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Kirchner, Timotheus: Von der Erbsünde was sie eigentlich vnd nach der heiligen Schrifft zu reden sey, vnnd warauff der heuptstreit in dieser sache beruhe. Jena, 1587.

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ben an den einigen Mitler Ihesum Christum / mit dem gerechtem vnd heiligen Gott versünet werden.

Summa summarum / wenn das Gegentheil sein geeicht von der transformation der wesentlichen gerechtigkeit in die wesentliche bosheit / oder wesentliche larue des Teuffels selbst erhalten wil / so mus es dieselbige mit klaren Sprüchen der Schrifft / in welchen der wesentlichen verwandelung oder transformation der wesentlichen gerechtigkeit / in die wesentliche sünde etc. ausdrücklich gedacht werde / darthun / ehe dasselbige geschicht / ists vergeblich / das es seines gehirns wahn vnnd jrrsall der Christenheit wil auffdringen. Die Sprüche so vom Gegentheil angezogen werden / geben das nicht / stehet auch des Gegentheils jrrsall nicht in denselbigen / kan auch mit grund der warheit in Ewigkeit nicht daraus erzwungen werden.

XIIII. Verantwortunge der Einreden / dadurch das Gegentheil sich vnterstehet / vnsern Kirchen Pelagianische jrrthumb zu zumessen / vnnd gründlicher bericht / das es denselben hieran für Gott vnrecht thue.

Antwort auff die ein rede / wer lere das die Erbsünde ein accidens sey der sey ein Pelagia net.

ANfenglich vnterstehet sich das Gegentheil vns des Pelagianismi derwegen zu beschüldigen / dieweil wir lehren / das die Erbsünde nicht die verderbte natur selbst sey / sondern ein accidens malum, oder zufelliger böser schade / daraus (sprechen sie) folge / das wir mit den Pelagianern halten / das die natur noch gut sey / oder vnuorderbt.

ben an den einigen Mitler Ihesum Christum / mit dem gerechtem vnd heiligen Gott versünet werden.

Summa summarum / wenn das Gegentheil sein geeicht von der transformation der wesentlichen gerechtigkeit in die wesentliche bosheit / oder wesentliche larue des Teuffels selbst erhalten wil / so mus es dieselbige mit klaren Sprüchen der Schrifft / in welchen der wesentlichen verwandelung oder transformation der wesentlichen gerechtigkeit / in die wesentliche sünde etc. ausdrücklich gedacht werde / darthun / ehe dasselbige geschicht / ists vergeblich / das es seines gehirns wahn vnnd jrrsall der Christenheit wil auffdringen. Die Sprüche so vom Gegentheil angezogen werden / geben das nicht / stehet auch des Gegentheils jrrsall nicht in denselbigen / kan auch mit grund der warheit in Ewigkeit nicht daraus erzwungen werden.

XIIII. Verantwortunge der Einreden / dadurch das Gegentheil sich vnterstehet / vnsern Kirchen Pelagianische jrrthumb zu zumessen / vnnd gründlicher bericht / das es denselben hieran für Gott vnrecht thue.

Antwort auff die ein rede / wer lere das die Erbsünde ein accidens sey der sey ein Pelagia net.

ANfenglich vnterstehet sich das Gegentheil vns des Pelagianismi derwegen zu beschüldigen / dieweil wir lehren / das die Erbsünde nicht die verderbte natur selbst sey / sondern ein accidens malum, oder zufelliger böser schade / daraus (sprechen sie) folge / das wir mit den Pelagianern halten / das die natur noch gut sey / oder vnuorderbt.

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[0146] ben an den einigen Mitler Ihesum Christum / mit dem gerechtem vnd heiligen Gott versünet werden. Summa summarum / wenn das Gegentheil sein geeicht von der transformation der wesentlichen gerechtigkeit in die wesentliche bosheit / oder wesentliche larue des Teuffels selbst erhalten wil / so mus es dieselbige mit klaren Sprüchen der Schrifft / in welchen der wesentlichen verwandelung oder transformation der wesentlichen gerechtigkeit / in die wesentliche sünde etc. ausdrücklich gedacht werde / darthun / ehe dasselbige geschicht / ists vergeblich / das es seines gehirns wahn vnnd jrrsall der Christenheit wil auffdringen. Die Sprüche so vom Gegentheil angezogen werden / geben das nicht / stehet auch des Gegentheils jrrsall nicht in denselbigen / kan auch mit grund der warheit in Ewigkeit nicht daraus erzwungen werden. XIIII. Verantwortunge der Einreden / dadurch das Gegentheil sich vnterstehet / vnsern Kirchen Pelagianische jrrthumb zu zumessen / vnnd gründlicher bericht / das es denselben hieran für Gott vnrecht thue. ANfenglich vnterstehet sich das Gegentheil vns des Pelagianismi derwegen zu beschüldigen / dieweil wir lehren / das die Erbsünde nicht die verderbte natur selbst sey / sondern ein accidens malum, oder zufelliger böser schade / daraus (sprechen sie) folge / das wir mit den Pelagianern halten / das die natur noch gut sey / oder vnuorderbt.

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Von der Erbsünde was sie eigentlich vnd nach der heiligen Schrifft zu reden sey, vnnd warauff der heuptstreit in dieser sache beruhe. Jena, 1587, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_erbsuende_1587/146>, abgerufen am 24.11.2024.