Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584.Anno 1536.der leib Christi / wie der namen des Herrn / den ein Gottloser mißbraucht / der name Gottes ist / vnd wird durch den mißbrauch nicht auffgehoben. Oder da Judas Christum vmbfehet vnd küsset / wird durch den grossen mißbrauch vnd Gottlose verrähterey Christus nicht anders / sondern ist vnd bleibt Christus / etc. Wenn auch diese rede von der Gottlosen niessung / bey den jhren vnleidlich geachtet würde / solten sie dieweil S. Pauli wort von den vnwirdigen brauchen / vnd doch die sache an jhr selbs recht erkleren. Zum dreyzehenden / daraus vnd darauff ist in der Formula Concordiae, der artickel von den vnwirdigen also gestellet / das nemlich die einsetzung dieses Sacraments durch Christum geschehen / kräfftig sey / vnd gelte in der Christlichen Kirchen vnd gemeine Gottes / vnd das es nicht liege an wirdigkeit oder vnwirdigkeit / deß / so das Sacrament reichet / oder deß der es empfehet. Darumb wie S. Paulus sagt / das auch die vnwirdigen das Sacrament niessen: Also halten sie / das auch den vnwirdigen warhafftig dargereichet werde / der leib vnd das blut Christi / vnd zwar nicht allein dargereicht / offerirt / angeboten / vnd exhibirt werde / sondern das auch die vnwirdigen warhafftig dasselb empfahen / So man des HErrn Christi einsetzung vnd befehl helt / aber solche empfahens zum Gerichte. Vnd wird daselbs in Formula Concordiae auch erkleret / welche da sind / so des Sacraments mißbrauchen / oder vnwirdig vnd zum gericht empfahen vnd niessen / vnd widerumb worin da stehe der wirdige heilsame vnd selige brauch dieses Sacraments. Welche wort / weil sie an jhnen selbs deutlich / klar / vnd richtig / achten wir ohne noth dieselbe an diesem ort noch einmal zu widerholen. VNd dis ist die allerbeste vnd gewisseste erklerung der Formulae Concordiae, welche aus der handelung / so zu Wittenberg etliche tage lang in gegenwart Lutheri / vnd beysein seiner mitgehülffen von diesem handel gepflogen / genommen wird / vnd welche erklerung auch die wort der Concordj Formel selbs geben vnd bestetigen. Es ist sonst noch verhanden in Tomo Buceri Anglicano, pa. 665. eine declaration / welche Bucerus nach seiner wider anheimkunfft in dem Straßburgischem Jarmarckt / da allerley leute / so der getroffenen Concordj nicht alle gleichwol gewogen / vorhanden gewesen / gethan sol haben / dauon / vnd was etwa dergleichen ist / Myconij schreiben / welches vorher meidung geschehen / den bericht gibt / das mit den Oberlendischen Theologen / der abscheid genommen / das sie bey den jhrigen die maß wolten halten / das die gegenlehre / so die noch in etlicher hertzen steckte / fürsichtig vnd gemehlich möchte hinweg genommen / vnd die ware meinung / als bey schwachen möcht fürgetragen vnd erkleret werden. Daher Bucerus in derselben declaration bey den seinen mit angehenget hat / das dreyerley leute dis Sacrament nemen können / da etliche gantz Gottloß / die alles Anno 1536.der leib Christi / wie der namẽ des Herrn / dẽ ein Gottloser mißbraucht / der name Gottes ist / vnd wird durch den mißbrauch nicht auffgehoben. Oder da Judas Christum vmbfehet vnd küsset / wird durch den grossen mißbrauch vnd Gottlose verrähterey Christus nicht anders / sondern ist vnd bleibt Christus / etc. Wenn auch diese rede von der Gottlosen niessung / bey den jhren vnleidlich geachtet würde / solten sie dieweil S. Pauli wort von den vnwirdigen brauchen / vnd doch die sache an jhr selbs recht erkleren. Zum dreyzehenden / daraus vnd darauff ist in der Formula Concordiae, der artickel von den vnwirdigen also gestellet / das nemlich die einsetzung dieses Sacraments durch Christum geschehen / kräfftig sey / vnd gelte in der Christlichen Kirchen vnd gemeine Gottes / vnd das es nicht liege an wirdigkeit oder vnwirdigkeit / deß / so das Sacrament reichet / oder deß der es empfehet. Darumb wie S. Paulus sagt / das auch die vnwirdigen das Sacrament niessen: Also halten sie / das auch den vnwirdigen warhafftig dargereichet werde / der leib vnd das blut Christi / vnd zwar nicht allein dargereicht / offerirt / angeboten / vnd exhibirt werde / sondern das auch die vnwirdigen warhafftig dasselb empfahen / So man des HErrn Christi einsetzung vnd befehl helt / aber solche empfahens zum Gerichte. Vnd wird daselbs in Formula Concordiae auch erkleret / welche da sind / so des Sacraments mißbrauchen / oder vnwirdig vnd zum gericht empfahen vnd niessen / vnd widerumb worin da stehe der wirdige heilsame vnd selige brauch dieses Sacraments. Welche wort / weil sie an jhnen selbs deutlich / klar / vnd richtig / achten wir ohne noth dieselbe an diesem ort noch einmal zu widerholen. VNd dis ist die allerbeste vnd gewisseste erklerung der Formulae Concordiae, welche aus der handelung / so zu Wittenberg etliche tage lang in gegenwart Lutheri / vnd beysein seiner mitgehülffen von diesem handel gepflogen / genommen wird / vnd welche erklerung auch die wort der Concordj Formel selbs geben vnd bestetigen. Es ist sonst noch verhanden in Tomo Buceri Anglicano, pa. 665. eine declaration / welche Bucerus nach seiner wider anheimkunfft in dem Straßburgischem Jarmarckt / da allerley leute / so der getroffenen Concordj nicht alle gleichwol gewogen / vorhanden gewesen / gethan sol haben / dauon / vnd was etwa dergleichen ist / Myconij schreiben / welches vorher meidung geschehen / den bericht gibt / das mit den Oberlendischen Theologen / der abscheid genommen / das sie bey den jhrigen die maß wolten halten / das die gegenlehre / so die noch in etlicher hertzen steckte / fürsichtig vnd gemehlich möchte hinweg genommen / vnd die ware meinung / als bey schwachen möcht fürgetragen vñ erkleret werden. 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Pauli wort von den vnwirdigen brauchen / vnd doch die sache an jhr selbs recht erkleren.</p> <p>Zum dreyzehenden / daraus vnd darauff ist in der Formula Concordiae, der artickel von den vnwirdigen also gestellet / das nemlich die einsetzung dieses Sacraments durch Christum geschehen / kräfftig sey / vnd gelte in der Christlichen Kirchen vnd gemeine Gottes / vnd das es nicht liege an wirdigkeit oder vnwirdigkeit / deß / so das Sacrament reichet / oder deß der es empfehet. Darumb wie S. Paulus sagt / das auch die vnwirdigen das Sacrament niessen: Also halten sie / das auch den vnwirdigen warhafftig dargereichet werde / der leib vnd das blut Christi / vnd zwar nicht allein dargereicht / offerirt / angeboten / vnd exhibirt werde / sondern das auch die vnwirdigen warhafftig dasselb empfahen / So man des HErrn Christi einsetzung vnd befehl helt / aber solche empfahens zum Gerichte. Vnd wird daselbs in Formula Concordiae auch erkleret / welche da sind / so des Sacraments mißbrauchen / oder vnwirdig vnd zum gericht empfahen vnd niessen / vnd widerumb worin da stehe der wirdige heilsame vnd selige brauch dieses Sacraments. Welche wort / weil sie an jhnen selbs deutlich / klar / vnd richtig / achten wir ohne noth dieselbe an diesem ort noch einmal zu widerholen.</p> <p>VNd dis ist die allerbeste vnd gewisseste erklerung der Formulae Concordiae, welche aus der handelung / so zu Wittenberg etliche tage lang in gegenwart Lutheri / vnd beysein seiner mitgehülffen von diesem handel gepflogen / genommen wird / vnd welche erklerung auch die wort der Concordj Formel selbs geben vnd bestetigen. Es ist sonst noch verhanden in Tomo Buceri Anglicano, pa. 665. eine declaration / welche Bucerus nach seiner wider anheimkunfft in dem Straßburgischem Jarmarckt / da allerley leute / so der getroffenen Concordj nicht alle gleichwol gewogen / vorhanden gewesen / gethan sol haben / dauon / vnd was etwa dergleichen ist / Myconij schreiben / welches vorher meidung geschehen / den bericht gibt / das mit den Oberlendischen Theologen / der abscheid genommen / das sie bey den jhrigen die maß wolten halten / das die gegenlehre / so die noch in etlicher hertzen steckte / fürsichtig vnd gemehlich möchte hinweg genommen / vnd die ware meinung / als bey schwachen möcht fürgetragen vñ erkleret werden. Daher Bucerus in derselben declaration bey den seinen mit angehenget hat / das dreyerley leute dis Sacrament nemen können / da etliche gantz Gottloß / die alles </p> </div> </body> </text> </TEI> [236/0252]
der leib Christi / wie der namẽ des Herrn / dẽ ein Gottloser mißbraucht / der name Gottes ist / vnd wird durch den mißbrauch nicht auffgehoben. Oder da Judas Christum vmbfehet vnd küsset / wird durch den grossen mißbrauch vnd Gottlose verrähterey Christus nicht anders / sondern ist vnd bleibt Christus / etc. Wenn auch diese rede von der Gottlosen niessung / bey den jhren vnleidlich geachtet würde / solten sie dieweil S. Pauli wort von den vnwirdigen brauchen / vnd doch die sache an jhr selbs recht erkleren.
Anno 1536. Zum dreyzehenden / daraus vnd darauff ist in der Formula Concordiae, der artickel von den vnwirdigen also gestellet / das nemlich die einsetzung dieses Sacraments durch Christum geschehen / kräfftig sey / vnd gelte in der Christlichen Kirchen vnd gemeine Gottes / vnd das es nicht liege an wirdigkeit oder vnwirdigkeit / deß / so das Sacrament reichet / oder deß der es empfehet. Darumb wie S. Paulus sagt / das auch die vnwirdigen das Sacrament niessen: Also halten sie / das auch den vnwirdigen warhafftig dargereichet werde / der leib vnd das blut Christi / vnd zwar nicht allein dargereicht / offerirt / angeboten / vnd exhibirt werde / sondern das auch die vnwirdigen warhafftig dasselb empfahen / So man des HErrn Christi einsetzung vnd befehl helt / aber solche empfahens zum Gerichte. Vnd wird daselbs in Formula Concordiae auch erkleret / welche da sind / so des Sacraments mißbrauchen / oder vnwirdig vnd zum gericht empfahen vnd niessen / vnd widerumb worin da stehe der wirdige heilsame vnd selige brauch dieses Sacraments. Welche wort / weil sie an jhnen selbs deutlich / klar / vnd richtig / achten wir ohne noth dieselbe an diesem ort noch einmal zu widerholen.
VNd dis ist die allerbeste vnd gewisseste erklerung der Formulae Concordiae, welche aus der handelung / so zu Wittenberg etliche tage lang in gegenwart Lutheri / vnd beysein seiner mitgehülffen von diesem handel gepflogen / genommen wird / vnd welche erklerung auch die wort der Concordj Formel selbs geben vnd bestetigen. Es ist sonst noch verhanden in Tomo Buceri Anglicano, pa. 665. eine declaration / welche Bucerus nach seiner wider anheimkunfft in dem Straßburgischem Jarmarckt / da allerley leute / so der getroffenen Concordj nicht alle gleichwol gewogen / vorhanden gewesen / gethan sol haben / dauon / vnd was etwa dergleichen ist / Myconij schreiben / welches vorher meidung geschehen / den bericht gibt / das mit den Oberlendischen Theologen / der abscheid genommen / das sie bey den jhrigen die maß wolten halten / das die gegenlehre / so die noch in etlicher hertzen steckte / fürsichtig vnd gemehlich möchte hinweg genommen / vnd die ware meinung / als bey schwachen möcht fürgetragen vñ erkleret werden. Daher Bucerus in derselben declaration bey den seinen mit angehenget hat / das dreyerley leute dis Sacrament nemen können / da etliche gantz Gottloß / die alles
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Zitationshilfe: | Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584, S. 236. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_historia_1584/252>, abgerufen am 16.02.2025. |