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Kirchner, Timotheus: Von der Erbsünde was sie eigentlich vnd nach der heiligen Schrifft zu reden sey, vnnd warauff der heuptstreit in dieser sache beruhe. Jena, 1587.

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Ich der Herr dein Gott bin ein Eiueriger Gott / der die missethat der Veter heimsucht an den kindern.

Item / es nennet sich Gott selbst einen Gott vnnd Hernn der sündigen menschen / welchen er seine Gebot gegeben hat / wie er spricht / Ich bin der Herr dein Gott / er nennet sich aber nicht einen Gott der Erbsünde / Ist auch nicht ein Gott der Erbsünde. Derwegen ist auch hieraus menniglichen offenbar / das die Erbsünde vnnd die menschen oder die menschliche natur vnd wesen nicht durch aus ohne allen vnterscheid einerley sind / wer dis nicht sehen vnnd mercken wil / der muß stock vnnd star blind / vnd mit wahnsinn geschlagen sein.

Item / da zwischen der verderbten menschlichen natur vnd zwischen der Erbsünde gantz vnd gar kein vnterscheid (wie das Gegentheil helt) sondern durch aus einerley weren: so folgete das Gott in den zehen Geboten / da er spricht / er wolle wol thun in Tausent glied allen denen die solche Gebot halten etc. der Erbsünde selbst versprochen / das er jr wolle gutes thun in Tausent glied / so doch die gantze heilige Schrifft bezeuget / das Gott der Erb vnd aller sünde feind ist / vnd die menschen der sünden wegen / sie sey Erb oder wircklich / hie zeitlich vnnd dort ewiglich straffen wolle / wo fern sie sich nicht zu jhm bekehren / vnd durch Christum im glauben vergebung jrer sünden erlangen.

Nachmalß ist auch dieses gewiß / das alles was ein selbstendige natur vnd wesen ist / das ist von Gott erschaffen / Johan. 1. alle ding sind durch dasselbige gemacht / vnnd ohne dasselbig ist nichts gemacht was gemacht ist. Coloss. 1. Es bestehet alles in jm etc.

Die Erbsünde aber ist nicht von Gott erschaffen.

Derwegen kan sie auch des menschen selbstendige natur vnd wesen selbst ohne vnterscheid nicht sein.

Ich der Herr dein Gott bin ein Eiueriger Gott / der die missethat der Veter heimsucht an den kindern.

Item / es nennet sich Gott selbst einen Gott vnnd Hernn der sündigen menschen / welchen er seine Gebot gegeben hat / wie er spricht / Ich bin der Herr dein Gott / er nennet sich aber nicht einen Gott der Erbsünde / Ist auch nicht ein Gott der Erbsünde. Derwegen ist auch hieraus menniglichen offenbar / das die Erbsünde vnnd die menschen oder die menschliche natur vnd wesen nicht durch aus ohne allen vnterscheid einerley sind / wer dis nicht sehen vnnd mercken wil / der muß stock vnnd star blind / vnd mit wahnsinn geschlagen sein.

Item / da zwischen der verderbten menschlichẽ natur vnd zwischẽ der Erbsünde gantz vnd gar kein vnterscheid (wie das Gegentheil helt) sondern durch aus einerley weren: so folgete das Gott in den zehen Geboten / da er spricht / er wolle wol thun in Tausent glied allen denen die solche Gebot halten etc. der Erbsünde selbst versprochen / das er jr wolle gutes thun in Tausent glied / so doch die gantze heilige Schrifft bezeuget / das Gott der Erb vnd aller sünde feind ist / vnd die menschen der sünden wegen / sie sey Erb oder wircklich / hie zeitlich vnnd dort ewiglich straffen wolle / wo fern sie sich nicht zu jhm bekehren / vnd durch Christum im glauben vergebung jrer sünden erlangen.

Nachmalß ist auch dieses gewiß / das alles was ein selbstendige natur vnd wesen ist / das ist von Gott erschaffen / Johan. 1. alle ding sind durch dasselbige gemacht / vnnd ohne dasselbig ist nichts gemacht was gemacht ist. Coloss. 1. Es bestehet alles in jm etc.

Die Erbsünde aber ist nicht von Gott erschaffen.

Derwegen kan sie auch des menschen selbstendige natur vnd wesen selbst ohne vnterscheid nicht sein.

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[0046] Ich der Herr dein Gott bin ein Eiueriger Gott / der die missethat der Veter heimsucht an den kindern. Item / es nennet sich Gott selbst einen Gott vnnd Hernn der sündigen menschen / welchen er seine Gebot gegeben hat / wie er spricht / Ich bin der Herr dein Gott / er nennet sich aber nicht einen Gott der Erbsünde / Ist auch nicht ein Gott der Erbsünde. Derwegen ist auch hieraus menniglichen offenbar / das die Erbsünde vnnd die menschen oder die menschliche natur vnd wesen nicht durch aus ohne allen vnterscheid einerley sind / wer dis nicht sehen vnnd mercken wil / der muß stock vnnd star blind / vnd mit wahnsinn geschlagen sein. Item / da zwischen der verderbten menschlichẽ natur vnd zwischẽ der Erbsünde gantz vnd gar kein vnterscheid (wie das Gegentheil helt) sondern durch aus einerley weren: so folgete das Gott in den zehen Geboten / da er spricht / er wolle wol thun in Tausent glied allen denen die solche Gebot halten etc. der Erbsünde selbst versprochen / das er jr wolle gutes thun in Tausent glied / so doch die gantze heilige Schrifft bezeuget / das Gott der Erb vnd aller sünde feind ist / vnd die menschen der sünden wegen / sie sey Erb oder wircklich / hie zeitlich vnnd dort ewiglich straffen wolle / wo fern sie sich nicht zu jhm bekehren / vnd durch Christum im glauben vergebung jrer sünden erlangen. Nachmalß ist auch dieses gewiß / das alles was ein selbstendige natur vnd wesen ist / das ist von Gott erschaffen / Johan. 1. alle ding sind durch dasselbige gemacht / vnnd ohne dasselbig ist nichts gemacht was gemacht ist. Coloss. 1. Es bestehet alles in jm etc. Die Erbsünde aber ist nicht von Gott erschaffen. Derwegen kan sie auch des menschen selbstendige natur vnd wesen selbst ohne vnterscheid nicht sein.

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Von der Erbsünde was sie eigentlich vnd nach der heiligen Schrifft zu reden sey, vnnd warauff der heuptstreit in dieser sache beruhe. Jena, 1587, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_erbsuende_1587/46>, abgerufen am 24.11.2024.