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Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584.

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baten auch alle sehr demütig vnd mit ernst / weil sie erkenneten / das dieAnno 1536. Augspurgische Confession vnd Apologia / dem Keyser vberantwortetOberlendische Theologi bekennen sich zur Aug. Conf. vnd Apologia. / recht vnd war were / so wolte man sie doch als Mitglieder in Christo / zu solcher Concordj vnd band eines glaubens / vnd rechter Brüderlicher liebe / auch an vnd auffnemen. Denn weil wir ein Heupt erkenneten / vnd des HErrn Christi lehr einmütiglich ehreten / so were ja billich / das vnter vns auch / einer den andern für sein Mitglied / hielte vnd bekennete.

LVtherus ist darauff mit den seinen in die Kammer gegangen / mit jhnen zureden / was ferner zu thun were. Da nu ein jeder gefragt / vnd seine meinung angezeigt / Pomeranus, Ionas, Crucigerus, Vvellelerus, Philippus, Menius, vnd ich Fridericus Miconius, haben wir endlich gleich aus einem munde geantwortet / wenn sie also / wie sie bekantHertz vnd wort. hetten / mit dem hertzen gleubten / mit dem munde bekenneten / vnd die Kirche auch also vnterrichteten / vnd hinfort also lehren wolten / so könte man mit jhnen zu frieden fein: jedoch solten sie noch einmal rund vnd klar aussagen / ob sie bekennen / das eben das brod / das durch den DienerRepetitur status causae. Christi mit den worten Christi / der es eingesetzt hat / den vnwirdigen geben wird (wie es Paulus nennet) sey warhafftig der leib Christi / wie der name des HErrn / den ein Gottloser / wieder das ander Gebot mißbrauchet / der name Gottes ist / vnd wird durch den mißbrauch nicht auffgehaben / oder / wie Judas den HErrn Christum im Garten vmbfchet vnd küsset / vnd ist doch vnd bleibt der HErr Christus / vnd wird durch den mißbrauch vnd Gottlose verrheterey nicht anders.

DA wir wieder heraus gangen / vnd jederman sich gesetzt / hatD. Lutherl ernste freudige rede. Lutherus alle ding mit grossem geist vnd muth / der auch an seinen augen vnd gantzem angesicht zusehen war / erzehlet. Da sie nu das / an welchem die sache gelegen war / bekenneten / nemlich / daß das brod sey der leib Christi / aus gewalt vnd krafft Christi / der es eingesetzt / vnd also aus Göttlicher Mayestet gesagt vnd verheissen hat / es mißbrauchens gleich die vnwirdigen / oder brauchens die wirdigen / etc. ist fried vnnd einigkeit zwischen vns / die wir beysamen waren / gemacht.Bucer vnd Capito weinen. Vnd haben Capito vnd Bucerus angefangen zu weinen / vnd wir haben zu bey den theilen mit gefaltenen Henden / vnd Gottfürchtigen geberden Gott dem HErrn gedanckt. Es ist jhnen auch befohlen worden / sie solten fürsichtig vnd gemechlich bey jhren Kirchen die Gegenlehre / so die noch in etlichen hertzen steckte / hinweg nemen / vnd die gewisse ware meinung / die sie jetzt angehöret vnd bekennet hetten / fürtragen / vnd so viel der Geist deß HErrn vnser schwacheit zu hülffe kompt / deutlich erkleren. Wenn auch diese rede (die Gottlosen empfahen den waren leib Christi) bey den jhrigen vnd vnuerstendigen / für vnleidlich geachtet würde / solten sie dieweil das wort brauchen / das PaulusVnwirdige. braucht / nemlich / die vnwirdigen / vnd doch die sache an jhr selbs recht

baten auch alle sehr demütig vnd mit ernst / weil sie erkenneten / das dieAnno 1536. Augspurgische Confession vnd Apologia / dem Keyser vberantwortetOberlendische Theologi bekennen sich zur Aug. Conf. vnd Apologia. / recht vnd war were / so wolte man sie doch als Mitglieder in Christo / zu solcher Concordj vnd band eines glaubens / vnd rechter Brüderlicher liebe / auch an vnd auffnemen. Denn weil wir ein Heupt erkenneten / vnd des HErrn Christi lehr einmütiglich ehreten / so were ja billich / das vnter vns auch / einer den andern für sein Mitglied / hielte vnd bekennete.

LVtherus ist darauff mit den seinen in die Kammer gegangen / mit jhnen zureden / was ferner zu thun were. Da nu ein jeder gefragt / vnd seine meinung angezeigt / Pomeranus, Ionas, Crucigerus, Vvellelerus, Philippus, Menius, vnd ich Fridericus Miconius, haben wir endlich gleich aus einem munde geantwortet / wenn sie also / wie sie bekantHertz vnd wort. hetten / mit dem hertzen gleubten / mit dem munde bekenneten / vnd die Kirche auch also vnterrichteten / vnd hinfort also lehren wolten / so könte man mit jhnen zu frieden fein: jedoch solten sie noch einmal rund vnd klar aussagen / ob sie bekennen / das eben das brod / das durch den DienerRepetitur status causae. Christi mit den worten Christi / der es eingesetzt hat / den vnwirdigen geben wird (wie es Paulus nennet) sey warhafftig der leib Christi / wie der name des HErrn / den ein Gottloser / wieder das ander Gebot mißbrauchet / der name Gottes ist / vnd wird durch den mißbrauch nicht auffgehaben / oder / wie Judas den HErrn Christum im Garten vmbfchet vnd küsset / vnd ist doch vnd bleibt der HErr Christus / vnd wird durch den mißbrauch vnd Gottlose verrheterey nicht anders.

DA wir wieder heraus gangen / vnd jederman sich gesetzt / hatD. Lutherl ernste freudige rede. Lutherus alle ding mit grossem geist vnd muth / der auch an seinen augen vnd gantzem angesicht zusehen war / erzehlet. Da sie nu das / an welchem die sache gelegen war / bekenneten / nemlich / daß das brod sey der leib Christi / aus gewalt vnd krafft Christi / der es eingesetzt / vnd also aus Göttlicher Mayestet gesagt vnd verheissen hat / es mißbrauchens gleich die vnwirdigen / oder brauchens die wirdigen / etc. ist fried vnnd einigkeit zwischen vns / die wir beysamen waren / gemacht.Bucer vnd Capito weinen. Vnd haben Capito vnd Bucerus angefangen zu weinen / vnd wir haben zu bey den theilen mit gefaltenen Henden / vnd Gottfürchtigen geberden Gott dem HErrn gedanckt. Es ist jhnen auch befohlen worden / sie solten fürsichtig vnd gemechlich bey jhren Kirchen die Gegenlehre / so die noch in etlichen hertzen steckte / hinweg nemen / vnd die gewisse ware meinung / die sie jetzt angehöret vnd bekennet hetten / fürtragen / vnd so viel der Geist deß HErrn vnser schwacheit zu hülffe kompt / deutlich erkleren. Wenn auch diese rede (die Gottlosen empfahen den waren leib Christi) bey den jhrigen vnd vnuerstendigen / für vnleidlich geachtet würde / solten sie dieweil das wort brauchen / das PaulusVnwirdige. braucht / nemlich / die vnwirdigen / vnd doch die sache an jhr selbs recht

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[227/0243] baten auch alle sehr demütig vnd mit ernst / weil sie erkenneten / das die Augspurgische Confession vnd Apologia / dem Keyser vberantwortet / recht vnd war were / so wolte man sie doch als Mitglieder in Christo / zu solcher Concordj vnd band eines glaubens / vnd rechter Brüderlicher liebe / auch an vnd auffnemen. Denn weil wir ein Heupt erkenneten / vnd des HErrn Christi lehr einmütiglich ehreten / so were ja billich / das vnter vns auch / einer den andern für sein Mitglied / hielte vnd bekennete. Anno 1536. Oberlendische Theologi bekennen sich zur Aug. Conf. vnd Apologia. LVtherus ist darauff mit den seinen in die Kammer gegangen / mit jhnen zureden / was ferner zu thun were. Da nu ein jeder gefragt / vnd seine meinung angezeigt / Pomeranus, Ionas, Crucigerus, Vvellelerus, Philippus, Menius, vnd ich Fridericus Miconius, haben wir endlich gleich aus einem munde geantwortet / wenn sie also / wie sie bekant hetten / mit dem hertzen gleubten / mit dem munde bekenneten / vnd die Kirche auch also vnterrichteten / vnd hinfort also lehren wolten / so könte man mit jhnen zu frieden fein: jedoch solten sie noch einmal rund vnd klar aussagen / ob sie bekennen / das eben das brod / das durch den Diener Christi mit den worten Christi / der es eingesetzt hat / den vnwirdigen geben wird (wie es Paulus nennet) sey warhafftig der leib Christi / wie der name des HErrn / den ein Gottloser / wieder das ander Gebot mißbrauchet / der name Gottes ist / vnd wird durch den mißbrauch nicht auffgehaben / oder / wie Judas den HErrn Christum im Garten vmbfchet vnd küsset / vnd ist doch vnd bleibt der HErr Christus / vnd wird durch den mißbrauch vnd Gottlose verrheterey nicht anders. Hertz vnd wort. Repetitur status causae. DA wir wieder heraus gangen / vnd jederman sich gesetzt / hat Lutherus alle ding mit grossem geist vnd muth / der auch an seinen augen vnd gantzem angesicht zusehen war / erzehlet. Da sie nu das / an welchem die sache gelegen war / bekenneten / nemlich / daß das brod sey der leib Christi / aus gewalt vnd krafft Christi / der es eingesetzt / vnd also aus Göttlicher Mayestet gesagt vnd verheissen hat / es mißbrauchens gleich die vnwirdigen / oder brauchens die wirdigen / etc. ist fried vnnd einigkeit zwischen vns / die wir beysamen waren / gemacht. Vnd haben Capito vnd Bucerus angefangen zu weinen / vnd wir haben zu bey den theilen mit gefaltenen Henden / vnd Gottfürchtigen geberden Gott dem HErrn gedanckt. Es ist jhnen auch befohlen worden / sie solten fürsichtig vnd gemechlich bey jhren Kirchen die Gegenlehre / so die noch in etlichen hertzen steckte / hinweg nemen / vnd die gewisse ware meinung / die sie jetzt angehöret vnd bekennet hetten / fürtragen / vnd so viel der Geist deß HErrn vnser schwacheit zu hülffe kompt / deutlich erkleren. Wenn auch diese rede (die Gottlosen empfahen den waren leib Christi) bey den jhrigen vnd vnuerstendigen / für vnleidlich geachtet würde / solten sie dieweil das wort brauchen / das Paulus braucht / nemlich / die vnwirdigen / vnd doch die sache an jhr selbs recht D. Lutherl ernste freudige rede. Bucer vnd Capito weinen. Vnwirdige.

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584, S. 227. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_historia_1584/243>, abgerufen am 27.11.2024.