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Kirchner, Timotheus: Von der Erbsünde was sie eigentlich vnd nach der heiligen Schrifft zu reden sey, vnnd warauff der heuptstreit in dieser sache beruhe. Jena, 1587.

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das sie eine qualitet oder böse Seuche in der Seelen sey /Vom Spruch Lutheri / Ein Sophistischer Theologus rede also von der sünde das sie eine qualiter oder böse seuche sey. wie eine farbe an der wand etc. derwegen so habe er das aceidens stracks vnd ohne vnterscheid verworffen.

Lesset aber aussen was Lutherus ferner hinzu setzet / da er sich gnungsam declarirt / wie er seine wort verstanden haben wolle.

Wollen aber seine wort gantz hieher setzen: Ideo peccata non sunt reuera ibi vbi cernuntur & sentiuntur. Nam secundum Theologiam Pauli, nullum peccatum, nulla mors, nulla maledictio est amplius in mundo, sed in Christo qui est agnus Dei, qui abstulit peccata mundi, qui factus est maledictum, vt nos a maledicto liberaret. Contra secundum Philosophiam & rationem, peccatum, mors, & maledictio nusquam sunt nisi in mundo, carne seu peccatoribus. Non enim aliter potest Theologus Sophista de peccato loqui, quam gentilis Philosophus, nempe sic: Qualitas haeret in substantia aut subiecto, sicut ergo color in pariete, ita peccatum in mundo carne vel conscientia haeret. Igitur eluendum est, per contrarios motus, scilicet per charitatem. Vera autem Theologia docet, quod nullum peccatum amplius sit in mundo. Quia Christus in quen pater coniecit peccata totius mun di Iesa: 53. vicit, deleuit, occidit illud in corpore suo. Is semel mortuus peccato, resuscitatus vero ex mortuis amplius non moritur. Vbicunque igitur est fides in Christum, ibi reuera peccatum abolitum, mortuum & sepultum est. Vbi vero non est fi des in Christum, ibi peccatum manet. Quanquam reliquiae peccati sint adhuc in sanctis, quia perfecte non credunt etc. tamen illae mortuae sunt, quia propter fidem in Christum non imputantur.

das sie eine qualitet oder böse Seuche in der Seelen sey /Vom Spruch Lutheri / Ein Sophistischer Theologus rede also von der sünde das sie eine qualiter oder böse seuche sey. wie eine farbe an der wand etc. derwegen so habe er das aceidens stracks vnd ohne vnterscheid verworffen.

Lesset aber aussen was Lutherus ferner hinzu setzet / da er sich gnungsam declarirt / wie er seine wort verstanden haben wolle.

Wollen aber seine wort gantz hieher setzen: Ideo peccata non sunt reuera ibi vbi cernuntur & sentiuntur. Nam secundum Theologiam Pauli, nullum peccatum, nulla mors, nulla maledictio est amplius in mundo, sed in Christo qui est agnus Dei, qui abstulit peccata mundi, qui factus est maledictum, vt nos à maledicto liberaret. Contra secundum Philosophiam & rationem, peccatum, mors, & maledictio nusquam sunt nisi in mundo, carne seu peccatoribus. Non enim aliter potest Theologus Sophista de peccato loqui, quàm gentilis Philosophus, nempe sic: Qualitas haeret in substantia aut subiecto, sicut ergò color in pariete, ita peccatum in mundo carne vel conscientia haeret. Igitur eluendum est, per contrarios motus, scilicet per charitatem. Vera autem Theologia docet, quòd nullum peccatum amplius sit in mundo. Quia Christus in quẽ pater coniecit peccata totius mun di Iesa: 53. vicit, deleuit, occidit illud in corpore suo. Is semel mortuus peccato, resuscitatus verò ex mortuis amplius non moritur. Vbicunque igitur est fides in Christum, ibi reuera peccatum abolitum, mortuum & sepultum est. Vbi verò non est fi des in Christum, ibi peccatum manet. Quanquam reliquiae peccati sint adhuc in sanctis, quia perfectè non credunt etc. tamen illae mortuae sunt, quia propter fidem in Christum non imputantur.

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[0217] das sie eine qualitet oder böse Seuche in der Seelen sey / wie eine farbe an der wand etc. derwegen so habe er das aceidens stracks vnd ohne vnterscheid verworffen. Vom Spruch Lutheri / Ein Sophistischer Theologus rede also von der sünde das sie eine qualiter oder böse seuche sey. Lesset aber aussen was Lutherus ferner hinzu setzet / da er sich gnungsam declarirt / wie er seine wort verstanden haben wolle. Wollen aber seine wort gantz hieher setzen: Ideo peccata non sunt reuera ibi vbi cernuntur & sentiuntur. Nam secundum Theologiam Pauli, nullum peccatum, nulla mors, nulla maledictio est amplius in mundo, sed in Christo qui est agnus Dei, qui abstulit peccata mundi, qui factus est maledictum, vt nos à maledicto liberaret. Contra secundum Philosophiam & rationem, peccatum, mors, & maledictio nusquam sunt nisi in mundo, carne seu peccatoribus. Non enim aliter potest Theologus Sophista de peccato loqui, quàm gentilis Philosophus, nempe sic: Qualitas haeret in substantia aut subiecto, sicut ergò color in pariete, ita peccatum in mundo carne vel conscientia haeret. Igitur eluendum est, per contrarios motus, scilicet per charitatem. Vera autem Theologia docet, quòd nullum peccatum amplius sit in mundo. Quia Christus in quẽ pater coniecit peccata totius mun di Iesa: 53. vicit, deleuit, occidit illud in corpore suo. Is semel mortuus peccato, resuscitatus verò ex mortuis amplius non moritur. Vbicunque igitur est fides in Christum, ibi reuera peccatum abolitum, mortuum & sepultum est. Vbi verò non est fi des in Christum, ibi peccatum manet. Quanquam reliquiae peccati sint adhuc in sanctis, quia perfectè non credunt etc. tamen illae mortuae sunt, quia propter fidem in Christum non imputantur.

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Von der Erbsünde was sie eigentlich vnd nach der heiligen Schrifft zu reden sey, vnnd warauff der heuptstreit in dieser sache beruhe. Jena, 1587, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_erbsuende_1587/217>, abgerufen am 24.11.2024.