Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591.

Bild:
<< vorherige Seite

Christi & sanguinem eius praesentia exhibet, affert & demonstrat.Anno 1525. Hoc, inquiens, est corpus meum. Item, corpus Christi sine fide manducatum nihil prodest, imo magis oberit, qui enim maducat indigne, iudicium sibi manducat, sed quod fide manducandum sit corpus, nihil adimit pani, vt non sit corpus Christi. Vt enim non propterea Christus carne caruit, quia Petrus eum ederit spiritualiter: ita non propterea corpus Christi in pane esse negandum est, eo quod spiritualiter sit manducandum. Item: Maria tangens pedes Iesu filij Dei, qui est intangibilis, tetigit carnaliter, quid igitur absurdum erit, si fatemur, corpus Christi incomestibile carnaliter nos edere, dum panem coenae edimus, sicut nemo tam stupidus est, qui diffiteatur, verbum Euangelij spiritualiter, hoc est, fide recipiendum esse, vt maxime auribus carnalibus recipiatur. Item: Cum corpus Christi carne nos edere asseueremus, non aliter quam candida interpretatione hoc accipitis. Nam edimus corpus Christi, & bibimus sanguinem, non vt corpus Christi atteramus & frangamus, vt est in reuocatione Berengarij, sed panem ipsum, qu a panis est, tractamus, frangimus, edimus, & dentibus atterimus: corpus autem accipimus, qua verbum (Hoc est corpus meum) accipimus.

Das ist in einer summa so viel gesagt: Wenn Zwingel vnd sein Hauff spricht / Es haben die alten Lehrer das Brot im Abendmal ein Figur vnnd Zeichen des Leibs Christi genennet / darumb sey es nicht der Leib Christi / etc. daß darauff die ware Antwort sey diese / daß die alten Lehrer sich selbst erklären / daß sie ein Zeichen vnnd Figur / nicht des abwesenden / sondern des wesentlichen gegenwertigen Leibs Christi / vnnd also ein Zeichen / das mit dem wesen dessen / so es anzeiget / vereiniget ist / vestehen / wie die Wort mit sich bringen / Das ist mein Leib / nicht allein ein schlecht Zeichen / sondern der Leib selbs. Denn die Apostel haben das Fleisch Christi geessen / vnnd sein Blut getruncken / wölches

Christi & sanguinem eius praesentia exhibet, affert & demonstrat.Anno 1525. Hoc, inquiens, est corpus meum. Item, corpus Christi sine fide manducatum nihil prodest, imò magis oberit, qui enim maducat indignè, iudicium sibi manducat, sed quòd fide manducandum sit corpus, nihil adimit pani, vt non sit corpus Christi. Vt enim non propterea Christus carne caruit, quia Petrus eum ederit spiritualiter: ita non propterea corpus Christi in pane esse negandum est, eò quòd spiritualiter sit manducandum. Item: Maria tangens pedes Iesu filij Dei, qui est intangibilis, tetigit carnaliter, quid igitur absurdum erit, si fatemur, corpus Christi incomestibile carnaliter nos edere, dum panem coenae edimus, sicut nemo tam stupidus est, qui diffiteatur, verbum Euangelij spiritualiter, hoc est, fide recipiendum esse, vt maximè auribus carnalibus recipiatur. Item: Cùm corpus Christi carne nos edere asseueremus, non aliter quàm candida interpretatione hoc accipitis. Nam edimus corpus Christi, & bibimus sanguinem, non vt corpus Christi atteramus & frangamus, vt est in reuocatione Berengarij, sed panem ipsum, qu à panis est, tractamus, frangimus, edimus, & dentibus atterimus: corpus autem accipimus, quà verbum (Hoc est corpus meum) accipimus.

Das ist in einer summa so viel gesagt: Wenn Zwingel vnd sein Hauff spricht / Es haben die alten Lehrer das Brot im Abendmal ein Figur vnnd Zeichen des Leibs Christi genennet / darumb sey es nicht der Leib Christi / etc. daß darauff die ware Antwort sey diese / daß die alten Lehrer sich selbst erklären / daß sie ein Zeichen vnnd Figur / nicht des abwesenden / sondern des wesentlichen gegenwertigen Leibs Christi / vnnd also ein Zeichen / das mit dem wesen dessen / so es anzeiget / vereiniget ist / vestehen / wie die Wort mit sich bringen / Das ist mein Leib / nicht allein ein schlecht Zeichen / sondern der Leib selbs. Denn die Apostel haben das Fleisch Christi geessen / vnnd sein Blut getruncken / wölches

<TEI>
  <text>
    <body>
      <div>
        <p><pb facs="#f0083" n="67"/>
Christi &amp; sanguinem eius praesentia exhibet,                      affert &amp; demonstrat.<note place="right">Anno 1525.</note> Hoc,                      inquiens, est corpus meum. Item, corpus Christi sine fide manducatum nihil                      prodest, imò magis oberit, qui enim maducat indignè, iudicium sibi manducat, sed                      quòd fide manducandum sit corpus, nihil adimit pani, vt non sit corpus Christi.                      Vt enim non propterea Christus carne caruit, quia Petrus eum ederit                      spiritualiter: ita non propterea corpus Christi in pane esse negandum est, eò                      quòd spiritualiter sit manducandum. Item: Maria tangens pedes Iesu filij Dei,                      qui est intangibilis, tetigit carnaliter, quid igitur absurdum erit, si fatemur,                      corpus Christi incomestibile carnaliter nos edere, dum panem coenae edimus,                      sicut nemo tam stupidus est, qui diffiteatur, verbum Euangelij spiritualiter,                      hoc est, fide recipiendum esse, vt maximè auribus carnalibus recipiatur. Item:                      Cùm corpus Christi carne nos edere asseueremus, non aliter quàm candida                      interpretatione hoc accipitis. Nam edimus corpus Christi, &amp; bibimus                      sanguinem, non vt corpus Christi atteramus &amp; frangamus, vt est in                      reuocatione Berengarij, sed panem ipsum, qu à panis est, tractamus, frangimus,                      edimus, &amp; dentibus atterimus: corpus autem accipimus, quà verbum (Hoc est                      corpus meum) accipimus.</p>
        <p>Das ist in einer summa so viel gesagt: Wenn Zwingel vnd sein Hauff spricht / Es                      haben die alten Lehrer das Brot im Abendmal ein Figur vnnd Zeichen des Leibs                      Christi genennet / darumb sey es nicht der Leib Christi / etc. daß darauff die                      ware Antwort sey diese / daß die alten Lehrer sich selbst erklären / daß sie ein                      Zeichen vnnd Figur / nicht des abwesenden / sondern des wesentlichen                      gegenwertigen Leibs Christi / vnnd also ein Zeichen / das mit dem wesen dessen /                      so es anzeiget / vereiniget ist / vestehen / wie die Wort mit sich bringen / Das                      ist mein Leib / nicht allein ein schlecht Zeichen / sondern der Leib selbs. Denn                      die Apostel haben das Fleisch Christi geessen / vnnd sein Blut getruncken /                      wölches
</p>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[67/0083] Christi & sanguinem eius praesentia exhibet, affert & demonstrat. Hoc, inquiens, est corpus meum. Item, corpus Christi sine fide manducatum nihil prodest, imò magis oberit, qui enim maducat indignè, iudicium sibi manducat, sed quòd fide manducandum sit corpus, nihil adimit pani, vt non sit corpus Christi. Vt enim non propterea Christus carne caruit, quia Petrus eum ederit spiritualiter: ita non propterea corpus Christi in pane esse negandum est, eò quòd spiritualiter sit manducandum. Item: Maria tangens pedes Iesu filij Dei, qui est intangibilis, tetigit carnaliter, quid igitur absurdum erit, si fatemur, corpus Christi incomestibile carnaliter nos edere, dum panem coenae edimus, sicut nemo tam stupidus est, qui diffiteatur, verbum Euangelij spiritualiter, hoc est, fide recipiendum esse, vt maximè auribus carnalibus recipiatur. Item: Cùm corpus Christi carne nos edere asseueremus, non aliter quàm candida interpretatione hoc accipitis. Nam edimus corpus Christi, & bibimus sanguinem, non vt corpus Christi atteramus & frangamus, vt est in reuocatione Berengarij, sed panem ipsum, qu à panis est, tractamus, frangimus, edimus, & dentibus atterimus: corpus autem accipimus, quà verbum (Hoc est corpus meum) accipimus. Anno 1525. Das ist in einer summa so viel gesagt: Wenn Zwingel vnd sein Hauff spricht / Es haben die alten Lehrer das Brot im Abendmal ein Figur vnnd Zeichen des Leibs Christi genennet / darumb sey es nicht der Leib Christi / etc. daß darauff die ware Antwort sey diese / daß die alten Lehrer sich selbst erklären / daß sie ein Zeichen vnnd Figur / nicht des abwesenden / sondern des wesentlichen gegenwertigen Leibs Christi / vnnd also ein Zeichen / das mit dem wesen dessen / so es anzeiget / vereiniget ist / vestehen / wie die Wort mit sich bringen / Das ist mein Leib / nicht allein ein schlecht Zeichen / sondern der Leib selbs. Denn die Apostel haben das Fleisch Christi geessen / vnnd sein Blut getruncken / wölches

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …

Obrigkeitskritik und Fürstenberatung: Die Oberhofprediger in Braunschweig-Wolfenbüttel 1568-1714: Bereitstellung der Texttranskription und Auszeichnung in XML/TEI. (2013-02-15T13:54:31Z) Bitte beachten Sie, dass die aktuelle Transkription (und Textauszeichnung) mittlerweile nicht mehr dem Stand zum Zeitpunkt der Übernahme entsprechen muss.
Wolfenbütteler Digitale Bibliothek: Bereitstellung der Bilddigitalisate (2013-02-15T13:54:31Z)
Marcus Baumgarten, Frederike Neuber, Frank Wiegand: Konvertierung nach XML gemäß DTA-Basisformat, Tagging der Titelblätter, Korrekturen der Transkription. (2013-02-15T13:54:31Z)

Weitere Informationen:

Anmerkungen zur Transkription:

  • Langes s (ſ) wird als rundes s (s) wiedergegeben.
  • Rundes r (ꝛ) wird als normales r (r) wiedergegeben bzw. in der Kombination ꝛc. als et (etc.) aufgelöst.
  • Die Majuskel J im Frakturdruck wird in der Transkription je nach Lautwert als I bzw. J wiedergegeben.
  • Übergeschriebenes „e“ über „a“, „o“ und „u“ wird als „ä“, „ö“, „ü“ transkribiert.
  • Ligaturen werden aufgelöst.
  • Silbentrennungen über Zeilengrenzen hinweg werden aufgelöst.
  • Silbentrennungen über Seitengrenzen hinweg werden beibehalten.
  • Kolumnentitel, Bogensignaturen und Kustoden werden nicht erfasst.
  • Griechische Schrift wird nicht transkribiert, sondern im XML mit <foreign xml:lang="el"><gap reason="fm"/></foreign> vermerkt.



Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_histori_1591
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_histori_1591/83
Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591, S. 67. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_histori_1591/83>, abgerufen am 25.11.2024.