / seynd wir / die Eph. 2. 14. & seqq.wir in Christo Jesu seyn / vñ weiland ferne / frembde vnd ausserhalb der Burgerschafft Israel gewesen / nun nahe gekommen / durch das Blut Christi / der vnser Friede ist / vnd auß beyden / Juden vnd Heyden eins gemacht hat / vnnd abgebrochen den Zaun der dazwischen war / in dem daß er durch sein Fleisch wegnam die Feindschafft / nemblich das Gesetz / so in Gebotten gestellet war / auff daß er auß zweyen einen newen Menschen in jhm selber schaffete / vnd Fried machete / vnd er beyde versühnete mit GOtt in einem Leibe / durch das Creutze / vnd hat verkündiget den Friede im Evangelio / beydes vns die wir ferne waren / vnd denen / die nahe waren. Dann durch Christum JEsum haben wir den Zugang alle beyde / Juden vnnd Heyden / in einem Geist zum Vatter. Darumb so seyt nun nicht mehr Gäste / vnd lebet nicht wie Frembdlinge / sondern lebet mit den Heyligen wie Burger vnd GOttes Haußgenossen / vnnd in der Krafft deß Geistes erbawet euch auff das Wort / der Apostel vnd Propheten / welches ein Grund ist / darinnen JEsus <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0854" n="834"/> vber alle die dem Wort zuhöreten / daß sie mit Zungen die Thaten GOttes redten vnd GOtt preiseten / also daß die Glaubigen auß der Beschneidung / die mit Petro kommen waren / sich darüber verwunderten / daß über die vnbeschnittene Heyden / so wol der Geist <note place="left">In qua cõsideranda quatuor. 1. Personae, quibus darur Sp. S.</note>GOttes offenbarlicher Weise außgegossen wurde / als vber die Apostel.</p> <p>Bey dieser Historia mercken wir erstlich auff die Personen / nemblich auff die Pfingst Schuler. Diese seyn Cornelius vnd sein Haußgesind. 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Dann durch Christum JEsum haben wir den Zugang alle beyde / Juden vnnd Heyden / in einem Geist zum Vatter. Darumb so seyt nun nicht mehr Gäste / vnd lebet nicht wie Frembdlinge / sondern lebet mit den Heyligen wie Burger vnd GOttes Haußgenossen / vnnd in der Krafft deß Geistes erbawet euch auff das Wort / der Apostel vnd Propheten / welches ein Grund ist / darinnen JEsus </p> </div> </body> </text> </TEI> [834/0854]
vber alle die dem Wort zuhöreten / daß sie mit Zungen die Thaten GOttes redten vnd GOtt preiseten / also daß die Glaubigen auß der Beschneidung / die mit Petro kommen waren / sich darüber verwunderten / daß über die vnbeschnittene Heyden / so wol der Geist GOttes offenbarlicher Weise außgegossen wurde / als vber die Apostel.
In qua cõsideranda quatuor. 1. Personae, quibus darur Sp. S. Bey dieser Historia mercken wir erstlich auff die Personen / nemblich auff die Pfingst Schuler. Diese seyn Cornelius vnd sein Haußgesind. Cornelius war seiner Profession nach ein Kriegesmann / vnd ein Hauptmañ zu Caesarien vber eine Schaar / die da heisset die Welsche. Seines Vrsprungs nach ein vnbeschnittener Heyde / doch Gottfürchtig / der viel Almosen gab / vnd bettet immer zu dem wahren Gott. Vnd wie der Haußvatter war / so war auch das Gesinde / vnd sein gantzes Hauß.
V. 1, 2. 3. Also sehen wir / wie der heylige Geist auch will zu vns Heyden kommen / dann zur Zeit der newen Pfingsten / seynd wir / die wir in Christo Jesu seyn / vñ weiland ferne / frembde vnd ausserhalb der Burgerschafft Israel gewesen / nun nahe gekommen / durch das Blut Christi / der vnser Friede ist / vnd auß beyden / Juden vnd Heyden eins gemacht hat / vnnd abgebrochen den Zaun der dazwischen war / in dem daß er durch sein Fleisch wegnam die Feindschafft / nemblich das Gesetz / so in Gebotten gestellet war / auff daß er auß zweyen einen newen Menschen in jhm selber schaffete / vnd Fried machete / vnd er beyde versühnete mit GOtt in einem Leibe / durch das Creutze / vnd hat verkündiget den Friede im Evangelio / beydes vns die wir ferne waren / vnd denen / die nahe waren. Dann durch Christum JEsum haben wir den Zugang alle beyde / Juden vnnd Heyden / in einem Geist zum Vatter. Darumb so seyt nun nicht mehr Gäste / vnd lebet nicht wie Frembdlinge / sondern lebet mit den Heyligen wie Burger vnd GOttes Haußgenossen / vnnd in der Krafft deß Geistes erbawet euch auff das Wort / der Apostel vnd Propheten / welches ein Grund ist / darinnen JEsus
Eph. 2. 14. & seqq.
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Zitationshilfe: | Lütkemann, Joachim: Apostolische Auffmu[n]terung zum Lebendigen Glauben in Christo Jesu. Frankfurt (Main) u. a., 1652, S. 834. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/luetkemann_auffmunterung_1652/854>, abgerufen am 22.07.2024. |