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Kirchner, Timotheus: Widerlegung aller Lästerungen und Kalumnien. Magdeburg, 1592.

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Trutz jhnen / das sie solche Lehr vmbstossen. Was Christus geordnet hat / sollen sie stehen lassen / vnd wirdt auch steiff vnd fest bleiben / wann es jhnen gleich noch so hoch zu entgegen wer. Christus wirdt seine ordnung vmb jhrer wünderlichen Köpff willen / welchen nichts gefelt / dann was von gedenckzeichen vnd deuteley redet / nicht endern noch vmbkeren.

Daß das heilige Abentmal nur ein gnaden vnd gedenck zeichen sey / ist bißher gnugsam widerleget worden. Wie dann auch dieses / das es nicht mehr sey / als sonsten die verheissung des Euangelij / etc. Ob nun wol die cusserlichen Elementa als Brot vnd Wein / sichtbar sindt / vnnd das essen vnd trincken des Leibs vnd Bluts Christi nicht sichtbar ist / so folget aber darumb nicht / das Christi Leib vnd Blut im Abentmal nit gegenwertig sey. Dann Christus hat nicht gesprochen / das ers sichtbarlich im Abentmal außteilen wölle / sondern das er hat zugesagt / das ers geben wölle / wie seine wort selbst lauten. Nemet hin vnd esset / das ist mein Leib der für euch gegeben wirdt: Nemet hin vnd trincket / das ist mein Blut / das für euch vergossen wirdt. Weil nun solches zugesagt ist / so mus es auch also sein / vnd ins werck gerichtet werden. Weils aber sichtbarlicher weise nicht geschicht: wolan so muß es vnsichtbarer vnd vnbegreifflicher weise geschehen. Dann es heist: Ipse dixit & facta sunt, Psal, 33. Himel vnd Erden vergehen / aber meine Wore vergehen nicht. Luc. 21.

Also da sie dieses orts sagen / die gegenwart vnd niessung des gegenwertigen Leibs vnd Bluts Christi im Abentmal sey weder dz Sacrament / noch ein theil desselben / neque res Sacramenti, &c. Ist eine grewliche lesterung / welche den Herrn Christum strack in seinen Mund hinein lügen strafft. Dann wann der gegenwertige Leib vnd Blut Christi / vnd die ware außtheilung desselben weder Sacramentum, noch pars Sacramenti, neque res Sacramenti ist: So mus freylich Christus in seiner eynsetzung gelogen haben / da er spricht: Nemmet hinn vnnd esset / das ist mein Leib / der für euch gegeben ist / Trincket / das ist mein Blut des newen Te -

Trutz jhnen / das sie solche Lehr vmbstossen. Was Christus geordnet hat / sollen sie stehen lassen / vnd wirdt auch steiff vnd fest bleiben / wann es jhnen gleich noch so hoch zu entgegen wer. Christus wirdt seine ordnung vmb jhrer wuͤnderlichen Koͤpff willen / welchen nichts gefelt / dann was von gedenckzeichen vnd deuteley redet / nicht endern noch vmbkeren.

Daß das heilige Abentmal nur ein gnaden vnd gedenck zeichen sey / ist bißher gnugsam widerleget worden. Wie dann auch dieses / das es nicht mehr sey / als sonsten die verheissung des Euangelij / etc. Ob nun wol die cusserlichen Elementa als Brot vnd Wein / sichtbar sindt / vnnd das essen vnd trincken des Leibs vnd Bluts Christi nicht sichtbar ist / so folget aber darumb nicht / das Christi Leib vnd Blut im Abentmal nit gegenwertig sey. Dann Christus hat nicht gesprochen / das ers sichtbarlich im Abentmal außteilen woͤlle / sondern das er hat zugesagt / das ers geben woͤlle / wie seine wort selbst lauten. Nemet hin vnd esset / das ist mein Leib der fuͤr euch gegeben wirdt: Nemet hin vnd trincket / das ist mein Blut / das fuͤr euch vergossen wirdt. Weil nun solches zugesagt ist / so mus es auch also sein / vnd ins werck gerichtet werden. Weils aber sichtbarlicher weise nicht geschicht: wolan so muß es vnsichtbarer vnd vnbegreifflicher weise geschehen. Dann es heist: Ipse dixit & facta sunt, Psal, 33. Himel vnd Erden vergehen / aber meine Wore vergehen nicht. Luc. 21.

Also da sie dieses orts sagen / die gegenwart vnd niessung des gegenwertigen Leibs vnd Bluts Christi im Abentmal sey weder dz Sacrament / noch ein theil desselben / neque res Sacramenti, &c. Ist eine grewliche lesterung / welche den Herrn Christum strack in seinen Mund hinein luͤgen strafft. Dann wann der gegenwertige Leib vnd Blut Christi / vnd die ware außtheilung desselben weder Sacramentum, noch pars Sacramenti, neque res Sacramenti ist: So mus freylich Christus in seiner eynsetzung gelogen haben / da er spricht: Nemmet hinn vnnd esset / das ist mein Leib / der fuͤr euch gegeben ist / Trincket / das ist mein Blut des newen Te -

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[0498] Trutz jhnen / das sie solche Lehr vmbstossen. Was Christus geordnet hat / sollen sie stehen lassen / vnd wirdt auch steiff vnd fest bleiben / wann es jhnen gleich noch so hoch zu entgegen wer. Christus wirdt seine ordnung vmb jhrer wuͤnderlichen Koͤpff willen / welchen nichts gefelt / dann was von gedenckzeichen vnd deuteley redet / nicht endern noch vmbkeren. Daß das heilige Abentmal nur ein gnaden vnd gedenck zeichen sey / ist bißher gnugsam widerleget worden. Wie dann auch dieses / das es nicht mehr sey / als sonsten die verheissung des Euangelij / etc. Ob nun wol die cusserlichen Elementa als Brot vnd Wein / sichtbar sindt / vnnd das essen vnd trincken des Leibs vnd Bluts Christi nicht sichtbar ist / so folget aber darumb nicht / das Christi Leib vnd Blut im Abentmal nit gegenwertig sey. Dann Christus hat nicht gesprochen / das ers sichtbarlich im Abentmal außteilen woͤlle / sondern das er hat zugesagt / das ers geben woͤlle / wie seine wort selbst lauten. Nemet hin vnd esset / das ist mein Leib der fuͤr euch gegeben wirdt: Nemet hin vnd trincket / das ist mein Blut / das fuͤr euch vergossen wirdt. Weil nun solches zugesagt ist / so mus es auch also sein / vnd ins werck gerichtet werden. Weils aber sichtbarlicher weise nicht geschicht: wolan so muß es vnsichtbarer vnd vnbegreifflicher weise geschehen. Dann es heist: Ipse dixit & facta sunt, Psal, 33. Himel vnd Erden vergehen / aber meine Wore vergehen nicht. Luc. 21. Also da sie dieses orts sagen / die gegenwart vnd niessung des gegenwertigen Leibs vnd Bluts Christi im Abentmal sey weder dz Sacrament / noch ein theil desselben / neque res Sacramenti, &c. Ist eine grewliche lesterung / welche den Herrn Christum strack in seinen Mund hinein luͤgen strafft. Dann wann der gegenwertige Leib vnd Blut Christi / vnd die ware außtheilung desselben weder Sacramentum, noch pars Sacramenti, neque res Sacramenti ist: So mus freylich Christus in seiner eynsetzung gelogen haben / da er spricht: Nemmet hinn vnnd esset / das ist mein Leib / der fuͤr euch gegeben ist / Trincket / das ist mein Blut des newen Te -

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Widerlegung aller Lästerungen und Kalumnien. Magdeburg, 1592, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_widerlegung_1592/498>, abgerufen am 25.11.2024.