vnd Wein / warhafftig gegenwertig sind / mit der Hand gereichet /Anno 1561. vnnd mit dem Munde empfangen werde / von gläubigen vnnd vngläubigen / der ware / wesentliche / vnnd natürliche Leib Christi Jesu.
Verwerffen vnd verdammen dagegen alle Sacramentarios, alte vnnd neuwe / auch alle der jenigen scripta, die ambiguis interpretationibus den Sacramentarijs helffen / vnd klaren vnterscheid vnserer vnnd jhrer Lehre vertunckeln wollen. Denn worauff solches geschehe / können wir wol erachten. So viel aber jhre nichtige faule träume belanget / darauff sie jhre Schwärmerey setzen vnnd gründen / wollen wir dargegen die herrlichen schönen Confessiones, vnd Schrifften Lutheri seligers / vnnd andere / so von etlichen der vnseren / auch anderen in druck gegeben sind / hiemit repetiret haben.
In demselben noch 61. jahr ist auch in den Sächsischen Kirchen / in Siebenbürgen zwytracht vnd trennung entstanden / daher / weil etliche Prediger daselbst bey Lutheri schlechter vnd rechter meinung vom Abendmal deß HERRN / wie dieselbige von der zeit her / der reformirten Religion in denselbigen Kirchen vblich vnd gebreuchlich / fest vnnd bestendig blieben / aber etliche andere newliche eyngeschlichene Prediger / die Zwinglische der Schweitzer lehre vnd meinung / von dem Artickel deß heiligen Abendmals / eynführen wolten. Darüber sind etliche Kirchendiener an die fürnemesten Vniuersiteten in Sachsen abgefertiget / berichts vnnd rahts bey denselbigen jhrer Kirchen halben sich zuerholen. Vnd dieweil Iohannes Secundus,Ioannes Vaiuoda, Rex Vn gariae, &c. erwehlter König in Vngern / Dalmatien / Croatien / etc. den abgefertigten eine gemeine Lateinische Credentzbrieff an die Theologen der Vniuersitet Leiptzig / Wittenberg vnd Rostock / mitgetheilet / welche auch zu erklerung der Historien dienlich / wollen wir dieselbige verdeutschet / vorher setzen. Vnd lautet also:
Demnach der Sacramentirer gantz ergerliche Lehre bey den Christen allenthalben eynreisset / vnd zwar wir auch öffentlich ver-
vnd Wein / warhafftig gegenwertig sind / mit der Hand gereichet /Anno 1561. vnnd mit dem Munde empfangen werde / von gläubigen vnnd vngläubigen / der ware / wesentliche / vnnd natürliche Leib Christi Jesu.
Verwerffen vnd verdammen dagegen alle Sacramentarios, alte vnnd neuwe / auch alle der jenigen scripta, die ambiguis interpretationibus den Sacramentarijs helffen / vnd klaren vnterscheid vnserer vnnd jhrer Lehre vertunckeln wollen. Denn worauff solches geschehe / können wir wol erachten. So viel aber jhre nichtige faule träume belanget / darauff sie jhre Schwärmerey setzen vnnd gründen / wollen wir dargegen die herrlichen schönen Confessiones, vnd Schrifften Lutheri seligers / vnnd andere / so von etlichen der vnseren / auch anderen in druck gegeben sind / hiemit repetiret haben.
In demselben noch 61. jahr ist auch in den Sächsischen Kirchen / in Siebenbürgen zwytracht vnd trennung entstanden / daher / weil etliche Prediger daselbst bey Lutheri schlechter vnd rechter meinung vom Abendmal deß HERRN / wie dieselbige võ der zeit her / der reformirtẽ Religion in denselbigen Kirchen vblich vñ gebreuchlich / fest vnnd bestendig blieben / aber etliche andere newliche eyngeschlichene Prediger / die Zwinglische der Schweitzer lehre vnd meinung / von dem Artickel deß heiligen Abendmals / eynführen wolten. Darüber sind etliche Kirchendiener an die fürnemesten Vniuersiteten in Sachsen abgefertiget / berichts vnnd rahts bey denselbigen jhrer Kirchen halben sich zuerholen. Vnd dieweil Iohannes Secundus,Ioannes Vaiuoda, Rex Vn gariae, &c. erwehlter König in Vngern / Dalmatiẽ / Croatien / etc. den abgefertigten eine gemeine Lateinische Credentzbrieff an die Theologen der Vniuersitet Leiptzig / Wittenberg vñ Rostock / mitgetheilet / welche auch zu erklerung der Historien dienlich / wollen wir dieselbige verdeutschet / vorher setzen. Vnd lautet also:
Demnach der Sacramentirer gantz ergerliche Lehre bey den Christen allenthalben eynreisset / vnd zwar wir auch öffentlich ver-
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vnd Wein / warhafftig gegenwertig sind / mit der Hand gereichet /<noteplace="right">Anno 1561.</note> vnnd mit dem Munde empfangen werde / von gläubigen vnnd vngläubigen / der ware / wesentliche / vnnd natürliche Leib Christi Jesu.</p><p>Verwerffen vnd verdammen dagegen alle Sacramentarios, alte vnnd neuwe / auch alle der jenigen scripta, die ambiguis interpretationibus den Sacramentarijs helffen / vnd klaren vnterscheid vnserer vnnd jhrer Lehre vertunckeln wollen. Denn worauff solches geschehe / können wir wol erachten. So viel aber jhre nichtige faule träume belanget / darauff sie jhre Schwärmerey setzen vnnd gründen / wollen wir dargegen die herrlichen schönen Confessiones, vnd Schrifften Lutheri seligers / vnnd andere / so von etlichen der vnseren / auch anderen in druck gegeben sind / hiemit repetiret haben.</p><p>In demselben noch 61. jahr ist auch in den Sächsischen Kirchen / in Siebenbürgen zwytracht vnd trennung entstanden / daher / weil etliche Prediger daselbst bey Lutheri schlechter vnd rechter meinung vom Abendmal deß HERRN / wie dieselbige võ der zeit her / der reformirtẽ Religion in denselbigen Kirchen vblich vñ gebreuchlich / fest vnnd bestendig blieben / aber etliche andere newliche eyngeschlichene Prediger / die Zwinglische der Schweitzer lehre vnd meinung / von dem Artickel deß heiligen Abendmals / eynführen wolten. Darüber sind etliche Kirchendiener an die fürnemesten Vniuersiteten in Sachsen abgefertiget / berichts vnnd rahts bey denselbigen jhrer Kirchen halben sich zuerholen. Vnd dieweil Iohannes Secundus,<noteplace="right">Ioannes Vaiuoda, Rex Vn gariae, &c.</note> erwehlter König in Vngern / Dalmatiẽ / Croatien / etc. den abgefertigten eine gemeine Lateinische Credentzbrieff an die Theologen der Vniuersitet Leiptzig / Wittenberg vñ Rostock / mitgetheilet / welche auch zu erklerung der Historien dienlich / wollen wir dieselbige verdeutschet / vorher setzen. Vnd lautet also:</p><p>Demnach der Sacramentirer gantz ergerliche Lehre bey den Christen allenthalben eynreisset / vnd zwar wir auch öffentlich ver-
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vnd Wein / warhafftig gegenwertig sind / mit der Hand gereichet / vnnd mit dem Munde empfangen werde / von gläubigen vnnd vngläubigen / der ware / wesentliche / vnnd natürliche Leib Christi Jesu.
Anno 1561. Verwerffen vnd verdammen dagegen alle Sacramentarios, alte vnnd neuwe / auch alle der jenigen scripta, die ambiguis interpretationibus den Sacramentarijs helffen / vnd klaren vnterscheid vnserer vnnd jhrer Lehre vertunckeln wollen. Denn worauff solches geschehe / können wir wol erachten. So viel aber jhre nichtige faule träume belanget / darauff sie jhre Schwärmerey setzen vnnd gründen / wollen wir dargegen die herrlichen schönen Confessiones, vnd Schrifften Lutheri seligers / vnnd andere / so von etlichen der vnseren / auch anderen in druck gegeben sind / hiemit repetiret haben.
In demselben noch 61. jahr ist auch in den Sächsischen Kirchen / in Siebenbürgen zwytracht vnd trennung entstanden / daher / weil etliche Prediger daselbst bey Lutheri schlechter vnd rechter meinung vom Abendmal deß HERRN / wie dieselbige võ der zeit her / der reformirtẽ Religion in denselbigen Kirchen vblich vñ gebreuchlich / fest vnnd bestendig blieben / aber etliche andere newliche eyngeschlichene Prediger / die Zwinglische der Schweitzer lehre vnd meinung / von dem Artickel deß heiligen Abendmals / eynführen wolten. Darüber sind etliche Kirchendiener an die fürnemesten Vniuersiteten in Sachsen abgefertiget / berichts vnnd rahts bey denselbigen jhrer Kirchen halben sich zuerholen. Vnd dieweil Iohannes Secundus, erwehlter König in Vngern / Dalmatiẽ / Croatien / etc. den abgefertigten eine gemeine Lateinische Credentzbrieff an die Theologen der Vniuersitet Leiptzig / Wittenberg vñ Rostock / mitgetheilet / welche auch zu erklerung der Historien dienlich / wollen wir dieselbige verdeutschet / vorher setzen. Vnd lautet also:
Ioannes Vaiuoda, Rex Vn gariae, &c. Demnach der Sacramentirer gantz ergerliche Lehre bey den Christen allenthalben eynreisset / vnd zwar wir auch öffentlich ver-
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Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591, S. 687. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_histori_1591/703>, abgerufen am 01.07.2024.
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