Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584.len kürtzlich die fürnembste stück / so in der Formula Concordiae verfassetAnno 1536. / vnd sich selbs deutlich erkleren / vnd auch in werender handelung erkleret sein / nacheinander verzeichnen. DEnn erstlich bekennen sie / das in diesem Sacrament des leibs vnd bluts Christi / welchs man mit dem alten namen Eucharistiam nennet / zwey ding sind. Nemlich ein jrrdisch / als brod vnd wein / vnd ein himlisch als der leib vnd blut Christi. Zum andern / In der ernsten bezeugung / so fürher gangen / ehe die vnterschreibung erfolget / setzen sie ausdrücklich / das sie als einen offentlichen jrrthumb verdammen / wenn gelehret wird / das im heiligen Nachtmal / da dasselbige nach dem wort Gottes gehalten vnd administriret wird / nichts denn brod vnd wein gegeben vnd empfangen werde. ZVm dritten / In werender handlung ist die erklerung ausdrücklich geschehen / daß das brod des Abendmals nicht sey eine bedeutung vnd memorial / oder gedechtnis des abwesenden leibs Christi / etc. sondern das der leib vnd das blut Christi gegenwertig sey. ZVm vierdten / Die Oberlendischen Prediger haben vermeldet / das jre Obrigkeit durch ein offentlich Edict hetten gewisse straffe gesetzt auff die / so da leugneten die ware gegenwertigkeit des leibs Christi mit dem brod / oder das der leib Christi im brod / vnd das blut Christi im wein des Abendmals gegenwertig sey. ZVm fünfften / Es hat auch in werender handlung Lutherus sampt seinen Mitgehülffen das getrieben / weil sie stets schlüpfferige vnd vngewisse rede füreten / jetzt so / bald anders / vnd jmmerdar ausflucht hetten von bedeutung / figur vnd zeichen des leibs / vnd dergleichen / welche alle dahin vnd dazu gebraucht wurden / das man halten vnd sagen solte / daß das brod vnd der wein des Abendmals / nicht sey der leib vnd das blut Christi / so solten sie rund vnd klar sagen / ob im heiligen Abendmal / vermöge der einsetzung Christi / das brod vnd der kelch / oder wein sey warhafftig der leib vnnd das blut Christi / wie Christus gesagt / vnd die Euangelisten bezugen. Darauff Bucerus geantwortet (wie auch gleicher weise die andern seine mitgesandten alle bekennet) das er willig were hinfort recht zulehren / vnd sich richtig allzeit zu erkleren / Nemlich / das das brod im Abendmal sey der ware leib Christi / vnd der wein sey das ware blut Christi. ZVm sechsten / In derselben handelung stehet auch dis / das sie nemlich das ander theil / wol etwas neher kommen weren / in dem sie bekant / der leib vnd blut Christi sey gegenwertig / doch geistlicher weise / das ist / er sitze zur rechten Gottes / aber doch mache der geist (oder vnsere Seele) durch sein speculiren / imaginiren vnd gedancken / das der leib dem brodte / vnd das blut dem weine gegenwertig sey / gleich als wenn man in einem Tragoedispiel den Hectorem / durch eine andere Person bedeutungsweise darstellet. Aber zu letzt kommet jhr (hat D. len kürtzlich die fürnembste stück / so in der Formula Concordiae verfassetAnno 1536. / vnd sich selbs deutlich erkleren / vnd auch in werender handelung erkleret sein / nacheinander verzeichnen. DEnn erstlich bekennen sie / das in diesem Sacrament des leibs vnd bluts Christi / welchs man mit dem alten namen Eucharistiam nennet / zwey ding sind. Nemlich ein jrrdisch / als brod vnd wein / vnd ein himlisch als der leib vnd blut Christi. Zum andern / In der ernsten bezeugung / so fürher gangen / ehe die vnterschreibung erfolget / setzen sie ausdrücklich / das sie als einen offentlichen jrrthumb verdammen / wenn gelehret wird / das im heiligen Nachtmal / da dasselbige nach dem wort Gottes gehalten vnd administriret wird / nichts denn brod vnd wein gegeben vnd empfangen werde. ZVm dritten / In werender handlung ist die erklerung ausdrücklich geschehen / daß das brod des Abendmals nicht sey eine bedeutung vnd memorial / oder gedechtnis des abwesenden leibs Christi / etc. sondern das der leib vnd das blut Christi gegenwertig sey. ZVm vierdten / Die Oberlendischen Prediger haben vermeldet / das jre Obrigkeit durch ein offentlich Edict hetten gewisse straffe gesetzt auff die / so da leugneten die ware gegenwertigkeit des leibs Christi mit dem brod / oder das der leib Christi im brod / vnd das blut Christi im wein des Abendmals gegenwertig sey. ZVm fünfften / Es hat auch in werender handlung Lutherus sampt seinen Mitgehülffen das getrieben / weil sie stets schlüpfferige vnd vngewisse rede füreten / jetzt so / bald anders / vnd jmmerdar ausflucht hetten von bedeutung / figur vnd zeichen des leibs / vnd dergleichen / welche alle dahin vnd dazu gebraucht wurden / das man halten vnd sagen solte / daß das brod vnd der wein des Abendmals / nicht sey der leib vnd das blut Christi / so solten sie rund vnd klar sagen / ob im heiligen Abendmal / vermöge der einsetzung Christi / das brod vnd der kelch / oder wein sey warhafftig der leib vnnd das blut Christi / wie Christus gesagt / vnd die Euangelisten bezugen. Darauff Bucerus geantwortet (wie auch gleicher weise die andern seine mitgesandten alle bekennet) das er willig were hinfort recht zulehren / vnd sich richtig allzeit zu erkleren / Nemlich / das das brod im Abendmal sey der ware leib Christi / vnd der wein sey das ware blut Christi. ZVm sechsten / In derselben handelung stehet auch dis / das sie nemlich das ander theil / wol etwas neher kommen weren / in dem sie bekant / der leib vnd blut Christi sey gegenwertig / doch geistlicher weise / das ist / er sitze zur rechten Gottes / aber doch mache der geist (oder vnsere Seele) durch sein speculiren / imaginiren vnd gedancken / das der leib dem brodte / vnd das blut dem weine gegenwertig sey / gleich als wenn man in einem Tragoedispiel den Hectorem / durch eine andere Person bedeutungsweise darstellet. Aber zu letzt kommet jhr (hat D. <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0249" n="233"/> len kürtzlich die fürnembste stück / so in der Formula Concordiae verfasset<note place="right">Anno 1536.</note> / vnd sich selbs deutlich erkleren / vnd auch in werender handelung erkleret sein / nacheinander verzeichnen.</p> <p>DEnn erstlich bekennen sie / das in diesem Sacrament des leibs vnd bluts Christi / welchs man mit dem alten namen Eucharistiam nennet / zwey ding sind. Nemlich ein jrrdisch / als brod vnd wein / vnd ein himlisch als der leib vnd blut Christi.</p> <p>Zum andern / In der ernsten bezeugung / so fürher gangen / ehe die vnterschreibung erfolget / setzen sie ausdrücklich / das sie als einen offentlichen jrrthumb verdammen / wenn gelehret wird / das im heiligen Nachtmal / da dasselbige nach dem wort Gottes gehalten vnd administriret wird / nichts denn brod vnd wein gegeben vnd empfangen werde.</p> <p>ZVm dritten / In werender handlung ist die erklerung ausdrücklich geschehen / daß das brod des Abendmals nicht sey eine bedeutung vnd memorial / oder gedechtnis des abwesenden leibs Christi / etc. sondern das der leib vnd das blut Christi gegenwertig sey.</p> <p>ZVm vierdten / Die Oberlendischen Prediger haben vermeldet / das jre Obrigkeit durch ein offentlich Edict hetten gewisse straffe gesetzt auff die / so da leugneten die ware gegenwertigkeit des leibs Christi mit dem brod / oder das der leib Christi im brod / vnd das blut Christi im wein des Abendmals gegenwertig sey.</p> <p>ZVm fünfften / Es hat auch in werender handlung Lutherus sampt seinen Mitgehülffen das getrieben / weil sie stets schlüpfferige vnd vngewisse rede füreten / jetzt so / bald anders / vnd jmmerdar ausflucht hetten von bedeutung / figur vnd zeichen des leibs / vnd dergleichen / welche alle dahin vnd dazu gebraucht wurden / das man halten vnd sagen solte / daß das brod vnd der wein des Abendmals / nicht sey der leib vnd das blut Christi / so solten sie rund vnd klar sagen / ob im heiligen Abendmal / vermöge der einsetzung Christi / das brod vnd der kelch / oder wein sey warhafftig der leib vnnd das blut Christi / wie Christus gesagt / vnd die Euangelisten bezugen. Darauff Bucerus geantwortet (wie auch gleicher weise die andern seine mitgesandten alle bekennet) das er willig were hinfort recht zulehren / vnd sich richtig allzeit zu erkleren / Nemlich / das das brod im Abendmal sey der ware leib Christi / vnd der wein sey das ware blut Christi.</p> <p>ZVm sechsten / In derselben handelung stehet auch dis / das sie nemlich das ander theil / wol etwas neher kommen weren / in dem sie bekant / der leib vnd blut Christi sey gegenwertig / doch geistlicher weise / das ist / er sitze zur rechten Gottes / aber doch mache der geist (oder vnsere Seele) durch sein speculiren / imaginiren vnd gedancken / das der leib dem brodte / vnd das blut dem weine gegenwertig sey / gleich als wenn man in einem Tragoedispiel den Hectorem / durch eine andere Person bedeutungsweise darstellet. Aber zu letzt kommet jhr (hat D. </p> </div> </body> </text> </TEI> [233/0249]
len kürtzlich die fürnembste stück / so in der Formula Concordiae verfasset / vnd sich selbs deutlich erkleren / vnd auch in werender handelung erkleret sein / nacheinander verzeichnen.
Anno 1536. DEnn erstlich bekennen sie / das in diesem Sacrament des leibs vnd bluts Christi / welchs man mit dem alten namen Eucharistiam nennet / zwey ding sind. Nemlich ein jrrdisch / als brod vnd wein / vnd ein himlisch als der leib vnd blut Christi.
Zum andern / In der ernsten bezeugung / so fürher gangen / ehe die vnterschreibung erfolget / setzen sie ausdrücklich / das sie als einen offentlichen jrrthumb verdammen / wenn gelehret wird / das im heiligen Nachtmal / da dasselbige nach dem wort Gottes gehalten vnd administriret wird / nichts denn brod vnd wein gegeben vnd empfangen werde.
ZVm dritten / In werender handlung ist die erklerung ausdrücklich geschehen / daß das brod des Abendmals nicht sey eine bedeutung vnd memorial / oder gedechtnis des abwesenden leibs Christi / etc. sondern das der leib vnd das blut Christi gegenwertig sey.
ZVm vierdten / Die Oberlendischen Prediger haben vermeldet / das jre Obrigkeit durch ein offentlich Edict hetten gewisse straffe gesetzt auff die / so da leugneten die ware gegenwertigkeit des leibs Christi mit dem brod / oder das der leib Christi im brod / vnd das blut Christi im wein des Abendmals gegenwertig sey.
ZVm fünfften / Es hat auch in werender handlung Lutherus sampt seinen Mitgehülffen das getrieben / weil sie stets schlüpfferige vnd vngewisse rede füreten / jetzt so / bald anders / vnd jmmerdar ausflucht hetten von bedeutung / figur vnd zeichen des leibs / vnd dergleichen / welche alle dahin vnd dazu gebraucht wurden / das man halten vnd sagen solte / daß das brod vnd der wein des Abendmals / nicht sey der leib vnd das blut Christi / so solten sie rund vnd klar sagen / ob im heiligen Abendmal / vermöge der einsetzung Christi / das brod vnd der kelch / oder wein sey warhafftig der leib vnnd das blut Christi / wie Christus gesagt / vnd die Euangelisten bezugen. Darauff Bucerus geantwortet (wie auch gleicher weise die andern seine mitgesandten alle bekennet) das er willig were hinfort recht zulehren / vnd sich richtig allzeit zu erkleren / Nemlich / das das brod im Abendmal sey der ware leib Christi / vnd der wein sey das ware blut Christi.
ZVm sechsten / In derselben handelung stehet auch dis / das sie nemlich das ander theil / wol etwas neher kommen weren / in dem sie bekant / der leib vnd blut Christi sey gegenwertig / doch geistlicher weise / das ist / er sitze zur rechten Gottes / aber doch mache der geist (oder vnsere Seele) durch sein speculiren / imaginiren vnd gedancken / das der leib dem brodte / vnd das blut dem weine gegenwertig sey / gleich als wenn man in einem Tragoedispiel den Hectorem / durch eine andere Person bedeutungsweise darstellet. Aber zu letzt kommet jhr (hat D.
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Zitationshilfe: | Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584, S. 233. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_historia_1584/249>, abgerufen am 16.07.2024. |