Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591.vnsers Glaubens sind alle rechtgleubige Lehrer allzeit gewesen /Anno 1526. die doch die Sacramentierer gern mit gewalt vnnd mit list / auff jhre Seiten ziehen vnd zwingen wolten. Aber damit machen sie sich selbs vnd jhre böse sache nur desto verdechtiger. Sie haben doch in allen jhren Büchern / Predigten vnnd Disputationen / mehr nichts / denn Menschentand / vnnd der Vernunfft geuckeley / wenn man jhnen gleich jhar vnd tag zuhöret. Aber wenn wir Christum hören / der da sagt / Nemet / esset / das ist mein Leib / etc. da fellet jhr schwarm vnd phantasey in Kot. Gott gebe daß sie mögen bekehret werden / vnd sich dem Wort Gottes vnterwerffen / damit sie nicht / als doch sonst gelehrte vnnd vernünfftige Leute / ewiglich verworffen werden / etc. Vber das alles sol in der historia Anni 1526. sonderlichDer Zwinglianer heimliche Practiken. der Leser mit fleiß achtung drauff geben / was für practiken vnnd griffe die Zwinglianer dazumal gebraucht / jhre lehr vnuermerckter sache / hinterlistiger weise / fortzusetzen / vnd ist solches am ende Anno 1525. angangen / da allbereit Zwinglius vnd Oecolampadius / mit jhren Sacramentierischen Büchern / offentlich für der gantzen Welt / auff den Plan getreten. Denn da hat BucerusBucerus wil / das niemandt wider die Zwinglianer schreiben sol. hin vnd wider / fürnemlich an die Lutherischen Theologen / geschickt vnd geschrieben / vermeint also / vnter dem schein Christliches Friedes vnd Einigkeit / zuwege zubringen / daß niemandt wider Zwinglium vnnd Oecolampadium mit Gegenschrifften sich einlassen solte. In der meinung / vnnd in dem vorsatz / haben die PredigerGregorius Chaselius prediger zu Straßburg. dazumal zu Straßburg / auß jhrem mittel einen / mit namen Chaselium, an Lutherum gegen Wittenberg / mit werbung abgefertiget / welchen Lutherus / neben andern Wittenbergischen Theologen / mit antwort vnd befehl widerumb zu rück gefertiget / Anno 1525. den 5. Nouemb. welches hernach zu Wittenberg gedruckt ist / mit diesem Tittel: D. Martini vnsers Glaubens sind alle rechtgleubige Lehrer allzeit gewesen /Anno 1526. die doch die Sacramentierer gern mit gewalt vnnd mit list / auff jhre Seiten ziehen vnd zwingen wolten. Aber damit machen sie sich selbs vnd jhre böse sache nur desto verdechtiger. Sie haben doch in allen jhren Büchern / Predigten vnnd Disputationen / mehr nichts / denn Menschentand / vnnd der Vernunfft geuckeley / wenn man jhnen gleich jhar vnd tag zuhöret. Aber wenn wir Christum hören / der da sagt / Nemet / esset / das ist mein Leib / etc. da fellet jhr schwarm vnd phantasey in Kot. Gott gebe daß sie mögen bekehret werden / vnd sich dem Wort Gottes vnterwerffen / damit sie nicht / als doch sonst gelehrte vnnd vernünfftige Leute / ewiglich verworffen werden / etc. Vber das alles sol in der historia Anni 1526. sonderlichDer Zwinglianer heimliche Practiken. der Leser mit fleiß achtung drauff geben / was für practiken vnnd griffe die Zwinglianer dazumal gebraucht / jhre lehr vnuermerckter sache / hinterlistiger weise / fortzusetzen / vnd ist solches am ende Anno 1525. angangen / da allbereit Zwinglius vnd Oecolampadius / mit jhren Sacramentierischen Büchern / offentlich für der gantzen Welt / auff den Plan getreten. Denn da hat BucerusBucerus wil / das niemandt wider die Zwinglianer schreiben sol. hin vnd wider / fürnemlich an die Lutherischen Theologen / geschickt vnd geschrieben / vermeint also / vnter dem schein Christliches Friedes vnd Einigkeit / zuwege zubringen / daß niemandt wider Zwinglium vnnd Oecolampadium mit Gegenschrifften sich einlassen solte. In der meinung / vnnd in dem vorsatz / haben die PredigerGregorius Chaselius prediger zu Straßburg. dazumal zu Straßburg / auß jhrem mittel einen / mit namen Chaselium, an Lutherum gegen Wittenberg / mit werbung abgefertiget / welchen Lutherus / neben andern Wittenbergischen Theologen / mit antwort vnd befehl widerumb zu rück gefertiget / Anno 1525. den 5. Nouemb. welches hernach zu Wittenberg gedruckt ist / mit diesem Tittel: D. 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Gott gebe daß sie mögen bekehret werden / vnd sich dem Wort Gottes vnterwerffen / damit sie nicht / als doch sonst gelehrte vnnd vernünfftige Leute / ewiglich verworffen werden / etc.</p> <p>Vber das alles sol in der historia Anni 1526. sonderlich<note place="right">Der Zwinglianer heimliche Practiken.</note> der Leser mit fleiß achtung drauff geben / was für practiken vnnd griffe die Zwinglianer dazumal gebraucht / jhre lehr vnuermerckter sache / hinterlistiger weise / fortzusetzen / vnd ist solches am ende Anno 1525. angangen / da allbereit Zwinglius vnd Oecolampadius / mit jhren Sacramentierischen Büchern / offentlich für der gantzen Welt / auff den Plan getreten. 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vnsers Glaubens sind alle rechtgleubige Lehrer allzeit gewesen / die doch die Sacramentierer gern mit gewalt vnnd mit list / auff jhre Seiten ziehen vnd zwingen wolten. Aber damit machen sie sich selbs vnd jhre böse sache nur desto verdechtiger. Sie haben doch in allen jhren Büchern / Predigten vnnd Disputationen / mehr nichts / denn Menschentand / vnnd der Vernunfft geuckeley / wenn man jhnen gleich jhar vnd tag zuhöret. Aber wenn wir Christum hören / der da sagt / Nemet / esset / das ist mein Leib / etc. da fellet jhr schwarm vnd phantasey in Kot. Gott gebe daß sie mögen bekehret werden / vnd sich dem Wort Gottes vnterwerffen / damit sie nicht / als doch sonst gelehrte vnnd vernünfftige Leute / ewiglich verworffen werden / etc.
Anno 1526. Vber das alles sol in der historia Anni 1526. sonderlich der Leser mit fleiß achtung drauff geben / was für practiken vnnd griffe die Zwinglianer dazumal gebraucht / jhre lehr vnuermerckter sache / hinterlistiger weise / fortzusetzen / vnd ist solches am ende Anno 1525. angangen / da allbereit Zwinglius vnd Oecolampadius / mit jhren Sacramentierischen Büchern / offentlich für der gantzen Welt / auff den Plan getreten. Denn da hat Bucerus hin vnd wider / fürnemlich an die Lutherischen Theologen / geschickt vnd geschrieben / vermeint also / vnter dem schein Christliches Friedes vnd Einigkeit / zuwege zubringen / daß niemandt wider Zwinglium vnnd Oecolampadium mit Gegenschrifften sich einlassen solte.
Der Zwinglianer heimliche Practiken.
Bucerus wil / das niemandt wider die Zwinglianer schreiben sol. In der meinung / vnnd in dem vorsatz / haben die Prediger dazumal zu Straßburg / auß jhrem mittel einen / mit namen Chaselium, an Lutherum gegen Wittenberg / mit werbung abgefertiget / welchen Lutherus / neben andern Wittenbergischen Theologen / mit antwort vnd befehl widerumb zu rück gefertiget / Anno 1525. den 5. Nouemb. welches hernach zu Wittenberg gedruckt ist / mit diesem Tittel: D. Martini
Gregorius Chaselius prediger zu Straßburg.
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Zitationshilfe: | Kirchner, Timotheus: Histori deß Sacramentstreits. [s. l.], 1591, S. 87. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_histori_1591/103>, abgerufen am 16.02.2025. |