Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591.auff in den Himmel trachten / vnd mit dem Glauben vnd Geist seinesAnno 1561. Leibs vnd Bluts / das ist / der wolthaten / so er vns damit erworben hat / theilhafftig werden / denn da Christus spricht von dem brot: Nemet esset / das ist mein leib / vnd von dem Kelch / Trincket alle darauß / etc. Dieselben wort verdrähen oder verkehren sie mit dem einigen wörtlein (Sacramentlich) als in einem Sacrament / daß man verstehen vnnd halten sol / der Mund neme allein das Zeichen / oder das Brot vnd Wein / vnd in keinem wege den natürlichen vnd wesentlichen Leib vnnd Blut Christi / so am Stamm deß Creutzes / für vns gegeben vnnd vergossen ist / so erkennen wir vns aber schüldig / nicht allein den vorgehenden worten / von dem waren Leib vnd Blut / sondern auch folgenden / esset / trincket / in jrem rechten natürlichen verstande / den die Euangelisten vnd S. Paulus selbst geben / zu gehorsamen vnd zugläuben / als Marcus sagt klar: Sie truncken alle darauß / 1. Corinth. 11. Welcher nun vnwirdig von diesem Brodt jsset / oder von dem Kelch deß HERRN trincket / der ist schüldig an dem Leib vnd Blut deß HERREN / da denn der Apostel ja kein an der Brodt oder andern Kelch verstehet / denn von welchen Christus in der eynsetzung sagt / Nemet esset / das ist mein Leib. Item / Dieser Kelch ist das neuwe Testament in meinem Blut / solches thut / so offt jr es trinckt / zu meinem gedächtniß. Halten demnach vnnd bekennen beyde niessung / eine die dem hertzen oder glauben vnd geist der frommen vnd gläubigen Christen allein gehöret / die ander / so mit dem mund allein oder leiblich geschicht / auch von den vngläubigen / als wie Judas neben den andern Aposteln / den Leib vnd Blut Christi allein mündtlich empfangen hatte / wiewol vnwirdig / vnd jme zum Gericht oder Verdammniß. Leibliche vnd mündliche empfahung deß wesentlichen gegen wertigen let bes vnd bluts Christi.Dieweil aber die Sacramentirer diese leibliche vnd mündtliche empfahung / deß wesentlichen vnd gegenwertigen leibs vnd bluts Christi / leugnen vnd verwerffen / so jrren sie auch letzlich in dem stück / von wirdiger vnd vnwirdiger Niessung der frommen vnnd bösen Christen / welcher S. Paulus mit grossem ernst vnd eyffer 1. Cor. 11. auff in den Himmel trachten / vnd mit dem Glauben vnd Geist seinesAnno 1561. Leibs vnd Bluts / das ist / der wolthaten / so er vns damit erworben hat / theilhafftig werden / deñ da Christus spricht von dem brot: Nemet esset / das ist mein leib / vñ von dem Kelch / Trincket alle darauß / etc. Dieselben wort verdrähen oder verkehren sie mit dem einigen wörtlein (Sacramentlich) als in einem Sacrament / daß man verstehen vnnd halten sol / der Mund neme allein das Zeichen / oder das Brot vnd Wein / vnd in keinem wege den natürlichen vnd wesentlichen Leib vnnd Blut Christi / so am Stam̃ deß Creutzes / für vns gegeben vnnd vergossen ist / so erkennen wir vns aber schüldig / nicht allein den vorgehenden wortẽ / von dem waren Leib vñ Blut / sondern auch folgenden / esset / trincket / in jrem rechten natürlichen verstande / den die Euangelisten vnd S. Paulus selbst geben / zu gehorsamen vnd zugläuben / als Marcus sagt klar: Sie truncken alle darauß / 1. Corinth. 11. Welcher nun vnwirdig von diesem Brodt jsset / oder von dem Kelch deß HERRN trincket / der ist schüldig an dem Leib vnd Blut deß HERREN / da denn der Apostel ja kein an der Brodt oder andern Kelch verstehet / deñ von welchen Christus in der eynsetzung sagt / Nemet esset / das ist mein Leib. Item / Dieser Kelch ist das neuwe Testament in meinem Blut / solches thut / so offt jr es trinckt / zu meinem gedächtniß. Halten demnach vnnd bekennen beyde niessung / eine die dem hertzen oder glauben vnd geist der from̃en vnd gläubigen Christen allein gehöret / die ander / so mit dem mund allein oder leiblich geschicht / auch von den vngläubigen / als wie Judas nebẽ den andern Aposteln / den Leib vnd Blut Christi allein mündtlich empfangen hatte / wiewol vnwirdig / vnd jme zum Gericht oder Verdam̃niß. Leibliche vñ mündliche empfahung deß wesentlichen gegen wertigen let bes vñ bluts Christi.Dieweil aber die Sacramentirer diese leibliche vnd mündtliche empfahung / deß wesentlichen vñ gegenwertigẽ leibs vñ bluts Christi / leugnen vñ verwerffen / so jrrẽ sie auch letzlich in dem stück / von wirdiger vnd vnwirdiger Niessung der frommen vnnd bösen Christẽ / welcher S. Paulus mit grossem ernst vñ eyffer 1. 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Paulus selbst geben / zu gehorsamen vnd zugläuben / als Marcus sagt klar: Sie truncken alle darauß / 1. Corinth. 11. Welcher nun vnwirdig von diesem Brodt jsset / oder von dem Kelch deß HERRN trincket / der ist schüldig an dem Leib vnd Blut deß HERREN / da denn der Apostel ja kein an der Brodt oder andern Kelch verstehet / deñ von welchen Christus in der eynsetzung sagt / Nemet esset / das ist mein Leib. 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auff in den Himmel trachten / vnd mit dem Glauben vnd Geist seines Leibs vnd Bluts / das ist / der wolthaten / so er vns damit erworben hat / theilhafftig werden / deñ da Christus spricht von dem brot: Nemet esset / das ist mein leib / vñ von dem Kelch / Trincket alle darauß / etc. Dieselben wort verdrähen oder verkehren sie mit dem einigen wörtlein (Sacramentlich) als in einem Sacrament / daß man verstehen vnnd halten sol / der Mund neme allein das Zeichen / oder das Brot vnd Wein / vnd in keinem wege den natürlichen vnd wesentlichen Leib vnnd Blut Christi / so am Stam̃ deß Creutzes / für vns gegeben vnnd vergossen ist / so erkennen wir vns aber schüldig / nicht allein den vorgehenden wortẽ / von dem waren Leib vñ Blut / sondern auch folgenden / esset / trincket / in jrem rechten natürlichen verstande / den die Euangelisten vnd S. Paulus selbst geben / zu gehorsamen vnd zugläuben / als Marcus sagt klar: Sie truncken alle darauß / 1. Corinth. 11. Welcher nun vnwirdig von diesem Brodt jsset / oder von dem Kelch deß HERRN trincket / der ist schüldig an dem Leib vnd Blut deß HERREN / da denn der Apostel ja kein an der Brodt oder andern Kelch verstehet / deñ von welchen Christus in der eynsetzung sagt / Nemet esset / das ist mein Leib. Item / Dieser Kelch ist das neuwe Testament in meinem Blut / solches thut / so offt jr es trinckt / zu meinem gedächtniß.
Anno 1561. Halten demnach vnnd bekennen beyde niessung / eine die dem hertzen oder glauben vnd geist der from̃en vnd gläubigen Christen allein gehöret / die ander / so mit dem mund allein oder leiblich geschicht / auch von den vngläubigen / als wie Judas nebẽ den andern Aposteln / den Leib vnd Blut Christi allein mündtlich empfangen hatte / wiewol vnwirdig / vnd jme zum Gericht oder Verdam̃niß.
Dieweil aber die Sacramentirer diese leibliche vnd mündtliche empfahung / deß wesentlichen vñ gegenwertigẽ leibs vñ bluts Christi / leugnen vñ verwerffen / so jrrẽ sie auch letzlich in dem stück / von wirdiger vnd vnwirdiger Niessung der frommen vnnd bösen Christẽ / welcher S. Paulus mit grossem ernst vñ eyffer 1. Cor. 11.
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