Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591.Anno 1547. 48. & 49.so jemand dadurch ist geärgert worden / bitte ich / wollet jhn stillen. Vnd im nachfolgenden Jar schreibet er an Doctorem Brentiun / diese Wort: Mir ist sehr leyde / daß Martyr also disputiert hat. Es ist aber solche Disputation angestellt gewest / ehe ich in Engellandt Bucerus ad Brentium con tra Martyren. kommen bin. Er hat auff meine erinnerung besser geredt. Es haben jm etliche fürnemme deß Reichs allhie vrsach gegeben / da er bey vns war / hat er alles richtiger gelehret. Sie fürchten sich / man wolle Christum vom Himmel ziehen Der Sacramentirer an stoß vnd Ar gument./ vnd ins Brot eynschliessen / vnd den Leuten ohne Glauben / zu essen geben. Daher gerahten sie dahin / daß sie Christum an einen gewissen ort im Himmel (on alle zeugniß der Schrifft) binden vnd eynschliessen / vnnd so kalt vnd lawlicht vom Abendtmal reden / als hielten sie dafür / es werde nur Brodt vnd Wein darinn außgethei let / etc. Item die summa jres argum entirens ist diese: Vnsere Vernunfft kans nicht begreiffen / was von der gegenwart / außtheilung vnd empfahung Christi / im Abendmal / gelehret wirdt. Ergo so ist nicht war / vnd muß die Schrifft / die davon redet / anders verstanden werden. Lasset vns für sie betten. Es ist mir noch niemand fürkommen / der mit vnser eynfalt in diesem Handel / nicht gar wol zu frieden were / wenn mans nur recht erkläret. Haec Bucerus. Schreckliche reden D. Martyris.Wir wollen aber gedachten Martyrem mehr nun fahren lassen / der sonst warlich viel schreckliche reden gebraucht / vnd öffentlich geschrieben hat / Es könne durch keine krafft noch gewalt zu we gen gebracht werden / daß ein warer Leib zugleich an vielen örtern sey. Item / es sey ein vngereimpte vnnütze Lehre / vnnd welche man sich also hefftig bemühet / vnnd doch zu handelung derselben nichts mehr habe / denn die vier wort Christi: Das ist mein Leib. Vnd was der grewlichen abschewlichen reden / von Maria der reinen Jungfrauwen / vnd dergleichen mehr sind / darob ein Christliches Hertz billich erschrecket. Martyr begibt sichaußWir haben mit Martyre nichts mehr zu thun / als der sich zu vnsern Kirchen niemals / außgenommen / was mit vergeblichen Anno 1547. 48. & 49.so jemand dadurch ist geärgert worden / bitte ich / wollet jhn stillen. Vnd im nachfolgenden Jar schreibet er an Doctorem Brentiũ / diese Wort: Mir ist sehr leyde / daß Martyr also disputiert hat. Es ist aber solche Disputation angestellt gewest / ehe ich in Engellandt Bucerus ad Brentium con tra Martyrẽ. kommen bin. Er hat auff meine erinnerung besser geredt. Es habẽ jm etliche fürnemme deß Reichs allhie vrsach gegebẽ / da er bey vns war / hat er alles richtiger gelehret. Sie fürchten sich / man wolle Christum vom Himmel ziehen Der Sacramentirer an stoß vnd Ar gument./ vnd ins Brot eynschliessen / vnd den Leuten ohne Glauben / zu essen geben. Daher gerahten sie dahin / daß sie Christum an einen gewissen ort im Himmel (on alle zeugniß der Schrifft) binden vñ eynschliessen / vnnd so kalt vnd lawlicht vom Abendtmal reden / als hielten sie dafür / es werde nur Brodt vnd Wein darinn außgethei let / etc. Item die summa jres argum entirens ist diese: Vnsere Vernunfft kans nicht begreiffen / was von der gegenwart / außtheilung vnd empfahung Christi / im Abendmal / gelehret wirdt. Ergo so ist nicht war / vnd muß die Schrifft / die davon redet / anders verstanden werden. Lasset vns für sie betten. Es ist mir noch niemand fürkommen / der mit vnser eynfalt in diesem Handel / nicht gar wol zu frieden were / wenn mans nur recht erkläret. Haec Bucerus. Schreckliche reden D. Martyris.Wir wollen aber gedachten Martyrem mehr nun fahrẽ lassen / der sonst warlich viel schreckliche reden gebraucht / vnd öffentlich geschrieben hat / Es könne durch keine krafft noch gewalt zu we gen gebracht werden / daß ein warer Leib zugleich an vielen örtern sey. Item / es sey ein vngereimpte vnnütze Lehre / vnnd welche man sich also hefftig bemühet / vnnd doch zu handelung derselben nichts mehr habe / denn die vier wort Christi: Das ist mein Leib. Vñ was der grewlichen abschewlichen reden / von Maria der reinen Jungfrauwen / vnd dergleichen mehr sind / darob ein Christliches Hertz billich erschrecket. 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so jemand dadurch ist geärgert worden / bitte ich / wollet jhn stillen. Vnd im nachfolgenden Jar schreibet er an Doctorem Brentiũ / diese Wort: Mir ist sehr leyde / daß Martyr also disputiert hat. Es ist aber solche Disputation angestellt gewest / ehe ich in Engellandt kommen bin. Er hat auff meine erinnerung besser geredt. Es habẽ jm etliche fürnemme deß Reichs allhie vrsach gegebẽ / da er bey vns war / hat er alles richtiger gelehret.
Anno 1547. 48. & 49.
Bucerus ad Brentium con tra Martyrẽ. Sie fürchten sich / man wolle Christum vom Himmel ziehen / vnd ins Brot eynschliessen / vnd den Leuten ohne Glauben / zu essen geben. Daher gerahten sie dahin / daß sie Christum an einen gewissen ort im Himmel (on alle zeugniß der Schrifft) binden vñ eynschliessen / vnnd so kalt vnd lawlicht vom Abendtmal reden / als hielten sie dafür / es werde nur Brodt vnd Wein darinn außgethei let / etc. Item die summa jres argum entirens ist diese: Vnsere Vernunfft kans nicht begreiffen / was von der gegenwart / außtheilung vnd empfahung Christi / im Abendmal / gelehret wirdt. Ergo so ist nicht war / vnd muß die Schrifft / die davon redet / anders verstanden werden. Lasset vns für sie betten. Es ist mir noch niemand fürkommen / der mit vnser eynfalt in diesem Handel / nicht gar wol zu frieden were / wenn mans nur recht erkläret. Haec Bucerus.
Der Sacramentirer an stoß vnd Ar gument. Wir wollen aber gedachten Martyrem mehr nun fahrẽ lassen / der sonst warlich viel schreckliche reden gebraucht / vnd öffentlich geschrieben hat / Es könne durch keine krafft noch gewalt zu we gen gebracht werden / daß ein warer Leib zugleich an vielen örtern sey. Item / es sey ein vngereimpte vnnütze Lehre / vnnd welche man sich also hefftig bemühet / vnnd doch zu handelung derselben nichts mehr habe / denn die vier wort Christi: Das ist mein Leib. Vñ was der grewlichen abschewlichen reden / von Maria der reinen Jungfrauwen / vnd dergleichen mehr sind / darob ein Christliches Hertz billich erschrecket.
Wir haben mit Martyre nichts mehr zu thun / als der sich zu vnsern Kirchen niemals / außgenommen / was mit vergeblichen
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