Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591.standen / daß sie nicht wissen / noch sich erinnern können / daß dieAnno 1561. Sächsischen Prediger diese form vnd weise zu reden / vormals gebraucht hetten / Das Brot sey der wesentliche Leib Christi / sondern diese form sey bräuchlicher gewest / Mit dem Brodt werde der Leib Christi empfangen. Da auch solche antwort zu Bremen ankommen / öffentlich auff dem Rahthauß für dem Volck verlesen / vnndHardenberg berüfft sich auff Witten berg. ein groß getümmel gewest / auch Hardenbergius / der von Witten berg wider anheim kommen / außgeben / daß die Theologi zu Wittenberg auff seiner seyten weren / vnd den andern Predigern zu Bremen vnrecht geben / vnd abfielen / ists endlich dahin kommen / vnnd geschlossen worden / daß man in diesem Streit von den worten der Augspurgischen Confession vnnd Apologie (welche man auch soHardenberg wil bey der Augspurgis. Confes. vnd Apolog. nit bletben / sondern vernich tet sie / als halb Papistisch / wie auch die For mu. Concor. Anni 36. bald zweymal dem Volck fürgelesen) nicht abweichen solte / vnnd wenn D. Albertus auch dabey bleiben / vnnd also lehren wolte / solte er in seinem ampt vnuerhindert gelassen werden / welches aber Doctor Albertus nicht hat thun wollen / Sondern ein Schrifft eyngelegt / vnd darinn vermeldet / daß viel Exemplaria sein in der Augspurgischen Confession / die mit sich selbst nicht vberein stimmen / vnd nicht einer meinung seyn / vnd daß die Confessio zu Aug spurg nach gelegenheit der zeit vnd vmbstände / geschrieben worden / also / daß man hette damals den Bapst vnnd Keyser müssen sehen / daß sie nicht erzürnet würden / So weren auch noch viel dinge in derselbigen Confession / die nach dem Bapsthumb stüncken / Vnd vber das alles / so were der Bundt vnnd vereinigung der Stände / oder Protestierenden / die sich zur Augspurgischen Confession bekannt hetten / auffgehaben / zerstrewet / vnd nichts mehr / vnd wüste darzu niemand / obs auch gläubige trewe Leute gewesen / die gemelte Confession verursacht / gestellet / vnd vbergeben haben / oder / obs noch Papisten gewesen weren. Da nu Hardenberg die Audspurgische Confession also vernichtet / vnnd doch gleichwol sich dahin erkläret / daß er auch damit wolte zu frieden seyn / wenn man sie verstünde / wie sie Philippus standen / daß sie nicht wissen / noch sich erinnern können / daß dieAnno 1561. Sächsischen Prediger diese form vnd weise zu reden / vormals gebraucht hetten / Das Brot sey der wesentliche Leib Christi / sondern diese form sey bräuchlicher gewest / Mit dem Brodt werde der Leib Christi empfangen. Da auch solche antwort zu Bremen ankommen / öffentlich auff dem Rahthauß für dem Volck verlesen / vnndHardenberg berüfft sich auff Witten berg. ein groß getümmel gewest / auch Hardenbergius / der von Witten berg wider anheim kommen / außgeben / daß die Theologi zu Wittenberg auff seiner seyten weren / vñ den andern Predigern zu Bremen vnrecht geben / vnd abfielen / ists endlich dahin kommen / vnnd geschlossen worden / daß man in diesem Streit von den worten der Augspurgischen Confession vnnd Apologie (welche man auch soHardenberg wil bey der Augspurgis. Confes. vnd Apolog. nit bletben / sondern vernich tet sie / als halb Papistisch / wie auch die For mu. Concor. Anni 36. bald zweymal dem Volck fürgelesen) nicht abweichen solte / vnnd wenn D. Albertus auch dabey bleiben / vnnd also lehren wolte / solte er in seinem ampt vnuerhindert gelassen werden / welches aber Doctor Albertus nicht hat thun wollen / Sondern ein Schrifft eyngelegt / vnd darinn vermeldet / daß viel Exemplaria sein in der Augspurgischen Confession / die mit sich selbst nicht vberein stimmen / vnd nicht einer meinung seyn / vnd daß die Confessio zu Aug spurg nach gelegenheit der zeit vnd vmbstände / geschrieben wordẽ / also / daß man hette damals den Bapst vnnd Keyser müssen sehen / daß sie nicht erzürnet würden / So weren auch noch viel dinge in derselbigen Confession / die nach dem Bapsthumb stüncken / Vnd vber das alles / so were der Bundt vnnd vereinigung der Stände / oder Protestierenden / die sich zur Augspurgischen Confession bekannt hetten / auffgehaben / zerstrewet / vnd nichts mehr / vnd wüste darzu niemand / obs auch gläubige trewe Leute gewesen / die gemelte Confession verursacht / gestellet / vnd vbergeben haben / oder / obs noch Papisten gewesen weren. 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Albertus auch dabey bleiben / vnnd also lehren wolte / solte er in seinem ampt vnuerhindert gelassen werden / welches aber Doctor Albertus nicht hat thun wollen / Sondern ein Schrifft eyngelegt / vnd darinn vermeldet / daß viel Exemplaria sein in der Augspurgischen Confession / die mit sich selbst nicht vberein stimmen / vnd nicht einer meinung seyn / vnd daß die Confessio zu Aug spurg nach gelegenheit der zeit vnd vmbstände / geschrieben wordẽ / also / daß man hette damals den Bapst vnnd Keyser müssen sehen / daß sie nicht erzürnet würden / So weren auch noch viel dinge in derselbigen Confession / die nach dem Bapsthumb stüncken / Vnd vber das alles / so were der Bundt vnnd vereinigung der Stände / oder Protestierenden / die sich zur Augspurgischen Confession bekannt hetten / auffgehaben / zerstrewet / vnd nichts mehr / vnd wüste darzu niemand / obs auch gläubige trewe Leute gewesen / die gemelte Confession verursacht / gestellet / vnd vbergeben haben / oder / obs noch Papisten gewesen weren.</p> <p>Da nu Hardenberg die Audspurgische Confession also vernichtet / vnnd doch gleichwol sich dahin erkläret / daß er auch damit wolte zu frieden seyn / wenn man sie verstünde / wie sie Philippus </p> </div> </body> </text> </TEI> [667/0683]
standen / daß sie nicht wissen / noch sich erinnern können / daß die Sächsischen Prediger diese form vnd weise zu reden / vormals gebraucht hetten / Das Brot sey der wesentliche Leib Christi / sondern diese form sey bräuchlicher gewest / Mit dem Brodt werde der Leib Christi empfangen. Da auch solche antwort zu Bremen ankommen / öffentlich auff dem Rahthauß für dem Volck verlesen / vnnd ein groß getümmel gewest / auch Hardenbergius / der von Witten berg wider anheim kommen / außgeben / daß die Theologi zu Wittenberg auff seiner seyten weren / vñ den andern Predigern zu Bremen vnrecht geben / vnd abfielen / ists endlich dahin kommen / vnnd geschlossen worden / daß man in diesem Streit von den worten der Augspurgischen Confession vnnd Apologie (welche man auch so bald zweymal dem Volck fürgelesen) nicht abweichen solte / vnnd wenn D. Albertus auch dabey bleiben / vnnd also lehren wolte / solte er in seinem ampt vnuerhindert gelassen werden / welches aber Doctor Albertus nicht hat thun wollen / Sondern ein Schrifft eyngelegt / vnd darinn vermeldet / daß viel Exemplaria sein in der Augspurgischen Confession / die mit sich selbst nicht vberein stimmen / vnd nicht einer meinung seyn / vnd daß die Confessio zu Aug spurg nach gelegenheit der zeit vnd vmbstände / geschrieben wordẽ / also / daß man hette damals den Bapst vnnd Keyser müssen sehen / daß sie nicht erzürnet würden / So weren auch noch viel dinge in derselbigen Confession / die nach dem Bapsthumb stüncken / Vnd vber das alles / so were der Bundt vnnd vereinigung der Stände / oder Protestierenden / die sich zur Augspurgischen Confession bekannt hetten / auffgehaben / zerstrewet / vnd nichts mehr / vnd wüste darzu niemand / obs auch gläubige trewe Leute gewesen / die gemelte Confession verursacht / gestellet / vnd vbergeben haben / oder / obs noch Papisten gewesen weren.
Anno 1561.
Hardenberg berüfft sich auff Witten berg.
Hardenberg wil bey der Augspurgis. Confes. vnd Apolog. nit bletben / sondern vernich tet sie / als halb Papistisch / wie auch die For mu. Concor. Anni 36. Da nu Hardenberg die Audspurgische Confession also vernichtet / vnnd doch gleichwol sich dahin erkläret / daß er auch damit wolte zu frieden seyn / wenn man sie verstünde / wie sie Philippus
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