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Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584.

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WAnn sie aber etwa an einen Papisten geraten / oder auch an die /Anno 1538. so der Concordj nit günstig seind / die jnen fürwerffen / das sie von jrer meinung sein abgewichen / vnd zu der Papisten gedicht wider getretten / Darumb / das sie vnsere / vnd der alten Väter weise zu reden / mit welcher die gegenwertigkeit / vnd niessung des HErrn etwas volkommeners ausgedrückt wird / haben angenommen / werden sie jrre / vnd wollen solche schmach von sich schieben. Vnd da sie sich von der Papisten meinung absondern wollen / die sie doch nicht recht verstehen / fahen sie an also zureden / vnd zuschreiben / das es scheint / als wolten sie wider von der angenommenen warheit zu rücke tretten / Vnd weiter nichts im Abendmal bekennen / denn nur eine erinnerung / das man Christum geistlich essen müsse. Da hin bringt die warheit in dieser sache jederman / wenn man sie einfeltig fürhelt / das sie jhr beyfallen. Dann fürlangst niemand wil dafür angesehen sein / als ob er blosse zeichen im Nachtmal statuire.

WEnn man aber dagegen helt / was sie hieuor bestritten / oderSacramentirer hangen im lufft / vnd wissen nit / was schwartz / oder weiss / recht oder vnrecht sey / vnd können sich nit heraus wickeln. widerfochten haben / vnd zeiget jhnen an / das solche warheit mit jrer hieuoriger lehre wenig vbereinstimme / oder etwas neher zu der Papisten lehre trette / da entstehen denn allerley außzüg / jrrungen vnd verwirrungen / vnd was dergleichen mehr ist / welches den Herrn Doctor (Luthern) vnd alle verfechter der warheit / billich für die köpffe stößt. Aber derer sind sehr wenig / die in dem Spietal kranck liegen. Der grösser vnd bester teil bekennet frey / das er habe wollen fliehen die eine gefahr / damit er jhm nicht eine grobe weise der gegenwertigkeit Christi im Nachtmal einbildete / vnd sey in die andere gefahr geraten / dasAuffrichtige bekentnis etlicher Sacramentirer / so sich bekeren. er die gegenwertigkeit (Christi) vnd das Sacramentlich essen / geleugnet habe. Diese lehren die warheit rein vnd recht / vnd nemen sich nichts an / was hieuor gelehret worden sey. Vnd das sie mit der Papisten gedichte noch nicht einig sein / beweisen sie damit / das sie die Transubstantiation (oder verwandlung des brods in den leib Christi) nicht für recht erkennen / vnd verwerffen die zuuersicht / so in die blosse eusserliche empfahung / ohne waren glauben / gesetzt wird.

DEr Leo Jud ist allwege einer gewesen / die vnnötiger weis grüblen.Leo Jud. So hat Bibliander vns auch gnugsam widerstanden / in demBibliander wil in allen dingen den Zwingel entschuldigen. er seinen Cinglium in allen dingen entschüldigen wil. Diese sind dem Vadiano genachpart / vnd vielleicht jhm etwas auffbracht. Auch wirfft der Teuffel teglich dieser Concordi wunderbarliche hindernüssen an weg. Ehe dann wir gen Bern kommen sind / waren jhrer viel beredet: wenn die Schweitzerischen Kirchen mit euch eine Concordiam eingiengen / würde von stündan folgen / das sie müsten die Bilder / die Meßgewand / vnd anders mehr wider anrichten. Aber ich vnd die vnsern wollen guten fleis fürwenden / damit Vadianus vnd andere guthertzige / vnser sein vnd bleiben / etc.

WAnn sie aber etwa an einen Papisten geraten / oder auch an die /Anno 1538. so der Concordj nit günstig seind / die jnen fürwerffen / das sie von jrer meinung sein abgewichen / vnd zu der Papisten gedicht wider getretten / Darumb / das sie vnsere / vnd der alten Väter weise zu reden / mit welcher die gegenwertigkeit / vnd niessung des HErrn etwas volkommeners ausgedrückt wird / haben angenommen / werden sie jrre / vnd wollen solche schmach von sich schieben. Vnd da sie sich von der Papisten meinung absondern wollen / die sie doch nicht recht verstehen / fahen sie an also zureden / vnd zuschreiben / das es scheint / als wolten sie wider von der angenommenen warheit zu rücke tretten / Vnd weiter nichts im Abendmal bekennen / denn nur eine erinnerung / das man Christum geistlich essen müsse. Da hin bringt die warheit in dieser sache jederman / wenn man sie einfeltig fürhelt / das sie jhr beyfallen. Dann fürlangst niemand wil dafür angesehen sein / als ob er blosse zeichen im Nachtmal statuire.

WEnn man aber dagegen helt / was sie hieuor bestritten / oderSacramentirer hangẽ im lufft / vñ wissen nit / was schwartz / oder weiss / recht oder vnrecht sey / vnd können sich nit heraus wickeln. widerfochten haben / vnd zeiget jhnen an / das solche warheit mit jrer hieuoriger lehre wenig vbereinstimme / oder etwas neher zu der Papisten lehre trette / da entstehen denn allerley außzüg / jrrungen vñ verwirrungen / vnd was dergleichen mehr ist / welches den Herrn Doctor (Luthern) vnd alle verfechter der warheit / billich für die köpffe stößt. Aber derer sind sehr wenig / die in dem Spietal kranck liegen. Der grösser vnd bester teil bekennet frey / das er habe wollen fliehen die eine gefahr / damit er jhm nicht eine grobe weise der gegenwertigkeit Christi im Nachtmal einbildete / vnd sey in die andere gefahr geraten / dasAuffrichtige bekentnis etlicher Sacramẽtirer / so sich bekeren. er die gegenwertigkeit (Christi) vnd das Sacramentlich essen / geleugnet habe. Diese lehren die warheit rein vnd recht / vnd nemen sich nichts an / was hieuor gelehret worden sey. Vnd das sie mit der Papisten gedichte noch nicht einig sein / beweisen sie damit / das sie die Transubstantiation (oder verwandlung des brods in den leib Christi) nicht für recht erkennen / vnd verwerffen die zuuersicht / so in die blosse eusserliche empfahung / ohne waren glauben / gesetzt wird.

DEr Leo Jud ist allwege einer gewesen / die vnnötiger weis grüblen.Leo Jud. So hat Bibliander vns auch gnugsam widerstanden / in demBibliander wil in allen dingen den Zwingel entschuldigen. er seinen Cinglium in allen dingen entschüldigen wil. Diese sind dem Vadiano genachpart / vnd vielleicht jhm etwas auffbracht. Auch wirfft der Teuffel teglich dieser Concordi wunderbarliche hindernüssen an weg. Ehe dann wir gen Bern kommen sind / waren jhrer viel beredet: wenn die Schweitzerischen Kirchen mit euch eine Concordiam eingiengen / würde von stündan folgen / das sie müsten die Bilder / die Meßgewand / vnd anders mehr wider anrichten. Aber ich vnd die vnsern wollen guten fleis fürwenden / damit Vadianus vnd andere guthertzige / vnser sein vnd bleiben / etc.

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[277/0293] WAnn sie aber etwa an einen Papisten geraten / oder auch an die / so der Concordj nit günstig seind / die jnen fürwerffen / das sie von jrer meinung sein abgewichen / vnd zu der Papisten gedicht wider getretten / Darumb / das sie vnsere / vnd der alten Väter weise zu reden / mit welcher die gegenwertigkeit / vnd niessung des HErrn etwas volkommeners ausgedrückt wird / haben angenommen / werden sie jrre / vnd wollen solche schmach von sich schieben. Vnd da sie sich von der Papisten meinung absondern wollen / die sie doch nicht recht verstehen / fahen sie an also zureden / vnd zuschreiben / das es scheint / als wolten sie wider von der angenommenen warheit zu rücke tretten / Vnd weiter nichts im Abendmal bekennen / denn nur eine erinnerung / das man Christum geistlich essen müsse. Da hin bringt die warheit in dieser sache jederman / wenn man sie einfeltig fürhelt / das sie jhr beyfallen. Dann fürlangst niemand wil dafür angesehen sein / als ob er blosse zeichen im Nachtmal statuire. Anno 1538. WEnn man aber dagegen helt / was sie hieuor bestritten / oder widerfochten haben / vnd zeiget jhnen an / das solche warheit mit jrer hieuoriger lehre wenig vbereinstimme / oder etwas neher zu der Papisten lehre trette / da entstehen denn allerley außzüg / jrrungen vñ verwirrungen / vnd was dergleichen mehr ist / welches den Herrn Doctor (Luthern) vnd alle verfechter der warheit / billich für die köpffe stößt. Aber derer sind sehr wenig / die in dem Spietal kranck liegen. Der grösser vnd bester teil bekennet frey / das er habe wollen fliehen die eine gefahr / damit er jhm nicht eine grobe weise der gegenwertigkeit Christi im Nachtmal einbildete / vnd sey in die andere gefahr geraten / das er die gegenwertigkeit (Christi) vnd das Sacramentlich essen / geleugnet habe. Diese lehren die warheit rein vnd recht / vnd nemen sich nichts an / was hieuor gelehret worden sey. Vnd das sie mit der Papisten gedichte noch nicht einig sein / beweisen sie damit / das sie die Transubstantiation (oder verwandlung des brods in den leib Christi) nicht für recht erkennen / vnd verwerffen die zuuersicht / so in die blosse eusserliche empfahung / ohne waren glauben / gesetzt wird. Sacramentirer hangẽ im lufft / vñ wissen nit / was schwartz / oder weiss / recht oder vnrecht sey / vnd können sich nit heraus wickeln. Auffrichtige bekentnis etlicher Sacramẽtirer / so sich bekeren. DEr Leo Jud ist allwege einer gewesen / die vnnötiger weis grüblen. So hat Bibliander vns auch gnugsam widerstanden / in dem er seinen Cinglium in allen dingen entschüldigen wil. Diese sind dem Vadiano genachpart / vnd vielleicht jhm etwas auffbracht. Auch wirfft der Teuffel teglich dieser Concordi wunderbarliche hindernüssen an weg. Ehe dann wir gen Bern kommen sind / waren jhrer viel beredet: wenn die Schweitzerischen Kirchen mit euch eine Concordiam eingiengen / würde von stündan folgen / das sie müsten die Bilder / die Meßgewand / vnd anders mehr wider anrichten. Aber ich vnd die vnsern wollen guten fleis fürwenden / damit Vadianus vnd andere guthertzige / vnser sein vnd bleiben / etc. Leo Jud. Bibliander wil in allen dingen den Zwingel entschuldigen.

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584, S. 277. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_historia_1584/293>, abgerufen am 22.11.2024.