Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584.geren / vnd sonderlich / das jhr solche erwegung / andere sachen vnd gescheffteAnno 1530. in ruhe gestalt / dermassen wolt fürnemen / auff das jhr jetzo zwischen vnd nechstkünfftigem Sontags Oculi / damit fertig werdet / vnd auff denselben benanten Sontag semptlich anher gegen Torgaw damit kommen möget / wie wir / vnd in betrachtung / das die zeit / bis auff den Reichßtag gantz kurtz ist / vnd wir vns ohn verzug / werden erheben müssen / gentzlich zu euch verlassen wollen / etc. DA nun auff jtzgedachtem Churfürstlichen gnedigsten befehl /D. Luther begreifft zu Torgaw sie benzehen Artickel / aus welchen hernach die Confession zu Augspurg genomen / vnd ferner erkleret worden. die Theologi von Wittenberg gen Torgaw kommen / hat aus derselbigen vorgehabten gemeinem rhat vnd bedencken Lutherus die siebenzehen Artickel / die in seinen Tomis noch verhanden / gefasset / das sie also eine materia der Confession / so zu Augspurg köndte gestalt vnd vbergeben werden / sein solten / darin der Artickel vom heiligen Abendmal / in der gesampten ersten delineation vnd form / also lautet: Articulus decimus: Das Eucharistia, oder deß Altars Sacrament stehet auch in zweyen stücken / nemlich / das da sey warhafftig gegenwertig im Brod vnd Wein / der ware Leib vnd Blut Christi / laut der wort / das ist mein Leib / das ist mein Blut / vnd sey nicht allein Brod vnd wein / wie jetzund das wiederteil fürgibt. Diese wort fordern vnd bringen auch den Glauben / üben auch den selbigen bey allen denen / so solchs Sacrament begeren / vnd nicht dawieder handeln / gleich wie auch die Tauffe den Glauben bringet vnd gibt / so man jhr begeret. NAch solchen Artickeln / von D. Luthero gestellt / ist hernach diePhilippus Melanth. schreibt die Confession zu Augspurg. gantze Confession / zu Augspurg vom Philippo Melanthone / in eine gewisse ordnung verfasset worden / vnd zuuorn / ehe sie ferner komen / von Artickeln zu Artickeln / auch fürnemlich der zehende Artickel vom Abendmal / der verwandten Fürsten vnd Stende / vnd derselben Theologen vnd Rhäten vrteil / censuren vnd bedencken / vnterworffen /D. Erhardus Schnepfius hilfft trewlich. wie D. Erhardus Schnepffius / der selbst mit inn demselben rhatschlag gewest / schreibet / vnd in seiner Confession / Anno 1555. ausgangen / bezeuget / inmassen auch Philippus selber bekennet / wie in praefatione primi Tomi seine wort lauten: Nihil mihi sumsi: praesentibus Principibus & aliis gubernatoribus & concionatoribus disputatum est ordine de singulis sententiis: Ich habe mich selbst nichts vnterstanden. In gegenwertigkeit der Fürsten vnd anderer Obrigkeit / ist ordentlich von jedes Artickels meinung geredt vnd disputiret worden / etc. ES hat auch der Churfürst zu Sachsen dieselbige verfaste ConfessionD. Luth. empfehet die Confession / dieselbige zu vbersehen vnd zuuerbessern. / vnd darin auch fürnemlich den zehenden Artickel vom Abendmal / Luthero zuübersehen / vnd zu corrigiren geschickt / wie auch Philippus selber / dieselbe gantze schrifft / dem vrteil Lutheri vnterworffen / wie er in jetzgedachter prefation auch saget / missa est Luthero tota geren / vnd sonderlich / das jhr solche erwegung / andere sachen vnd gescheffteAnno 1530. in ruhe gestalt / dermassen wolt fürnemen / auff das jhr jetzo zwischen vnd nechstkünfftigem Sontags Oculi / damit fertig werdet / vnd auff denselben benanten Sontag semptlich anher gegen Torgaw damit kommen möget / wie wir / vnd in betrachtung / das die zeit / bis auff den Reichßtag gantz kurtz ist / vnd wir vns ohn verzug / werden erheben müssen / gentzlich zu euch verlassen wollen / etc. DA nun auff jtzgedachtem Churfürstlichen gnedigsten befehl /D. Luther begreifft zu Torgaw sie benzehen Artickel / aus welchẽ hernach die Confession zu Augspurg genomen / vnd ferner erkleret worden. die Theologi von Wittenberg gen Torgaw kommen / hat aus derselbigen vorgehabten gemeinem rhat vnd bedencken Lutherus die siebenzehen Artickel / die in seinen Tomis noch verhanden / gefasset / das sie also eine materia der Confession / so zu Augspurg köndte gestalt vnd vbergeben werden / sein solten / darin der Artickel vom heiligen Abendmal / in der gesampten ersten delineation vnd form / also lautet: Articulus decimus: Das Eucharistia, oder deß Altars Sacrament stehet auch in zweyen stücken / nemlich / das da sey warhafftig gegenwertig im Brod vnd Wein / der ware Leib vnd Blut Christi / laut der wort / das ist mein Leib / das ist mein Blut / vnd sey nicht allein Brod vnd wein / wie jetzund das wiederteil fürgibt. Diese wort fordern vnd bringen auch den Glauben / üben auch den selbigen bey allen denen / so solchs Sacrament begeren / vnd nicht dawieder handeln / gleich wie auch die Tauffe den Glauben bringet vnd gibt / so man jhr begeret. NAch solchen Artickeln / von D. Luthero gestellt / ist hernach diePhilippus Melanth. schreibt die Confession zu Augspurg. gantze Confession / zu Augspurg vom Philippo Melanthone / in eine gewisse ordnung verfasset worden / vnd zuuorn / ehe sie ferner komen / von Artickeln zu Artickeln / auch fürnemlich der zehende Artickel vom Abendmal / der verwandten Fürsten vnd Stende / vnd derselben Theologen vnd Rhäten vrteil / censuren vnd bedencken / vnterworffen /D. Erhardus Schnepfius hilfft trewlich. wie D. Erhardus Schnepffius / der selbst mit inn demselben rhatschlag gewest / schreibet / vnd in seiner Confession / Anno 1555. ausgangen / bezeuget / inmassen auch Philippus selber bekennet / wie in praefatione primi Tomi seine wort lauten: Nihil mihi sumsi: praesentibus Principibus & aliis gubernatoribus & concionatoribus disputatum est ordine de singulis sententiis: Ich habe mich selbst nichts vnterstanden. In gegenwertigkeit der Fürsten vnd anderer Obrigkeit / ist ordentlich von jedes Artickels meinung geredt vnd disputiret worden / etc. ES hat auch der Churfürst zu Sachsen dieselbige verfaste ConfessionD. Luth. empfehet die Confession / dieselbige zu vbersehẽ vnd zuuerbessern. / vnd darin auch fürnemlich den zehenden Artickel vom Abendmal / Luthero zuübersehen / vnd zu corrigiren geschickt / wie auch Philippus selber / dieselbe gantze schrifft / dem vrteil Lutheri vnterworffen / wie er in jetzgedachter pręfation auch saget / missa est Luthero tota <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0125" n="109"/> geren / vnd sonderlich / das jhr solche erwegung / andere sachen vnd gescheffte<note place="right">Anno 1530.</note> in ruhe gestalt / dermassen wolt fürnemen / auff das jhr jetzo zwischen vnd nechstkünfftigem Sontags Oculi / damit fertig werdet / vnd auff denselben benanten Sontag semptlich anher gegen Torgaw damit kommen möget / wie wir / vnd in betrachtung / das die zeit / bis auff den Reichßtag gantz kurtz ist / vnd wir vns ohn verzug / werden erheben müssen / gentzlich zu euch verlassen wollen / etc.</p> <p>DA nun auff jtzgedachtem Churfürstlichen gnedigsten befehl /<note place="right">D. Luther begreifft zu Torgaw sie benzehen Artickel / aus welchẽ hernach die Confession zu Augspurg genomen / vnd ferner erkleret worden.</note> die Theologi von Wittenberg gen Torgaw kommen / hat aus derselbigen vorgehabten gemeinem rhat vnd bedencken Lutherus die siebenzehen Artickel / die in seinen Tomis noch verhanden / gefasset / das sie also eine materia der Confession / so zu Augspurg köndte gestalt vnd vbergeben werden / sein solten / darin der Artickel vom heiligen Abendmal / in der gesampten ersten delineation vnd form / also lautet:</p> <p>Articulus decimus: Das Eucharistia, oder deß Altars Sacrament stehet auch in zweyen stücken / nemlich / das da sey warhafftig gegenwertig im Brod vnd Wein / der ware Leib vnd Blut Christi / laut der wort / das ist mein Leib / das ist mein Blut / vnd sey nicht allein Brod vnd wein / wie jetzund das wiederteil fürgibt. Diese wort fordern vnd bringen auch den Glauben / üben auch den selbigen bey allen denen / so solchs Sacrament begeren / vnd nicht dawieder handeln / gleich wie auch die Tauffe den Glauben bringet vnd gibt / so man jhr begeret.</p> <p>NAch solchen Artickeln / von D. Luthero gestellt / ist hernach die<note place="right">Philippus Melanth. schreibt die Confession zu Augspurg.</note> gantze Confession / zu Augspurg vom Philippo Melanthone / in eine gewisse ordnung verfasset worden / vnd zuuorn / ehe sie ferner komen / von Artickeln zu Artickeln / auch fürnemlich der zehende Artickel vom Abendmal / der verwandten Fürsten vnd Stende / vnd derselben Theologen vnd Rhäten vrteil / censuren vnd bedencken / vnterworffen /<note place="right">D. Erhardus Schnepfius hilfft trewlich.</note> wie D. Erhardus Schnepffius / der selbst mit inn demselben rhatschlag gewest / schreibet / vnd in seiner Confession / Anno 1555. ausgangen / bezeuget / inmassen auch Philippus selber bekennet / wie in praefatione primi Tomi seine wort lauten: Nihil mihi sumsi: praesentibus Principibus & aliis gubernatoribus & concionatoribus disputatum est ordine de singulis sententiis: Ich habe mich selbst nichts vnterstanden. In gegenwertigkeit der Fürsten vnd anderer Obrigkeit / ist ordentlich von jedes Artickels meinung geredt vnd disputiret worden / etc.</p> <p>ES hat auch der Churfürst zu Sachsen dieselbige verfaste Confession<note place="right">D. 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geren / vnd sonderlich / das jhr solche erwegung / andere sachen vnd gescheffte in ruhe gestalt / dermassen wolt fürnemen / auff das jhr jetzo zwischen vnd nechstkünfftigem Sontags Oculi / damit fertig werdet / vnd auff denselben benanten Sontag semptlich anher gegen Torgaw damit kommen möget / wie wir / vnd in betrachtung / das die zeit / bis auff den Reichßtag gantz kurtz ist / vnd wir vns ohn verzug / werden erheben müssen / gentzlich zu euch verlassen wollen / etc.
Anno 1530. DA nun auff jtzgedachtem Churfürstlichen gnedigsten befehl / die Theologi von Wittenberg gen Torgaw kommen / hat aus derselbigen vorgehabten gemeinem rhat vnd bedencken Lutherus die siebenzehen Artickel / die in seinen Tomis noch verhanden / gefasset / das sie also eine materia der Confession / so zu Augspurg köndte gestalt vnd vbergeben werden / sein solten / darin der Artickel vom heiligen Abendmal / in der gesampten ersten delineation vnd form / also lautet:
D. Luther begreifft zu Torgaw sie benzehen Artickel / aus welchẽ hernach die Confession zu Augspurg genomen / vnd ferner erkleret worden. Articulus decimus: Das Eucharistia, oder deß Altars Sacrament stehet auch in zweyen stücken / nemlich / das da sey warhafftig gegenwertig im Brod vnd Wein / der ware Leib vnd Blut Christi / laut der wort / das ist mein Leib / das ist mein Blut / vnd sey nicht allein Brod vnd wein / wie jetzund das wiederteil fürgibt. Diese wort fordern vnd bringen auch den Glauben / üben auch den selbigen bey allen denen / so solchs Sacrament begeren / vnd nicht dawieder handeln / gleich wie auch die Tauffe den Glauben bringet vnd gibt / so man jhr begeret.
NAch solchen Artickeln / von D. Luthero gestellt / ist hernach die gantze Confession / zu Augspurg vom Philippo Melanthone / in eine gewisse ordnung verfasset worden / vnd zuuorn / ehe sie ferner komen / von Artickeln zu Artickeln / auch fürnemlich der zehende Artickel vom Abendmal / der verwandten Fürsten vnd Stende / vnd derselben Theologen vnd Rhäten vrteil / censuren vnd bedencken / vnterworffen / wie D. Erhardus Schnepffius / der selbst mit inn demselben rhatschlag gewest / schreibet / vnd in seiner Confession / Anno 1555. ausgangen / bezeuget / inmassen auch Philippus selber bekennet / wie in praefatione primi Tomi seine wort lauten: Nihil mihi sumsi: praesentibus Principibus & aliis gubernatoribus & concionatoribus disputatum est ordine de singulis sententiis: Ich habe mich selbst nichts vnterstanden. In gegenwertigkeit der Fürsten vnd anderer Obrigkeit / ist ordentlich von jedes Artickels meinung geredt vnd disputiret worden / etc.
Philippus Melanth. schreibt die Confession zu Augspurg.
D. Erhardus Schnepfius hilfft trewlich. ES hat auch der Churfürst zu Sachsen dieselbige verfaste Confession / vnd darin auch fürnemlich den zehenden Artickel vom Abendmal / Luthero zuübersehen / vnd zu corrigiren geschickt / wie auch Philippus selber / dieselbe gantze schrifft / dem vrteil Lutheri vnterworffen / wie er in jetzgedachter pręfation auch saget / missa est Luthero tota
D. Luth. empfehet die Confession / dieselbige zu vbersehẽ vnd zuuerbessern.
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Zitationshilfe: | Kirchner, Timotheus: Gründliche warhafftige Historia: von der Augspurgischen Confession wie die Anno 1530 geschrieben. Leipzig, 1584, S. 109. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_historia_1584/125>, abgerufen am 23.07.2024. |