Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584.Anno 1561. OB er eigentlich halte / das die wort der Augspurgischen Confession 4.vnd Catechismi recht sein / das vnter der gestalt / oder vnter dem brod vnd wein der ware leib vnd blut Christi / gegenwertig sey / vnd werde empfangen / gegessen vnd getruncken. 5.OB er eigentlich halte / das der leib Christi nicht alleine geistlich mit dem glauben von frommen Christen / sondern auch mit dem munde zugleich von frommen / vnd auch bösen Christen empfangen werde. AVff diese Artickel hat D. Albrecht geantwortet / das der ware leib Christi im Himel sey / vnd doch durch die heiligen warzeichen im Abendmal / gegenwertig sey / vnd gegeben werde / wie er sich zuuorn von der Sonnen erkleret habe / vnd er lasse es bleiben durchaus bey seinem vorigen bericht / etc. Denn das ist die Summa seiner gegebenen antwort / dauon D. Kemnitius im büchlein Anatome propositionum Alberti, gründlichen bericht gethan. Es haben aber die Stende jhr bedencken Christlich vnd nottürfftiglich zusammen gebracht / vnd den eilfften Februarij eröffnet / wie folget: Abschied.WAs die Bremischen Religion spaltung belanget / so sich zwischen den Praedicanten allda zu Bremen / vnd dem Thumbprediger D. Alberto Hardenbergio / vber der lehre / vnd vber den worten deß heiligen Abendmals vnsers HERRN vnd Heylandes Ihesu Christi / vnd das dieselbigen in zweiffel / vnd wiederwertigen verstand haben wollen gezogen werden / zugetragen / vnd nun mehr dermassen eingerissen / vnd leider vber hand genommen / das dadurch nicht alleine in dem Ministerio vnd Kirchenampt / sondern auch im weltlichen Regiement der Stad Bremen treffliche zerrüttunge / auch zwischen der Bürgerschafft daselbst / allerhand schedliche vnd gefehrliche mißtrawen / grollen vnnd verbitterung eingeführet / vieler guthertzigen gewissen verwirret / vnd in höchste gefahr jhrer Seelen heil vnd seeligkeit gesetzt werden. Vnd zubesorgen / wo durch zeitigen rhat solchem auffgegangenem vnd brennendem fewer ohn ferner verzug nicht gewehret / vnd berürte spaltung wiederumb in einen einhelligen Christlichen verstand solten bracht werden / das dadurch nicht allein das Ertzstifft / vnd gemeiner Stadt Bremen / sondern auch dieser Niedersächsische kreiß / vnd andere benachbarte in euserste noth / gefahr vnd beschwerung köndten gesetzt werden / haben gemeiner kreiß Stende abgesandte Rhäte vnd Bottschafften jhnen diese sache / welche Gottes ehre / vnd nicht allein der Stad Bremen wolfahrt / sondern allgemeiner Christenheit Seelen heil vnd seligkeit betrifft / zum höchsten Anno 1561. OB er eigentlich halte / das die wort der Augspurgischen Confession 4.vnd Catechismi recht sein / das vnter der gestalt / oder vnter dem brod vnd wein der ware leib vnd blut Christi / gegenwertig sey / vnd werde empfangen / gegessen vnd getruncken. 5.OB er eigentlich halte / das der leib Christi nicht alleine geistlich mit dem glauben von frommen Christen / sondern auch mit dem munde zugleich von frommen / vnd auch bösen Christen empfangen werde. AVff diese Artickel hat D. Albrecht geantwortet / das der ware leib Christi im Himel sey / vnd doch durch die heiligen warzeichen im Abendmal / gegenwertig sey / vnd gegeben werde / wie er sich zuuorn von der Sonnen erkleret habe / vnd er lasse es bleiben durchaus bey seinem vorigen bericht / etc. Denn das ist die Summa seiner gegebenen antwort / dauon D. Kemnitius im büchlein Anatome propositionum Alberti, gründlichen bericht gethan. Es haben aber die Stende jhr bedencken Christlich vnd nottürfftiglich zusammen gebracht / vnd den eilfften Februarij eröffnet / wie folget: Abschied.WAs die Bremischen Religion spaltung belanget / so sich zwischen den Praedicanten allda zu Bremen / vnd dem Thumbprediger D. Alberto Hardenbergio / vber der lehre / vnd vber den worten deß heiligen Abendmals vnsers HERRN vnd Heylandes Ihesu Christi / vnd das dieselbigen in zweiffel / vnd wiederwertigen verstand haben wollen gezogen werden / zugetragen / vnd nun mehr dermassen eingerissen / vnd leider vber hand genommen / das dadurch nicht alleine in dem Ministerio vnd Kirchenampt / sondern auch im weltlichen Regiement der Stad Bremen treffliche zerrüttunge / auch zwischen der Bürgerschafft daselbst / allerhand schedliche vnd gefehrliche mißtrawen / grollen vnnd verbitterung eingeführet / vieler guthertzigen gewissen verwirret / vnd in höchste gefahr jhrer Seelen heil vnd seeligkeit gesetzt werden. Vnd zubesorgen / wo durch zeitigen rhat solchem auffgegangenem vnd brennendem fewer ohn ferner verzug nicht gewehret / vnd berürte spaltung wiederumb in einen einhelligen Christlichen verstand solten bracht werden / das dadurch nicht allein das Ertzstifft / vnd gemeiner Stadt Bremen / sondern auch dieser Niedersächsische kreiß / vnd andere benachbarte in euserste noth / gefahr vnd beschwerung köndten gesetzt werden / haben gemeiner kreiß Stende abgesandte Rhäte vnd Bottschafften jhnen diese sache / welche Gottes ehre / vnd nicht allein der Stad Bremen wolfahrt / sondern allgemeiner Christenheit Seelen heil vnd seligkeit betrifft / zum höchsten <TEI> <text> <body> <div> <pb facs="#f0486" n="470"/> <note place="left">Anno 1561.</note> <p>OB er eigentlich halte / das die wort der Augspurgischen Confession <note place="left">4.</note>vnd Catechismi recht sein / das vnter der gestalt / oder vnter dem brod vnd wein der ware leib vnd blut Christi / gegenwertig sey / vnd werde empfangen / gegessen vnd getruncken.</p> <note place="left">5.</note> <p>OB er eigentlich halte / das der leib Christi nicht alleine geistlich mit dem glauben von frommen Christen / sondern auch mit dem munde zugleich von frommen / vnd auch bösen Christen empfangen werde.</p> <p>AVff diese Artickel hat D. Albrecht geantwortet / das der ware leib Christi im Himel sey / vnd doch durch die heiligen warzeichen im Abendmal / gegenwertig sey / vnd gegeben werde / wie er sich zuuorn von der Sonnen erkleret habe / vnd er lasse es bleiben durchaus bey seinem vorigen bericht / etc. Denn das ist die Summa seiner gegebenen antwort / dauon D. Kemnitius im büchlein Anatome propositionum Alberti, gründlichen bericht gethan. Es haben aber die Stende jhr bedencken Christlich vnd nottürfftiglich zusammen gebracht / vnd den eilfften Februarij eröffnet / wie folget:</p> <note place="left">Abschied.</note> <p>WAs die Bremischen Religion spaltung belanget / so sich zwischen den Praedicanten allda zu Bremen / vnd dem Thumbprediger D. 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Vnd zubesorgen / wo durch zeitigen rhat solchem auffgegangenem vnd brennendem fewer ohn ferner verzug nicht gewehret / vnd berürte spaltung wiederumb in einen einhelligen Christlichen verstand solten bracht werden / das dadurch nicht allein das Ertzstifft / vnd gemeiner Stadt Bremen / sondern auch dieser Niedersächsische kreiß / vnd andere benachbarte in euserste noth / gefahr vnd beschwerung köndten gesetzt werden / haben gemeiner kreiß Stende abgesandte Rhäte vnd Bottschafften jhnen diese sache / welche Gottes ehre / vnd nicht allein der Stad Bremen wolfahrt / sondern allgemeiner Christenheit Seelen heil vnd seligkeit betrifft / zum höchsten </p> </div> </body> </text> </TEI> [470/0486]
OB er eigentlich halte / das die wort der Augspurgischen Confession vnd Catechismi recht sein / das vnter der gestalt / oder vnter dem brod vnd wein der ware leib vnd blut Christi / gegenwertig sey / vnd werde empfangen / gegessen vnd getruncken.
4. OB er eigentlich halte / das der leib Christi nicht alleine geistlich mit dem glauben von frommen Christen / sondern auch mit dem munde zugleich von frommen / vnd auch bösen Christen empfangen werde.
AVff diese Artickel hat D. Albrecht geantwortet / das der ware leib Christi im Himel sey / vnd doch durch die heiligen warzeichen im Abendmal / gegenwertig sey / vnd gegeben werde / wie er sich zuuorn von der Sonnen erkleret habe / vnd er lasse es bleiben durchaus bey seinem vorigen bericht / etc. Denn das ist die Summa seiner gegebenen antwort / dauon D. Kemnitius im büchlein Anatome propositionum Alberti, gründlichen bericht gethan. Es haben aber die Stende jhr bedencken Christlich vnd nottürfftiglich zusammen gebracht / vnd den eilfften Februarij eröffnet / wie folget:
WAs die Bremischen Religion spaltung belanget / so sich zwischen den Praedicanten allda zu Bremen / vnd dem Thumbprediger D. Alberto Hardenbergio / vber der lehre / vnd vber den worten deß heiligen Abendmals vnsers HERRN vnd Heylandes Ihesu Christi / vnd das dieselbigen in zweiffel / vnd wiederwertigen verstand haben wollen gezogen werden / zugetragen / vnd nun mehr dermassen eingerissen / vnd leider vber hand genommen / das dadurch nicht alleine in dem Ministerio vnd Kirchenampt / sondern auch im weltlichen Regiement der Stad Bremen treffliche zerrüttunge / auch zwischen der Bürgerschafft daselbst / allerhand schedliche vnd gefehrliche mißtrawen / grollen vnnd verbitterung eingeführet / vieler guthertzigen gewissen verwirret / vnd in höchste gefahr jhrer Seelen heil vnd seeligkeit gesetzt werden. Vnd zubesorgen / wo durch zeitigen rhat solchem auffgegangenem vnd brennendem fewer ohn ferner verzug nicht gewehret / vnd berürte spaltung wiederumb in einen einhelligen Christlichen verstand solten bracht werden / das dadurch nicht allein das Ertzstifft / vnd gemeiner Stadt Bremen / sondern auch dieser Niedersächsische kreiß / vnd andere benachbarte in euserste noth / gefahr vnd beschwerung köndten gesetzt werden / haben gemeiner kreiß Stende abgesandte Rhäte vnd Bottschafften jhnen diese sache / welche Gottes ehre / vnd nicht allein der Stad Bremen wolfahrt / sondern allgemeiner Christenheit Seelen heil vnd seligkeit betrifft / zum höchsten
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Zitationshilfe: | Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584, S. 470. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_historia_1584/486>, abgerufen am 29.06.2024. |