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Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584.

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chen Anno 1561./ dem ewigen Gott in seinen gnedigen schutz vnd segen befehlende. Datum vnter vnser Stadt Secret / Annno 1556. den zwey vnd zwentzigsten Decembris.

Dunckele zweiffelhafftige antwort der Wittenbergischen Theologen.

OB nun wol die antwort der Theologen zu Wittenberg / mit eigner hand Philippi kurtz geschrieben / der Bremischen Prediger bekentnis nicht getadelt oder improbirt hat / so ist sie doch sehr zweiffelhafftig vnd dunckel gewest / vnd sonderlich dis darin gestanden / das sie nicht wissen / noch sich erinnern können / das die Sechsischen Prediger diese form vnd weise zureden / vormals gebraucht hetten / Das brod sey der wesentliche leib Christi / sondern diese form sey breuchlicher gewest / Mit dem brod werde der leib Christi empfangen. Da auch solche antwort zu Bremen ankommen / offentlich auff dem Hardenberg berufft sich auff Wittenberg.Rahthaus für dem Volck verlesen / vnd ein gros getümmel gewest / auch Hardenbergius / der von Wittenberg wider anheim kommen / ausgeben / das die Theologi zu Wittenberg auff seiner seiten weren / vnd den andern Predigern zu Bremen vnrecht geben / vnd ab fielen / ist es endlich dahin kommen / vnd geschlossen worden / das man inn diesem streit von den worten der Augspurgischen Confession vnd Hardenberg wil bey der Augs. Con. vnd Apologia nicht bleiben / sondern vernichtet sie / als halb Papistisch / wie auch die Form. Concordiae Anni 36.Apologie (welche man auch so bald zweymal dem Volck fürgelesen) nicht abweichen solte / vnd wenn Doctor Albertus auch dabey bleiben / vnd also lehren wolte / solte er in seinem Ampt vnuerhindert gelassen werden / welches aber Doctor Albertus nicht hat thun wollen / sondern ein Schrifft eingelegt / vnd darinn vermeldet / das viel Exemplaria sein der Augspurgischen Confession / die mit sich selbst nicht vbereinstimmen / vnd nicht einer meinung sein / vnd das die Confessio zu Augspurg nach gelegenheit der zeit vnd vmbstende geschrieben worden / also / das man hette damals auff den Bapst vnd Keyser müssen sehen / das sie nicht erzürnet würden / So weren auch noch viel dinge in derselbigen Confession / die nach dem Bapsthumb stüncken / vnd vber das alles / so were der Bund vnd vereinigung der Stende / oder protestirenden / die sich zur Augspurgischen Confession bekant hetten / auffgehaben / zerstrewet / vnd nichts mehr / vnd wüste darzu niemand / obs auch gleubige trewe Leute gewesen / die gemelte Confession verursacht / gestellet vnd vbergeben haben / oder / obs noch Papisten gewesen weren.

DA nun Hardenberg die Augspurgische Confession also vernichtet / vnd doch gleichwol sich dahin erkleret / das er auch damit wolte zu frieden sein / wenn man sie verstünde / wie sie Philippus wolte verstanden haben / so ist mit jhm ferner gehandelt worden / ob er sich zur Formula Concordiae zu Wittenberg Anno 36. zwischen Luthero vnd

chen Anno 1561./ dem ewigen Gott in seinen gnedigen schutz vnd segen befehlende. Datum vnter vnser Stadt Secret / Annno 1556. den zwey vnd zwentzigsten Decembris.

Dunckele zweiffelhafftige antwort der Wittẽbergischen Theologen.

OB nun wol die antwort der Theologen zu Wittenberg / mit eigner hand Philippi kurtz geschrieben / der Bremischen Prediger bekentnis nicht getadelt oder improbirt hat / so ist sie doch sehr zweiffelhafftig vnd dunckel gewest / vnd sonderlich dis darin gestanden / das sie nicht wissen / noch sich erinnern können / das die Sechsischen Prediger diese form vnd weise zureden / vormals gebraucht hetten / Das brod sey der wesentliche leib Christi / sondern diese form sey breuchlicher gewest / Mit dem brod werde der leib Christi empfangen. Da auch solche antwort zu Bremen ankommen / offentlich auff dem Hardenberg berufft sich auff Wittenberg.Rahthaus für dem Volck verlesen / vnd ein gros getümmel gewest / auch Hardenbergius / der von Wittenberg wider anheim kommen / ausgeben / das die Theologi zu Wittenberg auff seiner seiten weren / vnd den andern Predigern zu Bremen vnrecht geben / vnd ab fielen / ist es endlich dahin kommen / vnd geschlossen worden / das man inn diesem streit von den worten der Augspurgischen Confession vnd Hardenberg wil bey der Augs. Con. vnd Apologia nicht bleiben / sondern vernichtet sie / als halb Papistisch / wie auch die Form. Concordiae Anni 36.Apologię (welche man auch so bald zweymal dem Volck fürgelesen) nicht abweichen solte / vnd wenn Doctor Albertus auch dabey bleiben / vnd also lehren wolte / solte er in seinem Ampt vnuerhindert gelassen werden / welches aber Doctor Albertus nicht hat thun wollen / sondern ein Schrifft eingelegt / vnd darinn vermeldet / das viel Exemplaria sein der Augspurgischen Confession / die mit sich selbst nicht vbereinstimmen / vnd nicht einer meinung sein / vnd das die Confessio zu Augspurg nach gelegenheit der zeit vnd vmbstende geschrieben worden / also / das man hette damals auff den Bapst vnd Keyser müssen sehen / das sie nicht erzürnet würden / So weren auch noch viel dinge in derselbigen Confession / die nach dem Bapsthumb stüncken / vnd vber das alles / so were der Bund vnd vereinigung der Stende / oder protestirenden / die sich zur Augspurgischen Confession bekant hetten / auffgehaben / zerstrewet / vnd nichts mehr / vnd wüste darzu niemand / obs auch gleubige trewe Leute gewesen / die gemelte Confession verursacht / gestellet vnd vbergeben haben / oder / obs noch Papisten gewesen weren.

DA nun Hardenberg die Augspurgische Confession also vernichtet / vnd doch gleichwol sich dahin erkleret / das er auch damit wolte zu frieden sein / wenn man sie verstünde / wie sie Philippus wolte verstanden haben / so ist mit jhm ferner gehandelt worden / ob er sich zur Formula Concordiae zu Wittenberg Anno 36. zwischen Luthero vnd

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        <p>DA nun Hardenberg die Augspurgische Confession also vernichtet / vnd doch                      gleichwol sich dahin erkleret / das er auch damit wolte zu frieden sein / wenn                      man sie verstünde / wie sie Philippus wolte verstanden haben / so ist mit jhm                      ferner gehandelt worden / ob er sich zur Formula Concordiae zu Wittenberg Anno                      36. zwischen Luthero vnd
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[466/0482] chen / dem ewigen Gott in seinen gnedigen schutz vnd segen befehlende. Datum vnter vnser Stadt Secret / Annno 1556. den zwey vnd zwentzigsten Decembris. Anno 1561. OB nun wol die antwort der Theologen zu Wittenberg / mit eigner hand Philippi kurtz geschrieben / der Bremischen Prediger bekentnis nicht getadelt oder improbirt hat / so ist sie doch sehr zweiffelhafftig vnd dunckel gewest / vnd sonderlich dis darin gestanden / das sie nicht wissen / noch sich erinnern können / das die Sechsischen Prediger diese form vnd weise zureden / vormals gebraucht hetten / Das brod sey der wesentliche leib Christi / sondern diese form sey breuchlicher gewest / Mit dem brod werde der leib Christi empfangen. Da auch solche antwort zu Bremen ankommen / offentlich auff dem Rahthaus für dem Volck verlesen / vnd ein gros getümmel gewest / auch Hardenbergius / der von Wittenberg wider anheim kommen / ausgeben / das die Theologi zu Wittenberg auff seiner seiten weren / vnd den andern Predigern zu Bremen vnrecht geben / vnd ab fielen / ist es endlich dahin kommen / vnd geschlossen worden / das man inn diesem streit von den worten der Augspurgischen Confession vnd Apologię (welche man auch so bald zweymal dem Volck fürgelesen) nicht abweichen solte / vnd wenn Doctor Albertus auch dabey bleiben / vnd also lehren wolte / solte er in seinem Ampt vnuerhindert gelassen werden / welches aber Doctor Albertus nicht hat thun wollen / sondern ein Schrifft eingelegt / vnd darinn vermeldet / das viel Exemplaria sein der Augspurgischen Confession / die mit sich selbst nicht vbereinstimmen / vnd nicht einer meinung sein / vnd das die Confessio zu Augspurg nach gelegenheit der zeit vnd vmbstende geschrieben worden / also / das man hette damals auff den Bapst vnd Keyser müssen sehen / das sie nicht erzürnet würden / So weren auch noch viel dinge in derselbigen Confession / die nach dem Bapsthumb stüncken / vnd vber das alles / so were der Bund vnd vereinigung der Stende / oder protestirenden / die sich zur Augspurgischen Confession bekant hetten / auffgehaben / zerstrewet / vnd nichts mehr / vnd wüste darzu niemand / obs auch gleubige trewe Leute gewesen / die gemelte Confession verursacht / gestellet vnd vbergeben haben / oder / obs noch Papisten gewesen weren. Hardenberg berufft sich auff Wittenberg. Hardenberg wil bey der Augs. Con. vnd Apologia nicht bleiben / sondern vernichtet sie / als halb Papistisch / wie auch die Form. Concordiae Anni 36. DA nun Hardenberg die Augspurgische Confession also vernichtet / vnd doch gleichwol sich dahin erkleret / das er auch damit wolte zu frieden sein / wenn man sie verstünde / wie sie Philippus wolte verstanden haben / so ist mit jhm ferner gehandelt worden / ob er sich zur Formula Concordiae zu Wittenberg Anno 36. zwischen Luthero vnd

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584, S. 466. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_historia_1584/482>, abgerufen am 25.11.2024.