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Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591.

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sondern es sey jr meinung vnd ernst / vnd haben darauff ein jeder mitAnno 1536. seiner eygnen Hand vnterschrieben.

Es lautet aber die Formula Concordie vom Abendtmal deß HERRN / wie die zwyschen den Theologis zu Wittenberg / vnndForma Con cordie Anno 36. der Oberländischen Stätte Superintendenten / vnd Predicanten / gesetzt vnd gedruckt auß dem Original / welches dazumal mit D. Lutheri eigner Handt geschrieben / vnd vnterschrieben / deßgleichen mit aller derselbigen beyderseits Theologen Handschrifft / bekräfftiget worden ist / also: Wir haben gehört / wie er Martinus Bucer / seine vnnd der andern Predicanten meinung / so mit jhm auß den Stätten kommen sind / von dem heiligen Sacrament deß Leibs vnd Bluts Christi / erklärt haben / nemlich also: Sie bekennen / lauts der wort Irenei / daß in diesem Sacrament zwey ding sind / eines Himm lisch / vnd eines Irrdisch. Demnach halten vnd lehren sie / daß mit dem Brodt vnd Wein / warhafftig vnd wesentlich zugegen sey / vnd dargereicht vnd empfangen werde der Leib vnd das Blut Christi.

Vnd wiewol sie keine Transsubstantiation halten / das ist / mit nichten sagen / Brod vnd Wein werde auß jhrer natur / in den wesentlichen Leib Christi verändert / auch nicht meinen / Christi Leib sey localiter oder räumlich in dem Brod eyngeschlossen / oder blei be ausserhalb dem gebrauch / oder der niessung deß Sacraments mit dem Brot vereinigt: So sagen vnd bekennen sie doch vnione Sacramentali, das ist / nach vnerforschlicher / Sacramentirlicher vereinigung vnd krafft dieses Geheimniß / sey das Brodt CHristi Leib / das ist / sie gläuben / Christi Leib sey mit sampt dem Brod / war hafftiglich gegenwertig / vnd werde warhafftig mit dem Brod dargereicht. Denn so das Brodt / ausserhalb deß gebrauchs / beyseyts gelegt / vnd im Sacramenthäußlein verwaret vnd behalten wirdt / oder in Procession vnd Creutzgängen vmbgetragen / vnd den Leuten gezeigt wird / wie bey den Papisten geschicht / halten vnd gläuben sie / Christi Leib sey nicht zugegen.

Demnach sagen sie / Die einsetzung dieses Sacraments /

sondern es sey jr meinung vñ ernst / vnd haben darauff ein jeder mitAnno 1536. seiner eygnen Hand vnterschrieben.

Es lautet aber die Formula Concordie vom Abendtmal deß HERRN / wie die zwyschen den Theologis zu Wittenberg / vnndForma Con cordie Anno 36. der Oberländischen Stätte Superintendenten / vnd Predicanten / gesetzt vnd gedruckt auß dem Original / welches dazumal mit D. Lutheri eigner Handt geschrieben / vnd vnterschrieben / deßgleichen mit aller derselbigen beyderseits Theologen Handschrifft / bekräfftiget worden ist / also: Wir haben gehört / wie er Martinus Bucer / seine vnnd der andern Predicanten meinung / so mit jhm auß den Stätten kommen sind / von dem heiligen Sacrament deß Leibs vñ Bluts Christi / erklärt haben / nemlich also: Sie bekennen / lauts der wort Irenei / daß in diesem Sacrament zwey ding sind / eines Him̃ lisch / vnd eines Irrdisch. Demnach halten vnd lehren sie / daß mit dem Brodt vnd Wein / warhafftig vnd wesentlich zugegen sey / vñ dargereicht vnd empfangen werde der Leib vnd das Blut Christi.

Vnd wiewol sie keine Transsubstantiation halten / das ist / mit nichten sagen / Brod vnd Wein werde auß jhrer natur / in den wesentlichen Leib Christi verändert / auch nicht meinen / Christi Leib sey localiter oder räumlich in dem Brod eyngeschlossen / oder blei be ausserhalb dem gebrauch / oder der niessung deß Sacraments mit dem Brot vereinigt: So sagen vnd bekennen sie doch vnione Sacramentali, das ist / nach vnerforschlicher / Sacramentirlicher vereinigung vnd krafft dieses Geheimniß / sey das Brodt CHristi Leib / das ist / sie gläuben / Christi Leib sey mit sampt dem Brod / war hafftiglich gegenwertig / vnd werde warhafftig mit dem Brod dargereicht. Denn so das Brodt / ausserhalb deß gebrauchs / beyseyts gelegt / vnd im Sacramenthäußlein verwaret vnd behalten wirdt / oder in Procession vnd Creutzgängen vmbgetragen / vnd den Leuten gezeigt wird / wie bey den Papisten geschicht / halten vnd gläubẽ sie / Christi Leib sey nicht zugegen.

Demnach sagen sie / Die einsetzung dieses Sacraments /

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[339/0355] sondern es sey jr meinung vñ ernst / vnd haben darauff ein jeder mit seiner eygnen Hand vnterschrieben. Anno 1536. Es lautet aber die Formula Concordie vom Abendtmal deß HERRN / wie die zwyschen den Theologis zu Wittenberg / vnnd der Oberländischen Stätte Superintendenten / vnd Predicanten / gesetzt vnd gedruckt auß dem Original / welches dazumal mit D. Lutheri eigner Handt geschrieben / vnd vnterschrieben / deßgleichen mit aller derselbigen beyderseits Theologen Handschrifft / bekräfftiget worden ist / also: Wir haben gehört / wie er Martinus Bucer / seine vnnd der andern Predicanten meinung / so mit jhm auß den Stätten kommen sind / von dem heiligen Sacrament deß Leibs vñ Bluts Christi / erklärt haben / nemlich also: Sie bekennen / lauts der wort Irenei / daß in diesem Sacrament zwey ding sind / eines Him̃ lisch / vnd eines Irrdisch. Demnach halten vnd lehren sie / daß mit dem Brodt vnd Wein / warhafftig vnd wesentlich zugegen sey / vñ dargereicht vnd empfangen werde der Leib vnd das Blut Christi. Forma Con cordie Anno 36. Vnd wiewol sie keine Transsubstantiation halten / das ist / mit nichten sagen / Brod vnd Wein werde auß jhrer natur / in den wesentlichen Leib Christi verändert / auch nicht meinen / Christi Leib sey localiter oder räumlich in dem Brod eyngeschlossen / oder blei be ausserhalb dem gebrauch / oder der niessung deß Sacraments mit dem Brot vereinigt: So sagen vnd bekennen sie doch vnione Sacramentali, das ist / nach vnerforschlicher / Sacramentirlicher vereinigung vnd krafft dieses Geheimniß / sey das Brodt CHristi Leib / das ist / sie gläuben / Christi Leib sey mit sampt dem Brod / war hafftiglich gegenwertig / vnd werde warhafftig mit dem Brod dargereicht. Denn so das Brodt / ausserhalb deß gebrauchs / beyseyts gelegt / vnd im Sacramenthäußlein verwaret vnd behalten wirdt / oder in Procession vnd Creutzgängen vmbgetragen / vnd den Leuten gezeigt wird / wie bey den Papisten geschicht / halten vnd gläubẽ sie / Christi Leib sey nicht zugegen. Demnach sagen sie / Die einsetzung dieses Sacraments /

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591, S. 339. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_histori_1591/355>, abgerufen am 24.11.2024.