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Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584.

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Anno 1530.mehr beweisens dörffen / denn die Heuptsache selbst / wie öffentlich am tage ist / allen / die jhre schrifft fleissig lesen. So hat vns ja der heilige Zwinglianer sol man meiden vnd neiden / als ruchlos.Geist durch Paulum vnterrichtet / wie wir vns gegen jhn halten sollen / nemlich / sie meiden / vnd nicht mit jhnen disputiren / derhalben nicht noth noch nütze ist / aus fürwendung deß scheins der liebe vnd der hoffnung / das sie möchten gebessert werden / sich gegen jhnen einzulassen. Denn sie sein durch öffentliche ausgegangene schrifften nicht einmal oder zweymal / sondern offtmals vermanet vnd vberwunden / vnd verharren doch in jhrem jrrthumb / Erforderte nu das die liebe / das wir vns weiter gegen jhnen solten einlassen / so würde freylich der heilige Geist / der ein Brunn aller lieb ist / nicht sprechen / vermeide einen solchen / sondern lehre vnd vnterrichte einen solchen / vnd were noch eine hoffnung jhres wiederkerens / so würde ohne zweiffel der heilige Geist / der alle künfftige ding wol weiß / nicht sprechen / wisse / das er verkeret ist / sondern / wie weistu / ob du jhn noch möchtest gewinnen?

VBer das alles / ob gleich zuhoffen were / das etliche Ketzer möchten bekeret / vnd zur warheit bracht werden / so ists doch von deren nicht mehr zuhoffen / denn sie sind nicht allein verkeret / wie Paulus sagt / sondern sie sündigen auch in jhrer lehr eine solche sünde / die jhr eigen gewissen verdampt / das sie warlich / wie Paulus spricht / sich Die Sacra mentirer begehen die sünde in den heiligen Geist zum tode.selbst verurteilen / Das ist aber die sünde in den heiligen Geist / die weder hie noch dort vergeben wird / eine sünde zum todt / für die zubitten der heilige Johannes keinen bemühen wil / welches man darbey wol sihet / das Zwingel so hoffertig ist / das da jhm seine erste rechte meinung / die er vom heiligen Sacrament gehalten / gelehret / geschrieben / vnd auffs höchste bezeuget hat / wurde für geworffen / war nicht so demütig Zwingels hinderlistige vertuschung seines falschen wahns ein lange zeit./ das er hette gesprochen / ich habs desselben mals noch nicht verstanden / oder etwa dergleichen / das einem guten gewissen were wol angestanden / sondern vnterstehets auffs vngeschickste zuuertheidigen / nemlich also: Es habe jhn desselben mals noch nicht zeit gedaucht / vnd man müsse der geschickligkeit der zuhörer war nemen / welchs dennoch leidlich were / wiewol es vnchristlich / wenn er meinet / man solte die erkandte warheit sparen / biß an seine zeit / Er aber hat / als seine wort vberzeugen / nicht allein seine warheit / als ers jetzo helt / verschwiegen / sondern auch die rechte warheit stadlich gelehret / darauff gedrungen / darüber bezeuget vor Gott vnd Christo / das ers nicht anders noch besser wisse / welchs ein gewaltig anzeigen ist / eines verstockten / Gottlosen / verzweiffelten hertzens. Vnd wiewol wir nun solches nicht gleuben / das es jhme jemals ein ernst gewesen sein sol / sondern wol wissen / das es nicht also ist / so sehen wir doch auff seine Zwingel verurteilet sich selbst.wort / vnd bewegen / was das bedeute / das er am ersten recht geschrieben / vnd für Gott vnd Christo bezeuget / er wisse nicht bessers / vnd hernach darff sagen / er habe es nie also gehalten / sondern allwege wol

Anno 1530.mehr beweisens dörffen / denn die Heuptsache selbst / wie öffentlich am tage ist / allen / die jhre schrifft fleissig lesen. So hat vns ja der heilige Zwinglianer sol man meiden vnd neiden / als ruchlos.Geist durch Paulum vnterrichtet / wie wir vns gegen jhn halten sollen / nemlich / sie meiden / vnd nicht mit jhnen disputiren / derhalben nicht noth noch nütze ist / aus fürwendung deß scheins der liebe vnd der hoffnung / das sie möchten gebessert werden / sich gegen jhnen einzulassen. Denn sie sein durch öffentliche ausgegangene schrifften nicht einmal oder zweymal / sondern offtmals vermanet vnd vberwunden / vnd verharren doch in jhrem jrrthumb / Erforderte nu das die liebe / das wir vns weiter gegen jhnen solten einlassen / so würde freylich der heilige Geist / der ein Brunn aller lieb ist / nicht sprechen / vermeide einen solchen / sondern lehre vnd vnterrichte einen solchen / vnd were noch eine hoffnung jhres wiederkerens / so würde ohne zweiffel der heilige Geist / der alle künfftige ding wol weiß / nicht sprechen / wisse / das er verkeret ist / sondern / wie weistu / ob du jhn noch möchtest gewinnen?

VBer das alles / ob gleich zuhoffen were / das etliche Ketzer möchten bekeret / vnd zur warheit bracht werden / so ists doch von deren nicht mehr zuhoffen / denn sie sind nicht allein verkeret / wie Paulus sagt / sondern sie sündigen auch in jhrer lehr eine solche sünde / die jhr eigen gewissen verdampt / das sie warlich / wie Paulus spricht / sich Die Sacra mẽtirer begehen die sünde in dẽ heiligen Geist zum tode.selbst verurteilen / Das ist aber die sünde in den heiligen Geist / die weder hie noch dort vergeben wird / eine sünde zum todt / für die zubitten der heilige Johannes keinen bemühen wil / welches man darbey wol sihet / das Zwingel so hoffertig ist / das da jhm seine erste rechte meinung / die er vom heiligen Sacrament gehalten / gelehret / geschrieben / vnd auffs höchste bezeuget hat / wurde für geworffen / war nicht so demütig Zwingels hinderlistige vertuschung seines falschẽ wahns ein lange zeit./ das er hette gesprochen / ich habs desselben mals noch nicht verstanden / oder etwa dergleichen / das einem guten gewissen were wol angestanden / sondern vnterstehets auffs vngeschickste zuuertheidigen / nemlich also: Es habe jhn desselben mals noch nicht zeit gedaucht / vnd man müsse der geschickligkeit der zuhörer war nemen / welchs dennoch leidlich were / wiewol es vnchristlich / wenn er meinet / man solte die erkandte warheit sparen / biß an seine zeit / Er aber hat / als seine wort vberzeugen / nicht allein seine warheit / als ers jetzo helt / verschwiegen / sondern auch die rechte warheit stadlich gelehret / darauff gedrungen / darüber bezeuget vor Gott vnd Christo / das ers nicht anders noch besser wisse / welchs ein gewaltig anzeigen ist / eines verstockten / Gottlosen / verzweiffelten hertzens. Vnd wiewol wir nun solches nicht gleuben / das es jhme jemals ein ernst gewesen sein sol / sondern wol wissen / das es nicht also ist / so sehen wir doch auff seine Zwingel verurteilet sich selbst.wort / vnd bewegen / was das bedeute / das er am ersten recht geschrieben / vnd für Gott vnd Christo bezeuget / er wisse nicht bessers / vnd hernach darff sagen / er habe es nie also gehalten / sondern allwege wol

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[142/NaN] mehr beweisens dörffen / denn die Heuptsache selbst / wie öffentlich am tage ist / allen / die jhre schrifft fleissig lesen. So hat vns ja der heilige Geist durch Paulum vnterrichtet / wie wir vns gegen jhn halten sollen / nemlich / sie meiden / vnd nicht mit jhnen disputiren / derhalben nicht noth noch nütze ist / aus fürwendung deß scheins der liebe vnd der hoffnung / das sie möchten gebessert werden / sich gegen jhnen einzulassen. Denn sie sein durch öffentliche ausgegangene schrifften nicht einmal oder zweymal / sondern offtmals vermanet vnd vberwunden / vnd verharren doch in jhrem jrrthumb / Erforderte nu das die liebe / das wir vns weiter gegen jhnen solten einlassen / so würde freylich der heilige Geist / der ein Brunn aller lieb ist / nicht sprechen / vermeide einen solchen / sondern lehre vnd vnterrichte einen solchen / vnd were noch eine hoffnung jhres wiederkerens / so würde ohne zweiffel der heilige Geist / der alle künfftige ding wol weiß / nicht sprechen / wisse / das er verkeret ist / sondern / wie weistu / ob du jhn noch möchtest gewinnen? Anno 1530. Zwinglianer sol man meiden vnd neiden / als ruchlos. VBer das alles / ob gleich zuhoffen were / das etliche Ketzer möchten bekeret / vnd zur warheit bracht werden / so ists doch von deren nicht mehr zuhoffen / denn sie sind nicht allein verkeret / wie Paulus sagt / sondern sie sündigen auch in jhrer lehr eine solche sünde / die jhr eigen gewissen verdampt / das sie warlich / wie Paulus spricht / sich selbst verurteilen / Das ist aber die sünde in den heiligen Geist / die weder hie noch dort vergeben wird / eine sünde zum todt / für die zubitten der heilige Johannes keinen bemühen wil / welches man darbey wol sihet / das Zwingel so hoffertig ist / das da jhm seine erste rechte meinung / die er vom heiligen Sacrament gehalten / gelehret / geschrieben / vnd auffs höchste bezeuget hat / wurde für geworffen / war nicht so demütig / das er hette gesprochen / ich habs desselben mals noch nicht verstanden / oder etwa dergleichen / das einem guten gewissen were wol angestanden / sondern vnterstehets auffs vngeschickste zuuertheidigen / nemlich also: Es habe jhn desselben mals noch nicht zeit gedaucht / vnd man müsse der geschickligkeit der zuhörer war nemen / welchs dennoch leidlich were / wiewol es vnchristlich / wenn er meinet / man solte die erkandte warheit sparen / biß an seine zeit / Er aber hat / als seine wort vberzeugen / nicht allein seine warheit / als ers jetzo helt / verschwiegen / sondern auch die rechte warheit stadlich gelehret / darauff gedrungen / darüber bezeuget vor Gott vnd Christo / das ers nicht anders noch besser wisse / welchs ein gewaltig anzeigen ist / eines verstockten / Gottlosen / verzweiffelten hertzens. Vnd wiewol wir nun solches nicht gleuben / das es jhme jemals ein ernst gewesen sein sol / sondern wol wissen / das es nicht also ist / so sehen wir doch auff seine wort / vnd bewegen / was das bedeute / das er am ersten recht geschrieben / vnd für Gott vnd Christo bezeuget / er wisse nicht bessers / vnd hernach darff sagen / er habe es nie also gehalten / sondern allwege wol Die Sacra mẽtirer begehen die sünde in dẽ heiligen Geist zum tode. Zwingels hinderlistige vertuschung seines falschẽ wahns ein lange zeit. Zwingel verurteilet sich selbst.

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584, S. 142. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_historia_1584/158>, abgerufen am 24.11.2024.