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Leyser, Polycarp: Christliches Bedencken, was von dem Exorcismo bey der Tauff, und abschaffung desselben zu halten sey. Magdeburg, 1591.

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Verheissung aber / die Kinder der Christen. Welches salsch / vnd dem verstandt Pauli gantz zu wider ist. Denn S. Paulus redet von einerley Volck den Jüden / vnd bezeuget / das / welche jhnen durch den Glauben die Verheissung applicirt haben / dieselbe / Kinder der Verheissung sein / Welche aber die application haben anstehen lassen / die sein Kinder des Fleisches gewesen. Dienet also dieser Spruch Pauli gantz nichts / der Anhalter meinung zu bestercken.

In summa / die Lere / welcher wegen die Anhalter den Exorcismum abwerffen / ist gantz falsch / vnd der h. schrifft / ja jrer selbs eignen Tauffagenden zu wider: Dann wann die Kinder der Christen bereit für der Tauff in dem Reich CHristi sind / vnd deswegen des Exorcismi nichts bedürffen: Warumb vermanen sie denn pag. 4. alle vmbsteher / sie wollen sich des kindlins annemen / vmb vergebung der sünden / vnd dz es ins Reich der gnaden vnd seligkeit auch auffgenomen werden möge / vorbitten helffen? Item: sind solche Kindlein schon gliedmassen / der Christlichen kirchen / warvmb beten sie denn / pag. 5. Offne die Thür / dem der da anklopffet Oder sind sie schon in der Arch der Christenheit / pag. 16. warumm beten sie / pag. 6. Das das Kindt aus der vngleubigen zahl gesondert / in der H. Arca der Christenheit trocken vnd sicher behalten werde? Item: Sind sie schon in Christo Jesu / pag. 17. Warumm wöllen sie es erst CHristo fürtragen? pag. 5. Vnd wenn sie ja in jrer Tauff mit dem teuffel vnd seiner beschwerung nichts zu thun haben wöllen / Warumb fragen sie denn das Kindt / Entsagestu dem Teuffel / vnd allen seinen wercken vnd wesen? Also gantz vnd gar ist kein grund bey diesen Leuten / das sie jhnen selbs schendtlich widersprechen / vnd recht contradictionem in adiecto begehen.

Darumb widerhole ich mein Erste vrsach: Es ist besser ein alte nützliche Ceremonien / wie der Exorcismus / inmassen er in

Verheissung aber / die Kinder der Christen. Welches salsch / vnd dem verstandt Pauli gantz zu wider ist. Denn S. Paulus redet von einerley Volck den Jüden / vnd bezeuget / das / welche jhnen durch den Glauben die Verheissung applicirt haben / dieselbe / Kinder der Verheissung sein / Welche aber die application haben anstehen lassen / die sein Kinder des Fleisches gewesen. Dienet also dieser Spruch Pauli gantz nichts / der Anhalter meinung zu bestercken.

In summa / die Lere / welcher wegen die Anhalter den Exorcismum abwerffen / ist gantz falsch / vnd der h. schrifft / ja jrer selbs eignẽ Tauffagenden zu wider: Dann wann die Kinder der Christen bereit für der Tauff in dem Reich CHristi sind / vnd deswegen des Exorcismi nichts bedürffen: Warumb vermanen sie denn pag. 4. alle vmbsteher / sie wollen sich des kindlins annemen / vmb vergebung der sünden / vnd dz es ins Reich der gnaden vnd seligkeit auch auffgenomẽ werdẽ möge / vorbitten helffen? Item: sind solche Kindlein schon gliedmassen / der Christlichen kirchen / warvmb beten sie denn / pag. 5. Offne die Thür / dem der da anklopffet Oder sind sie schon in der Arch der Christenheit / pag. 16. warum̃ beten sie / pag. 6. Das das Kindt aus der vngleubigen zahl gesondert / in der H. Arca der Christenheit trocken vnd sicher behalten werde? Item: Sind sie schon in Christo Jesu / pag. 17. Warum̃ wöllen sie es erst CHristo fürtragen? pag. 5. Vnd wenn sie ja in jrer Tauff mit dem teuffel vnd seiner beschwerung nichts zu thun haben wöllen / Warumb fragen sie denn das Kindt / Entsagestu dem Teuffel / vnd allen seinen wercken vnd wesen? Also gantz vnd gar ist kein grund bey diesen Leuten / das sie jhnen selbs schendtlich widersprechen / vnd recht contradictionem in adiecto begehen.

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Verheissung aber / die Kinder der Christen. Welches salsch / vnd dem verstandt Pauli gantz zu wider ist. Denn S. Paulus redet von einerley Volck den Jüden / vnd bezeuget / das / welche jhnen durch den Glauben die Verheissung applicirt haben / dieselbe / Kinder der Verheissung sein / Welche aber die application haben anstehen lassen / die sein Kinder des Fleisches gewesen. Dienet also dieser Spruch Pauli gantz nichts / der Anhalter meinung zu bestercken.</p>
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[0029] Verheissung aber / die Kinder der Christen. Welches salsch / vnd dem verstandt Pauli gantz zu wider ist. Denn S. Paulus redet von einerley Volck den Jüden / vnd bezeuget / das / welche jhnen durch den Glauben die Verheissung applicirt haben / dieselbe / Kinder der Verheissung sein / Welche aber die application haben anstehen lassen / die sein Kinder des Fleisches gewesen. Dienet also dieser Spruch Pauli gantz nichts / der Anhalter meinung zu bestercken. In summa / die Lere / welcher wegen die Anhalter den Exorcismum abwerffen / ist gantz falsch / vnd der h. schrifft / ja jrer selbs eignẽ Tauffagenden zu wider: Dann wann die Kinder der Christen bereit für der Tauff in dem Reich CHristi sind / vnd deswegen des Exorcismi nichts bedürffen: Warumb vermanen sie denn pag. 4. alle vmbsteher / sie wollen sich des kindlins annemen / vmb vergebung der sünden / vnd dz es ins Reich der gnaden vnd seligkeit auch auffgenomẽ werdẽ möge / vorbitten helffen? Item: sind solche Kindlein schon gliedmassen / der Christlichen kirchen / warvmb beten sie denn / pag. 5. Offne die Thür / dem der da anklopffet Oder sind sie schon in der Arch der Christenheit / pag. 16. warum̃ beten sie / pag. 6. Das das Kindt aus der vngleubigen zahl gesondert / in der H. Arca der Christenheit trocken vnd sicher behalten werde? Item: Sind sie schon in Christo Jesu / pag. 17. Warum̃ wöllen sie es erst CHristo fürtragen? pag. 5. Vnd wenn sie ja in jrer Tauff mit dem teuffel vnd seiner beschwerung nichts zu thun haben wöllen / Warumb fragen sie denn das Kindt / Entsagestu dem Teuffel / vnd allen seinen wercken vnd wesen? Also gantz vnd gar ist kein grund bey diesen Leuten / das sie jhnen selbs schendtlich widersprechen / vnd recht contradictionem in adiecto begehen. Darumb widerhole ich mein Erste vrsach: Es ist besser ein alte nützliche Ceremonien / wie der Exorcismus / inmassen er in

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Zitationshilfe: Leyser, Polycarp: Christliches Bedencken, was von dem Exorcismo bey der Tauff, und abschaffung desselben zu halten sey. Magdeburg, 1591, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/leyser_bedencken_1591/29>, abgerufen am 11.12.2024.