Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584.Anno 1561. IN demselben noch 61. jahr ist auch in den Sächsischen Kirchen / in Siebenbürgen zwietracht vnd trennung entstanden / daher / weil etliche Prediger daselbst bey Lutheri schlechter vnd rechter meinung vom Abendmal deß HErrn / wie dieselbige von der zeit her / der reformirten Religion in denselbigen Kirchen üblich vnd gebreuchlich / fest vnd bestendig blieben / aber etliche andere newliche eingeschlichene Prediger / die Zwinglische der Schweitzer lehre vnd meinung / von dem Artickel deß heiligen Abendmals einführen wolten. Darüber sind etliche Kirchendiener an die fürnemsten Vniuersiteten in Sachsen abgefertiget / berichts vnd rhats bey denselbigen jhrer Kirchen halben sich zuerholen. Vnd dieweil Iohannes Secundus, Iohannes Vaiuoda, Rex Vngariae, &c.erwehlter Konig in Vngern / Dalmatien / Croatien / etc. den abgefertigten eine gemeine Lateinische Credentzbrieff an die Theologen der Vniuersitet Leipzig / Wittenberg vnd Rostock / mitgetheilet / welche auch zu erklerung der Historien dienlich / wollen wir dieselbige verdeudschet / vorher setzen. Vnd lautet also: DEmnach der Sacramentirer gantz ergerliche lehre bey den Des Königs schreiben an die Theologos zu Wittenberg / etc.Christen allenthalben einreisset / vnd zwar wir auch öffentlich vermercken / das nicht in jtziges vnser Königreich dieselbige eingedrungen werde / müssen wir dasselbige / weil wir der reinen Gottseligen Religion / darinn wir von Jugend auff Christlich erzogen / gewogen sind / billich beseufftzen / vnd den vnfall / so daher vnsern lieben getrewen Vnterthanen / Vngern vnd Siebenbürgen entstehet / mit höchstem schmertzen vnsers gemüts beklagen. Denn wir sehen / das auch dieselbige durch der Sacramentirer gifft teglich also bedrenget werden / das man vnter so viel der Prediger vngleiche meinung / fast kein sicher bestendig vnd heilsam hülff vnd rhat zufinden weiß. Derhalben haben vnsers Reichs liebe getrewen / sich mit fleiß bemühet / wie dem vorstehenden grossen vnglück bey zeit möchte fürgebawet / vnd innerliche tumult verhütet werden. Vnd haben einhellig bey vns gesucht / vnd auch erhalten / das auff einen gewissen tag in vnser Stadt Megyes vnterredung von der lehre deß Abendmals möchte gehalten / vnd beyde theil jhre meinung dauon schrifftlich fassen solten / vnd da man vnter den Parten / darüber die gewündschete vereinigung nicht finden vnd treffen köndte / das alßdenn die zugestalte schrifften in fürneme hohe Schulen vbersendet / vnd dem vrtheil der hochgelerten daselbst vnterworffen solten werden. Derhalben nach gehaltener vnterredung / haben wir beyder theils lehre vnd meinung E. E. zugeschickt / vnd bitten gantz fleissig / wollet beyderley lehr vnd meinung nach ewerm verstand / in Gottseligkeit aus vnd nach Gottes wort mit fleiß erwegen / vnd ewer ernstlichs bedencken darüber / vns vnd den Kirchen in Siebenbürgen in schrifften erkleren vnd mittheilen / auff das doch auff die weise / vnd durch den weg vieler gewissen / so in zweiffel gefüh- Anno 1561. IN demselben noch 61. jahr ist auch in den Sächsischen Kirchen / in Siebenbürgen zwietracht vnd trennung entstanden / daher / weil etliche Prediger daselbst bey Lutheri schlechter vnd rechter meinung vom Abendmal deß HErrn / wie dieselbige von der zeit her / der reformirten Religion in denselbigen Kirchen üblich vnd gebreuchlich / fest vnd bestendig blieben / aber etliche andere newliche eingeschlichene Prediger / die Zwinglische der Schweitzer lehre vnd meinung / von dem Artickel deß heiligen Abendmals einführen wolten. Darüber sind etliche Kirchendiener an die fürnemsten Vniuersiteten in Sachsen abgefertiget / berichts vnd rhats bey denselbigen jhrer Kirchen halben sich zuerholen. Vnd dieweil Iohannes Secundus, Iohannes Vaiuoda, Rex Vngariae, &c.erwehlter Konig in Vngern / Dalmatien / Croatien / etc. den abgefertigten eine gemeine Lateinische Credentzbrieff an die Theologen der Vniuersitet Leipzig / Wittenberg vnd Rostock / mitgetheilet / welche auch zu erklerung der Historien dienlich / wollen wir dieselbige verdeudschet / vorher setzen. Vnd lautet also: DEmnach der Sacramentirer gantz ergerliche lehre bey den Des Königs schreiben an die Theologos zu Wittenberg / etc.Christen allenthalben einreisset / vñ zwar wir auch öffentlich vermercken / das nicht in jtziges vnser Königreich dieselbige eingedrungẽ werde / müssen wir dasselbige / weil wir der reinen Gottseligen Religion / darinn wir von Jugend auff Christlich erzogen / gewogen sind / billich beseufftzen / vnd den vnfall / so daher vnsern lieben getrewen Vnterthanen / Vngern vnd Siebenbürgen entstehet / mit höchstem schmertzen vnsers gemüts beklagen. Denn wir sehen / das auch dieselbige durch der Sacramentirer gifft teglich also bedrenget werden / das man vnter so viel der Prediger vngleiche meinung / fast kein sicher bestendig vnd heilsam hülff vnd rhat zufinden weiß. Derhalben haben vnsers Reichs liebe getrewen / sich mit fleiß bemühet / wie dem vorstehenden grossen vnglück bey zeit möchte fürgebawet / vnd innerliche tumult verhütet werden. Vnd haben einhellig bey vns gesucht / vnd auch erhalten / das auff einen gewissen tag in vnser Stadt Megyes vnterredung von der lehre deß Abendmals möchte gehalten / vnd beyde theil jhre meinung dauon schrifftlich fassen solten / vnd da man vnter den Parten / darüber die gewündschete vereinigung nicht finden vnd treffen köndte / das alßdenn die zugestalte schrifften in fürneme hohe Schulen vbersendet / vnd dem vrtheil der hochgelerten daselbst vnterworffen solten werden. Derhalben nach gehaltener vnterredung / haben wir beyder theils lehre vnd meinung E. E. zugeschickt / vnd bitten gantz fleissig / wollet beyderley lehr vnd meinung nach ewerm verstand / in Gottseligkeit aus vnd nach Gottes wort mit fleiß erwegen / vnd ewer ernstlichs bedencken darüber / vns vnd den Kirchen in Siebenbürgen in schrifften erkleren vnd mittheilen / auff das doch auff die weise / vnd durch den weg vieler gewissen / so in zweiffel gefüh- <TEI> <text> <body> <div> <pb facs="#f0498" n="482"/> <note place="left">Anno 1561.</note> <p>IN demselben noch 61. jahr ist auch in den Sächsischen Kirchen / in Siebenbürgen zwietracht vnd trennung entstanden / daher / weil etliche Prediger daselbst bey Lutheri schlechter vnd rechter meinung vom Abendmal deß HErrn / wie dieselbige von der zeit her / der reformirten Religion in denselbigen Kirchen üblich vnd gebreuchlich / fest vnd bestendig blieben / aber etliche andere newliche eingeschlichene Prediger / die Zwinglische der Schweitzer lehre vnd meinung / von dem Artickel deß heiligen Abendmals einführen wolten. Darüber sind etliche Kirchendiener an die fürnemsten Vniuersiteten in Sachsen abgefertiget / berichts vnd rhats bey denselbigen jhrer Kirchen halben sich zuerholen. Vnd dieweil Iohannes Secundus, <note place="left">Iohannes Vaiuoda, Rex Vngariae, &c.</note>erwehlter Konig in Vngern / Dalmatien / Croatien / etc. den abgefertigten eine gemeine Lateinische Credentzbrieff an die Theologen der Vniuersitet Leipzig / Wittenberg vnd Rostock / mitgetheilet / welche auch zu erklerung der Historien dienlich / wollen wir dieselbige verdeudschet / vorher setzen. 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Derhalben haben vnsers Reichs liebe getrewen / sich mit fleiß bemühet / wie dem vorstehenden grossen vnglück bey zeit möchte fürgebawet / vnd innerliche tumult verhütet werden. Vnd haben einhellig bey vns gesucht / vnd auch erhalten / das auff einen gewissen tag in vnser Stadt Megyes vnterredung von der lehre deß Abendmals möchte gehalten / vnd beyde theil jhre meinung dauon schrifftlich fassen solten / vnd da man vnter den Parten / darüber die gewündschete vereinigung nicht finden vnd treffen köndte / das alßdenn die zugestalte schrifften in fürneme hohe Schulen vbersendet / vnd dem vrtheil der hochgelerten daselbst vnterworffen solten werden. Derhalben nach gehaltener vnterredung / haben wir beyder theils lehre vnd meinung E. E. zugeschickt / vnd bitten gantz fleissig / wollet beyderley lehr vnd meinung nach ewerm verstand / in Gottseligkeit aus vnd nach Gottes wort mit fleiß erwegen / vnd ewer ernstlichs bedencken darüber / vns vnd den Kirchen in Siebenbürgen in schrifften erkleren vnd mittheilen / auff das doch auff die weise / vnd durch den weg vieler gewissen / so in zweiffel gefüh- </p> </div> </body> </text> </TEI> [482/0498]
IN demselben noch 61. jahr ist auch in den Sächsischen Kirchen / in Siebenbürgen zwietracht vnd trennung entstanden / daher / weil etliche Prediger daselbst bey Lutheri schlechter vnd rechter meinung vom Abendmal deß HErrn / wie dieselbige von der zeit her / der reformirten Religion in denselbigen Kirchen üblich vnd gebreuchlich / fest vnd bestendig blieben / aber etliche andere newliche eingeschlichene Prediger / die Zwinglische der Schweitzer lehre vnd meinung / von dem Artickel deß heiligen Abendmals einführen wolten. Darüber sind etliche Kirchendiener an die fürnemsten Vniuersiteten in Sachsen abgefertiget / berichts vnd rhats bey denselbigen jhrer Kirchen halben sich zuerholen. Vnd dieweil Iohannes Secundus, erwehlter Konig in Vngern / Dalmatien / Croatien / etc. den abgefertigten eine gemeine Lateinische Credentzbrieff an die Theologen der Vniuersitet Leipzig / Wittenberg vnd Rostock / mitgetheilet / welche auch zu erklerung der Historien dienlich / wollen wir dieselbige verdeudschet / vorher setzen. Vnd lautet also:
Iohannes Vaiuoda, Rex Vngariae, &c. DEmnach der Sacramentirer gantz ergerliche lehre bey den Christen allenthalben einreisset / vñ zwar wir auch öffentlich vermercken / das nicht in jtziges vnser Königreich dieselbige eingedrungẽ werde / müssen wir dasselbige / weil wir der reinen Gottseligen Religion / darinn wir von Jugend auff Christlich erzogen / gewogen sind / billich beseufftzen / vnd den vnfall / so daher vnsern lieben getrewen Vnterthanen / Vngern vnd Siebenbürgen entstehet / mit höchstem schmertzen vnsers gemüts beklagen. Denn wir sehen / das auch dieselbige durch der Sacramentirer gifft teglich also bedrenget werden / das man vnter so viel der Prediger vngleiche meinung / fast kein sicher bestendig vnd heilsam hülff vnd rhat zufinden weiß. Derhalben haben vnsers Reichs liebe getrewen / sich mit fleiß bemühet / wie dem vorstehenden grossen vnglück bey zeit möchte fürgebawet / vnd innerliche tumult verhütet werden. Vnd haben einhellig bey vns gesucht / vnd auch erhalten / das auff einen gewissen tag in vnser Stadt Megyes vnterredung von der lehre deß Abendmals möchte gehalten / vnd beyde theil jhre meinung dauon schrifftlich fassen solten / vnd da man vnter den Parten / darüber die gewündschete vereinigung nicht finden vnd treffen köndte / das alßdenn die zugestalte schrifften in fürneme hohe Schulen vbersendet / vnd dem vrtheil der hochgelerten daselbst vnterworffen solten werden. Derhalben nach gehaltener vnterredung / haben wir beyder theils lehre vnd meinung E. E. zugeschickt / vnd bitten gantz fleissig / wollet beyderley lehr vnd meinung nach ewerm verstand / in Gottseligkeit aus vnd nach Gottes wort mit fleiß erwegen / vnd ewer ernstlichs bedencken darüber / vns vnd den Kirchen in Siebenbürgen in schrifften erkleren vnd mittheilen / auff das doch auff die weise / vnd durch den weg vieler gewissen / so in zweiffel gefüh-
Des Königs schreiben an die Theologos zu Wittenberg / etc.
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Zitationshilfe: | Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584, S. 482. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_historia_1584/498>, abgerufen am 29.06.2024. |