Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591.stus ist gen Himmel gefahren / darumb kan sein Fleisch vnnd BlutAnno 1544. im. Abendtmal nicht seyn. Er meldet auch / wie er von den Sacramentirern so schändtlichSacramentirer / betrieger / lesterer / lügner / verfelscher / spötter / etc. Wolffij vnnerschemmtes maul / vnnd loß gemüt. betrogen sey / vnd wie sie Gott gestrafft / als Lästerer / Lügener / vnd Verfälscher seines Worts / die der Wort deß HERREN Christi spotten / vnnd nennen das gesegnete Brot ein gebacken Gott / ein brödtern Gott / etc. Daß aber der vnu erschämpte Wolffius auß diesem bekenntniß D. Lutheri folgert / D. Luther sey von der Concordia / die Anno 36. zu Wittenberg gestellet / abgewichen / dieweil er derselben mit keinem wort in jetztgemelter seiner Bekenntniß gedacht / Sondern allrin deß Colloquij zu Marpurg / meldung gethan / Ist ein Backenstreich eines losen Gemüts / der ein redlichen Mann / oder dem HERREN Christo selbs gegeben wird. Denn was solte D. Luther der auff gerichten Concordi viel gedacht haben / die den Zürichischen Predicanten niemals ernst gewest / vnd gantz vnd gar von jnen zurschlagen /D. Lut weil er so offt berrogen / wil keinem Sacramentirer mehr glanben. gehindert / vnnd zurück getrieben worden. Derhalben er auch klagt / daß er von jnen vbel betrogen sey / vnd sie fälschlich mit jhme allezeit gehandelt / darumb er auch gezwungen / keines Schwermers / er heis se Stenckfeldt / Zwingel / Oecolampad / Carlstad / oder wer sie sind / die Schwermer / Brotfresser / vnnd Weinsäuffer / daß ist / Christus Lästerer vnnd Feinde / gemeinschafft anzunemmen / Sondern jhre Brieffe / Bücher / Gruß / Segen / Schrifft / Namen vnd Gedächtniß / in seinem Hertzen nicht wisse / auch weder sehen noch hören wolle. Auff diß kurtze Bekenntniß D. Lutheri vom heiligen SacramentZürchsche Predicantem stellen sich zur wehr wider D. Lut. / haben die Zürchischen Predicanten hefftig sawer gesehen / vnd haben sich auch wider Lutherum zur wehre gestellet / vnd antworten wöllen / wie hernach geschehen Haben aber erstlich an Bucerum geschrieben / vnd bey jhme vmb raht / hülffe vnd beystand gebetten / vnd daß er sich für sie wolte erklären / angesucht. Aber Bucerus hats jnen abgeschlagen / vnnd jhnen fürgeworffen / daß sie selbs Luthero vrsach stus ist gen Himmel gefahren / darumb kan sein Fleisch vnnd BlutAnno 1544. im. Abendtmal nicht seyn. Er meldet auch / wie er von den Sacramentirern so schändtlichSacramentirer / betrieger / lesterer / lügner / verfelscher / spötter / etc. Wolffij vnnerschem̃tes maul / vnnd loß gemüt. betrogen sey / vnd wie sie Gott gestrafft / als Lästerer / Lügener / vnd Verfälscher seines Worts / die der Wort deß HERREN Christi spotten / vnnd nennen das gesegnete Brot ein gebacken Gott / ein brödtern Gott / etc. Daß aber der vnu erschämpte Wolffius auß diesem bekenntniß D. Lutheri folgert / D. Luther sey von der Concordia / die Anno 36. zu Wittenberg gestellet / abgewichen / dieweil er derselben mit keinem wort in jetztgemelter seiner Bekenntniß gedacht / Sondern allrin deß Colloquij zu Marpurg / meldung gethan / Ist ein Backenstreich eines losen Gemüts / der ein redlichen Mañ / oder dem HERREN Christo selbs gegeben wird. Deñ was solte D. Luther der auff gerichten Concordi viel gedacht haben / die den Zürichischen Predicanten niemals ernst gewest / vnd gantz vñ gar von jnen zurschlagen /D. Lut weil er so offt berrogen / wil keinem Sacramentirer mehr glanben. gehindert / vnnd zurück getrieben worden. Derhalben er auch klagt / daß er von jnen vbel betrogen sey / vnd sie fälschlich mit jhme allezeit gehandelt / darumb er auch gezwungen / keines Schwermers / er heis se Stenckfeldt / Zwingel / Oecolampad / Carlstad / oder wer sie sind / die Schwermer / Brotfresser / vnnd Weinsäuffer / daß ist / Christus Lästerer vnnd Feinde / gemeinschafft anzunemmen / Sondern jhre Brieffe / Bücher / Gruß / Segen / Schrifft / Namen vnd Gedächtniß / in seinem Hertzen nicht wisse / auch weder sehen noch hören wolle. Auff diß kurtze Bekenntniß D. Lutheri vom heiligen SacramentZürchsche Predicantem stellen sich zur wehr wider D. Lut. / haben die Zürchischen Predicanten hefftig sawer gesehen / vnd haben sich auch wider Lutherum zur wehre gestellet / vnd antworten wöllen / wie hernach geschehen Haben aber erstlich an Bucerum geschrieben / vnd bey jhme vmb raht / hülffe vnd beystand gebetten / vnd daß er sich für sie wolte erklären / angesucht. Aber Bucerus hats jnẽ abgeschlagen / vnnd jhnen fürgeworffen / daß sie selbs Luthero vrsach <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0485" n="469"/> stus ist gen Himmel gefahren / darumb kan sein Fleisch vnnd Blut<note place="right">Anno 1544.</note> im. Abendtmal nicht seyn.</p> <p>Er meldet auch / wie er von den Sacramentirern so schändtlich<note place="right">Sacramentirer / betrieger / lesterer / lügner / verfelscher / spötter / etc. Wolffij vnnerschem̃tes maul / vnnd loß gemüt.</note> betrogen sey / vnd wie sie Gott gestrafft / als Lästerer / Lügener / vnd Verfälscher seines Worts / die der Wort deß HERREN Christi spotten / vnnd nennen das gesegnete Brot ein gebacken Gott / ein brödtern Gott / etc.</p> <p>Daß aber der vnu erschämpte Wolffius auß diesem bekenntniß D. Lutheri folgert / D. Luther sey von der Concordia / die Anno 36. zu Wittenberg gestellet / abgewichen / dieweil er derselben mit keinem wort in jetztgemelter seiner Bekenntniß gedacht / Sondern allrin deß Colloquij zu Marpurg / meldung gethan / Ist ein Backenstreich eines losen Gemüts / der ein redlichen Mañ / oder dem HERREN Christo selbs gegeben wird. Deñ was solte D. Luther der auff gerichten Concordi viel gedacht haben / die den Zürichischen Predicanten niemals ernst gewest / vnd gantz vñ gar von jnen zurschlagen /<note place="right">D. Lut weil er so offt berrogen / wil keinem Sacramentirer mehr glanben.</note> gehindert / vnnd zurück getrieben worden. Derhalben er auch klagt / daß er von jnen vbel betrogen sey / vnd sie fälschlich mit jhme allezeit gehandelt / darumb er auch gezwungen / keines Schwermers / er heis se Stenckfeldt / Zwingel / Oecolampad / Carlstad / oder wer sie sind / die Schwermer / Brotfresser / vnnd Weinsäuffer / daß ist / Christus Lästerer vnnd Feinde / gemeinschafft anzunemmen / Sondern jhre Brieffe / Bücher / Gruß / Segen / Schrifft / Namen vnd Gedächtniß / in seinem Hertzen nicht wisse / auch weder sehen noch hören wolle.</p> <p>Auff diß kurtze Bekenntniß D. Lutheri vom heiligen Sacrament<note place="right">Zürchsche Predicantem stellen sich zur wehr wider D. Lut.</note> / haben die Zürchischen Predicanten hefftig sawer gesehen / vnd haben sich auch wider Lutherum zur wehre gestellet / vnd antworten wöllen / wie hernach geschehen Haben aber erstlich an Bucerum geschrieben / vnd bey jhme vmb raht / hülffe vnd beystand gebetten / vnd daß er sich für sie wolte erklären / angesucht. Aber Bucerus hats jnẽ abgeschlagen / vnnd jhnen fürgeworffen / daß sie selbs Luthero vrsach </p> </div> </body> </text> </TEI> [469/0485]
stus ist gen Himmel gefahren / darumb kan sein Fleisch vnnd Blut im. Abendtmal nicht seyn.
Anno 1544. Er meldet auch / wie er von den Sacramentirern so schändtlich betrogen sey / vnd wie sie Gott gestrafft / als Lästerer / Lügener / vnd Verfälscher seines Worts / die der Wort deß HERREN Christi spotten / vnnd nennen das gesegnete Brot ein gebacken Gott / ein brödtern Gott / etc.
Sacramentirer / betrieger / lesterer / lügner / verfelscher / spötter / etc. Wolffij vnnerschem̃tes maul / vnnd loß gemüt. Daß aber der vnu erschämpte Wolffius auß diesem bekenntniß D. Lutheri folgert / D. Luther sey von der Concordia / die Anno 36. zu Wittenberg gestellet / abgewichen / dieweil er derselben mit keinem wort in jetztgemelter seiner Bekenntniß gedacht / Sondern allrin deß Colloquij zu Marpurg / meldung gethan / Ist ein Backenstreich eines losen Gemüts / der ein redlichen Mañ / oder dem HERREN Christo selbs gegeben wird. Deñ was solte D. Luther der auff gerichten Concordi viel gedacht haben / die den Zürichischen Predicanten niemals ernst gewest / vnd gantz vñ gar von jnen zurschlagen / gehindert / vnnd zurück getrieben worden. Derhalben er auch klagt / daß er von jnen vbel betrogen sey / vnd sie fälschlich mit jhme allezeit gehandelt / darumb er auch gezwungen / keines Schwermers / er heis se Stenckfeldt / Zwingel / Oecolampad / Carlstad / oder wer sie sind / die Schwermer / Brotfresser / vnnd Weinsäuffer / daß ist / Christus Lästerer vnnd Feinde / gemeinschafft anzunemmen / Sondern jhre Brieffe / Bücher / Gruß / Segen / Schrifft / Namen vnd Gedächtniß / in seinem Hertzen nicht wisse / auch weder sehen noch hören wolle.
D. Lut weil er so offt berrogen / wil keinem Sacramentirer mehr glanben. Auff diß kurtze Bekenntniß D. Lutheri vom heiligen Sacrament / haben die Zürchischen Predicanten hefftig sawer gesehen / vnd haben sich auch wider Lutherum zur wehre gestellet / vnd antworten wöllen / wie hernach geschehen Haben aber erstlich an Bucerum geschrieben / vnd bey jhme vmb raht / hülffe vnd beystand gebetten / vnd daß er sich für sie wolte erklären / angesucht. Aber Bucerus hats jnẽ abgeschlagen / vnnd jhnen fürgeworffen / daß sie selbs Luthero vrsach
Zürchsche Predicantem stellen sich zur wehr wider D. Lut.
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_histori_1591 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_histori_1591/485 |
Zitationshilfe: | Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591, S. 469. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_histori_1591/485>, abgerufen am 17.07.2024. |