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Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591.

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Anno 1541.

Es ist vns zwar nicht vnbewust / daß die newliche Scribenten mit grossem hauffen von der Transsubstantiation philosophiret haben. Aber wir reden mit Sanct Paulo / vnnd mit der alten Kirchen / dardurch viel fehrliche Fragen abgeschnitten werden / etc.

Wir kommen auch nicht vnerfahren zu dieser Sachen / Sondern es ist die gantze Antiquitet der alten Kirchen von vns durchforschet / denn wir haben mit der gantzen Kirchen / gleich als einen rahtschlag gehalten / vnd aller alten Scribenten Sententz erfraget / vnnd angehöret / auff daß wir vnser Kirchen / eine gewisse beständige vnnd heilsame Lehre fürtragen möchten. Wir verharren aber vnnd beruhen bey der meynung / welche wir Schrifftlich vbergeben haben / welche wir auch erachten / Gottselig zu seyn / vnd nützlich darzu / daß also die Mißverstände bey vnd vber diesem Artickel möchten gestillet werden / etc.

Diß erzehlen wir darumb / weil darauß offenbar / daß wir behalten die warhafftige gegenwertigkeit deß Leibs vnnd Bluts Christi: Daß man vns nicht weiter dringen wolle anzunemmen / was her nach von der Transsubstantiation dazu gethan ist. Von den Depu tirten deß andern theils / sind Artickel eyngebracht von beyschliessung deß Sacraments / vnd von anbettung deß beygelegten theils. Welche Artickel kein statt haben / wo man das gantze Sacrament oder beyde gestalt gebraucht / etc. Derhalben nemmen wir dieselbige Artickel nicht an / vnd bitten demütiglich / daß euwere Gnaden diese vnsere Antwort für gut wöllen annemmen / vnd wir erbieten vns ferrner zu conferiren von den vbrigen Puncten / etc.

Dieser erklärung haben vnterschrieben Philippus Melanthon, Martinus Bucerus, & lohannes Pistorius, die von wegen der Protestirenden Stände Collocutores deputiert waren / welche warlich durch die / so die ware wesentliche gegenwertigkeit deß Leibs vnd Bluts Christi im Abendmal leugnen / vnd profani rochloß / sicher vnd entwicht / vnd one Gottes Wort / nach jrer tollen vernunfft

Anno 1541.

Es ist vns zwar nicht vnbewust / daß die newliche Scribenten mit grossem hauffen von der Transsubstantiation philosophiret haben. Aber wir reden mit Sanct Paulo / vnnd mit der alten Kirchen / dardurch viel fehrliche Fragen abgeschnitten werden / etc.

Wir kommen auch nicht vnerfahren zu dieser Sachen / Sondern es ist die gantze Antiquitet der alten Kirchen von vns durchforschet / denn wir haben mit der gantzen Kirchen / gleich als einen rahtschlag gehalten / vnd aller alten Scribenten Sententz erfraget / vnnd angehöret / auff daß wir vnser Kirchen / eine gewisse beständige vnnd heilsame Lehre fürtragen möchten. Wir verharren aber vnnd beruhen bey der meynung / welche wir Schrifftlich vbergeben haben / welche wir auch erachten / Gottselig zu seyn / vnd nützlich darzu / daß also die Mißverstände bey vnd vber diesem Artickel möchten gestillet werden / etc.

Diß erzehlen wir darumb / weil darauß offenbar / daß wir behalten die warhafftige gegenwertigkeit deß Leibs vnnd Bluts Christi: Daß man vns nicht weiter dringen wolle anzunemmen / was her nach von der Transsubstantiation dazu gethan ist. Von den Depu tirtẽ deß andern theils / sind Artickel eyngebracht von beyschliessung deß Sacraments / vnd von anbettung deß beygelegten theils. Welche Artickel kein statt haben / wo man das gantze Sacrament oder beyde gestalt gebraucht / etc. Derhalben nemmen wir dieselbige Artickel nicht an / vnd bitten demütiglich / daß euwere Gnaden diese vnsere Antwort für gut wöllen annemmen / vnd wir erbieten vns ferrner zu conferiren von den vbrigen Puncten / etc.

Dieser erklärung haben vnterschrieben Philippus Melanthon, Martinus Bucerus, & lohannes Pistorius, die von wegen der Protestirenden Stände Collocutores deputiert warẽ / welche warlich durch die / so die ware wesentliche gegenwertigkeit deß Leibs vnd Bluts Christi im Abendmal leugnen / vnd profani rochloß / sicher vnd entwicht / vñ one Gottes Wort / nach jrer tollen vernunfft

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        <p>Wir kommen auch nicht vnerfahren zu dieser Sachen / Sondern es ist die gantze                      Antiquitet der alten Kirchen von vns durchforschet / denn wir haben mit der                      gantzen Kirchen / gleich als einen rahtschlag gehalten / vnd aller alten                      Scribenten Sententz erfraget / vnnd angehöret / auff daß wir vnser Kirchen /                      eine gewisse beständige vnnd heilsame Lehre fürtragen möchten. Wir verharren                      aber vnnd beruhen bey der meynung / welche wir Schrifftlich vbergeben haben /                      welche wir auch erachten / Gottselig zu seyn / vnd nützlich darzu / daß also die                      Mißverstände bey vnd vber diesem Artickel möchten gestillet werden / etc.</p>
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[442/0458] Es ist vns zwar nicht vnbewust / daß die newliche Scribenten mit grossem hauffen von der Transsubstantiation philosophiret haben. Aber wir reden mit Sanct Paulo / vnnd mit der alten Kirchen / dardurch viel fehrliche Fragen abgeschnitten werden / etc. Wir kommen auch nicht vnerfahren zu dieser Sachen / Sondern es ist die gantze Antiquitet der alten Kirchen von vns durchforschet / denn wir haben mit der gantzen Kirchen / gleich als einen rahtschlag gehalten / vnd aller alten Scribenten Sententz erfraget / vnnd angehöret / auff daß wir vnser Kirchen / eine gewisse beständige vnnd heilsame Lehre fürtragen möchten. Wir verharren aber vnnd beruhen bey der meynung / welche wir Schrifftlich vbergeben haben / welche wir auch erachten / Gottselig zu seyn / vnd nützlich darzu / daß also die Mißverstände bey vnd vber diesem Artickel möchten gestillet werden / etc. Diß erzehlen wir darumb / weil darauß offenbar / daß wir behalten die warhafftige gegenwertigkeit deß Leibs vnnd Bluts Christi: Daß man vns nicht weiter dringen wolle anzunemmen / was her nach von der Transsubstantiation dazu gethan ist. Von den Depu tirtẽ deß andern theils / sind Artickel eyngebracht von beyschliessung deß Sacraments / vnd von anbettung deß beygelegten theils. Welche Artickel kein statt haben / wo man das gantze Sacrament oder beyde gestalt gebraucht / etc. Derhalben nemmen wir dieselbige Artickel nicht an / vnd bitten demütiglich / daß euwere Gnaden diese vnsere Antwort für gut wöllen annemmen / vnd wir erbieten vns ferrner zu conferiren von den vbrigen Puncten / etc. Dieser erklärung haben vnterschrieben Philippus Melanthon, Martinus Bucerus, & lohannes Pistorius, die von wegen der Protestirenden Stände Collocutores deputiert warẽ / welche warlich durch die / so die ware wesentliche gegenwertigkeit deß Leibs vnd Bluts Christi im Abendmal leugnen / vnd profani rochloß / sicher vnd entwicht / vñ one Gottes Wort / nach jrer tollen vernunfft

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591, S. 442. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_histori_1591/458>, abgerufen am 25.11.2024.