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Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584.

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tig Anno 1538.geklagt hat / das sie zu keiner Concordia weder lust noch liebe gehabt / noch dem Bucer vnd Capitonj (die doch jhren glimpff gesucht) folgen wollen / wil geschweigen / das sie D. Luthero hetten etwas nach geben sollen.

Brosij Wolffen vnuerschenpt leichtfertig geticht.

DAraus ist abermal deß vnuerschempten Wolffs gedicht billich anzufeinden / der sich nicht schewet fürzugeben / als haben die Schweitzer D. Luthero aller dinges ein solches gnügen gethan / das sie zu beyden theilen gentzlich verglichen worden / vnd die auffgerichte Concordiam zu Wittenberg / gern vnd willig angenommen / weiches ja eine lautere nullitet ist.

Wolffische vnwarheit.

NOch vnuerschempter ist dieser deß Wolffs vngrund / das er schreiet / Lutherus sey an den Schweitzern friedbrüchig worden / weil er (da er gesehen / das sie die Concordiam nicht allein nicht annemen / noch vnterschreiben wollen / sondern auch deß Zwingels jrrthumb noch jmmer zubeschönen / vnd durch den nachdruck seiner Bücher je lenger je weiter auszubreiten / sich vnterstünden) Anno 1544. öffentlich wieder sie geschrieben. Was aber diß für eine Zwinglische Wölffische warheit sey / ist bißher gnugsam erwiesen / vnd durch diese Historische verzeichnis jedermenniglich für augen gestellet.

Visitationbuch.

IMselbigen jahr Anno 38. ist zu Wittenberg wiederumb gedruckt worden / der vnterricht der Visitation im Churfürstenthunb zu Sachsen / erstlich vom Philippo / Anno 28. geschrieben / vnnd nun Anno 38. von Luthero vbersehen / vnnd wiewol dazumal in demselbigen Büchlein sonst etliche stücke weggethan / vnd geendert / So ist doch der Artickel vom Sacrament / ohn alle enderung / wie er Anno 28. vom Philippo gesetzt / also in diesem Anno 38. von wort zu wort wiederholet / vnd damit bestettiget. Vnd darinn ist der Artickel vom Abendmal deß HErrn / was die ware gegenwertigkeit deß leibs vnd bluts Christi belanget / wie er in allen Kirchen vnnd Schulen deß gantzen Churfürstenthumbs Sachsen gelehret / vnd in Visitationen vnd Examinibus geführet werden solte / also gefasset:

Vom H. Abendmal.

VOn dem Sacrament deß waren leibs vnd bluts vnsers lieben HErrn Jesu Christi / sollen die Leute vnterrichtet werden / das sie gleuben / das im brod der warhafftige leib Christi / vnd im wein das ware blut Christi ist / denn also lauten die wort Christi in den Euangelisten / Matthaeo / Marco vnd Luca / Das ist mein leib / vnd / trincket alle darauß / das ist mein blut deß newen Testaments / welches vergossen wird Gemeinschafft des leibs.für viele zur vergebung der sünden. So sagt auch Paulus 1. Cor. 10. Das brod das wir brechen / ist der ausgetheilte leib Christi: Wo nun solt verstanden werden / nicht der ware leib / sondern das wort Gottes allein / wie es etliche auslegen / so were es nicht eine austhei-

tig Anno 1538.geklagt hat / das sie zu keiner Concordia weder lust noch liebe gehabt / noch dem Bucer vnd Capitonj (die doch jhren glimpff gesucht) folgen wollen / wil geschweigen / das sie D. Luthero hetten etwas nach geben sollen.

Brosij Wolffen vnuerschẽpt leichtfertig geticht.

DAraus ist abermal deß vnuerschempten Wolffs gedicht billich anzufeinden / der sich nicht schewet fürzugeben / als haben die Schweitzer D. Luthero aller dinges ein solches gnügen gethan / das sie zu beyden theilen gentzlich verglichen worden / vnd die auffgerichte Concordiam zu Wittenberg / gern vnd willig angenommen / weiches ja eine lautere nullitet ist.

Wolffische vnwarheit.

NOch vnuerschempter ist dieser deß Wolffs vngrund / das er schreiet / Lutherus sey an den Schweitzern friedbrüchig worden / weil er (da er gesehen / das sie die Concordiam nicht allein nicht annemen / noch vnterschreiben wollen / sondern auch deß Zwingels jrrthumb noch jmmer zubeschönen / vnd durch den nachdruck seiner Bücher je lenger je weiter auszubreiten / sich vnterstünden) Anno 1544. öffentlich wieder sie geschrieben. Was aber diß für eine Zwinglische Wölffische warheit sey / ist bißher gnugsam erwiesen / vnd durch diese Historische verzeichnis jedermenniglich für augen gestellet.

Visitationbuch.

IMselbigen jahr Anno 38. ist zu Wittenberg wiederumb gedruckt worden / der vnterricht der Visitation im Churfürstenthũb zu Sachsen / erstlich vom Philippo / Anno 28. geschrieben / vnnd nun Anno 38. von Luthero vbersehen / vnnd wiewol dazumal in demselbigen Büchlein sonst etliche stücke weggethan / vnd geendert / So ist doch der Artickel vom Sacrament / ohn alle enderung / wie er Anno 28. vom Philippo gesetzt / also in diesem Anno 38. von wort zu wort wiederholet / vnd damit bestettiget. Vnd darinn ist der Artickel vom Abendmal deß HErrn / was die ware gegenwertigkeit deß leibs vnd bluts Christi belanget / wie er in allen Kirchen vnnd Schulen deß gantzen Churfürstenthumbs Sachsen gelehret / vnd in Visitationen vnd Examinibus geführet werden solte / also gefasset:

Vom H. Abendmal.

VOn dem Sacrament deß waren leibs vnd bluts vnsers lieben HErrn Jesu Christi / sollen die Leute vnterrichtet werdẽ / das sie gleuben / das im brod der warhafftige leib Christi / vnd im wein das ware blut Christi ist / deñ also lauten die wort Christi in den Euangelisten / Matthaeo / Marco vnd Luca / Das ist mein leib / vnd / trincket alle darauß / das ist mein blut deß newen Testamẽts / welches vergossen wird Gemeinschafft des leibs.für viele zur vergebung der sünden. So sagt auch Paulus 1. Cor. 10. Das brod das wir brechen / ist der ausgetheilte leib Christi: Wo nun solt verstanden werden / nicht der ware leib / sondern das wort Gottes allein / wie es etliche auslegen / so were es nicht eine austhei-

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[296/NaN] tig geklagt hat / das sie zu keiner Concordia weder lust noch liebe gehabt / noch dem Bucer vnd Capitonj (die doch jhren glimpff gesucht) folgen wollen / wil geschweigen / das sie D. Luthero hetten etwas nach geben sollen. Anno 1538. DAraus ist abermal deß vnuerschempten Wolffs gedicht billich anzufeinden / der sich nicht schewet fürzugeben / als haben die Schweitzer D. Luthero aller dinges ein solches gnügen gethan / das sie zu beyden theilen gentzlich verglichen worden / vnd die auffgerichte Concordiam zu Wittenberg / gern vnd willig angenommen / weiches ja eine lautere nullitet ist. NOch vnuerschempter ist dieser deß Wolffs vngrund / das er schreiet / Lutherus sey an den Schweitzern friedbrüchig worden / weil er (da er gesehen / das sie die Concordiam nicht allein nicht annemen / noch vnterschreiben wollen / sondern auch deß Zwingels jrrthumb noch jmmer zubeschönen / vnd durch den nachdruck seiner Bücher je lenger je weiter auszubreiten / sich vnterstünden) Anno 1544. öffentlich wieder sie geschrieben. Was aber diß für eine Zwinglische Wölffische warheit sey / ist bißher gnugsam erwiesen / vnd durch diese Historische verzeichnis jedermenniglich für augen gestellet. IMselbigen jahr Anno 38. ist zu Wittenberg wiederumb gedruckt worden / der vnterricht der Visitation im Churfürstenthũb zu Sachsen / erstlich vom Philippo / Anno 28. geschrieben / vnnd nun Anno 38. von Luthero vbersehen / vnnd wiewol dazumal in demselbigen Büchlein sonst etliche stücke weggethan / vnd geendert / So ist doch der Artickel vom Sacrament / ohn alle enderung / wie er Anno 28. vom Philippo gesetzt / also in diesem Anno 38. von wort zu wort wiederholet / vnd damit bestettiget. Vnd darinn ist der Artickel vom Abendmal deß HErrn / was die ware gegenwertigkeit deß leibs vnd bluts Christi belanget / wie er in allen Kirchen vnnd Schulen deß gantzen Churfürstenthumbs Sachsen gelehret / vnd in Visitationen vnd Examinibus geführet werden solte / also gefasset: VOn dem Sacrament deß waren leibs vnd bluts vnsers lieben HErrn Jesu Christi / sollen die Leute vnterrichtet werdẽ / das sie gleuben / das im brod der warhafftige leib Christi / vnd im wein das ware blut Christi ist / deñ also lauten die wort Christi in den Euangelisten / Matthaeo / Marco vnd Luca / Das ist mein leib / vnd / trincket alle darauß / das ist mein blut deß newen Testamẽts / welches vergossen wird für viele zur vergebung der sünden. So sagt auch Paulus 1. Cor. 10. Das brod das wir brechen / ist der ausgetheilte leib Christi: Wo nun solt verstanden werden / nicht der ware leib / sondern das wort Gottes allein / wie es etliche auslegen / so were es nicht eine austhei- Gemeinschafft des leibs.

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584, S. 296. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_historia_1584/312>, abgerufen am 27.11.2024.