Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591.rechtgesagt / Denn das Brodt (an jm selbst) ist nicht der Leib deßAnno 1544. HERREN selbs / Sondern ein zeichen desselbigen. Aber das ist nit gnug / wenn man allein so viel sagt / der Leib vnnd Blut deß HERREN wird allhie auch gereicht vnd gegeben / vnd nicht allein bedeutet / etc. Vnnd weil Bullingerus / sampt den seinen / sonderlich vmb die zeit / begundten widerumb Zwinglij Opinion vnd Lehr weit auß zusprengen / hart zu treiben / vnnd hefftig zuuertheidigen / vnd auch Bucerus darüber bey vilen in grossen verdacht gerieht / als were er von der vereinigung mit Luthero widerumb abgewichen / vnd hielt es gäntzlich / vnd durchauß mit den Zürchern / in der Zwinglischen opinion / so hat er diese Propositiones geschickt an Bullingerum / als seine Confession vom Sacrament der Eucharistie / mit dieser vnterschreibung. Ich Martinus Bucerus / halte also im HERREN / vnnd in dieser meinung wünsche vnd begere ich zu kommen für den Richterstuel deß HERREN / Anno 44. am 5. Junij. Vnnd wenn nun der Leser dagegen helt die letzte kurtze Confession Lutheri / so wird sichs fein finden / wenn man acht drauff gibt / warumb vnd wie Lutherus viel Stück in derselben seinen Confession gesetzt / vnd auch richtiger vnd deutlicher erkläret hat. In demselben 44. Jar im Nouembri / hat Lutherus endtlichD. Lut. antwort an die Christen in Welschlanden. geantwortet / Balthasari Alterio / welcher im Namen etlicher Christen / so zu Venedig vnd Vincentz / neben jm der Bekenntniß Christi zugethan vnd verwandt / an Lutherum geschrieben. Darauß wollen wir allein das Stück / so zum Sacramentshandel gehöret / hieher setzen. Ich bin (schreibt er) berichtet / daß auch in Italien sich eynschleiffen die gifftige Meister / welche vnser Teutschland noch heut zu tag beym theil der Schweitzer vexiren / die Sacramentirer meine ich / welche vns auß dem Leib vnnd Blut Christi / Brodt vnnd Wein machen / welche im anfang gewesen sind / wie eine SchlangeMancherley Köpffe der Sacramentirer. mit acht Köpffen / davon haben wir jrer acht erleget / zwey sind noch sie ch vnd schwach / nemlich / deß Zwinglij / welches schwarm ist ge- rechtgesagt / Denn das Brodt (an jm selbst) ist nicht der Leib deßAnno 1544. HERREN selbs / Sondern ein zeichen desselbigen. Aber das ist nit gnug / wenn man allein so viel sagt / der Leib vnnd Blut deß HERREN wird allhie auch gereicht vnd gegeben / vñ nicht allein bedeutet / etc. Vnnd weil Bullingerus / sampt den seinen / sonderlich vmb die zeit / begundten widerumb Zwinglij Opinion vñ Lehr weit auß zusprengen / hart zu treiben / vnnd hefftig zuuertheidigen / vnd auch Bucerus darüber bey vilen in grossen verdacht gerieht / als were er von der vereinigung mit Luthero widerumb abgewichen / vnd hielt es gäntzlich / vnd durchauß mit den Zürchern / in der Zwinglischen opinion / so hat er diese Propositiones geschickt an Bullingerum / als seine Confession vom Sacrament der Eucharistie / mit dieser vnterschreibung. Ich Martinus Bucerus / halte also im HERREN / vnnd in dieser meinung wünsche vnd begere ich zu kommen für den Richterstuel deß HERREN / Anno 44. am 5. Junij. Vnnd wenn nun der Leser dagegen helt die letzte kurtze Confession Lutheri / so wird sichs fein finden / weñ man acht drauff gibt / warumb vnd wie Lutherus viel Stück in derselben seinen Confession gesetzt / vnd auch richtiger vnd deutlicher erkläret hat. In demselben 44. Jar im Nouembri / hat Lutherus endtlichD. Lut. antwort an die Christen in Welschlanden. geantwortet / Balthasari Alterio / welcher im Namen etlicher Christen / so zu Venedig vnd Vincentz / neben jm der Bekenntniß Christi zugethan vnd verwandt / an Lutherum geschrieben. Darauß wollen wir allein das Stück / so zum Sacramentshandel gehöret / hieher setzen. Ich bin (schreibt er) berichtet / daß auch in Italien sich eynschleiffen die gifftige Meister / welche vnser Teutschland noch heut zu tag beym theil der Schweitzer vexiren / die Sacramentirer meine ich / welche vns auß dem Leib vnnd Blut Christi / Brodt vnnd Wein machen / welche im anfang gewesen sind / wie eine SchlangeMancherley Köpffe der Sacramentirer. mit acht Köpffen / davon haben wir jrer acht erleget / zwey sind noch sie ch vnd schwach / nemlich / deß Zwinglij / welches schwarm ist ge- <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0497" n="481"/> rechtgesagt / Denn das Brodt (an jm selbst) ist nicht der Leib deß<note place="right">Anno 1544.</note> HERREN selbs / Sondern ein zeichen desselbigen. Aber das ist nit gnug / wenn man allein so viel sagt / der Leib vnnd Blut deß HERREN wird allhie auch gereicht vnd gegeben / vñ nicht allein bedeutet / etc. Vnnd weil Bullingerus / sampt den seinen / sonderlich vmb die zeit / begundten widerumb Zwinglij Opinion vñ Lehr weit auß zusprengen / hart zu treiben / vnnd hefftig zuuertheidigen / vnd auch Bucerus darüber bey vilen in grossen verdacht gerieht / als were er von der vereinigung mit Luthero widerumb abgewichen / vnd hielt es gäntzlich / vnd durchauß mit den Zürchern / in der Zwinglischen opinion / so hat er diese Propositiones geschickt an Bullingerum / als seine Confession vom Sacrament der Eucharistie / mit dieser vnterschreibung. Ich Martinus Bucerus / halte also im HERREN / vnnd in dieser meinung wünsche vnd begere ich zu kommen für den Richterstuel deß HERREN / Anno 44. am 5. 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rechtgesagt / Denn das Brodt (an jm selbst) ist nicht der Leib deß HERREN selbs / Sondern ein zeichen desselbigen. Aber das ist nit gnug / wenn man allein so viel sagt / der Leib vnnd Blut deß HERREN wird allhie auch gereicht vnd gegeben / vñ nicht allein bedeutet / etc. Vnnd weil Bullingerus / sampt den seinen / sonderlich vmb die zeit / begundten widerumb Zwinglij Opinion vñ Lehr weit auß zusprengen / hart zu treiben / vnnd hefftig zuuertheidigen / vnd auch Bucerus darüber bey vilen in grossen verdacht gerieht / als were er von der vereinigung mit Luthero widerumb abgewichen / vnd hielt es gäntzlich / vnd durchauß mit den Zürchern / in der Zwinglischen opinion / so hat er diese Propositiones geschickt an Bullingerum / als seine Confession vom Sacrament der Eucharistie / mit dieser vnterschreibung. Ich Martinus Bucerus / halte also im HERREN / vnnd in dieser meinung wünsche vnd begere ich zu kommen für den Richterstuel deß HERREN / Anno 44. am 5. Junij.
Anno 1544. Vnnd wenn nun der Leser dagegen helt die letzte kurtze Confession Lutheri / so wird sichs fein finden / weñ man acht drauff gibt / warumb vnd wie Lutherus viel Stück in derselben seinen Confession gesetzt / vnd auch richtiger vnd deutlicher erkläret hat.
In demselben 44. Jar im Nouembri / hat Lutherus endtlich geantwortet / Balthasari Alterio / welcher im Namen etlicher Christen / so zu Venedig vnd Vincentz / neben jm der Bekenntniß Christi zugethan vnd verwandt / an Lutherum geschrieben. Darauß wollen wir allein das Stück / so zum Sacramentshandel gehöret / hieher setzen.
D. Lut. antwort an die Christen in Welschlanden. Ich bin (schreibt er) berichtet / daß auch in Italien sich eynschleiffen die gifftige Meister / welche vnser Teutschland noch heut zu tag beym theil der Schweitzer vexiren / die Sacramentirer meine ich / welche vns auß dem Leib vnnd Blut Christi / Brodt vnnd Wein machen / welche im anfang gewesen sind / wie eine Schlange mit acht Köpffen / davon haben wir jrer acht erleget / zwey sind noch sie ch vnd schwach / nemlich / deß Zwinglij / welches schwarm ist ge-
Mancherley Köpffe der Sacramentirer.
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Zitationshilfe: | Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591, S. 481. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_histori_1591/497>, abgerufen am 16.07.2024. |