Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584.Anno 1560 XIII. Vnd folget hieraus gleichwol nicht / das die Gottlosen / durch solch leiblich essen lebendig gemacht / oder des ewigen lebens teilhafftig werden / denn gleich wie Christus die allein lebendig machet / welche nicht allein mündlich diß Sacrament nemen / sondern die auch zugleich die verheissung / darinnen vergebung der sünde vnd ewiges leben angeboten wird / mit warem glauben annemen / Also schlegt vnd strafft er nach seinem gerechten gericht die Gottlosen vnd Vngleubigen / vnd vbet also ernste rach vber die jenigen / so dis Abendmal mißbrauchen vnd entheiligen. XIIII. WEnn wir die wörtlin in / vnter / vnd mit dem brod brauchen / vnd in der Kirch behalten / geschicht nit der meinung / das wir wortgezenck zu erregen begeren / sondern wir setzen solche wörtlin denen entgegen / die vns für den waren leib Christi einen erdichten leib geben / vnd die Sacramentliche vereinigung hinweg nemen / vnd also durch das wörtlein (mit) sich auff beyde seiten lencken. XV. WIr verwerffen auch die grobe abschewliche meinung / welche vns etliche felschlich zumessen / Nemlich / die Papistische Transsubstantiation oder verwandlung des brods in den leib Christi / die reum liche einschliessung / die ausspannung oder ausdenung des leibs Christi / vnd die vermischung des brods vnd weins / mit dem leib vnd blut Christi. XVI. WIr bekennen auch gern vnd von hertzen / das die Sacrament ausser dem brauch / die eigenschafft der Sacrament nicht haben. Derhalben / da jemands ausser dem brauch eine bleibliche zusammenfügung des brods vnd leibs setzen wolle / verwerffen wir solchs gantz vnd gar / etc. XVII. WEil denn die Kirchen in Sachsen / Türingen / vnd Wirtenberg einhelliglich bekennen / vnd die Pfeltzische Agenda auch offentlich mit vns lehret / das dis der eigentliche natürliche verstand vnd meinung der Aug. Confession seye / So ist offenbar / was man von denen halten solle / welche die Augsp. Confess mit gewalt auff die widerwertige meinung ziehen. XVIII. WIewol aber diese spitz findige leut sich hoch bemühen / dem HErrn Christo seine wort zuuerdrehen / vnd die Augsp. Conf. zuuerfelschen / vnd mit jren scheinlichen anmutigen gründen / jhrer viel auff jre meinung füren vnd bringen: So ists doch viel gewisser vnd sicherer / das man jre verfürische gründe hindan setze / vnd den hellen liecht Göttliches worts folge / vnd bey der einfeltigen / eigentlichen / deutlichen einsetzung Christi bleibe / vnd jm das lob gebe / das er allmechtig vnd warhafftig seye / denn das wir die törichte vernunfft vnd menschlichen wahn / so die ehre Christi schmehlert / vnd jhn lügenstraffet / vnd die gewissen vngewis machet / dem ausdrücklichen wort Gottes fürziehen solten. Anno 1560 XIII. Vnd folget hieraus gleichwol nicht / das die Gottlosen / durch solch leiblich essen lebendig gemacht / oder des ewigen lebens teilhafftig werden / denn gleich wie Christus die allein lebendig machet / welche nicht allein mündlich diß Sacrament nemen / sondern die auch zugleich die verheissung / darinnen vergebung der sünde vnd ewiges leben angeboten wird / mit warem glauben annemen / Also schlegt vnd strafft er nach seinem gerechten gericht die Gottlosen vnd Vngleubigen / vnd vbet also ernste rach vber die jenigen / so dis Abendmal mißbrauchen vnd entheiligen. XIIII. WEnn wir die wörtlin in / vnter / vnd mit dem brod brauchen / vnd in der Kirch behalten / geschicht nit der meinung / das wir wortgezenck zu erregen begeren / sondern wir setzen solche wörtlin denen entgegen / die vns für den waren leib Christi einen erdichten leib geben / vnd die Sacramentliche vereinigung hinweg nemen / vnd also durch das wörtlein (mit) sich auff beyde seiten lencken. XV. WIr verwerffen auch die grobe abschewliche meinung / welche vns etliche felschlich zumessen / Nemlich / die Papistische Transsubstantiatiõ oder verwandlung des brods in den leib Christi / die reum liche einschliessung / die ausspannung oder ausdenung des leibs Christi / vnd die vermischung des brods vnd weins / mit dem leib vnd blut Christi. XVI. WIr bekennen auch gern vnd von hertzen / das die Sacrament ausser dem brauch / die eigenschafft der Sacrament nicht haben. Derhalben / da jemands ausser dem brauch eine bleibliche zusammenfügung des brods vnd leibs setzen wolle / verwerffen wir solchs gantz vnd gar / etc. XVII. WEil denn die Kirchen in Sachsen / Türingen / vñ Wirtenberg einhelliglich bekennen / vnd die Pfeltzische Agenda auch offentlich mit vns lehret / das dis der eigentliche natürliche verstand vñ meinung der Aug. Confession seye / So ist offenbar / was man von denen halten solle / welche die Augsp. Confess mit gewalt auff die widerwertige meinung ziehen. XVIII. WIewol aber diese spitz findige leut sich hoch bemühen / dem HErrn Christo seine wort zuuerdrehen / vnd die Augsp. Conf. zuuerfelschen / vnd mit jren scheinlichen anmutigen gründen / jhrer viel auff jre meinung füren vnd bringen: So ists doch viel gewisser vnd sicherer / das man jre verfürische gründe hindan setze / vnd dẽ hellen liecht Göttliches worts folge / vnd bey der einfeltigen / eigentlichen / deutlichen einsetzung Christi bleibe / vnd jm das lob gebe / das er allmechtig vnd warhafftig seye / denn das wir die törichte vernunfft vnd menschlichen wahn / so die ehre Christi schmehlert / vnd jhn lügenstraffet / vnd die gewissen vngewis machet / dem ausdrücklichen wort Gottes fürziehen solten. <TEI> <text> <body> <div> <pb facs="#f0452" n="436"/> <note place="left">Anno 1560</note> <p>XIII. 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WIr verwerffen auch die grobe abschewliche meinung / welche vns etliche felschlich zumessen / Nemlich / die Papistische Transsubstantiatiõ oder verwandlung des brods in den leib Christi / die reum liche einschliessung / die ausspannung oder ausdenung des leibs Christi / vnd die vermischung des brods vnd weins / mit dem leib vnd blut Christi.</p> <p>XVI. WIr bekennen auch gern vnd von hertzen / das die Sacrament ausser dem brauch / die eigenschafft der Sacrament nicht haben. Derhalben / da jemands ausser dem brauch eine bleibliche zusammenfügung des brods vnd leibs setzen wolle / verwerffen wir solchs gantz vnd gar / etc.</p> <p>XVII. WEil denn die Kirchen in Sachsen / Türingen / vñ Wirtenberg einhelliglich bekennen / vnd die Pfeltzische Agenda auch offentlich mit vns lehret / das dis der eigentliche natürliche verstand vñ meinung der Aug. Confession seye / So ist offenbar / was man von denen halten solle / welche die Augsp. Confess mit gewalt auff die widerwertige meinung ziehen.</p> <p>XVIII. WIewol aber diese spitz findige leut sich hoch bemühen / dem HErrn Christo seine wort zuuerdrehen / vnd die Augsp. Conf. zuuerfelschen / vnd mit jren scheinlichen anmutigen gründen / jhrer viel auff jre meinung füren vnd bringen: So ists doch viel gewisser vnd sicherer / das man jre verfürische gründe hindan setze / vnd dẽ hellen liecht Göttliches worts folge / vnd bey der einfeltigen / eigentlichen / deutlichen einsetzung Christi bleibe / vnd jm das lob gebe / das er allmechtig vnd warhafftig seye / denn das wir die törichte vernunfft vnd menschlichen wahn / so die ehre Christi schmehlert / vnd jhn lügenstraffet / vnd die gewissen vngewis machet / dem ausdrücklichen wort Gottes fürziehen solten.</p> </div> </body> </text> </TEI> [436/0452]
XIII. Vnd folget hieraus gleichwol nicht / das die Gottlosen / durch solch leiblich essen lebendig gemacht / oder des ewigen lebens teilhafftig werden / denn gleich wie Christus die allein lebendig machet / welche nicht allein mündlich diß Sacrament nemen / sondern die auch zugleich die verheissung / darinnen vergebung der sünde vnd ewiges leben angeboten wird / mit warem glauben annemen / Also schlegt vnd strafft er nach seinem gerechten gericht die Gottlosen vnd Vngleubigen / vnd vbet also ernste rach vber die jenigen / so dis Abendmal mißbrauchen vnd entheiligen.
XIIII. WEnn wir die wörtlin in / vnter / vnd mit dem brod brauchen / vnd in der Kirch behalten / geschicht nit der meinung / das wir wortgezenck zu erregen begeren / sondern wir setzen solche wörtlin denen entgegen / die vns für den waren leib Christi einen erdichten leib geben / vnd die Sacramentliche vereinigung hinweg nemen / vnd also durch das wörtlein (mit) sich auff beyde seiten lencken.
XV. WIr verwerffen auch die grobe abschewliche meinung / welche vns etliche felschlich zumessen / Nemlich / die Papistische Transsubstantiatiõ oder verwandlung des brods in den leib Christi / die reum liche einschliessung / die ausspannung oder ausdenung des leibs Christi / vnd die vermischung des brods vnd weins / mit dem leib vnd blut Christi.
XVI. WIr bekennen auch gern vnd von hertzen / das die Sacrament ausser dem brauch / die eigenschafft der Sacrament nicht haben. Derhalben / da jemands ausser dem brauch eine bleibliche zusammenfügung des brods vnd leibs setzen wolle / verwerffen wir solchs gantz vnd gar / etc.
XVII. WEil denn die Kirchen in Sachsen / Türingen / vñ Wirtenberg einhelliglich bekennen / vnd die Pfeltzische Agenda auch offentlich mit vns lehret / das dis der eigentliche natürliche verstand vñ meinung der Aug. Confession seye / So ist offenbar / was man von denen halten solle / welche die Augsp. Confess mit gewalt auff die widerwertige meinung ziehen.
XVIII. WIewol aber diese spitz findige leut sich hoch bemühen / dem HErrn Christo seine wort zuuerdrehen / vnd die Augsp. Conf. zuuerfelschen / vnd mit jren scheinlichen anmutigen gründen / jhrer viel auff jre meinung füren vnd bringen: So ists doch viel gewisser vnd sicherer / das man jre verfürische gründe hindan setze / vnd dẽ hellen liecht Göttliches worts folge / vnd bey der einfeltigen / eigentlichen / deutlichen einsetzung Christi bleibe / vnd jm das lob gebe / das er allmechtig vnd warhafftig seye / denn das wir die törichte vernunfft vnd menschlichen wahn / so die ehre Christi schmehlert / vnd jhn lügenstraffet / vnd die gewissen vngewis machet / dem ausdrücklichen wort Gottes fürziehen solten.
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Zitationshilfe: | Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584, S. 436. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_historia_1584/452>, abgerufen am 29.06.2024. |