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Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584.

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chen Anno 1538.folgen gern / wenn nur die Duces / oder jhre führer vnd Prediger verglichen werden / etc.

DIeses anmuten ist sehr verdechtig gewest / als giengen Bucerus vnd Capito noch nicht richtig vnd trewlich mit der sachen vmb / vnd were jhnen nur vmb ein schein / vnd eusserliche gestalt der einigkeit zuthun / wie sichs denn auch endlich also befunden hat.

Zusamenkunfft der Gelehrten in Schwitz zu Zürch.

IM selben jhar im Monat April / ist eine namhafftige zusamenkunfft / der gelehrten in Schweitz / zu Zürch angestelt vnd gehalten / dabey auch Capito vnd Bucerus gewesen / welche sich entschüldigt / vnd fürgewend (wie Lauaterus schreibet) das sie nicht für jhre Person Bucerus vnd Capito berichten vnrecht / vnd zweiffelhafftig.bißher diese friedshandlung / so fleissig getrieben / sondern aus befehlich vnd anhalten deß Landgraffen zu Hessen / auch jrer vnd anderer Obrigkeit / da sie doch zuuor gegen Luthero / vnd den zu Wittenberg versamleten Theologen / sich mit grosser bethewrung vernemen lassen / wie hoch vnd tieff nun viel jahr her jhnen ein Christliche Concordia angelegen gewest / darauff sie stets bedacht / vnd gearbeitet / sorg vnd mühe angewendet / vnd ehe nicht ruhen können / bis sie es so fern gebracht / das ein anfang der eimgkeit gemacht würde.

Buceri vngewisse reden / auff schrauben gesetzt.

BVterus hat zweiffelhafftig (schreibt Lauaterus) damals seine meinung sürgebracht / vnnd von der Concordia mit dunckeln vngeraden worten geredt / wie er solche ambiguas & obscuras loquendi formas, dunckele vnd zweiffelhafftige reden / in diesem handel vom Sacrament stets sol gefüret vnd gebraucht haben / Daraus man weder ja noch nein hat gewißlich schliessen können / wie Josias Simlerus Petrus Martyr.Professor zu Zürch in oratione de vita & obitu Petri Martyris selbs schreibet / welchen Martyrem Bucerus hat hernach bereden wollen / er solte seinem Exempel folgen / vnd also reden / das man nichts gewiß aus seinen worten schliessen dörffte / auff das er also beyden teilen dienen / vnd durch solche ambiguitatem, oder geschraubte reden / die man verstehen vnd drehen müge / wie oder wohin man wolle / den streit vnd zanck vom Abendmal gemechlich stillen vnd auffheben können Blaurerus./ gleich wie auch Ambrosius Blaurerus an Wolff Musculum Anno 1534. vom streit des Abendmals geschrieben: Omnibus omnia fieri feliciter saepe non nisi simulando & dissimulando possumus, wir können auff andere weis nicht jederman alles wehren / denn so wir vns anders stellen mit schreiben vnd reden / denn es vns vmbs hertz ist.

Zwingler sind redlicher / denn an dere zweyzüngige Sacramentirer.

DIese verschlagene art haben die Zürcher selbst gemerckt / vnd nicht billichen wollen. Sind derhalben heraus gefahren / vnd mit runden worten sich erkleret / sie könten vnd wolten ein solche Concordiam / die / des Bucers bericht nach / auff schrauben stünde / vnd beyden theilen gerecht sein solte / nicht annemen / auff das hernach nicht grosse zwitracht daraus entspringen möchte.

chen Anno 1538.folgen gern / wenn nur die Duces / oder jhre führer vnd Prediger verglichen werden / etc.

DIeses anmuten ist sehr verdechtig gewest / als giengen Bucerus vnd Capito noch nicht richtig vnd trewlich mit der sachen vmb / vnd were jhnen nur vmb ein schein / vnd eusserliche gestalt der einigkeit zuthun / wie sichs denn auch endlich also befunden hat.

Zusamenkunfft der Gelehrten in Schwitz zu Zürch.

IM selben jhar im Monat April / ist eine namhafftige zusamenkunfft / der gelehrten in Schweitz / zu Zürch angestelt vnd gehalten / dabey auch Capito vnd Bucerus gewesen / welche sich entschüldigt / vnd fürgewend (wie Lauaterus schreibet) das sie nicht für jhre Person Bucerus vnd Capito berichten vnrecht / vnd zweiffelhafftig.bißher diese friedshandlung / so fleissig getrieben / sondern aus befehlich vnd anhalten deß Landgraffen zu Hessen / auch jrer vnd anderer Obrigkeit / da sie doch zuuor gegen Luthero / vnd den zu Wittenberg versamleten Theologen / sich mit grosser bethewrung vernemen lassen / wie hoch vnd tieff nun viel jahr her jhnen ein Christliche Concordia angelegen gewest / darauff sie stets bedacht / vnd gearbeitet / sorg vnd mühe angewendet / vnd ehe nicht ruhen können / bis sie es so fern gebracht / das ein anfang der eimgkeit gemacht würde.

Buceri vngewisse reden / auff schrauben gesetzt.

BVterus hat zweiffelhafftig (schreibt Lauaterus) damals seine meinung sürgebracht / vnnd von der Concordia mit dunckeln vngeraden worten geredt / wie er solche ambiguas & obscuras loquendi formas, dunckele vnd zweiffelhafftige reden / in diesem handel vom Sacrament stets sol gefüret vnd gebraucht haben / Daraus man weder ja noch nein hat gewißlich schliessen können / wie Josias Simlerus Petrus Martyr.Professor zu Zürch in oratione de vita & obitu Petri Martyris selbs schreibet / welchen Martyrem Bucerus hat hernach bereden wollen / er solte seinem Exempel folgen / vnd also reden / das man nichts gewiß aus seinen worten schliessen dörffte / auff das er also beyden teilen dienen / vnd durch solche ambiguitatem, oder geschraubte reden / die man verstehen vnd drehen müge / wie oder wohin man wolle / den streit vnd zanck vom Abendmal gemechlich stillen vnd auffheben können Blaurerus./ gleich wie auch Ambrosius Blaurerus an Wolff Musculum Anno 1534. vom streit des Abendmals geschrieben: Omnibus omnia fieri feliciter saepe non nisi simulando & dissimulando possumus, wir können auff andere weis nicht jederman alles wehren / denn so wir vns anders stellen mit schreiben vnd reden / denn es vns vmbs hertz ist.

Zwingler sind redlicher / deñ an dere zweyzüngige Sacramẽtirer.

DIese verschlagene art haben die Zürcher selbst gemerckt / vnd nicht billichen wollen. Sind derhalben heraus gefahren / vñ mit runden worten sich erkleret / sie könten vnd wolten ein solche Concordiam / die / des Bucers bericht nach / auff schrauben stünde / vnd beyden theilen gerecht sein solte / nicht annemen / auff das hernach nicht grosse zwitracht daraus entspringen möchte.

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[282/0298] chen folgen gern / wenn nur die Duces / oder jhre führer vnd Prediger verglichen werden / etc. Anno 1538. DIeses anmuten ist sehr verdechtig gewest / als giengen Bucerus vnd Capito noch nicht richtig vnd trewlich mit der sachen vmb / vnd were jhnen nur vmb ein schein / vnd eusserliche gestalt der einigkeit zuthun / wie sichs denn auch endlich also befunden hat. IM selben jhar im Monat April / ist eine namhafftige zusamenkunfft / der gelehrten in Schweitz / zu Zürch angestelt vnd gehalten / dabey auch Capito vnd Bucerus gewesen / welche sich entschüldigt / vnd fürgewend (wie Lauaterus schreibet) das sie nicht für jhre Person bißher diese friedshandlung / so fleissig getrieben / sondern aus befehlich vnd anhalten deß Landgraffen zu Hessen / auch jrer vnd anderer Obrigkeit / da sie doch zuuor gegen Luthero / vnd den zu Wittenberg versamleten Theologen / sich mit grosser bethewrung vernemen lassen / wie hoch vnd tieff nun viel jahr her jhnen ein Christliche Concordia angelegen gewest / darauff sie stets bedacht / vnd gearbeitet / sorg vnd mühe angewendet / vnd ehe nicht ruhen können / bis sie es so fern gebracht / das ein anfang der eimgkeit gemacht würde. Bucerus vnd Capito berichten vnrecht / vnd zweiffelhafftig. BVterus hat zweiffelhafftig (schreibt Lauaterus) damals seine meinung sürgebracht / vnnd von der Concordia mit dunckeln vngeraden worten geredt / wie er solche ambiguas & obscuras loquendi formas, dunckele vnd zweiffelhafftige reden / in diesem handel vom Sacrament stets sol gefüret vnd gebraucht haben / Daraus man weder ja noch nein hat gewißlich schliessen können / wie Josias Simlerus Professor zu Zürch in oratione de vita & obitu Petri Martyris selbs schreibet / welchen Martyrem Bucerus hat hernach bereden wollen / er solte seinem Exempel folgen / vnd also reden / das man nichts gewiß aus seinen worten schliessen dörffte / auff das er also beyden teilen dienen / vnd durch solche ambiguitatem, oder geschraubte reden / die man verstehen vnd drehen müge / wie oder wohin man wolle / den streit vnd zanck vom Abendmal gemechlich stillen vnd auffheben können / gleich wie auch Ambrosius Blaurerus an Wolff Musculum Anno 1534. vom streit des Abendmals geschrieben: Omnibus omnia fieri feliciter saepe non nisi simulando & dissimulando possumus, wir können auff andere weis nicht jederman alles wehren / denn so wir vns anders stellen mit schreiben vnd reden / denn es vns vmbs hertz ist. Petrus Martyr. Blaurerus. DIese verschlagene art haben die Zürcher selbst gemerckt / vnd nicht billichen wollen. Sind derhalben heraus gefahren / vñ mit runden worten sich erkleret / sie könten vnd wolten ein solche Concordiam / die / des Bucers bericht nach / auff schrauben stünde / vnd beyden theilen gerecht sein solte / nicht annemen / auff das hernach nicht grosse zwitracht daraus entspringen möchte.

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584, S. 282. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_historia_1584/298>, abgerufen am 16.07.2024.