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Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591.

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Oecolampadius auff sein Büchlein / de sententijs Patrum, einenAnno 1531. Dialogum trucken lassen / nicht mehr wider die Sacramentierer gewest.

Im selbigen jhar hat Bucerus an Hertzog Ernsten zuBucer wil abermal nur ein Wort gezänck auß dem streit vom Abendmal machen / vnnd lehret doch das Widerspiel / das wir nit lehren können noch sollen. Braunschweig vnnd Lüneburg geschrieben (wie in der Fürstlichen Lüneburgischen Cantzeley solche Schreiben noch verhanden) vnd hat auß dem Streit vom Abendmal / nur schlecht einen Wortstreit machen wollen / da ein Theil das ander nicht recht noch gnugsam verstünde / vnnd doch ein jedes Theil / auß warem gutem Hertzen / für die Ehre Gottes eiferte / vnd beide recht hetten. Denn Zwingel / Oecolampad / er / vnnd die andern jhres theils / hielten es ja / daß der ware Leib / vnd das ware Blut Christi / im Abendmal zugegen sey / vnd mit den Worten des Herren / Nemet / esset / das ist mein Leib / Trincket darauß alle / dieser Kelch ist mein Blut / vermögen allein / daß der Diener nit mehr gebe / denn allein eusserlich ding / vnnd leiste seinen Dienst am Wort vnd Zeichen / das jnnerliche aber gebe Gott / nämlich / jnnerliche Himmelbrot / vnnd jnnerlich Gedeien / vnnd werde das Brot nicht zum Leib Christi / sondern bedeute / vnnd sey ein Figur / Zeichen vnd Sacrament des Leibes / wölcher mit dem Brot von Christo dargebotten wirdt / zur Speise der Seelen / nicht des Bauchs. Vnd weil vns Christus nichts empfindliches gegeben / so sein in dieser empfindlichen Handlung / alle ding des Gemühtes / Glauben / vnd geistlich / etc.

Es hat auch Bucerus eine Vergleichungschrifft so bald mit geschickt / vnd gebeten / daß sie durch Hertzog Ernsten vnnd Landgraffen zu Hessen / D. Luthero möchte zugeschickt / vnnd offentlich getruckt werden / Wie er dann gleicher weise an Licentiaten Johann Försterum / Fürstlichen Lüneburgischen Cantzlern geschrieben / vnd gemelte Schrifft vnder Hertzog Ernsts namen in Truck verfertigen wollen / wölche Vergleichung eben der Meinung / so jetzt erzeletworden / gewest.

Oecolampadius auff sein Büchlein / de sententijs Patrum, einenAnno 1531. Dialogum trucken lassen / nicht mehr wider die Sacramentierer gewest.

Im selbigen jhar hat Bucerus an Hertzog Ernsten zuBucer wil abermal nur ein Wort gezänck auß dem streit vom Abendmal machen / vnnd lehret doch das Widerspiel / das wir nit lehren können noch sollen. Braunschweig vnnd Lüneburg geschrieben (wie in der Fürstlichen Lüneburgischen Cantzeley solche Schreiben noch verhanden) vnd hat auß dem Streit vom Abendmal / nur schlecht einen Wortstreit machen wollen / da ein Theil das ander nicht recht noch gnugsam verstünde / vnnd doch ein jedes Theil / auß warem gutem Hertzen / für die Ehre Gottes eiferte / vnd beide recht hetten. Denn Zwingel / Oecolampad / er / vnnd die andern jhres theils / hielten es ja / daß der ware Leib / vnd das ware Blut Christi / im Abendmal zugegen sey / vnd mit den Worten des Herren / Nemet / esset / das ist mein Leib / Trincket darauß alle / dieser Kelch ist mein Blut / vermögen allein / daß der Diener nit mehr gebe / denn allein eusserlich ding / vnnd leiste seinen Dienst am Wort vnd Zeichen / das jnnerliche aber gebe Gott / nämlich / jnnerliche Himmelbrot / vnnd jnnerlich Gedeien / vnnd werde das Brot nicht zum Leib Christi / sondern bedeute / vnnd sey ein Figur / Zeichen vnd Sacrament des Leibes / wölcher mit dem Brot von Christo dargebotten wirdt / zur Speise der Seelen / nicht des Bauchs. Vnd weil vns Christus nichts empfindliches gegeben / so sein in dieser empfindlichen Handlung / alle ding des Gemühtes / Glauben / vnd geistlich / etc.

Es hat auch Bucerus eine Vergleichungschrifft so bald mit geschickt / vnd gebeten / daß sie durch Hertzog Ernsten vnnd Landgraffen zu Hessen / D. Luthero möchte zugeschickt / vnnd offentlich getruckt werden / Wie er dann gleicher weise an Licentiaten Johann Försterum / Fürstlichen Lüneburgischen Cantzlern geschrieben / vnd gemelte Schrifft vnder Hertzog Ernsts namen in Truck verfertigen wollen / wölche Vergleichung eben der Meinung / so jetzt erzeletworden / gewest.

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[233/0249] Oecolampadius auff sein Büchlein / de sententijs Patrum, einen Dialogum trucken lassen / nicht mehr wider die Sacramentierer gewest. Anno 1531. Im selbigen jhar hat Bucerus an Hertzog Ernsten zu Braunschweig vnnd Lüneburg geschrieben (wie in der Fürstlichen Lüneburgischen Cantzeley solche Schreiben noch verhanden) vnd hat auß dem Streit vom Abendmal / nur schlecht einen Wortstreit machen wollen / da ein Theil das ander nicht recht noch gnugsam verstünde / vnnd doch ein jedes Theil / auß warem gutem Hertzen / für die Ehre Gottes eiferte / vnd beide recht hetten. Denn Zwingel / Oecolampad / er / vnnd die andern jhres theils / hielten es ja / daß der ware Leib / vnd das ware Blut Christi / im Abendmal zugegen sey / vnd mit den Worten des Herren / Nemet / esset / das ist mein Leib / Trincket darauß alle / dieser Kelch ist mein Blut / vermögen allein / daß der Diener nit mehr gebe / denn allein eusserlich ding / vnnd leiste seinen Dienst am Wort vnd Zeichen / das jnnerliche aber gebe Gott / nämlich / jnnerliche Himmelbrot / vnnd jnnerlich Gedeien / vnnd werde das Brot nicht zum Leib Christi / sondern bedeute / vnnd sey ein Figur / Zeichen vnd Sacrament des Leibes / wölcher mit dem Brot von Christo dargebotten wirdt / zur Speise der Seelen / nicht des Bauchs. Vnd weil vns Christus nichts empfindliches gegeben / so sein in dieser empfindlichen Handlung / alle ding des Gemühtes / Glauben / vnd geistlich / etc. Bucer wil abermal nur ein Wort gezänck auß dem streit vom Abendmal machen / vnnd lehret doch das Widerspiel / das wir nit lehren können noch sollen. Es hat auch Bucerus eine Vergleichungschrifft so bald mit geschickt / vnd gebeten / daß sie durch Hertzog Ernsten vnnd Landgraffen zu Hessen / D. Luthero möchte zugeschickt / vnnd offentlich getruckt werden / Wie er dann gleicher weise an Licentiaten Johann Försterum / Fürstlichen Lüneburgischen Cantzlern geschrieben / vnd gemelte Schrifft vnder Hertzog Ernsts namen in Truck verfertigen wollen / wölche Vergleichung eben der Meinung / so jetzt erzeletworden / gewest.

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591, S. 233. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_histori_1591/249>, abgerufen am 22.11.2024.