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Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584.

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vns die heilige Schrifft der Exempel viel anzeigt / das die Könige JudaAnno 1530. kein glück gehabt / wenn sie sich zu den Aegyptern oder Abgöttischen Königen / jhren Nachb arn in Israel verbunden haben. Herwiederumb wenn sie derselben Gottlosen Leute müssig gangen / seines worts sich beflissen / vnd auff jhn getrawet haben / sein sie nie verlassen worden. So verbeut Moses auch dem Volck in der wüsten / sie sollen zu Chore / Dathan / vnd Abiram / nicht nahen / nichts / das jhr ist / anrühren / nicht mit jhnen zuthun haben / das sie nicht auch das Erdreich mit jhnen verschlicke. Dieweil wir dann gleichen befehl haben / solche Menschen zumeiden / dürffen wir auch keines andern vrtels gewarten.

ZVm vierden / muß man gewarten / es sey der jrrthumb vomDie Sacrae mentirer haben nicht allein einen jrrthumb / sondern es steckt viel wüstes Gottlos wesen hins der jhnen / voller grewel vnd jrrthumen. Sacrament nicht alleine / Dann wer kan gleuben / wo der Teuffel vberhand gewinnet / das er sich an einem jrrthumb genügen lasse. Wie denn Zwinglj schon heraus ist / vnd verleugnet die Erbsünde / welcher jrrthumb wol grewlicher ist / denn der vom Sacrament. Solten wir nu einen jrrthumb hinweg thun / vnd die andern noch nit wissen / vnd darüber einerley verstandes mit jhnen haben / so würden sie mit andern jrrthumen desto frewdiger heraus fahren / vnd wir daran schüldig werden / ist auch keine hoffnung / das man solcher gefahr fürkommen könne. Denn man hat wol gesehen vnd erfahren / was bündnis thun / wenn sie gemacht sein / was der grösser vnd erger theil wil / da müssen die Frommen auch mit / oder threwloß gescholten / vnd in grosser gefahr stehen.

ZVm fünfften / muß man auch besorgen / der Teuffel / der ein LügnerSacramentirische Beist stellt sich erstlich englisch / aber darnach wird er ein teuffel / voll list vnd betrug. vnd ein Mörder ist / dürffte wol / ein solch bündnis zufördern / eine weile heucheln / vnd sich allerding schön machen / als hielte ers gantz mit vns / biß er vns das hertz abstöle / vnd wir keine sorge mehr trügen / alsdenn solte er wol erst wieder anheben durch die seinen / vnd so viel lügen vnd mordens anrichten / das wir die Hende auff dem kopff möchten zusammen schlagen. Hette man dem Carlstad getrawet / da er wiederruffte / vnd wieder in sein Ampt vnd Wirde eingesetzt / solte man wol erfahren haben / warumb der Teuffel durch jhn / vnd in jhm / also geheuchelt hette.

ZVm sechsten / ist auch zu besorgen / dieweil wir sehen / das sie mit betrieglichen worten vmbgehen / sie möchten vns vberlisten / vnd jhre meinung mit solchen schalckhafftigen worten fürtragen / das wirs recht sein liessen / vnd sie soltens dennoch anders meinen / denn wir verstünden. Wenn wir nun einigkeit der meinung schliessen / vnd darauff einander etwas zusagten / wenn denn offenbar würde / das sie es anders gemeinet vnd gedeutet hetten / weren wir beyde / des geistlichen vnd zeitlichen halb / in grosse gefahr / vnd würde in der gemeine schwerlich zuurteilen sein / welcher teil den andern betrogen hette / oder betrie-

vns die heilige Schrifft der Exempel viel anzeigt / das die Könige JudaAnno 1530. kein glück gehabt / wenn sie sich zu den Aegyptern oder Abgöttischen Königen / jhren Nachb arn in Israel verbunden haben. Herwiederumb wenn sie derselben Gottlosen Leute müssig gangen / seines worts sich beflissen / vnd auff jhn getrawet haben / sein sie nie verlassen worden. So verbeut Moses auch dem Volck in der wüsten / sie sollen zu Chore / Dathan / vnd Abiram / nicht nahen / nichts / das jhr ist / anrühren / nicht mit jhnen zuthun haben / das sie nicht auch das Erdreich mit jhnen verschlicke. Dieweil wir dann gleichen befehl haben / solche Menschen zumeiden / dürffen wir auch keines andern vrtels gewarten.

ZVm vierden / muß man gewarten / es sey der jrrthumb vomDie Sacrae mẽtirer haben nicht allein einen jrrthumb / sondern es steckt viel wüstes Gottlos wesen hins der jhnen / voller grewel vñ jrrthumen. Sacrament nicht alleine / Dann wer kan gleuben / wo der Teuffel vberhand gewinnet / das er sich an einem jrrthumb genügen lasse. Wie denn Zwinglj schon heraus ist / vnd verleugnet die Erbsünde / welcher jrrthumb wol grewlicher ist / denn der vom Sacrament. Solten wir nu einen jrrthumb hinweg thun / vnd die andern noch nit wissen / vnd darüber einerley verstandes mit jhnen haben / so würden sie mit andern jrrthumen desto frewdiger heraus fahren / vnd wir daran schüldig werden / ist auch keine hoffnung / das man solcher gefahr fürkommen könne. Denn man hat wol gesehen vnd erfahren / was bündnis thun / wenn sie gemacht sein / was der grösser vnd erger theil wil / da müssen die Frommen auch mit / oder threwloß gescholten / vnd in grosser gefahr stehen.

ZVm fünfften / muß man auch besorgen / der Teuffel / der ein LügnerSacramẽtirische Beist stellt sich erstlich englisch / aber darnach wird er ein teuffel / voll list vnd betrug. vnd ein Mörder ist / dürffte wol / ein solch bündnis zufördern / eine weile heucheln / vnd sich allerding schön machen / als hielte ers gantz mit vns / biß er vns das hertz abstöle / vnd wir keine sorge mehr trügen / alsdenn solte er wol erst wieder anheben durch die seinen / vnd so viel lügen vnd mordens anrichten / das wir die Hende auff dem kopff möchten zusammen schlagen. Hette man dem Carlstad getrawet / da er wiederruffte / vnd wieder in sein Ampt vnd Wirde eingesetzt / solte man wol erfahren haben / warumb der Teuffel durch jhn / vnd in jhm / also geheuchelt hette.

ZVm sechsten / ist auch zu besorgen / dieweil wir sehen / das sie mit betrieglichen worten vmbgehen / sie möchten vns vberlisten / vnd jhre meinung mit solchen schalckhafftigen worten fürtragen / das wirs recht sein liessen / vnd sie soltens dennoch anders meinen / denn wir verstünden. Wenn wir nun einigkeit der meinung schliessen / vnd darauff einander etwas zusagten / wenn denn offenbar würde / das sie es anders gemeinet vnd gedeutet hetten / weren wir beyde / des geistlichen vnd zeitlichen halb / in grosse gefahr / vñ würde in der gemeine schwerlich zuurteilen sein / welcher teil den andern betrogen hette / oder betrie-

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[147/0163] vns die heilige Schrifft der Exempel viel anzeigt / das die Könige Juda kein glück gehabt / wenn sie sich zu den Aegyptern oder Abgöttischen Königen / jhren Nachb arn in Israel verbunden haben. Herwiederumb wenn sie derselben Gottlosen Leute müssig gangen / seines worts sich beflissen / vnd auff jhn getrawet haben / sein sie nie verlassen worden. So verbeut Moses auch dem Volck in der wüsten / sie sollen zu Chore / Dathan / vnd Abiram / nicht nahen / nichts / das jhr ist / anrühren / nicht mit jhnen zuthun haben / das sie nicht auch das Erdreich mit jhnen verschlicke. Dieweil wir dann gleichen befehl haben / solche Menschen zumeiden / dürffen wir auch keines andern vrtels gewarten. Anno 1530. ZVm vierden / muß man gewarten / es sey der jrrthumb vom Sacrament nicht alleine / Dann wer kan gleuben / wo der Teuffel vberhand gewinnet / das er sich an einem jrrthumb genügen lasse. Wie denn Zwinglj schon heraus ist / vnd verleugnet die Erbsünde / welcher jrrthumb wol grewlicher ist / denn der vom Sacrament. Solten wir nu einen jrrthumb hinweg thun / vnd die andern noch nit wissen / vnd darüber einerley verstandes mit jhnen haben / so würden sie mit andern jrrthumen desto frewdiger heraus fahren / vnd wir daran schüldig werden / ist auch keine hoffnung / das man solcher gefahr fürkommen könne. Denn man hat wol gesehen vnd erfahren / was bündnis thun / wenn sie gemacht sein / was der grösser vnd erger theil wil / da müssen die Frommen auch mit / oder threwloß gescholten / vnd in grosser gefahr stehen. Die Sacrae mẽtirer haben nicht allein einen jrrthumb / sondern es steckt viel wüstes Gottlos wesen hins der jhnen / voller grewel vñ jrrthumen. ZVm fünfften / muß man auch besorgen / der Teuffel / der ein Lügner vnd ein Mörder ist / dürffte wol / ein solch bündnis zufördern / eine weile heucheln / vnd sich allerding schön machen / als hielte ers gantz mit vns / biß er vns das hertz abstöle / vnd wir keine sorge mehr trügen / alsdenn solte er wol erst wieder anheben durch die seinen / vnd so viel lügen vnd mordens anrichten / das wir die Hende auff dem kopff möchten zusammen schlagen. Hette man dem Carlstad getrawet / da er wiederruffte / vnd wieder in sein Ampt vnd Wirde eingesetzt / solte man wol erfahren haben / warumb der Teuffel durch jhn / vnd in jhm / also geheuchelt hette. Sacramẽtirische Beist stellt sich erstlich englisch / aber darnach wird er ein teuffel / voll list vnd betrug. ZVm sechsten / ist auch zu besorgen / dieweil wir sehen / das sie mit betrieglichen worten vmbgehen / sie möchten vns vberlisten / vnd jhre meinung mit solchen schalckhafftigen worten fürtragen / das wirs recht sein liessen / vnd sie soltens dennoch anders meinen / denn wir verstünden. Wenn wir nun einigkeit der meinung schliessen / vnd darauff einander etwas zusagten / wenn denn offenbar würde / das sie es anders gemeinet vnd gedeutet hetten / weren wir beyde / des geistlichen vnd zeitlichen halb / in grosse gefahr / vñ würde in der gemeine schwerlich zuurteilen sein / welcher teil den andern betrogen hette / oder betrie-

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584, S. 147. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_historia_1584/163>, abgerufen am 24.11.2024.