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Lange, Friedrich: Status Christianorum. Erfurt, 1643.

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Christliche
Luc. 18/ 20. Warlich/ ich sage euch/ Es ist niemand/ der
ein Hauß verlässet/ oder Eltern/ oder Brüder/ oder
Weib/ oder Kind/ vmb deß Reichs Gottes willen/
der es nicht vielfältig wieder empfahe in dieser Zeit/
vnd in der zukünfftigen Welt das ewige Leben.
Vnd
Matth. 19. 29. Der wirds hundertfältig nehmen/ vnd
das ewige Leben ererben.
Gleich wie auch weiter ein Pil-
grim/ Frembdling/ vnd Wandersmann eben so wohl seine Reise fortse-
tzet/ vnd in das Vaterland gelanget/ ob er gleich nicht allezeit in dem be-
sten Gasthause mit gegessen vnd getruncken/ sondern wohl ehe die gantze
Reise nur mit Brodt vnd Wasser vor lieb nehmen/ oder auch wohl gar
für den Thüren hat betteln müssen. Also sol es auch nicht schaden den
armen dürfftigen Leuten an jhrer Seelen Seeligkeit/ ob sie gleich gantz
arm/ elend vnd verlassen seynd/ vnd bißweilen wohl gar betteln müssen
mit dem armen Lazaro in dieser Welt: Sondern sie sollen so wohl alß
die andern/ denen es der liebe Gott lest etwas besser gehen vnd wieder-
fahren/ in das Vaterland/ vnd in das ewige Leben kommen: ja auch noch
wohl eher alß die Reichen/ welche gemeiniglich dem reichen Manne nach-
schlagen/ vnd jhr Hertz an dieser Welt Güter hengen; Oder gar zu lange
in der guten Herberge sitzen/ vnd die bequemste ReiseZeit der Gnaden
versäumen. Deßwegen denn Salomon sagt/ Prov. 19/1. Ein Ar-
mer/ der in seiner Frömmigkeit wandelt/ ist besser
denn ein Verkehrter mit seinen Lippen/ der doch ein
Narr ist.
Vber diß/ gleichwie einem Frembdling vnd Wan-
dersmann/ jedermann fast auffsätzig ist. Denn kömt einer an einen
frembden Orth/ oder in eine frembde Stadt/ vnd wil sich da setzen/ so ist
fast jedermann wieder jhn/ vnd mann machts jhm sawer vnd schwer ge-

nung.

Chriſtliche
Luc. 18/ 20. Warlich/ ich ſage euch/ Es iſt niemand/ der
ein Hauß verlaͤſſet/ oder Eltern/ oder Bruͤder/ oder
Weib/ oder Kind/ vmb deß Reichs Gottes willen/
der es nicht vielfaͤltig wieder empfahe in dieſer Zeit/
vnd in der zukuͤnfftigen Welt das ewige Leben.
Vnd
Matth. 19. 29. Der wirds hundertfaͤltig nehmen/ vnd
das ewige Leben ererben.
Gleich wie auch weiter ein Pil-
grim/ Frembdling/ vnd Wandersmann eben ſo wohl ſeine Reiſe fortſe-
tzet/ vnd in das Vaterland gelanget/ ob er gleich nicht allezeit in dem be-
ſten Gaſthauſe mit gegeſſen vnd getruncken/ ſondern wohl ehe die gantze
Reiſe nur mit Brodt vnd Waſſer vor lieb nehmen/ oder auch wohl gar
fuͤr den Thuͤren hat betteln muͤſſen. Alſo ſol es auch nicht ſchaden den
armen duͤrfftigen Leuten an jhrer Seelen Seeligkeit/ ob ſie gleich gantz
arm/ elend vnd verlaſſen ſeynd/ vnd bißweilen wohl gar betteln muͤſſen
mit dem armen Lazaro in dieſer Welt: Sondern ſie ſollen ſo wohl alß
die andern/ denen es der liebe Gott leſt etwas beſſer gehen vnd wieder-
fahren/ in das Vaterland/ vnd in das ewige Leben kommen: ja auch noch
wohl eher alß die Reichen/ welche gemeiniglich dem reichen Manne nach-
ſchlagen/ vnd jhr Hertz an dieſer Welt Guͤter hengen; Oder gar zu lange
in der guten Herberge ſitzen/ vnd die bequemſte ReiſeZeit der Gnaden
verſaͤumen. Deßwegen denn Salomon ſagt/ Prov. 19/1. Ein Ar-
mer/ der in ſeiner Froͤmmigkeit wandelt/ iſt beſſer
denn ein Verkehrter mit ſeinen Lippen/ der doch ein
Narꝛ iſt.
Vber diß/ gleichwie einem Frembdling vnd Wan-
dersmann/ jedermann faſt auffſaͤtzig iſt. Denn koͤmt einer an einen
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faſt jedermann wieder jhn/ vnd mann machts jhm ſawer vnd ſchwer ge-

nung.
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[0026] Chriſtliche Luc. 18/ 20. Warlich/ ich ſage euch/ Es iſt niemand/ der ein Hauß verlaͤſſet/ oder Eltern/ oder Bruͤder/ oder Weib/ oder Kind/ vmb deß Reichs Gottes willen/ der es nicht vielfaͤltig wieder empfahe in dieſer Zeit/ vnd in der zukuͤnfftigen Welt das ewige Leben. Vnd Matth. 19. 29. Der wirds hundertfaͤltig nehmen/ vnd das ewige Leben ererben. Gleich wie auch weiter ein Pil- grim/ Frembdling/ vnd Wandersmann eben ſo wohl ſeine Reiſe fortſe- tzet/ vnd in das Vaterland gelanget/ ob er gleich nicht allezeit in dem be- ſten Gaſthauſe mit gegeſſen vnd getruncken/ ſondern wohl ehe die gantze Reiſe nur mit Brodt vnd Waſſer vor lieb nehmen/ oder auch wohl gar fuͤr den Thuͤren hat betteln muͤſſen. Alſo ſol es auch nicht ſchaden den armen duͤrfftigen Leuten an jhrer Seelen Seeligkeit/ ob ſie gleich gantz arm/ elend vnd verlaſſen ſeynd/ vnd bißweilen wohl gar betteln muͤſſen mit dem armen Lazaro in dieſer Welt: Sondern ſie ſollen ſo wohl alß die andern/ denen es der liebe Gott leſt etwas beſſer gehen vnd wieder- fahren/ in das Vaterland/ vnd in das ewige Leben kommen: ja auch noch wohl eher alß die Reichen/ welche gemeiniglich dem reichen Manne nach- ſchlagen/ vnd jhr Hertz an dieſer Welt Guͤter hengen; Oder gar zu lange in der guten Herberge ſitzen/ vnd die bequemſte ReiſeZeit der Gnaden verſaͤumen. Deßwegen denn Salomon ſagt/ Prov. 19/1. Ein Ar- mer/ der in ſeiner Froͤmmigkeit wandelt/ iſt beſſer denn ein Verkehrter mit ſeinen Lippen/ der doch ein Narꝛ iſt. Vber diß/ gleichwie einem Frembdling vnd Wan- dersmann/ jedermann faſt auffſaͤtzig iſt. Denn koͤmt einer an einen frembden Orth/ oder in eine frembde Stadt/ vnd wil ſich da ſetzen/ ſo iſt faſt jedermann wieder jhn/ vnd mann machts jhm ſawer vnd ſchwer ge- nung.

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Zitationshilfe: Lange, Friedrich: Status Christianorum. Erfurt, 1643, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/lange_predigt_1643/26>, abgerufen am 27.11.2024.