Kirchner, Timotheus: Wider den anhang der genanten Erphurdischen Apologien, der dreyen Menner: Timothei Kirchners, Nicklas Selneckers und Martini Chemnitii. Bremen, 1584.Diß ist aber / (auch nach dieser Theologen bekentniß) ein vngereumbtesFol. 5. b. vnd öffentlich falsch fürgeben / das der Vater / Sohn vnd heiliger Geist eine Person sein sollen. Item / das alle Creaturn / so orts halben inn vnd bey einander sein / eine Persönliche vereinigung haben sollen. Drumb so ist es ein falscher Wahn vnd jrrthumb / das die Vbiquisten fürgeben / die Persönliche vereinigung inn Christo bestehe darinnen / das Göttliche vnd Menschliche Natur an einerley Stedte vnd ort sein. Vnd das sie darüber für eine Nestorianische aufflösung der Person Christi außruffen / so man jhnen nicht wil nachgeben / das die Menscheit inn vnd ausser allen orten sey mit jhrer Substantz vnd wesen / da die Gottheit ist. Diese volgen sind nicht auff vnsere geticht gebawet / wie diese Theologen fürgeben / weil sie kein andere antwort finden können / Sondern beruhen auff dem praesupposito vbiquitatis / das nemlich die Vbiquisten bißher jhre vbiquitet für einen Artickel des Glaubens haben außgeben / Vnd wer widersprochen / denselben für einen Nestorianer / vnd als einen / der von Persönlicher vereinigung in Christo nicht recht halte / inn allen Ihren schrifften vnd handlungen gescholten haben. Den andern kegenwurff oder Argument der Vbiquisten2. damit sie folgern / das die Menscheit Christi sein müsse wo die Gottheit ist / darumb / weil Menscheit vnd Gottheit in Christo vnzertrenlich mit einander vereiniget sind / haben wir in vnser verantwortungsschrifft damit widerlegt / das es nicht durch aus vnd aller dinge war sey / das alle die dinge / so vnzertrenlich vereiniget sind / an einerley stadt vnd ort sein müssen / welchs wir mit etlichen Exempeln aus der Natur genommen / Sonderlich aber mit dem gleichniß der Sonnen vnd derselben stralen / erkleret haben / Nicht als solten solche Exempel vnd Gleichniß / das geheimnüß der Persönlichen vereinigung erreichen / sondern das wir a fortiori inferirn wöllen / das von wegen der vnzertrenlichen vereinigung der zweien vnderscheidenen / vnd gantz vnglei- Diß ist aber / (auch nach dieser Theologen bekentniß) ein vngereumbtesFol. 5. b. vnd öffentlich falsch fürgeben / das der Vater / Sohn vñ heiliger Geist eine Person sein sollen. Item / das alle Creaturn / so orts halben inn vnd bey einander sein / eine Persönliche vereinigung haben sollen. Drumb so ist es ein falscher Wahn vnd jrrthumb / das die Vbiquisten fürgeben / die Persönliche vereinigung inn Christo bestehe darinnen / das Göttliche vnd Menschliche Natur an einerley Stedte vnd ort sein. Vnd das sie darüber für eine Nestorianische aufflösung der Person Christi außruffen / so man jhnen nicht wil nachgeben / das die Menscheit inn vnd ausser allen orten sey mit jhrer Substantz vnd wesen / da die Gottheit ist. Diese volgen sind nicht auff vnsere geticht gebawet / wie diese Theologen fürgeben / weil sie kein andere antwort finden können / Sondern beruhen auff dem praesupposito vbiquitatis / das nemlich die Vbiquisten bißher jhre vbiquitet für einen Artickel des Glaubens haben außgeben / Vnd wer widersprochen / denselben für einen Nestorianer / vnd als einen / der von Persönlicher vereinigung in Christo nicht recht halte / inn allen Ihren schrifften vnd handlungen gescholten haben. Den andern kegenwurff oder Argument der Vbiquisten2. damit sie folgern / das die Menscheit Christi sein müsse wo die Gottheit ist / darumb / weil Menscheit vnd Gottheit in Christo vnzertrenlich mit einander vereiniget sind / haben wir in vnser verantwortungsschrifft damit widerlegt / das es nicht durch aus vnd aller dinge war sey / das alle die dinge / so vnzertrenlich vereiniget sind / an einerley stadt vnd ort sein müssen / welchs wir mit etlichen Exempeln aus der Natur genommen / Sonderlich aber mit dem gleichniß der Sonnen vnd derselben stralen / erkleret haben / Nicht als solten solche Exempel vnd Gleichniß / das geheimnüß der Persönlichen vereinigung erreichen / sondern das wir à fortiori inferirn wöllen / das von wegen der vnzertrenlichen vereinigung der zweien vnderscheidenen / vnd gantz vnglei- <TEI> <text> <body> <div> <pb facs="#f0037"/> <p>Diß ist aber / (auch nach dieser Theologen bekentniß) ein vngereumbtes<note place="right">Fol. 5. b.</note> vnd öffentlich falsch fürgeben / das der Vater / Sohn vñ heiliger Geist eine Person sein sollen. 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Diß ist aber / (auch nach dieser Theologen bekentniß) ein vngereumbtes vnd öffentlich falsch fürgeben / das der Vater / Sohn vñ heiliger Geist eine Person sein sollen. Item / das alle Creaturn / so orts halben inn vnd bey einander sein / eine Persönliche vereinigung haben sollen.
Fol. 5. b. Drumb so ist es ein falscher Wahn vnd jrrthumb / das die Vbiquisten fürgeben / die Persönliche vereinigung inn Christo bestehe darinnen / das Göttliche vnd Menschliche Natur an einerley Stedte vnd ort sein. Vnd das sie darüber für eine Nestorianische aufflösung der Person Christi außruffen / so man jhnen nicht wil nachgeben / das die Menscheit inn vnd ausser allen orten sey mit jhrer Substantz vnd wesen / da die Gottheit ist.
Diese volgen sind nicht auff vnsere geticht gebawet / wie diese Theologen fürgeben / weil sie kein andere antwort finden können / Sondern beruhen auff dem praesupposito vbiquitatis / das nemlich die Vbiquisten bißher jhre vbiquitet für einen Artickel des Glaubens haben außgeben / Vnd wer widersprochen / denselben für einen Nestorianer / vnd als einen / der von Persönlicher vereinigung in Christo nicht recht halte / inn allen Ihren schrifften vnd handlungen gescholten haben.
Den andern kegenwurff oder Argument der Vbiquisten damit sie folgern / das die Menscheit Christi sein müsse wo die Gottheit ist / darumb / weil Menscheit vnd Gottheit in Christo vnzertrenlich mit einander vereiniget sind / haben wir in vnser verantwortungsschrifft damit widerlegt / das es nicht durch aus vnd aller dinge war sey / das alle die dinge / so vnzertrenlich vereiniget sind / an einerley stadt vnd ort sein müssen / welchs wir mit etlichen Exempeln aus der Natur genommen / Sonderlich aber mit dem gleichniß der Sonnen vnd derselben stralen / erkleret haben / Nicht als solten solche Exempel vnd Gleichniß / das geheimnüß der Persönlichen vereinigung erreichen / sondern das wir à fortiori inferirn wöllen / das von wegen der vnzertrenlichen vereinigung der zweien vnderscheidenen / vnd gantz vnglei-
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Zitationshilfe: | Kirchner, Timotheus: Wider den anhang der genanten Erphurdischen Apologien, der dreyen Menner: Timothei Kirchners, Nicklas Selneckers und Martini Chemnitii. Bremen, 1584, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_wider_1584/37>, abgerufen am 16.07.2024. |