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Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591.

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dicere, nihil adesse, praeter panem & vinum? Sed dicunt, recteAnno 1525. nos dicere, si & corpus adesse fateremur: Quibus respondemus: Plus esse memoriam corporis pro nobistraditi, quam praesentiae, non dico corpore memoriam, sed memoriam digniorem esse praesentia. Et in fine inquit: Vnum est, quo se diuites putant, nempe praesentia corporis & sanguinis, at nos illorum fructibus non destituimur, quae maiori gloria in coelo esse credimus. Das ist in der summa / Christi Leib ist im Abendmal nicht gegenwertig / sondern ist im Himmel. Wir aber besitzen gleichwol die himlische Güter durch die niessung im Abendmal / gleich als wenn einer daheim reichlich jsset / vnd sein Acker draussen / oder weit abgelegen hat / welcher doch sein ist / ob er schon selbst nicht auff dem Acker ist. Der Breutigam ist doch seiner Braut Breutigam / ob er schon nicht gegenwertig ist. Es ligt mehr an der Frucht / denn an der leiblichen Gegenwertigkeit / etc.

Eben in demselbigen jhar / 1525. hat auch Pomeranus einePomeranus. Epistolam, Lateinisch vnnd Teutsch drucken lassen / ad Doctorem Hessum Vratislauiensem Pastorem, darinne auch die Wort stehen: Quod nos Christi voratores & carniuoras vocant, blasphemia est: nam non laceramus Christi carnem, sed panem. Et in pane verum corpus Christi, quod non cernitur, non laceratur, sed adesse & edi creditur, propter verba Christi. Item: Illic ergo est corpus Christi, quomodo vero ibi sit, quid ad me? Viderit ille, qui sic instituit, modo ego credam huic, & faciam quod ille commisit. Das ist: Sie nennen vns Fleischfresser. Das ist ein Gottslesterung. Denn wir zureissen nicht das Fleisch Christi / sondern das Brot / vnnd essen in dem Brot den waren Leib Christi / den wir nicht sehen / noch zureissen / sondern gleuben / daß er gegenwertig da sey / vnnd geessen werde / wie die Wort Christi lauten. Wie aber der Leib Christi da sey / was gehet es mich an? Er wirds wol wissen zuuerschaffen / der es

dicere, nihil adesse, praeter panem & vinum? Sed dicunt, rectèAnno 1525. nos dicere, si & corpus adesse fateremur: Quibus respondemus: Plus esse memoriam corporis pro nobistraditi, quàm praesentiae, non dico corpore memoriam, sed memoriam digniorem esse praesentia. Et in fine inquit: Vnum est, quo se diuites putant, nempe praesentia corporis & sanguinis, at nos illorum fructibus non destituimur, quae maiori gloria in coelo esse credimus. Das ist in der summa / Christi Leib ist im Abendmal nicht gegenwertig / sondern ist im Himmel. Wir aber besitzen gleichwol die himlische Güter durch die niessung im Abendmal / gleich als wenn einer daheim reichlich jsset / vnd sein Acker draussen / oder weit abgelegen hat / welcher doch sein ist / ob er schon selbst nicht auff dem Acker ist. Der Breutigam ist doch seiner Braut Breutigam / ob er schon nicht gegenwertig ist. Es ligt mehr an der Frucht / denn an der leiblichen Gegenwertigkeit / etc.

Eben in demselbigen jhar / 1525. hat auch Pomeranus einePomeranus. Epistolam, Lateinisch vnnd Teutsch drucken lassen / ad Doctorem Hessum Vratislauiensem Pastorem, darinne auch die Wort stehen: Quòd nos Christi voratores & carniuoras vocant, blasphemia est: nam non laceramus Christi carnem, sed panem. Et in pane verum corpus Christi, quod non cernitur, non laceratur, sed adesse & edi creditur, propter verba Christi. Item: Illic ergo est corpus Christi, quomodo verò ibi sit, quid ad me? Viderit ille, qui sic instituit, modò ego credam huic, & faciam quod ille commisit. Das ist: Sie nennen vns Fleischfresser. Das ist ein Gottslesterung. Denn wir zureissen nicht das Fleisch Christi / sondern das Brot / vnnd essen in dem Brot den waren Leib Christi / den wir nicht sehen / noch zureissen / sondern gleuben / daß er gegenwertig da sey / vnnd geessen werde / wie die Wort Christi lauten. Wie aber der Leib Christi da sey / was gehet es mich an? Er wirds wol wissen zuuerschaffen / der es

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[61/0077] dicere, nihil adesse, praeter panem & vinum? Sed dicunt, rectè nos dicere, si & corpus adesse fateremur: Quibus respondemus: Plus esse memoriam corporis pro nobistraditi, quàm praesentiae, non dico corpore memoriam, sed memoriam digniorem esse praesentia. Et in fine inquit: Vnum est, quo se diuites putant, nempe praesentia corporis & sanguinis, at nos illorum fructibus non destituimur, quae maiori gloria in coelo esse credimus. Das ist in der summa / Christi Leib ist im Abendmal nicht gegenwertig / sondern ist im Himmel. Wir aber besitzen gleichwol die himlische Güter durch die niessung im Abendmal / gleich als wenn einer daheim reichlich jsset / vnd sein Acker draussen / oder weit abgelegen hat / welcher doch sein ist / ob er schon selbst nicht auff dem Acker ist. Der Breutigam ist doch seiner Braut Breutigam / ob er schon nicht gegenwertig ist. Es ligt mehr an der Frucht / denn an der leiblichen Gegenwertigkeit / etc. Anno 1525. Eben in demselbigen jhar / 1525. hat auch Pomeranus eine Epistolam, Lateinisch vnnd Teutsch drucken lassen / ad Doctorem Hessum Vratislauiensem Pastorem, darinne auch die Wort stehen: Quòd nos Christi voratores & carniuoras vocant, blasphemia est: nam non laceramus Christi carnem, sed panem. Et in pane verum corpus Christi, quod non cernitur, non laceratur, sed adesse & edi creditur, propter verba Christi. Item: Illic ergo est corpus Christi, quomodo verò ibi sit, quid ad me? Viderit ille, qui sic instituit, modò ego credam huic, & faciam quod ille commisit. Das ist: Sie nennen vns Fleischfresser. Das ist ein Gottslesterung. Denn wir zureissen nicht das Fleisch Christi / sondern das Brot / vnnd essen in dem Brot den waren Leib Christi / den wir nicht sehen / noch zureissen / sondern gleuben / daß er gegenwertig da sey / vnnd geessen werde / wie die Wort Christi lauten. Wie aber der Leib Christi da sey / was gehet es mich an? Er wirds wol wissen zuuerschaffen / der es Pomeranus.

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591, S. 61. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_histori_1591/77>, abgerufen am 24.11.2024.