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Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591.

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Anno 1536.Leib vnd das Blut Christi (als res Sacramenti) gegeben vnd empfangen werde / mit dem Brot vnd Wein im Abendmal. Für eins.

Zum andern / die Papistische Transubstantiation / Item die reumliche einschliessung / localem inclusionem, vnd die Sacramentliche vereinigung Christi mit den eusserlichen Elementen oder Symbolis / ausserhalb vnnd ohne den rechten brauch deß Sacraments / hetten sie zugleich im andern Artickel der Concordj verworffen. Auff daß aber niemand sie dafür hielte / als wolten sie hiedurch dem Sacrament etwas entziehen / welches ein gemeinschafft ist deß Leibs vnd Bluts Christi / wie Christus selbs spricht / Nemet / esset / das ist mein Leib / etc. vnd Paulus nennet es eine Communicationem corporis, außtheilung vnd niessung deß Leibs vnnd Bluts deß HERRN: Derhalben so sey außdrücklich gesetzt / daß / wenn das Brotgegeben werde / so werde warhafftig der Leib deß HERRN gegeben / darumb sage man / das Brot sey der Leib deß HERRN / sintemal der HERR selber sagt / da er das Brot gibt: Nemet / esset / das ist mein Leib / etc. da er denn deutlich befohlen / daß man von jhm mit dem Brot seinen waren Leib nemen vnd essen sol / vnd nicht allein ein figur / bild / oder deutung seines ferrn abwesenden Leibs / sondern warhafftig den Leib deß HERRN selbs.

Im dritten Artickel der Concordj hetten sie zwey ding gesetzt / das erste / daß das Abendmal gelte / von wegen der einsetzung vnnd wort Christi / vnd hindere daran nicht / ob gleich der / so es gibt oder nimpt vnd empfähet / wirdig oder vnwirdig ist: vnd diß müsse wegen der Widertäuffer behalten vnd gelehret werden / welche das Sacrament vernichten / wenn der Diener / oder der es empfähet / nicht wirdig befunden wirt / so doch in der Kirchen das gantze Sacrament nach der ordnung vnd einsetzung deß HERRN gehalten wirt / das ist / Sacramentum, & Res Sacramenti, das gesegnete Brot vnd der ware Leib Christi allzeit beysammen seyn / vnd von allen / die in der Kirchen sind / vnd das Sacrament außtheilen oder empfahen / sie sind wirdig oder vnwirdig / auch perfidi, glaubloß

Anno 1536.Leib vnd das Blut Christi (als res Sacramenti) gegeben vnd empfangen werde / mit dem Brot vnd Wein im Abendmal. Für eins.

Zum andern / die Papistische Transubstantiation / Item die reumliche einschliessung / localem inclusionem, vnd die Sacramentliche vereinigung Christi mit den eusserlichen Elementẽ oder Symbolis / ausserhalb vnnd ohne den rechten brauch deß Sacraments / hettẽ sie zugleich im andern Artickel der Concordj verworffen. Auff daß aber niemand sie dafür hielte / als wolten sie hiedurch dem Sacrament etwas entziehen / welches ein gemeinschafft ist deß Leibs vnd Bluts Christi / wie Christus selbs spricht / Nemet / esset / das ist mein Leib / etc. vnd Paulus nennet es eine Communicationem corporis, außtheilung vnd niessung deß Leibs vnnd Bluts deß HERRN: Derhalben so sey außdrücklich gesetzt / daß / wenn das Brotgegebẽ werde / so werde warhafftig der Leib deß HERRN gegeben / darumb sage man / das Brot sey der Leib deß HERRN / sintemal der HERR selber sagt / da er das Brot gibt: Nemet / esset / das ist mein Leib / etc. da er denn deutlich befohlen / daß man von jhm mit dem Brot seinen waren Leib nemen vnd essen sol / vnd nicht allein ein figur / bild / oder deutung seines ferrn abwesenden Leibs / sondern warhafftig den Leib deß HERRN selbs.

Im dritten Artickel der Concordj hetten sie zwey ding gesetzt / das erste / daß das Abendmal gelte / von wegen der einsetzung vnnd wort Christi / vnd hindere daran nicht / ob gleich der / so es gibt oder nimpt vnd empfähet / wirdig oder vnwirdig ist: vnd diß müsse wegen der Widertäuffer behalten vnd gelehret werden / welche das Sacrament vernichten / wenn der Diener / oder der es empfähet / nicht wirdig befunden wirt / so doch in der Kirchen das gantze Sacrament nach der ordnung vnd einsetzung deß HERRN gehalten wirt / das ist / Sacramentum, & Res Sacramenti, das gesegnete Brot vnd der ware Leib Christi allzeit beysammen seyn / vnd von allen / die in der Kirchen sind / vnd das Sacrament außtheilen oder empfahen / sie sind wirdig oder vnwirdig / auch perfidi, glaubloß

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        <p>Im dritten Artickel der Concordj hetten sie zwey ding gesetzt / das erste / daß                      das Abendmal gelte / von wegen der einsetzung vnnd wort Christi / vnd hindere                      daran nicht / ob gleich der / so es gibt oder nimpt vnd empfähet / wirdig oder                      vnwirdig ist: vnd diß müsse wegen der Widertäuffer behalten vnd gelehret werden                      / welche das Sacrament vernichten / wenn der Diener / oder der es empfähet /                      nicht wirdig befunden wirt / so doch in der Kirchen das gantze Sacrament nach                      der ordnung vnd einsetzung deß HERRN gehalten wirt / das ist / Sacramentum,                      &amp; Res Sacramenti, das gesegnete Brot vnd der ware Leib Christi allzeit                      beysammen seyn / vnd von allen / die in der Kirchen sind / vnd das Sacrament                      außtheilen oder empfahen / sie sind wirdig oder vnwirdig / auch perfidi,                      glaubloß
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[352/0368] Leib vnd das Blut Christi (als res Sacramenti) gegeben vnd empfangen werde / mit dem Brot vnd Wein im Abendmal. Für eins. Anno 1536. Zum andern / die Papistische Transubstantiation / Item die reumliche einschliessung / localem inclusionem, vnd die Sacramentliche vereinigung Christi mit den eusserlichen Elementẽ oder Symbolis / ausserhalb vnnd ohne den rechten brauch deß Sacraments / hettẽ sie zugleich im andern Artickel der Concordj verworffen. Auff daß aber niemand sie dafür hielte / als wolten sie hiedurch dem Sacrament etwas entziehen / welches ein gemeinschafft ist deß Leibs vnd Bluts Christi / wie Christus selbs spricht / Nemet / esset / das ist mein Leib / etc. vnd Paulus nennet es eine Communicationem corporis, außtheilung vnd niessung deß Leibs vnnd Bluts deß HERRN: Derhalben so sey außdrücklich gesetzt / daß / wenn das Brotgegebẽ werde / so werde warhafftig der Leib deß HERRN gegeben / darumb sage man / das Brot sey der Leib deß HERRN / sintemal der HERR selber sagt / da er das Brot gibt: Nemet / esset / das ist mein Leib / etc. da er denn deutlich befohlen / daß man von jhm mit dem Brot seinen waren Leib nemen vnd essen sol / vnd nicht allein ein figur / bild / oder deutung seines ferrn abwesenden Leibs / sondern warhafftig den Leib deß HERRN selbs. Im dritten Artickel der Concordj hetten sie zwey ding gesetzt / das erste / daß das Abendmal gelte / von wegen der einsetzung vnnd wort Christi / vnd hindere daran nicht / ob gleich der / so es gibt oder nimpt vnd empfähet / wirdig oder vnwirdig ist: vnd diß müsse wegen der Widertäuffer behalten vnd gelehret werden / welche das Sacrament vernichten / wenn der Diener / oder der es empfähet / nicht wirdig befunden wirt / so doch in der Kirchen das gantze Sacrament nach der ordnung vnd einsetzung deß HERRN gehalten wirt / das ist / Sacramentum, & Res Sacramenti, das gesegnete Brot vnd der ware Leib Christi allzeit beysammen seyn / vnd von allen / die in der Kirchen sind / vnd das Sacrament außtheilen oder empfahen / sie sind wirdig oder vnwirdig / auch perfidi, glaubloß

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591, S. 352. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_histori_1591/368>, abgerufen am 24.11.2024.