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Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584.

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GEn Eißleben ist Doctor Lutherus in grosser schwacheit ankommenAnno 1546. D. Luther kömpt gen Eisleben in sein Vaterland. / den 28. Januarij. Vnd ob er wol schwach vnd matt gewest / hat er doch die 21. tag allda vier mal die Sontags Euangelia öffentlich geprediget / vnd den 15. Februarij / zween oder drey tag für seinem ende / da er sein letzte Predigt aus dem Euangelio Matth. am 11. gethan / vnd für der weltlichen klugheit / in Religions sachen / threwlichLetzte predigt D. Lutheri. gewarnet / hat er diese wort gesagt: Es sind verdrießliche leute / denen beyde Gott vnd Menschen billich gram sind / die in der heiligen Christlichen Kirchen klug sein wollen / vnd sinds nicht / Denn diese hindern das Predigampt / das die Leute nicht zu Gott kommen können / als da ist gewesen zu vnser zeit Müntzer / die Wiederteuffer vnd Sacramentirer / die dem Euangelio seinen lauff hindern vnd wehren / verführen die Leute / meinen sie sind allein klug vnd weise / etc.D. Lutheri seliger abschied aus dieser argen vndanckbaren welt. Gott helffe vns auch hinach vnd dahin / da er ist / dz ist / zu dir Herr Jesu / Amen. Was D. Luth. noch im willens gewest zu arbeiten / so er lenger hette leben sollen.

NAch gehaltener Predigt ist er je lenger je schwecher worden / vnd in warer anruffung Christi / den achtzehenden Februarij / am tag Concordiae & Constantiae, auff den HErrn Christum / vnd die lehr / die er so Ritterlich / threwlich vnd gewaltig / gepredigt / welche nichts anders ist / denn das vnfeilbare wort vnsers HErren Christi selbst / sanfft vnd still / ohne quelung deß leibs / im namen Christi / seliglich eingeschlaffen.

ES ist auch dieses war / das Doctor Luther eben dieselbe zeit / da er zu Eißleben gewesen / vnd wenig tage für seinem seligen ende / in gegenwertigkeit vieler glaubwirdiger vnd ansehnlicher Leute / vnter andern auch diese wort vber Tisch geredet hat / er wolle noch für seinem ende (so jhn Gott ein kurtze zeit leben liesse) drey ding ausrichten / darnach wolte er sich in sein Ruhebetlein legen / vnd in Christo entschlaffen: Eins were / er wolte wieder die Vniuersitet zu Löuen schreiben /1. vnd jhnen auff jhre Propositiones antworten. Zum andern wolt er / so bald jhn Gott wieder nach Wittenberg anheim verhölffe / wider die2. Silberne Juristen schreiben / die nichts anders theten / denn Fürsten vnd Herren in einander verhetzeten / vnd alles vnglück anrichteten. Zum dritten / so wolle er auch zum valete noch ein mal wieder die Sacramentschender3. schreiben / vnd alßdenn beschliessen.

AVs dieser erzehlung sihet jedermenniglich / das dieser trewerZwingler / Sacramentirer / Caluinisten. Wunderman / currus & auriga Israel, wieder die Zwingler / Sacramentirer / oder (wie sie jetzt genandt werden) Caluinisten / wie auch wieder andere Rotten / Secten / Schwermerey / Ketzerey vnd Abgötterey / in einer lehr vnd bekentnis / wie dieselbige Gottes wort selbst weiset / vnd mit sich bringet / bestendiglich allzeit biß an sein seliges ende / mit schreiben / lehren / lesen / vermanen vnd predigen / verharret / vnd darauff für den Gnadenstul Christi Ihesu / mit allen frewden kommen ist. Der trewe fromme Gott / wolle vns auch / die wir anders

GEn Eißleben ist Doctor Lutherus in grosser schwacheit ankommenAnno 1546. D. Luther kömpt gen Eisleben in sein Vaterland. / den 28. Januarij. Vnd ob er wol schwach vnd matt gewest / hat er doch die 21. tag allda vier mal die Sontags Euangelia öffentlich geprediget / vnd den 15. Februarij / zween oder drey tag für seinem ende / da er sein letzte Predigt aus dem Euangelio Matth. am 11. gethan / vnd für der weltlichen klugheit / in Religions sachen / threwlichLetzte predigt D. Lutheri. gewarnet / hat er diese wort gesagt: Es sind verdrießliche leute / denen beyde Gott vñ Menschen billich gram sind / die in der heiligen Christlichen Kirchen klug sein wollen / vnd sinds nicht / Denn diese hindern das Predigampt / das die Leute nicht zu Gott kommen können / als da ist gewesen zu vnser zeit Müntzer / die Wiederteuffer vnd Sacramentirer / die dem Euangelio seinen lauff hindern vnd wehren / verführen die Leute / meinen sie sind allein klug vnd weise / etc.D. Lutheri seliger abschied aus dieser argẽ vndãckbarẽ welt. Gott helffe vns auch hinach vnd dahin / da er ist / dz ist / zu dir Herr Jesu / Amen. Was D. Luth. noch im willens gewest zu arbeiten / so er lenger hette leben sollen.

NAch gehaltener Predigt ist er je lenger je schwecher worden / vnd in warer anruffung Christi / den achtzehenden Februarij / am tag Concordiae & Constantiae, auff den HErrn Christum / vnd die lehr / die er so Ritterlich / threwlich vnd gewaltig / gepredigt / welche nichts anders ist / denn das vnfeilbare wort vnsers HErren Christi selbst / sanfft vnd still / ohne quelung deß leibs / im namen Christi / seliglich eingeschlaffen.

ES ist auch dieses war / das Doctor Luther eben dieselbe zeit / da er zu Eißleben gewesen / vnd wenig tage für seinem seligen ende / in gegenwertigkeit vieler glaubwirdiger vnd ansehnlicher Leute / vnter andern auch diese wort vber Tisch geredet hat / er wolle noch für seinem ende (so jhn Gott ein kurtze zeit leben liesse) drey ding ausrichten / darnach wolte er sich in sein Ruhebetlein legen / vnd in Christo entschlaffen: Eins were / er wolte wieder die Vniuersitet zu Löuen schreiben /1. vnd jhnen auff jhre Propositiones antworten. Zum andern wolt er / so bald jhn Gott wieder nach Wittenberg anheim verhölffe / wider die2. Silberne Juristen schreiben / die nichts anders theten / denn Fürsten vnd Herren in einander verhetzeten / vnd alles vnglück anrichteten. Zum dritten / so wolle er auch zum valete noch ein mal wieder die Sacramentschender3. schreiben / vnd alßdenn beschliessen.

AVs dieser erzehlung sihet jedermenniglich / das dieser trewerZwingler / Sacramẽtirer / Caluinisten. Wunderman / currus & auriga Israel, wieder die Zwingler / Sacramentirer / oder (wie sie jetzt genandt werden) Caluinisten / wie auch wieder andere Rotten / Secten / Schwermerey / Ketzerey vnd Abgötterey / in einer lehr vnd bekentnis / wie dieselbige Gottes wort selbst weiset / vnd mit sich bringet / bestendiglich allzeit biß an sein seliges ende / mit schreiben / lehren / lesen / vermanen vnd predigen / verharret / vnd darauff für den Gnadenstul Christi Ihesu / mit allen frewden kommen ist. Der trewe fromme Gott / wolle vns auch / die wir anders

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[347/0363] GEn Eißleben ist Doctor Lutherus in grosser schwacheit ankommen / den 28. Januarij. Vnd ob er wol schwach vnd matt gewest / hat er doch die 21. tag allda vier mal die Sontags Euangelia öffentlich geprediget / vnd den 15. Februarij / zween oder drey tag für seinem ende / da er sein letzte Predigt aus dem Euangelio Matth. am 11. gethan / vnd für der weltlichen klugheit / in Religions sachen / threwlich gewarnet / hat er diese wort gesagt: Es sind verdrießliche leute / denen beyde Gott vñ Menschen billich gram sind / die in der heiligen Christlichen Kirchen klug sein wollen / vnd sinds nicht / Denn diese hindern das Predigampt / das die Leute nicht zu Gott kommen können / als da ist gewesen zu vnser zeit Müntzer / die Wiederteuffer vnd Sacramentirer / die dem Euangelio seinen lauff hindern vnd wehren / verführen die Leute / meinen sie sind allein klug vnd weise / etc. Anno 1546. D. Luther kömpt gen Eisleben in sein Vaterland. Letzte predigt D. Lutheri. D. Lutheri seliger abschied aus dieser argẽ vndãckbarẽ welt. Gott helffe vns auch hinach vnd dahin / da er ist / dz ist / zu dir Herr Jesu / Amen. Was D. Luth. noch im willens gewest zu arbeiten / so er lenger hette leben sollen. NAch gehaltener Predigt ist er je lenger je schwecher worden / vnd in warer anruffung Christi / den achtzehenden Februarij / am tag Concordiae & Constantiae, auff den HErrn Christum / vnd die lehr / die er so Ritterlich / threwlich vnd gewaltig / gepredigt / welche nichts anders ist / denn das vnfeilbare wort vnsers HErren Christi selbst / sanfft vnd still / ohne quelung deß leibs / im namen Christi / seliglich eingeschlaffen. ES ist auch dieses war / das Doctor Luther eben dieselbe zeit / da er zu Eißleben gewesen / vnd wenig tage für seinem seligen ende / in gegenwertigkeit vieler glaubwirdiger vnd ansehnlicher Leute / vnter andern auch diese wort vber Tisch geredet hat / er wolle noch für seinem ende (so jhn Gott ein kurtze zeit leben liesse) drey ding ausrichten / darnach wolte er sich in sein Ruhebetlein legen / vnd in Christo entschlaffen: Eins were / er wolte wieder die Vniuersitet zu Löuen schreiben / vnd jhnen auff jhre Propositiones antworten. Zum andern wolt er / so bald jhn Gott wieder nach Wittenberg anheim verhölffe / wider die Silberne Juristen schreiben / die nichts anders theten / denn Fürsten vnd Herren in einander verhetzeten / vnd alles vnglück anrichteten. Zum dritten / so wolle er auch zum valete noch ein mal wieder die Sacramentschender schreiben / vnd alßdenn beschliessen. 1. 2. 3. AVs dieser erzehlung sihet jedermenniglich / das dieser trewer Wunderman / currus & auriga Israel, wieder die Zwingler / Sacramentirer / oder (wie sie jetzt genandt werden) Caluinisten / wie auch wieder andere Rotten / Secten / Schwermerey / Ketzerey vnd Abgötterey / in einer lehr vnd bekentnis / wie dieselbige Gottes wort selbst weiset / vnd mit sich bringet / bestendiglich allzeit biß an sein seliges ende / mit schreiben / lehren / lesen / vermanen vnd predigen / verharret / vnd darauff für den Gnadenstul Christi Ihesu / mit allen frewden kommen ist. Der trewe fromme Gott / wolle vns auch / die wir anders Zwingler / Sacramẽtirer / Caluinisten.

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584, S. 347. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_historia_1584/363>, abgerufen am 22.11.2024.