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Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591.

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Blut / vnd sey nicht allein Brot vnnd Wein / wie jetzund das widertheilAnno 1530. fürgibt. Diese Wort fordern vnnd bringen auch den Glauben / üben auch denselbigen bey allen denen / so solchs Sacrament begeren / vnd nicht dawider handeln / gleich wie auch die Tauffe den Glauben bringet vnd gibt / so man jhr begeret.

Nach solchen Artickeln / von D. Luthero gestellt / ist hernachPhilippus Melanth. schreibt die Coufession zu Augspurg. die gantze Confession / zu Augspurg vom Philippo Melanthone / in eine gewisse ordnung verfasset worden / vnnd zuuorn / ehe sie ferner kommen / von Artickeln zu Artickeln / auch fürnemlich der zehende Artickel vom Abendmal / der verwandten Fürsten vnd Stende / vnd derselben Theologen vnnd Rhäten Vrtheil / Censuren vnnd bedencken / vnterworffen / wie D. ErhardusD. Erhardus Schnepffius hilfft trewlich. Schnepffius / der selbst mit in demselben rhatschlag gewest / schreibet / vnd in seiner Confession / Anno 1555. außgangen / bezeuget / inmassen auch Philippus selber bekennet / wie in praefatione primi Tomi seine Wort lauten: Nihil mihisumpsi: praesentibus Principibus & alijs gubernatoribus & concionatoribus disputatum est ordine de singulis sententijs: Ich habe mich selbst nichts vnterstanden. In Gegenwertigkeit der Fürsten vnd anderer Obrigkeit / ist ordentlich von jedes Artickels meinung geredt vnd disputieret worden / etc.

Es hat auch der Churfürst zu Sachsen dieselbige verfasteD. Luth. empfehet die Confession / dieselbige zu vbersehen vnd zuuerbessern. Confession / vnd darinn auch fürnemlich den zehenden Artickel vom Abendmal / Luthero zuübersehen / vnnd zu corrigieren geschickt / wie auch Philippus selber / dieselbe gantze Schrifft / dem Vrtheil Lutheri vnterworffen / wie er in jetzgedachter Prefation auch saget: Missa est Luthero tota forma Confessionis: Es ist die gantze Confession zu Luthero geschickt worden. Vnnd weil deß Churfürsten zu Sachsen (der die Confession ein gantz Monat zuuor / ehe der Keiser ankommen / D. Luthero zuübersehen vnd zuuerbessern vberschickt hat) deßgleichen auch Philippi Brieff vnd Lutheri antwort darauff kurtzist / wollen wir dieselben hieher setzen.

Blut / vnd sey nicht allein Brot vnnd Wein / wie jetzund das widertheilAnno 1530. fürgibt. Diese Wort fordern vnnd bringen auch den Glauben / üben auch denselbigen bey allen denen / so solchs Sacrament begeren / vnd nicht dawider handeln / gleich wie auch die Tauffe den Glauben bringet vnd gibt / so man jhr begeret.

Nach solchen Artickeln / von D. Luthero gestellt / ist hernachPhilippus Melanth. schreibt die Coufession zu Augspurg. die gantze Confession / zu Augspurg vom Philippo Melanthone / in eine gewisse ordnung verfasset worden / vnnd zuuorn / ehe sie ferner kommen / von Artickeln zu Artickeln / auch fürnemlich der zehende Artickel vom Abendmal / der verwandten Fürsten vnd Stende / vnd derselben Theologen vnnd Rhäten Vrtheil / Censuren vnnd bedencken / vnterworffen / wie D. ErhardusD. Erhardus Schnepffius hilfft trewlich. Schnepffius / der selbst mit in demselben rhatschlag gewest / schreibet / vnd in seiner Confession / Anno 1555. außgangen / bezeuget / inmassen auch Philippus selber bekennet / wie in praefatione primi Tomi seine Wort lauten: Nihil mihisumpsi: praesentibus Principibus & alijs gubernatoribus & concionatoribus disputatum est ordine de singulis sententijs: Ich habe mich selbst nichts vnterstanden. In Gegenwertigkeit der Fürsten vnd anderer Obrigkeit / ist ordentlich von jedes Artickels meinung geredt vnd disputieret worden / etc.

Es hat auch der Churfürst zu Sachsen dieselbige verfasteD. Luth. empfehet die Confession / dieselbige zu vbersehen vnd zuuerbessern. Confession / vnd darinn auch fürnemlich den zehenden Artickel vom Abendmal / Luthero zuübersehen / vnnd zu corrigieren geschickt / wie auch Philippus selber / dieselbe gantze Schrifft / dem Vrtheil Lutheri vnterworffen / wie er in jetzgedachter Pręfation auch saget: Missa est Luthero tota forma Confessionis: Es ist die gantze Confession zu Luthero geschickt worden. Vnnd weil deß Churfürsten zu Sachsen (der die Confession ein gantz Monat zuuor / ehe der Keiser ankommen / D. Luthero zuübersehen vñ zuuerbessern vberschickt hat) deßgleichen auch Philippi Brieff vnd Lutheri antwort darauff kurtzist / wollen wir dieselben hieher setzen.

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[165/0181] Blut / vnd sey nicht allein Brot vnnd Wein / wie jetzund das widertheil fürgibt. Diese Wort fordern vnnd bringen auch den Glauben / üben auch denselbigen bey allen denen / so solchs Sacrament begeren / vnd nicht dawider handeln / gleich wie auch die Tauffe den Glauben bringet vnd gibt / so man jhr begeret. Anno 1530. Nach solchen Artickeln / von D. Luthero gestellt / ist hernach die gantze Confession / zu Augspurg vom Philippo Melanthone / in eine gewisse ordnung verfasset worden / vnnd zuuorn / ehe sie ferner kommen / von Artickeln zu Artickeln / auch fürnemlich der zehende Artickel vom Abendmal / der verwandten Fürsten vnd Stende / vnd derselben Theologen vnnd Rhäten Vrtheil / Censuren vnnd bedencken / vnterworffen / wie D. Erhardus Schnepffius / der selbst mit in demselben rhatschlag gewest / schreibet / vnd in seiner Confession / Anno 1555. außgangen / bezeuget / inmassen auch Philippus selber bekennet / wie in praefatione primi Tomi seine Wort lauten: Nihil mihisumpsi: praesentibus Principibus & alijs gubernatoribus & concionatoribus disputatum est ordine de singulis sententijs: Ich habe mich selbst nichts vnterstanden. In Gegenwertigkeit der Fürsten vnd anderer Obrigkeit / ist ordentlich von jedes Artickels meinung geredt vnd disputieret worden / etc. Philippus Melanth. schreibt die Coufession zu Augspurg. D. Erhardus Schnepffius hilfft trewlich. Es hat auch der Churfürst zu Sachsen dieselbige verfaste Confession / vnd darinn auch fürnemlich den zehenden Artickel vom Abendmal / Luthero zuübersehen / vnnd zu corrigieren geschickt / wie auch Philippus selber / dieselbe gantze Schrifft / dem Vrtheil Lutheri vnterworffen / wie er in jetzgedachter Pręfation auch saget: Missa est Luthero tota forma Confessionis: Es ist die gantze Confession zu Luthero geschickt worden. Vnnd weil deß Churfürsten zu Sachsen (der die Confession ein gantz Monat zuuor / ehe der Keiser ankommen / D. Luthero zuübersehen vñ zuuerbessern vberschickt hat) deßgleichen auch Philippi Brieff vnd Lutheri antwort darauff kurtzist / wollen wir dieselben hieher setzen. D. Luth. empfehet die Confession / dieselbige zu vbersehen vnd zuuerbessern.

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591, S. 165. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_histori_1591/181>, abgerufen am 22.11.2024.