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Kirchner, Timotheus: Wider den anhang der genanten Erphurdischen Apologien, der dreyen Menner: Timothei Kirchners, Nicklas Selneckers und Martini Chemnitii. Bremen, 1584.

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Darzu ist wider die Arianer der streit von der ewigen vnd wesentlichen Gottheit Christi / die wir mit Hertzen vnd Mund bekennen vnd Glauben / vnd alle / so dieselbe lestern / verkleinern / schenden / mit rechtem eiffer vnd ernst verfluchen. Hier aber ist es vmb des Eutychis ketzerey / vnd Schwenckseldes vnsinnigkeit zu thun / die eine vergöttete Menscheit der Christenheit auffdringen wöllen. Darinnen ob wol diese Theologen / mit jhren Rottgesellen den Vbiquisten / biß vber die ohrenstecken / dörffen sie dennoch wissentlich von Arianischen lesterungen vmb sich werffen / gleich alß müsten alle die jenigen Arianer sein / die nicht mit jhnen zu der Eutychianer jrrthumb treten wöllen.

Was machen sie aber auch mit dieser jhrer tollkünen vermessenheit? das sie hie fürgeben / vnd anderswo starck erweiset haben wöllen (als sey Mit nichten von der Göttlichen Natur Christi zuverstehen / was in der zeit Christo geben sey / Sondern alleine von der Menschlichen Natur) denn das sie endlich mit Stancaro / die Göttliche Natur Christi aus dem Mitlerampt gar mit einander außschliessen / vnd die ernidrigung vnd erhöhung des Sohns Gottes / nach seiner sendung vnd Mitlerampt verlaugnen / vnd alle die Sprüche der heiligen schrifft / darinnen gesagt wird / das Christus von seinem Vater in die Welt gesandt / Item / befehl von seinem beruff / vnd seine Lehre vnd Wunderwerck von jhm empfangen habe. Vnd das er vom Vater verkleret sey mit der herrligkeit / die er bey dem Vater gehabt hat / ehe die Welt war (welches je von der Menscheit nicht kan vorstanden werden) rein auffheben / vnd den festen vnbeweglichen grund vnser seligkeit / vnter den füssen vns hinweg nehmen vnd reissen?

Denn so man aus dem Mitlerampt die Gottheit des HERRN Christi außschliessen / vnd die erniedrigung vnd erhöhung ALLEIN auff die Menscheit ziehen wölte / so wird dz gantze werck der erlösung vnd seligmachung vngewiß / vnd vnvolkommen / vnd zu nicht gemacht werden.

Welches ob es wol so hell vnd klar ist als die Mittags Sonne / So blenden doch diese drey Menner sich selbsten mutwillig /

Darzu ist wider die Arianer der streit von der ewigen vnd wesentlichen Gottheit Christi / die wir mit Hertzen vnd Mund bekennen vnd Glauben / vnd alle / so dieselbe lestern / verkleinern / schenden / mit rechtem eiffer vnd ernst verfluchen. Hier aber ist es vmb des Eutychis ketzerey / vnd Schwenckseldes vnsinnigkeit zu thun / die eine vergöttete Menscheit der Christenheit auffdringen wöllen. Darinnen ob wol diese Theologen / mit jhren Rottgesellen den Vbiquisten / biß vber die ohrenstecken / dörffen sie dennoch wissentlich von Arianischen lesterungen vmb sich werffen / gleich alß müsten alle die jenigen Arianer sein / die nicht mit jhnen zu der Eutychianer jrrthumb treten wöllen.

Was machen sie aber auch mit dieser jhrer tollkünen vermessenheit? das sie hie fürgeben / vnd anderswo starck erweiset haben wöllen (als sey Mit nichten von der Göttlichen Natur Christi zuverstehen / was in der zeit Christo geben sey / Sondern alleine von der Menschlichen Natur) denn das sie endlich mit Stancaro / die Göttliche Natur Christi aus dem Mitlerampt gar mit einander außschliessen / vnd die ernidrigung vnd erhöhung des Sohns Gottes / nach seiner sendung vnd Mitlerampt verlaugnen / vnd alle die Sprüche der heiligen schrifft / darinnen gesagt wird / das Christus von seinem Vater in die Welt gesandt / Item / befehl von seinem beruff / vnd seine Lehre vnd Wunderwerck von jhm empfangen habe. Vnd das er vom Vater verkleret sey mit der herrligkeit / die er bey dem Vater gehabt hat / ehe die Welt war (welches je von der Menscheit nicht kan vorstanden werden) rein auffheben / vnd den festen vnbeweglichen grund vnser seligkeit / vnter den füssen vns hinweg nehmen vnd reissen?

Denn so man aus dem Mitlerampt die Gottheit des HERRN Christi außschliessen / vnd die erniedrigung vnd erhöhung ALLEIN auff die Menscheit ziehen wölte / so wird dz gantze werck der erlösung vnd seligmachung vngewiß / vnd vnvolkommen / vnd zu nicht gemacht werden.

Welches ob es wol so hell vnd klar ist als die Mittags Sonne / So blenden doch diese drey Menner sich selbsten mutwillig /

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[0164] Darzu ist wider die Arianer der streit von der ewigen vnd wesentlichen Gottheit Christi / die wir mit Hertzen vnd Mund bekennen vnd Glauben / vnd alle / so dieselbe lestern / verkleinern / schenden / mit rechtem eiffer vnd ernst verfluchen. Hier aber ist es vmb des Eutychis ketzerey / vnd Schwenckseldes vnsinnigkeit zu thun / die eine vergöttete Menscheit der Christenheit auffdringen wöllen. Darinnen ob wol diese Theologen / mit jhren Rottgesellen den Vbiquisten / biß vber die ohrenstecken / dörffen sie dennoch wissentlich von Arianischen lesterungen vmb sich werffen / gleich alß müsten alle die jenigen Arianer sein / die nicht mit jhnen zu der Eutychianer jrrthumb treten wöllen. Was machen sie aber auch mit dieser jhrer tollkünen vermessenheit? das sie hie fürgeben / vnd anderswo starck erweiset haben wöllen (als sey Mit nichten von der Göttlichen Natur Christi zuverstehen / was in der zeit Christo geben sey / Sondern alleine von der Menschlichen Natur) denn das sie endlich mit Stancaro / die Göttliche Natur Christi aus dem Mitlerampt gar mit einander außschliessen / vnd die ernidrigung vnd erhöhung des Sohns Gottes / nach seiner sendung vnd Mitlerampt verlaugnen / vnd alle die Sprüche der heiligen schrifft / darinnen gesagt wird / das Christus von seinem Vater in die Welt gesandt / Item / befehl von seinem beruff / vnd seine Lehre vnd Wunderwerck von jhm empfangen habe. Vnd das er vom Vater verkleret sey mit der herrligkeit / die er bey dem Vater gehabt hat / ehe die Welt war (welches je von der Menscheit nicht kan vorstanden werden) rein auffheben / vnd den festen vnbeweglichen grund vnser seligkeit / vnter den füssen vns hinweg nehmen vnd reissen? Denn so man aus dem Mitlerampt die Gottheit des HERRN Christi außschliessen / vnd die erniedrigung vnd erhöhung ALLEIN auff die Menscheit ziehen wölte / so wird dz gantze werck der erlösung vnd seligmachung vngewiß / vnd vnvolkommen / vnd zu nicht gemacht werden. Welches ob es wol so hell vnd klar ist als die Mittags Sonne / So blenden doch diese drey Menner sich selbsten mutwillig /

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Wider den anhang der genanten Erphurdischen Apologien, der dreyen Menner: Timothei Kirchners, Nicklas Selneckers und Martini Chemnitii. Bremen, 1584, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_wider_1584/164>, abgerufen am 23.11.2024.