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Kirchner, Timotheus: Von der Erbsünde was sie eigentlich vnd nach der heiligen Schrifft zu reden sey, vnnd warauff der heuptstreit in dieser sache beruhe. Jena, 1587.

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alleine böse / sondern auch die bosheit selbst. Da dz wort bos heit / nicht für die wesentliche bosheit selbst genommen wird sondern figurlich gebraucht wird / zu exaggerirenvnd aus zustreichen / das derselbige mensch für vielen andern seer vnnd vber alle massen arg vnnd böse sey / vnnd derwegen grosser straffen wirdig. Wie auch D. Luther Galat. 3. dieser art zu reden / als hernacher an seinem ort sol erwiesen werden / gleicher gestalt figurlich gebraucht hat.

Derwegen kan das Gegentheil auch aus diesem Spruche / seine jrrige meinung nicht erweisen: sondern es bleibt in Ewigkeit fest / bestendig vnnd war / das böse sein / vnnd die bosheit selbst wesentlich sein / nimmermehr einerley werden. So wenig es nu dieses erweisen mag / das böse sein / vnd die bosheit selbst wesentlich ohne vnterscheid sein einerley sind: Eben so wenig kan es erweisen das die sünde oder bosheit selbst / in die wesentliche gerechtigkeit verwandelt werde.

9. Einrede Matth. 12. Ihr ottern gezichte.

Fürs neunde / treiben sie auch diesen Spruch / Matth. 12. Ihr Otter gezichte / wie könt jhr guts reden / weil jhr böse seit. Ergo sprechen sie / sind die menschen in die wesentliche larue vnnd bilde des Teuffels verwandelt / sind wesentliche Ottern oder Schlangen gezicht / vom Teuffel wesentlich verendert / vnnd jhm gleich worden / vnnd sind die bosheit selbst. Vnnd wie neulich von etlichen gestritten / der mensch were wesentlich ein Teuffel oder Jungerteuffel / ja wesentlich erger als der Teuffel selbst.

Es hat aber die folgerey eben so viel grundes / als die vorige. Denn Christus die menschen nicht Otterngezichte nennet / als ob sie ins wesentliche bildnis vnnd laruen des Sathans von jhm selbst verwandelt / vnnd gleich wesentliche Teuffel oder Jungeteuffel durch den fall Adae wor-

alleine böse / sondern auch die bosheit selbst. Da dz wort bos heit / nicht für die wesentliche bosheit selbst genommen wird sondern figurlich gebraucht wird / zu exaggerirenvnd aus zustreichen / das derselbige mensch für vielen andern seer vnnd vber alle massen arg vnnd böse sey / vnnd derwegen grosser straffen wirdig. Wie auch D. Luther Galat. 3. dieser art zu reden / als hernacher an seinem ort sol erwiesen werden / gleicher gestalt figurlich gebraucht hat.

Derwegen kan das Gegentheil auch aus diesem Spruche / seine jrrige meinung nicht erweisen: sondern es bleibt in Ewigkeit fest / bestendig vnnd war / das böse sein / vnnd die bosheit selbst wesentlich sein / nimmermehr einerley werden. So wenig es nu dieses erweisen mag / das böse sein / vñ die bosheit selbst wesentlich ohne vnterscheid sein einerley sind: Eben so wenig kan es erweisen das die sünde oder bosheit selbst / in die wesentliche gerechtigkeit verwandelt werde.

9. Einrede Matth. 12. Ihr ottern gezichte.

Fürs neunde / treiben sie auch diesen Spruch / Matth. 12. Ihr Otter gezichte / wie könt jhr guts reden / weil jhr böse seit. Ergo sprechen sie / sind die menschen in die wesentliche larue vnnd bilde des Teuffels verwandelt / sind wesentliche Ottern oder Schlangen gezicht / vom Teuffel wesentlich verendert / vnnd jhm gleich worden / vnnd sind die bosheit selbst. Vnnd wie neulich von etlichen gestritten / der mensch were wesentlich ein Teuffel oder Jungerteuffel / ja wesentlich erger als der Teuffel selbst.

Es hat aber die folgerey eben so viel grundes / als die vorige. Denn Christus die menschen nicht Otterngezichte nennet / als ob sie ins wesentliche bildnis vnnd laruen des Sathans von jhm selbst verwandelt / vnnd gleich wesentliche Teuffel oder Jungeteuffel durch den fall Adae wor-

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[0144] alleine böse / sondern auch die bosheit selbst. Da dz wort bos heit / nicht für die wesentliche bosheit selbst genommen wird sondern figurlich gebraucht wird / zu exaggerirenvnd aus zustreichen / das derselbige mensch für vielen andern seer vnnd vber alle massen arg vnnd böse sey / vnnd derwegen grosser straffen wirdig. Wie auch D. Luther Galat. 3. dieser art zu reden / als hernacher an seinem ort sol erwiesen werden / gleicher gestalt figurlich gebraucht hat. Derwegen kan das Gegentheil auch aus diesem Spruche / seine jrrige meinung nicht erweisen: sondern es bleibt in Ewigkeit fest / bestendig vnnd war / das böse sein / vnnd die bosheit selbst wesentlich sein / nimmermehr einerley werden. So wenig es nu dieses erweisen mag / das böse sein / vñ die bosheit selbst wesentlich ohne vnterscheid sein einerley sind: Eben so wenig kan es erweisen das die sünde oder bosheit selbst / in die wesentliche gerechtigkeit verwandelt werde. Fürs neunde / treiben sie auch diesen Spruch / Matth. 12. Ihr Otter gezichte / wie könt jhr guts reden / weil jhr böse seit. Ergo sprechen sie / sind die menschen in die wesentliche larue vnnd bilde des Teuffels verwandelt / sind wesentliche Ottern oder Schlangen gezicht / vom Teuffel wesentlich verendert / vnnd jhm gleich worden / vnnd sind die bosheit selbst. Vnnd wie neulich von etlichen gestritten / der mensch were wesentlich ein Teuffel oder Jungerteuffel / ja wesentlich erger als der Teuffel selbst. Es hat aber die folgerey eben so viel grundes / als die vorige. Denn Christus die menschen nicht Otterngezichte nennet / als ob sie ins wesentliche bildnis vnnd laruen des Sathans von jhm selbst verwandelt / vnnd gleich wesentliche Teuffel oder Jungeteuffel durch den fall Adae wor-

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Von der Erbsünde was sie eigentlich vnd nach der heiligen Schrifft zu reden sey, vnnd warauff der heuptstreit in dieser sache beruhe. Jena, 1587, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_erbsuende_1587/144>, abgerufen am 24.11.2024.