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Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591.

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empfangen / vnd neme oder ändere die wirdigkeit oder vnwirdigkeitAnno 1536. derer / die es reichen vnd empfahen / an der einsetzung / verordnung / vnd warheit Christi gar nichts / Sondern ob es gleich mit Gottlosen Händen gereichet / vnd mit Gottlosem Munde genammen werde sey es nichts desto weniger der ware Leib vnd das ware blut Christi / nicht derwegen daß es wirdige vnd vnwirdige sind / die es reichen oder empfangen / sondern daß es Christus also geordnet vnd gesagt / Das ist mein Leib / etc. Vnd daß nicht etwa fürgewendet möcht werden / als weren sie darinn vbereilet / ist jnen darauff bedenckzeit gegeben / daß sie sich mit einander davon bereden möchten / vnnd was sie bekennen könten / vnd mit Luthero lehren wolten / nach guter berahtschlagung antworten. Darauff hat Bucerus deß folgenden Tags geantwortet vnd bekennet / daß der ware Leib vnd Blut Christi / werde durch den Kirchendiener gegeben / allen so hinzu gehen / nach der ordnung vnd einsetzung Christi / vnd werde empfangen / nit allein von den wirdigen mit Hertz vnd Munde zur seligkeit / sondern auch von den vnwirdigen mit jrem Munde zu jrem Gerichte vnd verdamniß / Es sey denn / daß die einsetzung Christi verändert oder verkehret würde / allein verstehe er solchs von denen / so (nemlich externa professione, & fide historica) gliedmassen sind der Kirchen / vnd nit von Vnchristen / Türcken / Jüden / Heyden / etc. oder von Thieren / Meusen / Hunden / etc. so das Brot nagen möchten. Lutherus hat nach gehaltener vnd gehabter mit den seinen vnterredung / geantwortet / wenn sie also mit dem Hertzen gläubeten / vnd mit dem Munde bekenneten / vnd die Kirche auch also vnterrichten wolten / so könte man mit jnen zu frieden seyn. Jedoch solten sie noch einmal rund vnnd klar außsagen / ob sie bekenneten / daß eben das Brot / das durch den Diener Christi / mit den worten Christi / der es eingesetzt / auch den vnwirdigen gegeben wirt / sey warhafftig der Leib Christi / wie der namen deß HERRN / den ein Gottloser mißbraucht / der name Gottes ist / vnd wirt durch den mißbrauch nit auffgehoben. Oder da Judas Christum vmbfähet vnd küsset / wirt durch den

empfangen / vnd neme oder ändere die wirdigkeit oder vnwirdigkeitAnno 1536. derer / die es reichen vnd empfahen / an der einsetzung / verordnung / vnd warheit Christi gar nichts / Sondern ob es gleich mit Gottlosen Händen gereichet / vnd mit Gottlosem Munde genam̃en werde sey es nichts desto weniger der ware Leib vñ das ware blut Christi / nicht derwegen daß es wirdige vnd vnwirdige sind / die es reichen oder empfangen / sondern daß es Christus also geordnet vñ gesagt / Das ist mein Leib / etc. Vnd daß nicht etwa fürgewẽdet möcht werden / als weren sie dariñ vbereilet / ist jnen darauff bedenckzeit gegeben / daß sie sich mit einander davon bereden möchten / vnnd was sie bekennen könten / vñ mit Luthero lehren wolten / nach guter berahtschlagung antworten. Darauff hat Bucerus deß folgenden Tags geantwortet vnd bekennet / daß der ware Leib vnd Blut Christi / werde durch den Kirchendiener gegeben / allen so hinzu gehen / nach der ordnung vnd einsetzung Christi / vnd werde empfangen / nit allein von den wirdigen mit Hertz vnd Munde zur seligkeit / sondern auch von den vnwirdigen mit jrem Munde zu jrem Gerichte vnd verdamniß / Es sey denn / daß die einsetzung Christi verändert oder verkehret würde / allein verstehe er solchs von denen / so (nemlich externa professione, & fide historica) gliedmassen sind der Kirchen / vnd nit von Vnchristen / Türcken / Jüden / Heyden / etc. oder von Thieren / Meusen / Hunden / etc. so das Brot nagen möchten. Lutherus hat nach gehaltener vnd gehabter mit den seinen vnterredung / geantwortet / weñ sie also mit dem Hertzen gläubeten / vñ mit dem Munde bekenneten / vñ die Kirche auch also vnterrichten wolten / so könte man mit jnen zu frieden seyn. Jedoch solten sie noch einmal rund vnnd klar außsagen / ob sie bekenneten / daß eben das Brot / das durch den Diener Christi / mit den worten Christi / der es eingesetzt / auch den vnwirdigẽ gegeben wirt / sey warhafftig der Leib Christi / wie der namẽ deß HERRN / dẽ ein Gottloser mißbraucht / der name Gottes ist / vnd wirt durch den mißbrauch nit auffgehoben. Oder da Judas Christum vmbfähet vnd küsset / wirt durch den

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[347/0363] empfangen / vnd neme oder ändere die wirdigkeit oder vnwirdigkeit derer / die es reichen vnd empfahen / an der einsetzung / verordnung / vnd warheit Christi gar nichts / Sondern ob es gleich mit Gottlosen Händen gereichet / vnd mit Gottlosem Munde genam̃en werde sey es nichts desto weniger der ware Leib vñ das ware blut Christi / nicht derwegen daß es wirdige vnd vnwirdige sind / die es reichen oder empfangen / sondern daß es Christus also geordnet vñ gesagt / Das ist mein Leib / etc. Vnd daß nicht etwa fürgewẽdet möcht werden / als weren sie dariñ vbereilet / ist jnen darauff bedenckzeit gegeben / daß sie sich mit einander davon bereden möchten / vnnd was sie bekennen könten / vñ mit Luthero lehren wolten / nach guter berahtschlagung antworten. Darauff hat Bucerus deß folgenden Tags geantwortet vnd bekennet / daß der ware Leib vnd Blut Christi / werde durch den Kirchendiener gegeben / allen so hinzu gehen / nach der ordnung vnd einsetzung Christi / vnd werde empfangen / nit allein von den wirdigen mit Hertz vnd Munde zur seligkeit / sondern auch von den vnwirdigen mit jrem Munde zu jrem Gerichte vnd verdamniß / Es sey denn / daß die einsetzung Christi verändert oder verkehret würde / allein verstehe er solchs von denen / so (nemlich externa professione, & fide historica) gliedmassen sind der Kirchen / vnd nit von Vnchristen / Türcken / Jüden / Heyden / etc. oder von Thieren / Meusen / Hunden / etc. so das Brot nagen möchten. Lutherus hat nach gehaltener vnd gehabter mit den seinen vnterredung / geantwortet / weñ sie also mit dem Hertzen gläubeten / vñ mit dem Munde bekenneten / vñ die Kirche auch also vnterrichten wolten / so könte man mit jnen zu frieden seyn. Jedoch solten sie noch einmal rund vnnd klar außsagen / ob sie bekenneten / daß eben das Brot / das durch den Diener Christi / mit den worten Christi / der es eingesetzt / auch den vnwirdigẽ gegeben wirt / sey warhafftig der Leib Christi / wie der namẽ deß HERRN / dẽ ein Gottloser mißbraucht / der name Gottes ist / vnd wirt durch den mißbrauch nit auffgehoben. Oder da Judas Christum vmbfähet vnd küsset / wirt durch den Anno 1536.

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591, S. 347. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_histori_1591/363>, abgerufen am 24.11.2024.