Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584.den. Anno 1531.Deß haben wir exempel gnug an den Städten N. N. welche vorhin das Euangelium fressen wolten für liebe / nun aber plötzlich vnd leichtlich vmbgefallen: Also ists auch zufürchten / das es auch mit N. N. gehen würde / weil noch viel darinnen sind / die dem Euangelio feind sind / das ein oder zweene Mann / die jetzt schweigen vnd leiden / sich herfür thun werden / vnd die gantze Stad vmbkeren / Denn / Non est omnium fides, spricht Paulus. ZVm andern / ists gefehrlich / deß N. N. halben / weil es ein vnruhiger Man ist / er möchte abermal / wie er jenes mal thete / etwas anfahen / Stifft / Klöster stürmen / ohne vnsern willen / so müsten wir hernach / vnd mit / thun / oder mit gethan / was er thete. Deßgleichen auch der Städte halben N. N. so die Stiffte (die doch nicht in jhrer gewalt) mit eigner gewalt verschlossen / vnd eingenommen haben / solches müsten wir alles mit gethan / vnd helffen vertheidigen. Weil nu denn N. N. vns in solche gefahr bringen möchee / so thun wir wieder Gott / wo wir vns in solche fahr begeben / wie geschricben stehet: Du solst Gott nicht versuchen. Vnd abermal: Wer gefahr gerne hat / der wird darüber vntergehen. 3.ZVm dritten / ists verdechtig vnd ergerlich. Denn wer kan so viel Leute dafür halten / das sie hierinnen nicht suchen brachium carnis, das ist / mehr trostes vnd trötzes auff Menschen hülffe / denn auff Gott / ja gar wenig würden so reines glaubens sein (ist anders jemand so rein) die nicht solchen bund würden jhren Abgott sein lassen / das were denn erschrecklich / Vnd ob schon zween oder drey rein weren / so hette man doch hiemit den andern vrsach gegeben / vnd solchen Abgott für sie auffgerichtet / wie Gideon Judic. 9. vnd Micha Judic. 20. geschahe. 4.ZVm vierdten / ists vnchristlich der ketzerey halben / wieder das Sacrament. Denn wir können sie nicht im bunde haben / wir müsten solche ketzerey mit helffen stercken vnd vertheidigen / vnd wenn sie vertheidiget würden / solten sie wol erger werden / denn vorhin. Denn weil sie diß stück nicht bessern / ist nicht hoffnung / das sie in den andern stücken recht vnd fest bleiben werden. Hiebey mercke man das exempel Jos. 7. da vmb deß einigen Achams willen / das gantze heilige Volck vnglück haben muste / biß das solche sünde gestrafft ward. OB jemand wolt fürgeben / Die Städte sind doch in allen stücken / biß auff den einigen / mit vns eins / vnd solte ja an dem einigen / Wer in einem Artickel falsch vnd jrrig ist / vnd wil sich aus Gottes wort nicht weisen lassen / der ist durchaus vnrichtig / vnd vnrein.vmb der andern alle willen / nicht so viel gelegen sein. Antwort. Es ist allzu viel an dem einigen gelegen / wie droben von Acham gesagt / denn darinn werden die andern alle auch vnrein / wie Jacobus spricht / Offendens in vno, factus est omnium reus. Er ist nicht weniger ein vnchrist / wer einen Artickel leugnet / denn Arrius / oder der einer / derhalben wir dem vrteil nicht entlauffen mögen / Faciens & consentiens, pari poena plectuntur, Rom. 1. Vnd wie der Prophet zum Könige den. Anno 1531.Deß haben wir exempel gnug an den Städten N. N. welche vorhin das Euangelium fressen wolten für liebe / nun aber plötzlich vnd leichtlich vmbgefallen: Also ists auch zufürchten / das es auch mit N. N. gehen würde / weil noch viel darinnen sind / die dem Euangelio feind sind / das ein oder zweene Mann / die jetzt schweigen vnd leiden / sich herfür thun werden / vnd die gantze Stad vmbkeren / Denn / Non est omnium fides, spricht Paulus. ZVm andern / ists gefehrlich / deß N. N. halben / weil es ein vnruhiger Man ist / er möchte abermal / wie er jenes mal thete / etwas anfahen / Stifft / Klöster stürmen / ohne vnsern willen / so müsten wir hernach / vnd mit / thun / oder mit gethan / was er thete. Deßgleichen auch der Städte halben N. N. so die Stiffte (die doch nicht in jhrer gewalt) mit eigner gewalt verschlossen / vnd eingenommen haben / solches müsten wir alles mit gethan / vnd helffen vertheidigen. Weil nu denn N. N. vns in solche gefahr bringen möchee / so thun wir wieder Gott / wo wir vns in solche fahr begeben / wie geschricben stehet: Du solst Gott nicht versuchen. Vnd abermal: Wer gefahr gerne hat / der wird darüber vntergehen. 3.ZVm dritten / ists verdechtig vnd ergerlich. Denn wer kan so viel Leute dafür halten / das sie hierinnen nicht suchen brachium carnis, das ist / mehr trostes vnd trötzes auff Menschen hülffe / denn auff Gott / ja gar wenig würdẽ so reines glaubens sein (ist anders jemand so rein) die nicht solchen bund würden jhren Abgott sein lassen / das were denn erschrecklich / Vnd ob schon zween oder drey rein weren / so hette man doch hiemit den andern vrsach gegeben / vnd solchen Abgott für sie auffgerichtet / wie Gideon Judic. 9. vnd Micha Judic. 20. geschahe. 4.ZVm vierdten / ists vnchristlich der ketzerey halben / wieder das Sacrament. Denn wir können sie nicht im bunde haben / wir müsten solche ketzerey mit helffen stercken vnd vertheidigen / vnd wenn sie vertheidiget würden / solten sie wol erger werden / denn vorhin. Denn weil sie diß stück nicht bessern / ist nicht hoffnung / das sie in den andern stücken recht vnd fest bleiben werden. Hiebey mercke man das exempel Jos. 7. da vmb deß einigen Achams willen / das gantze heilige Volck vnglück haben muste / biß das solche sünde gestrafft ward. OB jemand wolt fürgeben / Die Städte sind doch in allen stücken / biß auff den einigen / mit vns eins / vnd solte ja an dem einigen / Wer in einem Artickel falsch vñ jrrig ist / vnd wil sich aus Gottes wort nicht weisen lassen / der ist durchaus vnrichtig / vñ vnrein.vmb der andern alle willen / nicht so viel gelegen sein. Antwort. Es ist allzu viel an dem einigen gelegen / wie droben von Acham gesagt / denn darinn werden die andern alle auch vnrein / wie Jacobus spricht / Offendens in vno, factus est omnium reus. Er ist nicht weniger ein vnchrist / wer einen Artickel leugnet / denn Arrius / oder der einer / derhalbẽ wir dem vrteil nicht entlauffen mögen / Faciens & consentiens, pari poena plectuntur, Rom. 1. Vnd wie der Prophet zum Könige <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0176" n="160"/> den. <note place="left">Anno 1531.</note>Deß haben wir exempel gnug an den Städten N. N. welche vorhin das Euangelium fressen wolten für liebe / nun aber plötzlich vnd leichtlich vmbgefallen: Also ists auch zufürchten / das es auch mit N. N. gehen würde / weil noch viel darinnen sind / die dem Euangelio feind sind / das ein oder zweene Mann / die jetzt schweigen vnd leiden / sich herfür thun werden / vnd die gantze Stad vmbkeren / Denn / Non est omnium fides, spricht Paulus.</p> <note place="left">2.</note> <p>ZVm andern / ists gefehrlich / deß N. 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Denn wer kan so viel Leute dafür halten / das sie hierinnen nicht suchen brachium carnis, das ist / mehr trostes vnd trötzes auff Menschen hülffe / denn auff Gott / ja gar wenig würdẽ so reines glaubens sein (ist anders jemand so rein) die nicht solchen bund würden jhren Abgott sein lassen / das were denn erschrecklich / Vnd ob schon zween oder drey rein weren / so hette man doch hiemit den andern vrsach gegeben / vnd solchen Abgott für sie auffgerichtet / wie Gideon Judic. 9. vnd Micha Judic. 20. geschahe.</p> <note place="left">4.</note> <p>ZVm vierdten / ists vnchristlich der ketzerey halben / wieder das Sacrament. Denn wir können sie nicht im bunde haben / wir müsten solche ketzerey mit helffen stercken vnd vertheidigen / vnd wenn sie vertheidiget würden / solten sie wol erger werden / denn vorhin. Denn weil sie diß stück nicht bessern / ist nicht hoffnung / das sie in den andern stücken recht vnd fest bleiben werden. Hiebey mercke man das exempel Jos. 7. da vmb deß einigen Achams willen / das gantze heilige Volck vnglück haben muste / biß das solche sünde gestrafft ward.</p> <p>OB jemand wolt fürgeben / Die Städte sind doch in allen stücken / biß auff den einigen / mit vns eins / vnd solte ja an dem einigen / <note place="left">Wer in einem Artickel falsch vñ jrrig ist / vnd wil sich aus Gottes wort nicht weisen lassen / der ist durchaus vnrichtig / vñ vnrein.</note>vmb der andern alle willen / nicht so viel gelegen sein. Antwort. Es ist allzu viel an dem einigen gelegen / wie droben von Acham gesagt / denn darinn werden die andern alle auch vnrein / wie Jacobus spricht / Offendens in vno, factus est omnium reus. Er ist nicht weniger ein vnchrist / wer einen Artickel leugnet / denn Arrius / oder der einer / derhalbẽ wir dem vrteil nicht entlauffen mögen / Faciens & consentiens, pari poena plectuntur, Rom. 1. Vnd wie der Prophet zum Könige </p> </div> </body> </text> </TEI> [160/0176]
den. Deß haben wir exempel gnug an den Städten N. N. welche vorhin das Euangelium fressen wolten für liebe / nun aber plötzlich vnd leichtlich vmbgefallen: Also ists auch zufürchten / das es auch mit N. N. gehen würde / weil noch viel darinnen sind / die dem Euangelio feind sind / das ein oder zweene Mann / die jetzt schweigen vnd leiden / sich herfür thun werden / vnd die gantze Stad vmbkeren / Denn / Non est omnium fides, spricht Paulus.
Anno 1531. ZVm andern / ists gefehrlich / deß N. N. halben / weil es ein vnruhiger Man ist / er möchte abermal / wie er jenes mal thete / etwas anfahen / Stifft / Klöster stürmen / ohne vnsern willen / so müsten wir hernach / vnd mit / thun / oder mit gethan / was er thete. Deßgleichen auch der Städte halben N. N. so die Stiffte (die doch nicht in jhrer gewalt) mit eigner gewalt verschlossen / vnd eingenommen haben / solches müsten wir alles mit gethan / vnd helffen vertheidigen. Weil nu denn N. N. vns in solche gefahr bringen möchee / so thun wir wieder Gott / wo wir vns in solche fahr begeben / wie geschricben stehet: Du solst Gott nicht versuchen. Vnd abermal: Wer gefahr gerne hat / der wird darüber vntergehen.
ZVm dritten / ists verdechtig vnd ergerlich. Denn wer kan so viel Leute dafür halten / das sie hierinnen nicht suchen brachium carnis, das ist / mehr trostes vnd trötzes auff Menschen hülffe / denn auff Gott / ja gar wenig würdẽ so reines glaubens sein (ist anders jemand so rein) die nicht solchen bund würden jhren Abgott sein lassen / das were denn erschrecklich / Vnd ob schon zween oder drey rein weren / so hette man doch hiemit den andern vrsach gegeben / vnd solchen Abgott für sie auffgerichtet / wie Gideon Judic. 9. vnd Micha Judic. 20. geschahe.
ZVm vierdten / ists vnchristlich der ketzerey halben / wieder das Sacrament. Denn wir können sie nicht im bunde haben / wir müsten solche ketzerey mit helffen stercken vnd vertheidigen / vnd wenn sie vertheidiget würden / solten sie wol erger werden / denn vorhin. Denn weil sie diß stück nicht bessern / ist nicht hoffnung / das sie in den andern stücken recht vnd fest bleiben werden. Hiebey mercke man das exempel Jos. 7. da vmb deß einigen Achams willen / das gantze heilige Volck vnglück haben muste / biß das solche sünde gestrafft ward.
OB jemand wolt fürgeben / Die Städte sind doch in allen stücken / biß auff den einigen / mit vns eins / vnd solte ja an dem einigen / vmb der andern alle willen / nicht so viel gelegen sein. Antwort. Es ist allzu viel an dem einigen gelegen / wie droben von Acham gesagt / denn darinn werden die andern alle auch vnrein / wie Jacobus spricht / Offendens in vno, factus est omnium reus. Er ist nicht weniger ein vnchrist / wer einen Artickel leugnet / denn Arrius / oder der einer / derhalbẽ wir dem vrteil nicht entlauffen mögen / Faciens & consentiens, pari poena plectuntur, Rom. 1. Vnd wie der Prophet zum Könige
Wer in einem Artickel falsch vñ jrrig ist / vnd wil sich aus Gottes wort nicht weisen lassen / der ist durchaus vnrichtig / vñ vnrein.
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Zitationshilfe: | Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584, S. 160. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_historia_1584/176>, abgerufen am 18.07.2024. |