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Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591.

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ten Anno 1536.vnd lehreten. Item / daß wir auch eine gleiche form vnd weiß der Kirchenordnung anrichteten.

D. Luth wil entwed ein rechte / stand hafftige Con cordiam haben / oder sich gar nicht in schlüpfferige vngewisse handlung begeben.

Lutherus hat hierauff geantwortet / Er begere nicht mehr / denn daß eine ware / standthaffte / rechte einigkeit / vnter vns möchte widerumb an gerichtet werden / aber weil neuwlich mit wissen vnnd willen Buceri / die Episteln Zwingels vnd Oecolampads in truck außgangen / dadurch viel gar Gottlose / grewliche falsche Lehre außgebreitet werden / darfür auch deß Bucers Epistel gedruckt / vnnd vber das noch andere Büchlein herfür kommen / darin die Lehr / die wir mit den Aposteln vnd mit der Kirchen vertheidigen / verworffen wird: So könne er nit sehen / wie eine beständige rechte einigkeit möge gestifftet werden / vnter denen / die so gantz widerwertige dinge lehren vnd treiben / da wir / nemlich allhie / gegenwertig einanders müsten hören vnd reden / vnnd widerumb ein anders / vnnd gar ein widerwertiges in den Büchern hand ln. Ob sie nun solches der vrsache halben thun / weil sie ja mit vns in der Lehre / von der gegenwart deß Leibs Christi im Abendtmal nicht einig / oder ob sie daheime / wegen der vnruhe deß gemeinen Pöbels / daß durch sie verführet / nicht anders dürffen reden / da mögen sie zusehen. Er hielts aber dafür / es were besser / man liesse die Sache im vorigen Stande / darinn sie jetzt sey / beruhen vnd bleiben / Denn daß man durch ein gedichte / geferbte Concordi / den Handel / der zwar arg vnd böß / hundert mal ärger machete. So würden auch die Nachkommen so blind vnd stumm nicht seyn / daß sie diesen Betrug nicht mercken vnnd entdecken solten Vnd wenn wir gleich die Welt betriegen köndten / so würde man doch die Augen vnnd Ohren deß HERREN / der alle ding höret / nicht betriegen.

Bucerus wirdt bestürtzt / vnd Antwortet zitterlich vnd vngewiß.

Diese Rede hat Bucerum hefftig bestürtzt vnnd erschreckt / darauff er auch angefangen weitläufftig / aber sehr vnordentlich oder vngerad zu antworten / nemlich / es sey da kein fucus noch betrug / Sintemal sie für der Oberkeit vnd in den Kirchen / auch in Rahtschlägen deß Oberteutschen Landes / vnd zusammen kunfften

ten Anno 1536.vnd lehreten. Item / daß wir auch eine gleiche form vñ weiß der Kirchenordnung anrichteten.

D. Luth wil entweď ein rechte / stand hafftige Con cordiam habẽ / oder sich gar nicht in schlüpfferige vngewisse handlung begeben.

Lutherus hat hierauff geantwortet / Er begere nicht mehr / denn daß eine ware / standthaffte / rechte einigkeit / vnter vns möchte widerumb an gerichtet werden / aber weil neuwlich mit wissen vnnd willen Buceri / die Episteln Zwingels vnd Oecolampads in truck außgangẽ / dadurch viel gar Gottlose / grewliche falsche Lehre außgebreitet werden / darfür auch deß Bucers Epistel gedruckt / vnnd vber das noch andere Büchlein herfür kommen / darin die Lehr / die wir mit den Aposteln vnd mit der Kirchen vertheidigen / verworffen wird: So könne er nit sehen / wie eine beständige rechte einigkeit möge gestifftet werden / vnter denen / die so gantz widerwertige dinge lehren vñ treiben / da wir / nemlich allhie / gegenwertig einanders müsten hören vnd reden / vnnd widerumb ein anders / vnnd gar ein widerwertiges in den Büchern hand ln. Ob sie nun solches der vrsache halbẽ thun / weil sie ja mit vns in der Lehre / von der gegenwart deß Leibs Christi im Abendtmal nicht einig / oder ob sie daheime / wegen der vnruhe deß gemeinen Pöbels / daß durch sie verführet / nicht anders dürffen reden / da mögen sie zusehen. Er hielts aber dafür / es were besser / man liesse die Sache im vorigen Stande / darinn sie jetzt sey / beruhen vnd bleiben / Denn daß man durch ein gedichte / geferbte Concordi / den Handel / der zwar arg vnd böß / hundert mal ärger machete. So würden auch die Nachkom̃en so blind vnd stumm nicht seyn / daß sie diesen Betrug nicht mercken vnnd entdecken solten Vnd wenn wir gleich die Welt betriegen köndtẽ / so würde man doch die Augen vnnd Ohren deß HERREN / der alle ding höret / nicht betriegen.

Bucerus wirdt bestürtzt / vnd Antwortet zitterlich vñ vngewiß.

Diese Rede hat Bucerum hefftig bestürtzt vnnd erschreckt / darauff er auch angefangen weitläufftig / aber sehr vnordentlich oder vngerad zu antworten / nemlich / es sey da kein fucus noch betrug / Sintemal sie für der Oberkeit vnd in den Kirchen / auch in Rahtschlägen deß Oberteutschen Landes / vnd zusammen kunfften

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[330/0346] ten vnd lehreten. Item / daß wir auch eine gleiche form vñ weiß der Kirchenordnung anrichteten. Anno 1536. Lutherus hat hierauff geantwortet / Er begere nicht mehr / denn daß eine ware / standthaffte / rechte einigkeit / vnter vns möchte widerumb an gerichtet werden / aber weil neuwlich mit wissen vnnd willen Buceri / die Episteln Zwingels vnd Oecolampads in truck außgangẽ / dadurch viel gar Gottlose / grewliche falsche Lehre außgebreitet werden / darfür auch deß Bucers Epistel gedruckt / vnnd vber das noch andere Büchlein herfür kommen / darin die Lehr / die wir mit den Aposteln vnd mit der Kirchen vertheidigen / verworffen wird: So könne er nit sehen / wie eine beständige rechte einigkeit möge gestifftet werden / vnter denen / die so gantz widerwertige dinge lehren vñ treiben / da wir / nemlich allhie / gegenwertig einanders müsten hören vnd reden / vnnd widerumb ein anders / vnnd gar ein widerwertiges in den Büchern hand ln. Ob sie nun solches der vrsache halbẽ thun / weil sie ja mit vns in der Lehre / von der gegenwart deß Leibs Christi im Abendtmal nicht einig / oder ob sie daheime / wegen der vnruhe deß gemeinen Pöbels / daß durch sie verführet / nicht anders dürffen reden / da mögen sie zusehen. Er hielts aber dafür / es were besser / man liesse die Sache im vorigen Stande / darinn sie jetzt sey / beruhen vnd bleiben / Denn daß man durch ein gedichte / geferbte Concordi / den Handel / der zwar arg vnd böß / hundert mal ärger machete. So würden auch die Nachkom̃en so blind vnd stumm nicht seyn / daß sie diesen Betrug nicht mercken vnnd entdecken solten Vnd wenn wir gleich die Welt betriegen köndtẽ / so würde man doch die Augen vnnd Ohren deß HERREN / der alle ding höret / nicht betriegen. Diese Rede hat Bucerum hefftig bestürtzt vnnd erschreckt / darauff er auch angefangen weitläufftig / aber sehr vnordentlich oder vngerad zu antworten / nemlich / es sey da kein fucus noch betrug / Sintemal sie für der Oberkeit vnd in den Kirchen / auch in Rahtschlägen deß Oberteutschen Landes / vnd zusammen kunfften

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591, S. 330. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_histori_1591/346>, abgerufen am 25.11.2024.