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Kirchner, Timotheus: Gründlicher beständiger Bericht und Widerlegung der kurzen Antwort etlicher Anhaltischer Theologen. Jena, 1587.

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Ist derhalben vnzweifelhafftig / das er alles oder alle Creaturen gegenwertig vnd nicht abwesent / oder von ferne in seinen henden habe / auch gegenwertig vnnd nicht abwesend vber alle Creaturen hersche / vnd demnach nicht alleine seiner Christenheit gegenwertig sey / vnd gegenwertig in derselben vber alles hersche / sondern auch ausserhalb derselben. Denn wo das nicht were / hette er nicht sagen können / das jm der Vater alles in seine hende gegeben / sintemal etlicher meinung nach er alleine seine kirche gegenwertig vnd gleich als in henden hette / vnd vber dieselbe gegenwertig regierte / vber die Creaturen aber so ausser der kirchen sind / regierte er seiner menscheit nach abwesend / durch krefftige wirckung / aber ohne gegenwart.

Da es auch war sein solte / das Christus nach seiner menscheit gegenwertig alleine vber seine kirche herrschete / vber die andern Creaturen aber so ausserhalb seiner kirchen sind / abwesend / nur durch eine blosse wirckung oder krafft ohne gegenwart herschete / so muste folgen / das der Herr Christus auff zweyerley gantz vngleiche weise seine herrschafft fürete / In vnnd bey seiner kirchen herschete er nach seiner menscheit / vnd durch dieselbe gegenwertig / ausserhalb seiner kirchen aber herschte alleine die Gottheit gegenwertig ohne die angenommene menscheit oder menschliche natur / welchs aber aus der heiligen schrifft mit grunde der warheit / nimmermehr kan erwiesen werden.

Derwegen denn auch billich darbey geblieben wird / das Christus als mensch oder nach seiner menschlichen natur nicht alleine vber seine kirche gegenwertig hersche / sondern auch vber alle Creaturen oder vber alles was im Himel vnd auff erden ist.

Ist derhalben vnzweifelhafftig / das er alles oder alle Creaturen gegenwertig vnd nicht abwesent / oder von ferne in seinen henden habe / auch gegenwertig vnnd nicht abwesend vber alle Creaturen hersche / vnd demnach nicht alleine seiner Christenheit gegenwertig sey / vnd gegenwertig in derselben vber alles hersche / sondern auch ausserhalb derselben. Denn wo das nicht were / hette er nicht sagen könnẽ / das jm der Vater alles in seine hende gegeben / sintemal etlicher meinung nach er alleine seine kirche gegenwertig vnd gleich als in henden hette / vnd vber dieselbe gegenwertig regierte / vber die Creaturen aber so ausser der kirchen sind / regierte er seiner menscheit nach abwesend / durch krefftige wirckung / aber ohne gegenwart.

Da es auch war sein solte / das Christus nach seiner menscheit gegenwertig alleine vber seine kirche herrschete / vber die andern Creaturen aber so ausserhalb seiner kirchen sind / abwesend / nur durch eine blosse wirckung oder krafft ohne gegenwart herschete / so muste folgen / das der Herr Christus auff zweyerley gantz vngleiche weise seine herrschafft fürete / In vnnd bey seiner kirchen herschete er nach seiner menscheit / vnd durch dieselbe gegenwertig / ausserhalb seiner kirchen aber herschte alleine die Gottheit gegenwertig ohne die angenommene menscheit oder menschliche natur / welchs aber aus der heiligẽ schrifft mit grunde der warheit / nimmermehr kan erwiesen werden.

Derwegen denn auch billich darbey geblieben wird / das Christus als mẽsch oder nach seiner menschlichẽ natur nicht alleine vber seine kirche gegẽwertig hersche / sõdern auch vber alle Creaturẽ oder vber alles was im Himel vñ auff erdẽ ist.

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[0131] Ist derhalben vnzweifelhafftig / das er alles oder alle Creaturen gegenwertig vnd nicht abwesent / oder von ferne in seinen henden habe / auch gegenwertig vnnd nicht abwesend vber alle Creaturen hersche / vnd demnach nicht alleine seiner Christenheit gegenwertig sey / vnd gegenwertig in derselben vber alles hersche / sondern auch ausserhalb derselben. Denn wo das nicht were / hette er nicht sagen könnẽ / das jm der Vater alles in seine hende gegeben / sintemal etlicher meinung nach er alleine seine kirche gegenwertig vnd gleich als in henden hette / vnd vber dieselbe gegenwertig regierte / vber die Creaturen aber so ausser der kirchen sind / regierte er seiner menscheit nach abwesend / durch krefftige wirckung / aber ohne gegenwart. Da es auch war sein solte / das Christus nach seiner menscheit gegenwertig alleine vber seine kirche herrschete / vber die andern Creaturen aber so ausserhalb seiner kirchen sind / abwesend / nur durch eine blosse wirckung oder krafft ohne gegenwart herschete / so muste folgen / das der Herr Christus auff zweyerley gantz vngleiche weise seine herrschafft fürete / In vnnd bey seiner kirchen herschete er nach seiner menscheit / vnd durch dieselbe gegenwertig / ausserhalb seiner kirchen aber herschte alleine die Gottheit gegenwertig ohne die angenommene menscheit oder menschliche natur / welchs aber aus der heiligẽ schrifft mit grunde der warheit / nimmermehr kan erwiesen werden. Derwegen denn auch billich darbey geblieben wird / das Christus als mẽsch oder nach seiner menschlichẽ natur nicht alleine vber seine kirche gegẽwertig hersche / sõdern auch vber alle Creaturẽ oder vber alles was im Himel vñ auff erdẽ ist.

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Zitationshilfe: Kirchner, Timotheus: Gründlicher beständiger Bericht und Widerlegung der kurzen Antwort etlicher Anhaltischer Theologen. Jena, 1587, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/kirchner_bericht_1587/131>, abgerufen am 25.11.2024.